Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta fångade min blick- känns lite som ett testamente!

Lite?

Det är väl helt uppenbart ett testamente? Dock inte så troligt att snurrfian hade någon extrainfo, isåfall hade hon fått den av brevbäraren och brevbäraren delar väl ut paket till folk den tror är god och de flesta misstänkte väl snurrfian? Så tror inte det betyder något särskilt däremot misstänker jag MM jättemycket(å andra sidan misstänkte jag snurran mycket också:banghead:)

struntar i att kommentera alla utan bifogar min lista som den ser ut, hjälp mig goda att fylla i den! och ni onda får gärna göra bort er så vi får ihop den...
Deltagare:
1. Artline outad spion- sant?
2. Majola /jag Q2 enda jag är säker på...
3. Lilltess Fartdåre!
4. Dentaku outad roll-sant?
5. glömmerallt ja dig glömmer man bort lite:meh:
6. bollen__ Siare
7. cirkus ja allt känns som "hej clown?"
8. Mirtai smygare1, godförklarad- sant?
9. Quarter4ever bybo
10. Snurrfian tvilling2
11. Matmissbrukaren smygare2, med i misstänktas skara-sant?
12 Lobelia bybo
13. Shaggy tvilling1

Roller kvar
Ängel outad i det fördolda, sant?
Spion outad men ändå ett frågetecken?
Röstfifflare ? ja vem?
Brevbärare ja vem?
Siare bollen__
tvilling 2 snurrfian
Bybo 2st Quarter4ever1 och snurfian

Ulvar 4 st totalt
Lilltess
3 till- VILKA?
varav en Psykopat som drar med sig en god om den lynchas..

Min fetning,

Snurrfian var inte bybo så du har skrit lite fel där. Det är bra med listor sådär tycker jag lättare att få överblick. :)

För övrigt så känner jag mig korkad för alla verkar se hintnigar om Dentakus roll utom jag som inte fattar...

Jag hittar ingen som godgörklarar mirtai, kan du visa?

Lite som jag samlat som behöver funderas på, lägger in det så jag slipper leta igenom allt igen...
Jag har väl inte påstått att det godförklarar mig, det är klart det inte gör? Om bollen_ inte skrivit något om mig som jag missat.

Det är väl övriga vi disskuterar blir ju lite fånigt att diskutera sig själv liksom det är ju upp till andra att göra?Jag tycker det är uppenbart att bollen_ siat Dentaku, mer tveksamt om artline men det finns annat som talar för att art är god

Hur ska du ha det nu?

Men nu är det tveksamt om hon har siat Artline men det finns annat som talar för att hon är god? Det känns som om du trasslar in dig lite här... Vilka tror du egentligen att Bollen har siat?

hm jag trodde det var natt 4, mitt misstag men det ändrar inte att jag tror att hon siade Dentaku,natten efter lilltess dog, verkar rimligt var mycket prat om D den dagen

Ja alltså jag tror att om hon siat en av de kvarvarande så är det Dentaku, har hon siat två så är den andra art, vad är svårt att förstå?

Å eftersom ulvuslingarna förmodligen redan räknat ut det så finns det väl mingen anledning att hålla tyst längre med att jag tror art är spion och att jag tror att bollen trodde det också och det kan förklara varför bollen verkade lita på art det behöver ju inte vara så att hon siat art och litade på henne därför.

(Å nu när jag har sagt det så kanske ni fattar varför Jag "huxflux" räknade A o B som goda. Jag fann det liksom rimligt att de satt med tanke på hur de verkade lita på varandra.)

Det jag försöker få fram är att jag är övertygad om att bollen siat dentaku god och därför tycker jag det vore väldigt dumt att rösta på henne och då hon har haft misstankar mot sig så tyckte jag det var viktigt att lyfta fram så inte någon god röstar på henne av misstag under dagen.

Jag känner mig precis som @glömmerallt ganska säker på ett flertal roller.

Artline - även jag är övertygad om att A är spion. Hon och bollen hade samma teorier och hon verkar också ha koll på läget.

Dentaku - Jag tror mig veta vilken roll D har men ser ingen poäng med att outa den. Dock har hon hintat tydligt och det finns en anledning till att jag ändrade uppfattning om henne!

glömmerallt - din roll har jag anat mig till sedan första DL ;)

Kvar finns då:
cirkus
Quarter4ever
Snurrfian
Matmissbrukaren

Alla kan inte vara onda men jag håller Snurrfian och MM högst upp på listan

Vilken sida hon stod på var jag osäker på men jag trodde Artline hade hintat lite grann om vem det var men det var uppenbarligen fel.

Jag trodde Artline kände till vem siaren var då siaren siat folk och sen har den som inte var siaren satt dom åt ett håll och då har Artline gått efter det.

Smyger i kulisserna? Jag har väl ändå kommit med teorier hela tiden även om de inte alltid har stämt? Jag har varit på bollen, Q, artline, Dentaku och ändå säger du att jag inte har gjort något väsen av mig? Jag undrar hur du läser egentligen? Är det för att jag har varit på goda och du inte har brytt dig så mycket om det och nu är jag började peta på Cirkus, glömmerallt och dig så är jag helt plötsligt ulv? Nja det där gör mig väldigt tveksam, för smugit runt har jag inte gjort, det finns det andra som har lyckats bättre med...

Det är det jag ställer mig väldigt frågande till, @Dentaku har känt sig jagad av mig, Bollen_ kände sig jagad, @quarter4ever tror jag också upplevde sig jagad i sin första roll och ändå skriver du att jag inte sticker ut på något sätt? Jag tror snarast att du valde att bortse från att jag jagade dem eftersom det inte var dina kollegor...

Ja det tror jag att glömmerallt försöker göra men jag förstår att du tror att det är jag... Jag börjar känna mig jäkligt ensam i den här leken och har gjort det ett bra tag... :crazy:

Trist att du inte vill läsa vad jag skriver, du är helt fel ute så vidare jag inte har missförstått din roll fullständigt...

Varför tycker du att det känns så skumt? Du har ju outat nästan alla roller så varför funderar du så mycket över Q? Tidigare påstod du att du hade koll på vem tvillingen var, tror du det fortfarande? I sådana fall varför har du inte skrivit det när du redan har pekat ut alla viktiga roller? Tvillingen kan ju knappast vara den viktigaste rollen just nu...

Nu har jag läst och funderat lite till, hur kan du vara så säker på att Artline verkligen är god? Hon skulle lika gärna kunna vara ulv och godförklara sina ulvkollegor plus några goda för att hålla alla nöjda? För att kunna vara helt hundra på hennes roll så måste du veta vilka ulvarna är och enda förklaringen på det är om du själv sitter i lyan, vilket i sin tur även skulle ge att glömmerallt är där i och med att hon är så säker på vilka som har vilka roller. Att Artline och Dentaku vill vara goda är knappast så konstigt, och inte heller Mirtai...
Att Dentaku har hintat om att hon är god betyder inte att hon är det, hon kan lika gärna vara ulv. Nu tror jag kanske inte det men det är intressant att du och @glömmerallt är så säkra på att det inte bara är falska hintar...
Så alternativen just nu är att antingen är du helt blåst av Dentaku, Artline och Mirtai eftersom de är ulvar, eller så är du ulvar eftersom du kan vara så säker på att deras hintar inte är påhittade...

:banghead: Den enda jag misstänker är Matmissbrukaren och glömmerallt, (sen är även cirkus misstänkt men just i det här) för även om man kan gissa vad som har hänt så kan man inte vara säker om man inte är ulv och vet vilka som är goda. Men deras tvärsäkra sätt att peka ut vilka roller vissa har får åtminstone mig att dra öronen åt mig, enda sättet att vara säker är just att veta vilka som är goda... Jag säger inte att jag vet till 100 % jag kan ana och förstå på andras sätt att reagera men Dentaku, Artline, Mirtai, glömmerallt, Matmissbrukare kan inte allesammans vara goda... Det finns liksom inte utrymme för det... Och då är frågan vilka som försöker få oss andra att tro att de är goda och vilka som är goda på riktigt.
Jag har varken ork eller energi att nöta om det här så mycket mer, min roll är kanske den som är bäst att offra hur som helst om vi goda nu ska rösta ut varandra...
Snurrfian röstar på Cirkus för att jag tror att hon är psykopaten och glider med i spelet utan att göra något väsen av sig mer än understödja teorierna som dyker upp mot det goda.

Du har fel... Och jag menar bara att enda sättet att vara säker på roller är antingen att sia någon, vilken bollen har gjort, uppenbarligen siade hon Lilltess och någon mer. Vem någon mer är vet jag inte, det kan vara Dentaku, det kan vara du och det kan vara Mirtai eftersom hon sätter alla er tre åt det goda hållet. Men det enda sättet för glömmerallt och Matmissbrukare att veta vilka som är goda är genom att de sitter i lyan och har full koll...

Kan man lita på Glömmerallt?
MYCKET tveksamt?
vem har egentligen "godförklarat" denna " allt-som- gömmer- sig"?
Vem har siat?-tror ingen.... vem har fått spionrad??_ knappast ingen?

får jag be ängeln skydda vår spion ikväll? så iaf spionen vet hur det ligger till?
.

Det är väl ingen som godförklarat mig? Det närmaste är väl Art isåfall och om hon är spion så kan hon ju ha extrainfo om mig? Jag tolkade dock Art som att hon teoriat sig fram till att lite på mig.

Angående raden du fetat så känns det rätt ulvigt att göra en sådan uppmaning,för om ulvarna vet vem som skyddas så är det ju fritt fram och käka övriga... Jag tycker ängeln ska tänka till lite och fundera inte bara på vem som är bra och ha kvar utan hur den kan lura onda på käket, jag vet att det är toksvårt men försök.

@glömmerallt Här har du två exempel

Vissa röster känns skumma men jag tycker inte att Mirtai utifrån den rösten.

Mirtai och glömmerallt - Jag gillar det jag sett av dem och det känns vi tänker ganska lika. Två kloka deltagare. Kommer med många bra teorier. Känns som vi letar ulvar ihop även om vi än så länge har haft otur.

Om nu Artline är spion så finns det ju några alternativ. Hon kan ju inte bara se vem som blir siad utan också vem de försöker äta eller vem som får paket från brevis.

@glömmerallt Här har du två exempel

Om nu Artline är spion så finns det ju några alternativ. Hon kan ju inte bara se vem som blir siad utan också vem de försöker äta eller vem som får paket från brevis.

Tack ja det där har jag sett, jag vet dock inte om jag skulle kalla det godförklaringa men att Art tror du är god(och mig med för den delen är ju uppenbart) Om hon är spion så kan det ju bero på extra info ja.

lyfter ut Snurris tankar igen:
Smyger i kulisserna? Jag har väl ändå kommit med teorier hela tiden även om de inte alltid har stämt? Jag har varit på bollen, Q, artline, Dentaku och ändå säger du att jag inte har gjort något väsen av mig? Jag undrar hur du läser egentligen? Är det för att jag har varit på goda och du inte har brytt dig så mycket om det och nu är jag började peta på Cirkus, glömmerallt och dig så är jag helt plötsligt ulv? Nja det där gör mig väldigt tveksam, för smugit runt har jag inte gjort, det finns det andra som har lyckats bättre med...

Nu har jag läst och funderat lite till, hur kan du vara så säker på att Artline verkligen är god? Hon skulle lika gärna kunna vara ulv och godförklara sina ulvkollegor plus några goda för att hålla alla nöjda? För att kunna vara helt hundra på hennes roll så måste du veta vilka ulvarna är och enda förklaringen på det är om du själv sitter i lyan, vilket i sin tur även skulle ge att glömmerallt är där i och med att hon är så säker på vilka som har vilka roller. Att Artline och Dentaku vill vara goda är knappast så konstigt, och inte heller Mirtai...
Att Dentaku har hintat om att hon är god betyder inte att hon är det, hon kan lika gärna vara ulv. Nu tror jag kanske inte det men det är intressant att du och @glömmerallt är så säkra på att det inte bara är falska hintar...
Så alternativen just nu är att antingen är du helt blåst av Dentaku, Artline och Mirtai eftersom de är ulvar, eller så är du ulvar eftersom du kan vara så säker på att deras hintar inte är påhittade...

:banghead: Den enda jag misstänker är Matmissbrukaren och glömmerallt, (sen är även cirkus misstänkt men just i det här) för även om man kan gissa vad som har hänt så kan man inte vara säker om man inte är ulv och vet vilka som är goda. Men deras tvärsäkra sätt att peka ut vilka roller vissa har får åtminstone mig att dra öronen åt mig, enda sättet att vara säker är just att veta vilka som är goda... Jag säger inte att jag vet till 100 % jag kan ana och förstå på andras sätt att reagera men Dentaku, Artline, Mirtai, glömmerallt, Matmissbrukare kan inte allesammans vara goda... Det finns liksom inte utrymme för det... Och då är frågan vilka som försöker få oss andra att tro att de är goda och vilka som är goda på riktigt.
Jag har varken ork eller energi att nöta om det här så mycket mer, min roll är kanske den som är bäst att offra hur som helst om vi goda nu ska rösta ut varandra...
Snurrfian röstar på Cirkus för att jag tror att hon är psykopaten och glider med i spelet utan att göra något väsen av sig mer än understödja teorierna som dyker upp mot det goda.

Du har fel... Och jag menar bara att enda sättet att vara säker på roller är antingen att sia någon, vilken bollen har gjort, uppenbarligen siade hon Lilltess och någon mer. Vem någon mer är vet jag inte, det kan vara Dentaku, det kan vara du och det kan vara Mirtai eftersom hon sätter alla er tre åt det goda hållet. Men det enda sättet för glömmerallt och Matmissbrukare att veta vilka som är goda är genom att de sitter i lyan och har full koll...

Uppdatering

När hon hade svarat på den där jobbannonsen för någon månad sedan hade hon egentligen inte haft en tanke på vad jobbet skulle kunna innebära, hon ville bara bort från sin gamla hemstad med samma gamla gator, samma gamla människor och samma gamla minnen.

Nu stod hon här i världens håla där det enda som räknades var full fart medvetslös både i skidbackarna och på de efterföljande after ski´na. Alltså i början hade det varit kul men nu, nu hade hon tröttnat på att le, vara glad och trevlig och försöka städa upp efter alla andra. Fylleslaget i rum 403 med efterföljande polisanmälan, hot och renstädning hade varit droppen – nu sa hon upp sig med omedelbar verkan!

Artline var Hotellets receptionist (spion)

Uppdatering

När hon hade svarat på den där jobbannonsen för någon månad sedan hade hon egentligen inte haft en tanke på vad jobbet skulle kunna innebära, hon ville bara bort från sin gamla hemstad med samma gamla gator, samma gamla människor och samma gamla minnen.

Nu stod hon här i världens håla där det enda som räknades var full fart medvetslös både i skidbackarna och på de efterföljande after ski´na. Alltså i början hade det varit kul men nu, nu hade hon tröttnat på att le, vara glad och trevlig och försöka städa upp efter alla andra. Fylleslaget i rum 403 med efterföljande polisanmälan, hot och renstädning hade varit droppen – nu sa hon upp sig med omedelbar verkan!

Artline var Hotellets receptionist (siare)

ok det var sant
RIP Artline!
Vi andra får det svårt nu....
Men ska kämpa för att få ut dem!
det står 3-3 nu har jag för mig?

Funderar över denna!
Mirtai verkar väldigt säker på vad glömmerallt har för roll...
A) de kan sitta i lyan tillsammans
B) Hon lurar glömmerallt genom att"bevisa" att hon är god? (Glömmerallt kan grunna lite på den...)
C) ja det kan finnas fler tänkta scenarion...bara inte kommit på dem än...
Jag känner mig precis som @glömmerallt ganska säker på ett flertal roller.

Artline - även jag är övertygad om att A är spion. Hon och bollen hade samma teorier och hon verkar också ha koll på läget.

Dentaku - Jag tror mig veta vilken roll D har men ser ingen poäng med att outa den. Dock har hon hintat tydligt och det finns en anledning till att jag ändrade uppfattning om henne!

glömmerallt - din roll har jag anat mig till sedan första DL ;)

Kvar finns då:
cirkus
Quarter4ever
Snurrfian
Matmissbrukaren

Alla kan inte vara onda men jag håller Snurrfian och MM högst upp på listan

Mirtai och glömmerallt - Jag gillar det jag sett av dem och det känns vi tänker ganska lika. Två kloka deltagare. Kommer med många bra teorier. Känns som vi letar ulvar ihop även om vi än så länge har haft otur.

Även Artline kan ha blivit "lurad" till att tro att Mirtai är god, vad tror du glömmerallt?

I en del citaten du har prats det om flera saker är det något särskilt du reagerar på i dem?

Du får gärna kommentera lite när du citar annars går det inte att veta vad du vill ha sagt med dem. :)
@glömmerallt- har börjat nysta i det, det där långa multicitatet var mest en komihåglapp så jag skulle slippa leta fram det igen....
En sak har klarnat för mig dock- har du tittat på mina funderingar över om hur du kom till insikt att Mirtai var god? Vad tror du, är det ett otroligt scenari0?
Jag håller MM och cirkus i lyan och den där tredje okända medlemmen måste vara en som gäckat oss hela tiden, och skickligt styrt oss på villovägar....
Jag tror inte längre att du är där ska tilläggas

Deltagare:
1. Artline var outad spion!
2. Majola /jag Q2 enda jag är säker på...
3. Lilltess Fartdåre!
4. Dentaku outad roll-sant?
5. glömmerallt jag tror jag vet var jag har dig
6. bollen__ Siare
7. cirkus ja allt känns som "hej clown?"
8. Mirtai smygare1, godförklarad- sant?
9. Quarter4ever bybo
10. Snurrfian tvilling2
11. Matmissbrukaren smygare2, med i misstänktas skara-sant?
12 Lobelia bybo
13. Shaggy tvilling1

3 i lyan kvar av en psykopat!
3 goda kvar

Jag själv vet jag vart jag har
Dentaku är jag hyfsat säker på
MM och Cirkus är jag hyfsat säker på att de sitter i Lyan

de osäkra är
Glömmerallt
Mirtai
en av er måste sitta i Lyan- frågan är bara vem?
Jag tror jag har en aning, och den aningen bara måste vara rätt denna gången

Ikväll så kan tre saker hända
1) goda lyckas rösta ut en ond då står det 3-2
2) goda lyckas rösta ut en ond psykopat då står det 2-2....
3) de onda lyckas än en gång lura nån/flera god(a) att gå på deras finter och får ut en god, då
är det game over...

Senast ändrad:
Min fetning,

Snurrfian var inte bybo så du har skrit lite fel där. Det är bra med listor sådär tycker jag lättare att få överblick. :)

För övrigt så känner jag mig korkad för alla verkar se hintnigar om Dentakus roll utom jag som inte fattar...

Jag hittar ingen som godgörklarar mirtai, kan du visa?

Mirtai har redan hittat Artlines kommentar :
ditt svar:
Tack ja det där har jag sett, jag vet dock inte om jag skulle kalla det godförklaringa men att Art tror du är god(och mig med för den delen är ju uppenbart) Om hon är spion så kan det ju bero på extra info ja.

Har du följt mina tidigare resonemang om dig och Mirtai? Vad tror du om dem?

Mirtai har redan hittat Artlines kommentar :

ditt svar:

Har du följt mina tidigare resonemang om dig och Mirtai? Vad tror du om dem?

Jag vet inte exakt vilka resonemang du menar? Jag har hela tiden varit osäker på Mirtai,men jag tycker det verkar konstigt att ulvarna skulle lagt de två första rösterna på Q1 första dagen och det ihop med att artline hållt Mirtai åt det goda hållet har gjort att jag också hålligt mirtai åt det goda hållet(men jag är mindre säker på det än jag var att cirkus var tvilling, när det visade sig att hon inte var det vände det liksom uppåner på mina tankar så jag blir väldigt osäker på mina teorier)

Vad du menar med att Mirtai "bevisat" att hon är god förstår jag inte alls hur skulle hon kunna göra det menar du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar