Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver på lunchen.

Men att Artline är spion har ju varit uppenbart i flera dagar eftersom hon har godförklarat både Dentaku och Mirtai sen dag 1. Vem skulle annars kunna göra det? Spionen vet mer än siaren dag 1 och jag trodde först hon kunde vara siaren men eftersom det var två hon satte åt goda sidan så visste hon ju något mer.

Vad det gäller Bollen så tyckte jag det kändes skumt med Lobelias och Cirkus tankar om henne igår och det skrev jag, och valde att lägga min röst på Cirkus som jag håller mest misstänkt men med Snurrfian eftersom det känns som hon smyger i kulisserna.
Hon skriver inte speciellt mycket och hon brukar vara väldigt mycket mer aktiv än hon varit i denna leken och väldigt försiktig för att inte verka snurrig som hon vanligtvis är och det är ett tecken för mig en ulv som bara flyter med strömmen.

Vad Dentaku har för roll har hon ju hintat rätt bra om så det tror jag väl knappast ulvarna har missat och därför hållit sig borta från henne.
Och när hon fick misstankar på sig från Cirkus häromdagen så försökte jag göra henne mer neutral i andras ögon.

Mirtai är jag osäker på vad hon har för roll men eftersom Artline sätter henne åt goda sidan så litar jag på det och håller henne på goda sidan jag med och även då Dentaku.

Artline vet jag inte riktigt var jag har. Hon skriver inte mycket men av det hon skriver så vänder och vrider på dom stenar hon hittar.
Det känns lite som att hon smyger med men samtidigt bara är lite försiktig för att hon inte har koll på flera av oss.

Men att Artline är spion har ju varit uppenbart i flera dagar eftersom hon har godförklarat både Dentaku och Mirtai sen dag 1. Vem skulle annars kunna göra det? Spionen vet mer än siaren dag 1 och jag trodde först hon kunde vara siaren men eftersom det var två hon satte åt goda sidan så visste hon ju något mer..

Men igår visste du inte vart du hade mig? Om du igår trodde att jag var spion så borde du väl ha haft mig mot det goda hållet igår?

Men igår visste du inte vart du hade mig? Om du igår trodde att jag var spion så borde du väl ha haft mig mot det goda hållet igår?

Det är ju ganska så dumt att outa spionen men eftersom du blev det av glömmerallt igår så kände jag inte att det spelar någon roll nu.
Så ja, jag satte dig som osäker igår.
Sedan har du inte dolt särskilt väl att du är spion så jag tror inte jag och glömmerallt är dom enda som fattat.
Precis som glömmerallt inte vill outa Dentakus roll men i princip gör det ändå genom att säga att hon inte vill outa den. Korkat. Det fattar väl alla vad hon har för roll då.

Det spelar väl egentligen ingen roll - det som spelar roll är vad ulvarna vet. En del saker börjar bli så klara nu att vi kan räkna med att ulvarna vet dem. En del saker har de kunnat vara rätt säkra på redan tidigt i spelet medan flertalet goda fått lista ut dem allt eftersom.

Snurrfian hamnar för övrigt högt på min misstankelista också, hon har legat och skvalpat där i bakvattnet nästan hela tiden. Mycket i hennes inlägg känns som om det går ut på att misstänkliggöra folk - och ofta sådana som nu är konstaterat goda - och hennes röstningar hittills talar inte heller till hennes fördel.

Nu har jag läst och läst lite till och försökt komma underfund med vad folk egentligen menar... och jag undrar om inte Lilltess verkligen gjorde en tabbe och hennes tunna teori på Cirkus var ett försök till att godförklara en ulv, det skulle kunna förklara @cirkus undanglidande i det här leken. På samma sätt glider även glömmerallt och matmissbrukaren med... Jag börjar allt mer tro på teorin att Artline är spion... även om jag inte vågar vara helt säker där heller.

Det är ju ganska så dumt att outa spionen men eftersom du blev det av glömmerallt igår så kände jag inte att det spelar någon roll nu.
Så ja, jag satte dig som osäker igår.
Sedan har du inte dolt särskilt väl att du är spion så jag tror inte jag och glömmerallt är dom enda som fattat.
Precis som glömmerallt inte vill outa Dentakus roll men i princip gör det ändå genom att säga att hon inte vill outa den. Korkat. Det fattar väl alla vad hon har för roll då.

Finns inget mellanting mellan att outa och osäker?

Hur ska jag våga lita på dig när det inte syns att du tror att jag är en av de goda? Genom att vara osäker på mig så har du chansen att när som helst kunna vända emot mig och få mig misstänkt.

Jag funderar allt mer på om vi inte hittat några av de onda bland de som röstade på bollen.

Flera misstänkte henne vara siare och genom att starta ett fördel mot henne så kan de få ut en god med hjälp av några goda.

När det inte fungerade så åt de henne istället. Det jag reagerar på är varför ängeln inte skyddade bollen när hon så tydligt outat sig?

De som röstade på bollen är:

21.23 Lobelia röstar på bollen__
21.37 Snurrfian röstar på bollen__
21.48 Cirkus röstar på bollen__

Lobelia vet vi var hos så då finns Snurrfian och Cirkus kvar.

Även Q och MM som la udda röster förtjänar att granskas mer ingående

Vi som är kvar:
Artline
Dentaku
Glömmerallt
Cirkus
Mirtai
Quarter4ever
Snurrfian
Matmissbrukaren

Roller som är kvar:
Ängel
Spion
Brevbärare
Röstfifflare
Ensam tvilling
Tre ulvar

Finns inget mellanting mellan att outa och osäker?

Hur ska jag våga lita på dig när det inte syns att du tror att jag är en av de goda? Genom att vara osäker på mig så har du chansen att när som helst kunna vända emot mig och få mig misstänkt.

Ja, jag kan vända emot dig men det är inget jag har planterat. Du kan se igenom hela leken att jag knappt teoriat om dig för att ligga lågt om din roll, precis som jag bara anmärkte lite grann på att Cirkus gick på Dentaku. Eller, inte Cirkus utan jag ifrågasatte aldrig Dentaku utan tyckte det var märkligt att Cirkus gick på henne. Men det försökte jag släta av och INTE hinta om någons roll. I det läget hade man nästan behövt göra det så Cirkus skulle få upp ett ljus men det verkade klarna hos henne sen.

Jag funderar allt mer på om vi inte hittat några av de onda bland de som röstade på bollen.

Flera misstänkte henne vara siare och genom att starta ett fördel mot henne så kan de få ut en god med hjälp av några goda.

När det inte fungerade så åt de henne istället. Det jag reagerar på är varför ängeln inte skyddade bollen när hon så tydligt outat sig?

De som röstade på bollen är:

21.23 Lobelia röstar på bollen__
21.37 Snurrfian röstar på bollen__
21.48 Cirkus röstar på bollen__

Lobelia vet vi var hos så då finns Snurrfian och Cirkus kvar.

Även Q och MM som la udda röster förtjänar att granskas mer ingående

Är jag den enda som inte fattade att Bollen var siare?
Jag trodde det var någon helt annan.

Jag fattade inte, hon var tänkbar men jag hade ett annat alternativ också. Däremot var jag rätt säker på att hon var god.

Vilken sida hon stod på var jag osäker på men jag trodde Artline hade hintat lite grann om vem det var men det var uppenbarligen fel.

Jag trodde Artline kände till vem siaren var då siaren siat folk och sen har den som inte var siaren satt dom åt ett håll och då har Artline gått efter det.

Alla vet väl sin egen roll. Jag försvarar de jag tror är goda eftersom jag i den här leken tycker det har varit lättare att gissa sig till goda än onda.

Som @LenaH skrev i en lek nyligen, att hon letade efter goda :p

Jag känner mig fortfarande kluven mellan Q4 och Cirkus. Finns det något med Cirkus som gör henne god som jag missat?

Det som gör att jag tror att Q4 är god är att det verkade ta lång tid innan hon kom igång igen med hennes nya roll och hon verkade osäker när hon skulle rösta på Q4.

Jag blir bara mer och mer förvirrad för varje teori idag. Jag kommer bli tvungen rösta väldigt tidigt idag. Har jag tur så kanske jag inner in strax före 21.00. Men jag lär inte vara här halvtimmen innan DL.

så har nu suttit för femtioelfte gången och tittat på leken, nu i ljuset av att bollen__ var siare, och lite annat som framkommit!

Det lutar alltmer åt att den sluga lyan jag funderade över tidigare idag faktiskt existerar!
Snurrfian
Cirkus
är de som absolut känns som deltagare i den:meh:
MM är det osäkraste kortet i den, men med uteslutingsmetoden har jag ändå kommit fram till att hon bör sitta där!

Artline har godförklarat Mirtai tidigt, direkt efter första DL, så man kan anta att hon blev siad då?
Artline har nog även vetskap om Dentaktu roll tidigt
bollen__ godförklarar Dentaktu tydligt för glömmerallt så det ska framgå att hon anser henne god

Då så har vi dessa kvar:
Cirkus
Matmissbrukaren
Snurrfian
Quarter4ever( jag själv)

Då jag själv vet vilken roll jag har så kan jag bara få det till att
övriga tre sitter i Lyan!

Jag idiotförklarar mig själv för att inte ha snappat tidigare att den samstämmighet jag trodde mig hittat hos ett gäng ulvar igår tydde på motsatsen:banghead:
Och får bjuda onda lyan på alla goda skratt de måste fått sig på min bekostnad:rage:
Plus att jag så fint hjälpt dem i min okunskap att få bla strålkastarna riktade på mig:rage:
Alla goda, förstår att ni funderar på mig i efter de felaktiga slutsatser jag dragit hittills, men nu är jag med på er bana:up:

Jag kommer lägga min röst på antingen cirkus( troligt) eller snurrfian ikväll, jag håller koll på vad ni övriga röstar på och kommer delta aktivt i att få ut vem ni än bestämmer er för!( dock inte rösta på mig själv om ni väljer det alternativet!)
Vill ni ändå rösta ut mig, så kommer pusslet nog att klarna ändå, så nu tar vi uslingarna!!

Ja, jag kan vända emot dig men det är inget jag har planterat. Du kan se igenom hela leken att jag knappt teoriat om dig för att ligga lågt om din roll, precis som jag bara anmärkte lite grann på att Cirkus gick på Dentaku. Eller, inte Cirkus utan jag ifrågasatte aldrig Dentaku utan tyckte det var märkligt att Cirkus gick på henne. Men det försökte jag släta av och INTE hinta om någons roll. I det läget hade man nästan behövt göra det så Cirkus skulle få upp ett ljus men det verkade klarna hos henne sen.

Det är just det som gör att du känns lurig.

Nu känner jag mig jätte jobbigt. Du misstänkte att Cirkus var ond. Varför ska en ulv få upp ett ljus om Dentaku?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 134
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 551
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar