Ahhhhaa. Spionen.
Det känns som om det finns lite för många onda kvar för antalet goda roller som finns kvar och som jag inte är säker på.
Just nu är det enklast med de goda.
Jag tror att Dentaku är god - inte så mycket på att hon var siad för det är jag inte säker på, det finns andra indikationer särskilt från Artlines allra första teoriinlägg där hon godförklarar Dentaku. Jag tror det var tillräckligt för bollen_ att göra sin godförklaring.
Artline satt på en jäkla massa extrainfo som hade varit bra att stämma av nu. En av dom är just Mirtai och godörklaringen av henne. Den kom också i det första inlägget och även det som q refererar till. Så jag låter Mirtai fortfarande ligga på goda sidan. En annan bra info hade varit att syna q som jag tycker har hintat om en roll och henne hade hon kunnat syna.
quarter4ever - har jag väldigt högt upp på min ulvlista av flera skäl. Jag misstänkte ju henne redan igår, bland annat så tycker jag att försöket till att hinta om att hon har en roll är skum, det gynnar inte den goda sidan och dessutom så luktar det desperat ulv förska intala andra att hon har en god roll. Nu tror jag att alla är kapabla att luras åt vilket håll som helst, jag tror att q startade redan igår med detta.
Sen har vi Matmissbrukaren. Det går ju inte att sätta någon som neutral, jag hade gärna velat göra det. Hon har inte stuckit ut. Men genom uteslutningsmetod borde hon vara ond - finns liksom ingen god roll kvar åt henne.
glömmerallt är jokern för mig. Hon kommer in under natten och har en massa otroligt vettiga inlägg. Och sen sprida misstankar runt sig. På bland annat Snurrfian som blev som ett jättelätt mål. Kan hon ha varit så övertygande på sina med att tala om vilka som var goda (jag hade redan fattat att åtminstone Dentaku och Artline var goda och troligen Mirtai också) att hon skulle vinna trovärdighet så att hennes misstankar mot Snurrfian skulle tas upp av andra goda (tänker speciellt på Art som jag och flera andra valde att följa) och the rest is history.
Så min lya består av alla utom mig och Dentaku
nån mer måste ju vara god och då tror jag mest på Mirtai. Men det kan lika gärna vara nån av dom andra.