Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite intressant är det att titta på röstningen när Lobelia åkte ut, av de som röstade på @bollen__ är det två som vi nu vet var goda och det var Lobelia och Snurrfian, den tredje som röstar på bollen är cirkus i ett läge när bollen__ och Lobelia låg jämt, sedan röstar glömmerallt på Lobelia med 5 minuter kvar varpå bollen__ röstar på Lobelia i sista minuten( för att slippa utsätta sig för lottning eller rent av åka ut direkt om röstfifflaren lagt sin röst på henne)
tillägg: MMs röst på cirkus i det läget ser ut som en fin alibiröst om cirkus skulle visa sig ond senare, hon har ju varit under lupp sedan Lilltess blooper....

Röstlista
21.23 Lobelia röstar på bollen__
21.37 Snurrfian röstar på bollen__
21.40 Artline röstar på Lobelia
21.41 Dentaku röstar på cirkus
21.42 Mirtai röstar på Lobelia
21.48 Cirkus röstar på bollen__

21. 54 quarter4ever röstar på Artline
21.55 glömmerallt röstar på Lobelia
21.59 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
21.59 bollen__ röstar på Lobelia

Om du går tillbaka och läser så ser du att jag misstänkte Cirkus redan dagen innan när hon gick på Dentaku och min röst hade hamnat där om Lilltess inte gjort sin tabbe. Och sen var Cirkus fortfarande den jag höll mest misstänkt dagen efter så därför fick hon min röst då.
Och nu vet jag inte var jag har någon.

Cirkus la, sista rösten på bollen_ talar för att hon är god, nej jag skrev inte fel, om ulvarna misstänkte att bollen var siare hade de nog velat undvika att lägga någon avgörande röst på bollen_

Q var först med att upptäcka Q tabbe

Mirtai röstade som sagt först på Q1 dag 1 och vi vet att lilltess la andra rösten ser inte varför ulvarna skulle lägga de två första rösterna på henne.

Jag tror bollen siade Dentaku god

Därför

glömmerallt röstar på matmissbrukaren

Det här låter som ett helt försvarstal om Cirkus.
Du steg jävligt högt upp på min lista nu!

Jag är hemskt ledsen. Min gammelkatt har blivit akut dålig och min kusin/veterinär är på väg hit för att ta bort henne. :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Jag kanske kommer in och röstar, jag lär väl få lite tid att smita undan (ja, gästerna kommer ju typ nu) och samla mig.

OM jag kan teoria vet jag inte. Men jag misstänker i allafall. ALLA!

Beklagar cirkus.

Jag tror folk förstår om du uteblir det här är bara en lek vet du.

Senast ändrad:
Cirkus la, sista rösten på bollen_ talar för att hon är god, nej jag skrev inte fel, om ulvarna misstänkte att bollen var siare hade de nog velat undvika att lägga någon avgörande röst på bollen_

Q var först med att upptäcka Q tabbe

Mirtai röstade som sagt först på Q1 dag 1 och vi vet att lilltess la andra rösten ser inte varför ulvarna skulle lägga de två första rösterna på henne.

Jag tror bollen siade Dentaku god

Därför

glömmerallt röstar på matmissbrukaren

Eftersom du verkar leta efter något att misstänka @Matmissbrukaren så hade du kunnat läsa en rad längre;) Det ska stå först att upptäcka lilltess tabbe.

Om cirkus? Missade du resten av inlägget? Det är ett "försvarstal" om alla utom dig eftersom det är den teori jag har om dig. Det är mindre som talar till din fördel en vad som talar till övrigas fördel.

Nej, du bortser från Cirkus för att du gissar att lyan inte vågat lägga en avgörande röst.
Det vet du bara om du sitter i lyan med henne.

För mig är cirkus fortfarande den som känns mest misstänkt, dels eftersom jag lutar åt att tro att Lilltess skulle försöka godförklara henne när hon blev lynchad, dels eftersom Artline trodde att hon var ulv och bollen_ bara såg henne som neutral.

För mig är cirkus fortfarande den som känns mest misstänkt, dels eftersom jag lutar åt att tro att Lilltess skulle försöka godförklara henne när hon blev lynchad, dels eftersom Artline trodde att hon var ulv och bollen_ bara såg henne som neutral.

Fast om bollen verkligen visste att Cirkus var ond borde hon väl sagt det istället för att hållit henne neutral?

Jag är inne på samma linje som du vad gäller det där med Lilltess men det känns som väldigt många vill använda bollen som anledning att tro det ena eller det andra. Trots allt var det inte särskilt många hon faktiskt hann sia

Min röst kommer hamna antingen på Cirkus eller Glömmerallt idag.
Det känns som dom håller varandra om ryggen.

Förstår om Cirkus inte röstar idag men det vore jävligt intressant att se var hennes röst hamnar.

:confused:

Det förstår jag inte varför jag skulle misstänka i första hand?

Nej, jag tror du skyddar Cirkus.

För det första, varför i hela friden skulle jag skydda cirkus när hon är en av mina mest misstänkta?

För det andra, Jag har skrivit flera saker som talar för att Dentaku är god och flera saker som talar för att mirtai är god utan att du tror jag skyddar dem men så fort jag nämner en enda liten sak som talar till cirkus fördel så tror du jag skyddar henne? :confused: Hur sjutton får du ihop det?

Fast om bollen verkligen visste att Cirkus var ond borde hon väl sagt det istället för att hållit henne neutral?

Jag är inne på samma linje som du vad gäller det där med Lilltess men det känns som väldigt många vill använda bollen som anledning att tro det ena eller det andra. Trots allt var det inte särskilt många hon faktiskt hann sia

Fast jag tror inte att bollen_ visste någonting om cirkus. Däremot trodde hon att MM var god och frågan är om hon skulle vågat säga någonting åt det hållet om hon inte hade lite koll.

Nej, du bortser från Cirkus för att du gissar att lyan inte vågat lägga en avgörande röst.
Det vet du bara om du sitter i lyan med henne.

gissar gissar gisssar gissar gissar gissar

vi tar det än gång till gissar

Hade du föredragit att jag röstat på dig helt utan motivering? Jag valde liksom mellan att rösta på dig och cirkus så då behöverjag ju liksom motivera varör rösten hamnar på dig.

För det första, varför i hela friden skulle jag skydda cirkus när hon är en av mina mest misstänkta?

För det andra, Jag har skrivit flera saker som talar för att Dentaku är god och flera saker som talar för att mirtai är god utan att du tror jag skyddar dem men så fort jag nämner en enda liten sak som talar till cirkus fördel så tror du jag skyddar henne? :confused: Hur sjutton får du ihop det?

Att du har henne som misstänkt spelar ingen som helst roll. Onda håller andra onda åt onda hållet med. Så där finns det ju faktiskt inget att hämta.

Som jag skrivit innan så måste dom onda i detta läget hålla Dentaku åt det goda hållet för att inte sticka ut.
Så att du gör det ser jag inget konstigt i. Håller inte vi alla Dentaku åt goda hållet just nu?

Fast jag tror inte att bollen_ visste någonting om cirkus. Däremot trodde hon att MM var god och frågan är om hon skulle vågat säga någonting åt det hållet om hon inte hade lite koll.

Hon höll fler som goda än det varit nätter att sia på så det verkar så. Å det är ju inte så konstigt även siare har ju vanliga teorier.

gissar gissar gisssar gissar gissar gissar

vi tar det än gång till gissar

Hade du föredragit att jag röstat på dig helt utan motivering? Jag valde liksom mellan att rösta på dig och cirkus så då behöverjag ju liksom motivera varör rösten hamnar på dig.

Självklart skriver du gissar!
Hade du skrivit att du vet hade du ju avslöjat dig direkt :banghead:

Jag fattar inte hur du menar? Du skriver ju att du tror att Cirkus är ond eftersom bollen bara höll henne som neutral?

Att du har henne som misstänkt spelar ingen som helst roll. Onda håller andra onda åt onda hållet med. Så där finns det ju faktiskt inget att hämta.

Som jag skrivit innan så måste dom onda i detta läget hålla Dentaku åt det goda hållet för att inte sticka ut.
Så att du gör det ser jag inget konstigt i. Håller inte vi alla Dentaku åt goda hållet just nu?

Jo men ingen motiverar särskilt bra varför de håller D åt det goda hållet tycker jag( bortsett från du då), det känns som om jag är den enda som tror att bollen siat henne. Att spionen höll D som god är väl typ det ända folk sagt och det bevisar ju inte ett dug, spionen kan ju misstolkat sin information. Som jag sagt tidigare en spion är ingen siare.

Jo men ingen motiverar särskilt bra varför de håller D åt det goda hållet tycker jag( bortsett från du då), det känns som om jag är den enda som tror att bollen siat henne. Att spionen höll D som god är väl typ det ända folk sagt och det bevisar ju inte ett dug, spionen kan ju misstolkat sin information. Som jag sagt tidigare en spion är ingen siare.

Men i så fall borde vi alla misstänka henne med. Vi vet inte om Bollen siade henne och om spionen fått fel information så kan hon likaväl vara ulv. Och om vi ska gå efter den teorin så vet jag verkligen inte var jag har alla. Då blir det en ännu jävligare soppa än vad det redan är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar