Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
kvar i leken
matmissbrukaren
cirkus
mirtai
glömmerallt
quarter4ever
dentaku

:idea:
undrar om Brasse kan komma och hjälpa mig med ett" fel fel fel, DEN ska bort -för att..."

Haha, du kanske kan pröva att dra lott?:p

Cirkus ska bort för alla andra har bokstaven t i sitt namn

glömmmerallt ska bort för hon är den enda med bokstaven ö i sitt namn

Qarter4ever ska bort för att hon har en sifra i sitt namn.

Mirtai ska bort för att älgen har tomteluva trots att julen är slut.

Dentaku ska bort för att hon har mårran på sin avatar.

Matmissbrukaren ska bort för att hennes namn är längst.

precis- bara brevbäraren ( och spionen?)vet vem som fick paketet första natten och kan bedömma om detta skulle ha kunnat hänt?
Är mottagaren utröstad god så är det ju inte så, men i alla andra fall faktiskt en möjlighet!

Ja huruvida det har hänt eller inte går ju inte att veta men det är ju bra att ta med möjligheten i beräkningarna.

Varför la du själv vissa personer åt goda sidan den dl då bollen rök?
Då verkade du ha hela leken klar för dig och nu helt plötsligt så är du inte alls säker?
Då var du jävligt säker på att alla som röstade på Lobelia var goda.
Det här stinker lång väg.

Nej jag var inte säker. Dentaku skrev att hon trodde det fanns onda bland de som röstat på lobelia och då undrade jag nyfiket varför eftersom jag trodde de var goda.(jag visste ju att jag var god) Att jag skrev så mycket om det sedan var pga att jag blev ifrågasatt bla av dig.

Jag har hela tiden protesterat när någon påstår att jag godförklarat någon(jag kan ta fram exempel om du vill)

Dessutom så blev det liksom lite annorlunda när det visade sig att jag hade fel om cirkus då får en ju liksom börja om igen.

Nej jag var inte säker. Dentaku skrev att hon trodde det fanns onda bland de som röstat på lobelia och då undrade jag nyfiket varför eftersom jag trodde de var goda.(jag visste ju att jag var god) Att jag skrev så mycket om det sedan var pga att jag blev ifrågasatt bla av dig.

Jag har hela tiden protesterat när någon påstår att jag godförklarat någon(jag kan ta fram exempel om du vill)

Dessutom så blev det liksom lite annorlunda när det visade sig att jag hade fel om cirkus då får en ju liksom börja om igen.

Nu undrar jag vad du menar med det sista? Vad vet du om cirkus som inte vi andra vet? Vet du att hon är ond för att ni är håriga ihop?

@Matmissbrukaren

Här är det inlääg jag nämnde av dentaku och mitt svar. Hur får du ordet gissningar till att jag är säker?

Jag tänker fokusera på de som röstade på Lobelia till att börja med. Jag tror inte att alla är ulvar men jag är övertygad om att åtminstone ett par av dem är det.

Varför tror du det?

De som röstade på lobelia har jag som goda(jag vet ju att jag är det övriga är gissningar) så det vore intressant och veta.

hm jag trodde det var natt 4, mitt misstag men det ändrar inte att jag tror att hon siade Dentaku,natten efter lilltess dog, verkar rimligt var mycket prat om D den dagen

Ja alltså jag tror att om hon siat en av de kvarvarande så är det Dentaku, har hon siat två så är den andra art, vad är svårt att förstå?

Å eftersom ulvuslingarna förmodligen redan räknat ut det så finns det väl mingen anledning att hålla tyst längre med att jag tror art är spion och att jag tror att bollen trodde det också och det kan förklara varför bollen verkade lita på art det behöver ju inte vara så att hon siat art och litade på henne därför.

(Å nu när jag har sagt det så kanske ni fattar varför Jag "huxflux" räknade A o B som goda. Jag fann det liksom rimligt att de satt med tanke på hur de verkade lita på varandra.)

Det jag försöker få fram är att jag är övertygad om att bollen siat dentaku god och därför tycker jag det vore väldigt dumt att rösta på henne och då hon har haft misstankar mot sig så tyckte jag det var viktigt att lyfta fram så inte någon god röstar på henne av misstag under dagen.

Här är dina inlägg där du outar Artline och skriver sedan efter att det vore dumt om Dentaku får röster på sig.
Det är inte särskilt svårt att lista ut hennes roll.

@Mirtai någonstans vet jag att jag sett att du skrivit till glömmerallt
"din roll vet jag sedan DL1 ;) "
varför verkar du nu inte veta den?
Edit det står nog i en lista du haft om de som är kvar, kan vara dag 2, ska kolla upp det

Här är dina inlägg där du outar Artline och skriver sedan efter att det vore dumt om Dentaku får röster på sig.
Det är inte särskilt svårt att lista ut hennes roll.

Nej det var inte svårt att lista ut artlines roll då det var ju därför jag skrev ut den! Jag skrev också TROR eftersom jag inte var säker.

Att bollen siat dentaku tycker jag varit uppenbart sen bollen åkte ut och visade sig vara siare. Där har jag ju dock ingen koll på rollen bollen sa ju bara god.

Nej det var inte svårt att lista ut artlines roll då det var ju därför jag skrev ut den! Jag skrev också TROR eftersom jag inte var säker.

Att bollen siat dentaku tycker jag varit uppenbart sen bollen åkte ut och visade sig vara siare. Där har jag ju dock ingen koll på rollen bollen sa ju bara god.

Det märkliga är bara att Artlines roll gick bra att skriva ut men Dentakus vill du inte skriva ut för att hjälpa ulvarna.
Varför ens skriva ut vem spionen är?!
Det är väl inte så svårt att hitta Dentaku om spionen är outad och varför göra så alla vet vem som är spionen?
Nu var det också Dentaku och inte Mirtai du ville ha till ängel och du visade alltså vägen till ängeln för ulvarna. Varför inte Mirtai som ängel?
Du kan inte veta något om henne såvida du inte fått ett paket från brevbäraren eller är ulv. Så antingen vet du hennes roll pga ett paket eller så är du ulv och vet att hon är god.

Edit det står nog i en lista du haft om de som är kvar, kan vara dag 2, ska kolla upp det

Haha, det har jag trott flera gånger men hur rätt har det varit då :banghead:

Att någon haft en roll som det sen visade sig att den inte hade.

det var visst igår:o och formuleringen var : "din roll har jag anat sedan första DL;)"
får kolla upp hur hon kunde ana den redan då....
Jag känner mig precis som @glömmerallt ganska säker på ett flertal roller.

Artline - även jag är övertygad om att A är spion. Hon och bollen hade samma teorier och hon verkar också ha koll på läget.

Dentaku - Jag tror mig veta vilken roll D har men ser ingen poäng med att outa den. Dock har hon hintat tydligt och det finns en anledning till att jag ändrade uppfattning om henne!

glömmerallt - din roll har jag anat mig till sedan första DL ;)

Kvar finns då:
cirkus
Quarter4ever
Snurrfian
Matmissbrukaren

Alla kan inte vara onda men jag håller Snurrfian och MM högst upp på listan

Det märkliga är bara att Artlines roll gick bra att skriva ut men Dentakus vill du inte skriva ut för att hjälpa ulvarna.
Varför ens skriva ut vem spionen är?!
Det är väl inte så svårt att hitta Dentaku om spionen är outad och varför göra så alla vet vem som är spionen?
Nu var det också Dentaku och inte Mirtai du ville ha till ängel och du visade alltså vägen till ängeln för ulvarna. Varför inte Mirtai som ängel?
Du kan inte veta något om henne såvida du inte fått ett paket från brevbäraren eller är ulv. Så antingen vet du hennes roll pga ett paket eller så är du ulv och vet att hon är god.

Va ville ha till ängel?:confused: nu tappa du mig totalt....å vad då hitta dentaku:arghh: jag fattar noll av vad du säger. Jag har ingen aning om vem som är ängel,hur skulle jag kunna ha det? Varför tror du just dentaku eller mirtai är det?

Å för hundrade gången så tror jag bollen siat dentaku som god eftersom hon tydligt påpekade för mig(i sitt allra sista inlägg!) att hon trodde D var god när jag sa till Art att jag var osäker på D. Är det verkligen bara jag som tycker det är tydligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar