Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja just det om någon tycker det är relevant vad jag skulle röstat på så gissar jag att jag stått kvar vid mina misstankar mot artline och röstat på henne om jag inte röstat sent då hade jag troligtvis röstat på lilltess jag också.

Menade inte alls att du taktikspelat utan bara att ulv kanske skulle ha lättare glömma bort en röstning än en som har en god specialroll?
Visste faktiskt inte ens att det var emot reglerna, så om det tolkas så av andra med så ber jag om ursäkt!

Nej det kanske inte är så lätt att veta för dig som är ny, ursäkten godtas jag kanske övereagerade lite också.

Angående misstankar mot dig så reagerade jag på att du ändrade dig när du kom tillbaka i ny roll, plus att vi skiljer oss rätt mycket i teorier och misstankar. Men som sagt tidigare så talar ju det faktum att du var först med att uppmärksamma lilltess inläggstabbe till din fördel. Sen så börjar jag få lite väl många somjag tror är goda och det finns andra som har mer som talar för dem och mindre som talar mot dem så det är därför du tillhör de jag misstänker mest.

så här ser röstningsstatistiken ut för
Artline röstar på Quarter4ever, Lobelia, Lobelia

glömmerallt röstar på artline. missad röstning. Lobelia

bollen__ röstar på Shaggy, Lilltess, Lobelia

vi tar med Mirtai också som du också godförklarat:
Mirtai röstar på quarter4ever, Dentaku, Lobelia

och så tar vi min rad också ( inkl majolas första röst:)
Majola/Q2 röstar på: Artline, Lilltess, Artline

så här ser röstningsstatistiken ut för
Artline röstar på Quarter4ever, Lobelia, Lobelia

glömmerallt röstar på artline. missad röstning. Lobelia

bollen__ röstar på Shaggy, Lilltess, Lobelia

vi tar med Mirtai också som du också godförklarat:
Mirtai röstar på quarter4ever, Dentaku, Lobelia

och så tar vi min rad också ( inkl majolas första röst:)
Majola/Q2 röstar på: Artline, Lilltess, Artline

Blev tydligt och bra :) gillar dock inte att du använder ordet godförklarat det är bara teorier jag har att ulvarna gemensamt ville få ut dig i första lynch är ju osannolikt men inte omöjligt.

Du menar att ulvarna skulle våga chansa så med tanke på att röstfifflaren också är kvar i leken? Det innebär naturligtvis också att du godförklarar bollen_ , eftersom ulvarna knappast skulle våga riskera att bli av med en till ulv om en hemlig röst hamnade på bollen_ . Det känns lite suspekt att du på en gång vänder dig mot att jag tror att åtminstone ett par av rösterna på Lobelia var ulvar och hävdar att ni är goda.

Jag tycker att också godförklaringen av bollen_ just nu känns lite väl lättvindlig. Eller rättare sagt godförklaringen av allihop som röstade på Lobelia, jag håller med om att jag tror att Artline kan vara god. bollen_ tycker jag ju varit skitskum och just hela grejen runt röstningen igår skaver fortfarande.

Jag blir inte klokare på nånting just nu.

Blev tydligt och bra :) gillar dock inte att du använder ordet godförklarat det är bara teorier jag har att ulvarna gemensamt ville få ut dig i första lynch är ju osannolikt men inte omöjligt.
pratar du om Q1 nu( antar det) så var det nog inte mycket de behövde göra där:p men vi vet att Lilltess iaf gick ut med en röst tidigt då, och faktiskt kan det ju vara så i just det fallet att lyan varit så fräcka att strömsrösta på riktigt, just för att"så gör man inte"? de kanske tom hoppades på att alla skulle rösta på Q1 mer el mindre, tillräckligt många som teoriade åt det hållet. Och då hade det ju inte varit synligt alls...

Dentaku -Jag tror hon är en förvirrad god med dödångest som trasslar till det för sig. Bollen förklarar det bättre än mig: "känns för mig god i denna lek. Hon har blivit ifrågasatt och misstänkt under leken och jag tycker att hon kommer med vettiga tankar och jag tycker inte att det är något anmärkningsvärt i hennes svar på frågorna. Hittar inget jag känner verkar misstänkt utan håller snarare med många gånger så därför känns hon god"

bollen__ - Varför jag tror att hon är god är nog enklast att läsa i de inlägg där jag försvarat henne och förklarat vad jag tror hon tänkte med kommentaren som gjorde att hon fick röster idag. Jag känner igen mig i hennes sätt att reagera.

Mirtai och glömmerallt - Jag gillar det jag sett av dem och det känns vi tänker ganska lika. Två kloka deltagare. Kommer med många bra teorier. Känns som vi letar ulvar ihop även om vi än så länge har haft otur.

Quarter4ever - Jag tycker det är skitsvårt. Det känns som om hon hade varit ulv så hade hon röstat fortare på lilltess men istället avatkade hon. Även i dagens röstning så kändes hon avaktande och gav en udda röst. Min magkänsla säger osäker god men hon kan lika gärna vara ulv

cirkus - Jag under hela leken varit tveksam till om jag kan lita på henne. Men jag börjar mer och mer tro att Lilltess röst var en alibiröst. Kan vara ulv men hon är min ulvkanditat jag är minst säker på. Men ska jag gå efter uteslutningsmetoden så måste jag sätta henne som ulv.

Matmissbrukaren - Hon har under hela leken känts snäll och inte heller märks så jätte mycket. Även om hon misstänkt Cirkus så känns det som att de spelat sida vid sida (med de två första röstningarna). Idag känns det som hon försökt luska ut saker om specialrollerna och jag tror hon har baktankar om det. Rösten på Cirkus tror jag beror på att hon inte ville väcka misstankar mot sig själv. Jag vill att hon ska vara god men jag tror att hon är ond.

Snurrfian - Vi är verkligen inte överns alls. Hon är ifrån venus och jag är ifrån mars. Jag tycker hon glidit förbi i leken och hon är egentligen ingen jag lagt märke till förens idag. Jag har faktiskt svårt att tro att hon inte skulle vara ulv.

Dentaku -Jag tror hon är en förvirrad god med dödångest som trasslar till det för sig. Bollen förklarar det bättre än mig: "känns för mig god i denna lek. Hon har blivit ifrågasatt och misstänkt under leken och jag tycker att hon kommer med vettiga tankar och jag tycker inte att det är något anmärkningsvärt i hennes svar på frågorna. Hittar inget jag känner verkar misstänkt utan håller snarare med många gånger så därför känns hon god"

bollen__ - Varför jag tror att hon är god är nog enklast att läsa i de inlägg där jag försvarat henne och förklarat vad jag tror hon tänkte med kommentaren som gjorde att hon fick röster idag. Jag känner igen mig i hennes sätt att reagera.

Mirtai och glömmerallt - Jag gillar det jag sett av dem och det känns vi tänker ganska lika. Två kloka deltagare. Kommer med många bra teorier. Känns som vi letar ulvar ihop även om vi än så länge har haft otur.

Quarter4ever - Jag tycker det är skitsvårt. Det känns som om hon hade varit ulv så hade hon röstat fortare på lilltess men istället avatkade hon. Även i dagens röstning så kändes hon avaktande och gav en udda röst. Min magkänsla säger osäker god men hon kan lika gärna vara ulv

cirkus - Jag under hela leken varit tveksam till om jag kan lita på henne. Men jag börjar mer och mer tro att Lilltess röst var en alibiröst. Kan vara ulv men hon är min ulvkanditat jag är minst säker på. Men ska jag gå efter uteslutningsmetoden så måste jag sätta henne som ulv.

Matmissbrukaren - Hon har under hela leken känts snäll och inte heller märks så jätte mycket. Även om hon misstänkt Cirkus så känns det som att de spelat sida vid sida (med de två första röstningarna). Idag känns det som hon försökt luska ut saker om specialrollerna och jag tror hon har baktankar om det. Rösten på Cirkus tror jag beror på att hon inte ville väcka misstankar mot sig själv. Jag vill att hon ska vara god men jag tror att hon är ond.

Snurrfian - Vi är verkligen inte överns alls. Hon är ifrån venus och jag är ifrån mars. Jag tycker hon glidit förbi i leken och hon är egentligen ingen jag lagt märke till förens idag. Jag har faktiskt svårt att tro att hon inte skulle vara ulv.

Din lista är väldigt lik min enda skillnaden är väl att jag skulle byta plats på cirkus och Q eller eventuellt D som ulv så det känns väl rätt bra att vi är lite på samma spår även om vi hade fel om lobelia.
.

Snurris och Mat är mina andra två huvudmisstänkta(jag har ju nämt att Q segla upp ditt nu också efter rösten på dig) Skulle du ha helt rätt i din lista på ulvar så skulle alla onda ha röstat på Q1 första dagen det finner jag ganska osannolikt även om det är ett bra sätt att smälta in på. Men jag har ju haft fel förr.

pratar du om Q1 nu( antar det) så var det nog inte mycket de behövde göra där:p men vi vet att Lilltess iaf gick ut med en röst tidigt då, och faktiskt kan det ju vara så i just det fallet att lyan varit så fräcka att strömsrösta på riktigt, just för att"så gör man inte"? de kanske tom hoppades på att alla skulle rösta på Q1 mer el mindre, tillräckligt många som teoriade åt det hållet. Och då hade det ju inte varit synligt alls...

Ja menade Q1, om mina teorier stämmer så röstade 3 av fyra onda på Q1 så jag tror de gjorde rätt mycket:p men det är ju spekulationer.

Din lista är väldigt lik min enda skillnaden är väl att jag skulle byta plats på cirkus och Q eller eventuellt D som ulv så det känns väl rätt bra att vi är lite på samma spår även om vi hade fel om lobelia.
.

Snurris och Mat är mina andra två huvudmisstänkta(jag har ju nämt att Q segla upp ditt nu också efter rösten på dig) Skulle du ha helt rätt i din lista på ulvar så skulle alla onda ha röstat på Q1 första dagen det finner jag ganska osannolikt även om det är ett bra sätt att smälta in på. Men jag har ju haft fel förr.

Q1 röstningen. Ja det har du helt rätt i verkar jätte konstigt. Men någon gång måste vara den första.

D kan tyckas vara skum men nej. Jag tror hon är lika god som bollen. D har bara otur när hon tänker. Hon är en ny spelare helt enkelt. Då tror jag på Cirkus eller Q som ulv.

Q1 röstningen. Ja det har du helt rätt i verkar jätte konstigt. Men någon gång måste vara den första.

D kan tyckas vara skum men nej. Jag tror hon är lika god som bollen. D har bara otur när hon tänker. Hon är en ny spelare helt enkelt. Då tror jag på Cirkus eller Q som ulv.

Jag är pinsamt dålig på att förklara men jag tycker bollen förklarar det bättre än mig.

Ja vi har tydligen ganska samma tankar @glömmerallt och @Artline , däremot tror jag inte att D är ulv @glömmerallt som du ser vad jag skrev så tycker jag att hon förklarat på ett bra sätt när hon blivit ifrågasatt och kommer med bra teorier. Tycker inte att det sticker ut något. Vad är det du reagerar på hos henne? :)

Ja jag har sett vad du skrivit och instämmer har ju nämnt tidigare själv också att jag tycker hon spelar som när hon var god senast. Det är därför jag har Q som tredje ulv efter MM och Snurrfian

Fan jag har kommit på ett annat tänkbart scenario. Att man måste läsa 200 gånger innan vissa poletter trillar ner.
Jag hoppas kunna återkomma med det imorgon.

Gonatt hoppas jag!

Ja jag har sett vad du skrivit och instämmer har ju nämnt tidigare själv också att jag tycker hon spelar som när hon var god senast. Det är därför jag har Q som tredje ulv efter MM och Snurrfian
Otroligt intressant att du har en lista som ser ganska precis tvärtom mot min... Eftersom jag vet min roll så börjar jag känna mig rätt trygg i att min lista stämmer rätt bra. Det som inte stämmer för mig att en så pass duktig spelare som du skulle försvara kollegor i lyan så pass starkt som du gör, men det kanske börjar blir desperat läge för lyan? Eller räknar du kallt med att vi inte ska tro att du skyddar dina kollegor?

Uppdatering

Gårdagens blidväder tillsammans med den medföljande regnskuren och sedan blåsten på det hade inte varit bra, varken för backarna eller liftarna. Att det sedan frusit på under natten gjorde nedfarterna mer eller mindre livsfarliga och skidliftarna högst upp på fjället var helt nedisade. Hon och hennes kolleger hade varit ute hela natten och försökt preparera men det var bara att inse att i vissa backar hade de misslyckats och inte alla liftar skulle kunna vara öppna på grund av de vindbyar som svepte över fjället fortfarande. Det var inte bra att de var tvungen att stänga ett antal av backarna, hon tog det som ett personligt misslyckande för hon borde ha förutsätt det.

Nu ville hon tillbaka till stugan för någon timmes sömn, det hade inte blivit mycket av de sista dagarna. Men först en sista insats på Kabinbanan som behövde ständig tillsyn. Hon var uttröttad och hon var inte tillräckligt uppmärksam , vilket inte var en bra kombination….

Bollen_ var pistvakt (siare)

*massor med fula ord som inte bör sättas i pränt*

Det blir till att hitta något i hennes inlägg då som vi kan gå på! Känns som det finns en del.

Det var en del som stack ut igår och jag längtar tills lilleman har somnat så jag kan sätta mig ner och gå igenom leken ordentligt!

Otroligt intressant att du har en lista som ser ganska precis tvärtom mot min... Eftersom jag vet min roll så börjar jag känna mig rätt trygg i att min lista stämmer rätt bra. Det som inte stämmer för mig att en så pass duktig spelare som du skulle försvara kollegor i lyan så pass starkt som du gör, men det kanske börjar blir desperat läge för lyan? Eller räknar du kallt med att vi inte ska tro att du skyddar dina kollegor?

Alla vet väl sin egen roll. Jag försvarar de jag tror är goda eftersom jag i den här leken tycker det har varit lättare att gissa sig till onda än goda.

Håller du med mig mer nu när bollen visade sig vara siare? Jag har samma lista kvar men känner mig än mer trygg i att Dentaku är god. Bollens sista svar till mig på den punkten känns betryggande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?