Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte exakt vilka resonemang du menar? Jag har hela tiden varit osäker på Mirtai,men jag tycker det verkar konstigt att ulvarna skulle lagt de två första rösterna på Q1 första dagen och det ihop med att artline hållt Mirtai åt det goda hållet har gjort att jag också hålligt mirtai åt det goda hållet(men jag är mindre säker på det än jag var att cirkus var tvilling, när det visade sig att hon inte var det vände det liksom uppåner på mina tankar så jag blir väldigt osäker på mina teorier)

Vad du menar med att Mirtai "bevisat" att hon är god förstår jag inte alls hur skulle hon kunna göra det menar du?
Kan hon ha fått något som hon sedan använt på ett sådant sätt att det skulle kunnat godförklara henne?

Ahhhhaa. Spionen.

Det känns som om det finns lite för många onda kvar för antalet goda roller som finns kvar och som jag inte är säker på.

Just nu är det enklast med de goda.

Jag tror att Dentaku är god - inte så mycket på att hon var siad för det är jag inte säker på, det finns andra indikationer särskilt från Artlines allra första teoriinlägg där hon godförklarar Dentaku. Jag tror det var tillräckligt för bollen_ att göra sin godförklaring.

Artline satt på en jäkla massa extrainfo som hade varit bra att stämma av nu. En av dom är just Mirtai och godörklaringen av henne. Den kom också i det första inlägget och även det som q refererar till. Så jag låter Mirtai fortfarande ligga på goda sidan. En annan bra info hade varit att syna q som jag tycker har hintat om en roll och henne hade hon kunnat syna.

quarter4ever - har jag väldigt högt upp på min ulvlista av flera skäl. Jag misstänkte ju henne redan igår, bland annat så tycker jag att försöket till att hinta om att hon har en roll är skum, det gynnar inte den goda sidan och dessutom så luktar det desperat ulv förska intala andra att hon har en god roll. Nu tror jag att alla är kapabla att luras åt vilket håll som helst, jag tror att q startade redan igår med detta.

Sen har vi Matmissbrukaren. Det går ju inte att sätta någon som neutral, jag hade gärna velat göra det. Hon har inte stuckit ut. Men genom uteslutningsmetod borde hon vara ond - finns liksom ingen god roll kvar åt henne.

glömmerallt är jokern för mig. Hon kommer in under natten och har en massa otroligt vettiga inlägg. Och sen sprida misstankar runt sig. På bland annat Snurrfian som blev som ett jättelätt mål. Kan hon ha varit så övertygande på sina med att tala om vilka som var goda (jag hade redan fattat att åtminstone Dentaku och Artline var goda och troligen Mirtai också) att hon skulle vinna trovärdighet så att hennes misstankar mot Snurrfian skulle tas upp av andra goda (tänker speciellt på Art som jag och flera andra valde att följa) och the rest is history.

Så min lya består av alla utom mig och Dentaku O_o nån mer måste ju vara god och då tror jag mest på Mirtai. Men det kan lika gärna vara nån av dom andra.

Även Artline kan ha blivit "lurad" till att tro att Mirtai är god, vad tror du glömmerallt?

Javisst kan hon ha blivit vilseledd av spioninfon t.ex den kan ju vara väldigt missvisande, därför jag protesterar så fort någon påstår att Mirtai är godförklarad för det tycker jag inte hon är (och inte jag heller för den delen) En spion är ingen siare liksom och det går inte att vara säker på att den tolkat infon rätt.

Jag är bara säker på Dentaku i nuläget.

Jag misstänker dock MM mer just nu. MM har jag ju haft som mycket misstänkt länge(för det har varit mer som talat till andras fördel) och cirkus är jag bara helsnurrig kring sedan det visade sig att hon är bybo.

Lutar åt att jag röstar på Mat idag.

Jag är bara säker på Dentaku i nuläget.

Jag misstänker dock MM mer just nu. MM har jag ju haft som mycket misstänkt länge(för det har varit mer som talat till andras fördel) och cirkus är jag bara helsnurrig kring sedan det visade sig att hon är bybo.

.

Tack men bybo är jag faktiskt inte O_o

Jag kommer kommer ha superlite tid till leken idag bara så ni vet.

Ahhhhaa. Spionen.

Det känns som om det finns lite för många onda kvar för antalet goda roller som finns kvar och som jag inte är säker på.

Jag tror att Dentaku är god - inte så mycket på att hon var siad för det är jag inte säker på, det finns andra indikationer särskilt från Artlines allra första teoriinlägg där hon godförklarar Dentaku. Jag tror det var tillräckligt för bollen_ att göra sin godförklaring.

Artline satt på en jäkla massa extrainfo som hade varit bra att stämma av nu. En av dom är just Mirtai och godörklaringen av henne. Den kom också i det första inlägget och även det som q refererar till. Så jag låter Mirtai fortfarande ligga på goda sidan. En annan bra info hade varit att syna q som jag tycker har hintat om en roll och henne hade hon kunnat syna.

quarter4ever - har jag väldigt högt upp på min ulvlista av flera skäl. Jag misstänkte ju henne redan igår, bland annat så tycker jag att försöket till att hinta om att hon har en roll är skum, det gynnar inte den goda sidan och dessutom så luktar det desperat ulv förska intala andra att hon har en god roll. Nu tror jag att alla är kapabla att luras åt vilket håll som helst, jag tror att q startade redan igår med detta.

Sen har vi Matmissbrukaren. Det går ju inte att sätta någon som neutral, jag hade gärna velat göra det. Hon har inte stuckit ut. Men genom uteslutningsmetod borde hon vara ond - finns liksom ingen god roll kvar åt henne.

glömmerallt är jokern för mig. Hon kommer in under natten och har en massa otroligt vettiga inlägg. Och sen sprida misstankar runt sig. På bland annat Snurrfian som blev som ett jättelätt mål. Kan hon ha varit så övertygande på sina med att tala om vilka som var goda (jag hade redan fattat att åtminstone Dentaku och Artline var goda och troligen Mirtai också) att hon skulle vinna trovärdighet så att hennes misstankar mot Snurrfian skulle tas upp av andra goda (tänker speciellt på Art som jag och flera andra valde att följa) och the rest is history.

Så min lya består av alla utom mig och Dentaku O_o nån mer måste ju vara god och då tror jag mest på Mirtai. Men det kan lika gärna vara nån av dom andra.

Med tanke på hur du blev lurad som spion i din första lek är jag förvånad över att du litar så på spionen:p Nog för att art satt på en massa extrainfo en hon godförklarade väl mig lika mycket som mirtai och OM du är god vilket jag antar att du utgår från i dina teorier så kan ju inte både jag mirtai och dentaku vara det eller hur?

Ja sa att du gjorde mig helsnurrig va? :rofl:

Det jag försökte sig är att jag har noll koll på dig nu sedan snurrfian visade sig vara tvillingen

O_o

Jag kommer inte snurra till det mer nu för dig. För jag har elvahundra saker att ta tag i. Jag återkommer kanske lite sporadiskt mellan städning, träning och middag (fatta att jag kommer bli tvungen att smita undan till ni-vet-var på min egen bjudning)

Nu såg jag nästa inlägg - SÄG INTE SÅDÄR! :arghh::nailbiting::arghh:

Jag sa ju det innan att det liksom fanns lite fel antal kvar för antalet goda roller.

Från nu tänker jag inte lita på någon. Jag tror att möjligen Dentaku är god. Kanske.

Kan hon ha fått något som hon sedan använt på ett sådant sätt att det skulle kunnat godförklara henne?

Jag är osäker på vad du menar med fått, menar du paket av brevbäraren?

Med tanke på att ingen dog första natten så skulle det rent teoretiskt kunna varit en liknande situation som när cirkus spion var spion och blev grundlurad av Myrten genom att ulvarna försökte äta upp henne. Så spioner har ju blivit lurade för om du menar att Mirtai eller för den delen någon annan ulv skulle lurat art så är det ju möjligt. Är väl inte troligt att ulvar försöker käkar sig själva utan skydd så någon av ulvarna borde väl fått ett skydd av brevbäraren första natten isåfall(behöver ju inte vara samma som fått det som blivit skyddad)

Med tanke på att ingen dog första natten så skulle det rent teoretiskt kunna varit en liknande situation som när cirkus spion var spion och blev grundlurad av Myrten genom att ulvarna försökte äta upp henne. Så spioner har ju blivit lurade för om du menar att Mirtai eller för den delen någon annan ulv skulle lurat art så är det ju möjligt. Är väl inte troligt att ulvar försöker käkar sig själva utan skydd så någon av ulvarna borde väl fått ett skydd av brevbäraren första natten isåfall(behöver ju inte vara samma som fått det som blivit skyddad)
Tack ja det var något sådant jag funderade på

Ahhhhaa. Spionen.

.

Min fetning

Kan du ta fram det inlägget? På slutet hänvisade ju art flera gånger till bollens teori om D så jag tror ju det var A som lyssnade på b och inte tvärtom

Min fetning

Kan du ta fram det inlägget? På slutet hänvisade ju art flera gånger till bollens teori om D så jag tror ju det var A som lyssnade på b och inte tvärtom
@glömmerallt ;klippt från Artlines första teoriinlägg:

Dentaku - Var en av de första som misstänkte Q4 (även om kanske inte hade seriösa misstankar vid första kommentaren). Min spontana tanke igår var att jag tyckte det var märkligt att hon inte röstade på Q4 utan tog någon annan. Jag tyckte också hon reagerade stort på den enda rösten hon fick. En röst i det läget hade inte gjort så mycket. Men när jag läste igenom leken i natt fick jag intrycket att hon hade kommit till instinkt att hon kände igen sig i Q4 och kunde förstå varför hon var skum. Innebär det att hon också kan vara god?

kvar i leken
matmissbrukaren
cirkus
mirtai
glömmerallt
quarter4ever
dentaku

:idea:
undrar om Brasse kan komma och hjälpa mig med ett" fel fel fel, DEN ska bort -för att..."

Ahhhhaa. Spionen.

Vadå finns ingen god roll kvar åt mig? Snarare är det väl du som står utan en god roll!

Som jag skrev igår så blev mina misstänkta efter lynchen igår dig, glömmerallt och Q4.
Ser att ni har diskuterat Mirtai och där känner jag mig nollad.
Att Artline var spion var det ju ingen tvekan om efter första dl och min tanke med Mirtai var att Artline trodde hon var siaren och därför hade henne åt goda sidan. Att hon plockat upp info från natten som stämde överens med Mirtai på dagen.

Hur som. Sovit länge och nu ska jag fixa frukost men dig kommer jag syna efter det. Du står definitivt längst upp på min lista just nu.
Tyckte dock att Glömmerallts snack om att du skulle vara bybo lät lite märkligt men det förvånar mig inte om ni sitter i lyan ihop.
Såvida du inte kommer med några riktigt bra teorier om varför du skulle vara god så kommer min röst högst troligt hamna på dig idag.
Jag har varit osäker på dig sen du gick på Dentaku och det har inte blivit bättre med tiden.

Återkommer.

Ja isåfall så ja det är möjligt, delvis därför jag tycker det är konstigt att godförklara folk utifrån vad Artline sagt, en spion är liksom ingen siare:p

Varför la du själv vissa personer åt goda sidan den dl då bollen rök?
Då verkade du ha hela leken klar för dig och nu helt plötsligt så är du inte alls säker?
Då var du jävligt säker på att alla som röstade på Lobelia var goda.
Det här stinker lång väg.

precis- bara brevbäraren ( och spionen?)vet vem som fick paketet första natten och kan bedömma om detta skulle ha kunnat hänt?
Är mottagaren utröstad god så är det ju inte så, men i alla andra fall faktiskt en möjlighet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar