Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering

Gårdagens blidväder tillsammans med den medföljande regnskuren och sedan blåsten på det hade inte varit bra, varken för backarna eller liftarna. Att det sedan frusit på under natten gjorde nedfarterna mer eller mindre livsfarliga och skidliftarna högst upp på fjället var helt nedisade. Hon och hennes kolleger hade varit ute hela natten och försökt preparera men det var bara att inse att i vissa backar hade de misslyckats och inte alla liftar skulle kunna vara öppna på grund av de vindbyar som svepte över fjället fortfarande. Det var inte bra att de var tvungen att stänga ett antal av backarna, hon tog det som ett personligt misslyckande för hon borde ha förutsätt det.

Nu ville hon tillbaka till stugan för någon timmes sömn, det hade inte blivit mycket av de sista dagarna. Men först en sista insats på Kabinbanan som behövde ständig tillsyn. Hon var uttröttad och hon var inte tillräckligt uppmärksam , vilket inte var en bra kombination….

Bollen_ var pistvakt (siare)
hm
ja
dåså ritar vi om lite igen.....
Helt klart finns det två läger här som jag måste ställa mot varandra!
Lobelia, om var bybo visste uppenbarligen inte bollens__ roll och det var det fler som antingen gjorde el inte gjorde...
Detta kräver lite tankeverksamhet, ffa som bollen_ verkar inte ha siat Lobelia...?

hm
ja
dåså ritar vi om lite igen.....
Helt klart finns det två läger här som jag måste ställa mot varandra!
Lobelia, om var bybo visste uppenbarligen inte bollens__ roll och det var det fler som antingen gjorde el inte gjorde...
Detta kräver lite tankeverksamhet, ffa som bollen_ verkar inte ha siat Lobelia...?

Nej det är klar hon inte siat lobelia, siaren röstar inte på någon den siat som(om det inte är någon väldigt skum twist inblandad. Men eftersom röstningen stod lobelia henne och bollen så var det väl självklart att hen röstat på lobelia.

Jag tror bollen siat Dentaku och Artline hon har varit ganska tydlig med att hon tror på deras godhet.

Alla vet väl sin egen roll. Jag försvarar de jag tror är goda eftersom jag i den här leken tycker det har varit lättare att gissa sig till onda än goda.

Håller du med mig mer nu när bollen visade sig vara siare? Jag har samma lista kvar men känner mig än mer trygg i att Dentaku är god. Bollens sista svar till mig på den punkten känns betryggande.
Möjligtvis Artline, men jag är inte ett dugg säker på dig... ;) Men jag kan ana att bollen siade Lilltess, och då möjligen Artline men hon kan inte ha siat någon mer och vi kan inte vara hundra på att hon verkligen har siat Artline heller.. Lobelia hade hon uppenbarligen inte siat... Det säger absolut noll om din roll, och godförklarar inte dig att bollen eventuellt höll artline god...

Nej det är klar hon inte siat lobelia, siaren röstar inte på någon den siat som(om det inte är någon väldigt skum twist inblandad. Men eftersom röstningen stod lobelia henne och bollen så var det väl självklart att hen röstat på lobelia.

Jag tror bollen siat Dentaku och Artline hon har varit ganska tydlig med att hon tror på deras godhet.
Dentaku? Hon slet ju hela dagen innan med att försöka peka på Lilltess? Rent krasst så har hon siat två, Lilltess skrev hon själv att hon försökte få fram, sen menar du att hon även siade Artline och nu Dentaku? Någon av dem stämmer inte...

Möjligtvis Artline, men jag är inte ett dugg säker på dig... ;) Men jag kan ana att bollen siade Lilltess, och då möjligen Artline men hon kan inte ha siat någon mer och vi kan inte vara hundra på att hon verkligen har siat Artline heller.. Lobelia hade hon uppenbarligen inte siat... Det säger absolut noll om din roll, och godförklarar inte dig att bollen eventuellt höll artline god...

Jag har väl inte påstått att det godförklarar mig, det är klart det inte gör? Om bollen_ inte skrivit något om mig som jag missat.

Det är väl övriga vi disskuterar blir ju lite fånigt att diskutera sig själv liksom det är ju upp till andra att göra?Jag tycker det är uppenbart att bollen_ siat Dentaku, mer tveksamt om artline men det finns annat som talar för att art är god

Dentaku? Hon slet ju hela dagen innan med att försöka peka på Lilltess? Rent krasst så har hon siat två, Lilltess skrev hon själv att hon försökte få fram, sen menar du att hon även siade Artline och nu Dentaku? Någon av dem stämmer inte...

Det har varit tre nätter i leken hon kan alltså siat upp till 3 personer, om hon siade lilltess gjorde hon ju det före lilltess blev utröstad det var en natt efter det också, hon kanske siade dentaku då?

Jag har väl inte påstått att det godförklarar mig, det är klart det inte gör? Om bollen_ inte skrivit något om mig som jag missat.

Det är väl övriga vi disskuterar blir ju lite fånigt att diskutera sig själv liksom det är ju upp till andra att göra?Jag tycker det är uppenbart att bollen_ siat Dentaku, mer tveksamt om artline men det finns annat som talar för att art är god
Hur ska du ha det nu?
Men nu är det tveksamt om hon har siat Artline men det finns annat som talar för att hon är god? Det känns som om du trasslar in dig lite här... Vilka tror du egentligen att Bollen har siat?

@Snurrfian

Det här var det sista bollen skrev, mycket tydligt, hon har inte skrivit lika säkert om någon annan. Hon är mycket tydlig med att påpeka att hon inte tror att just D är ulv, trots att artline redan gett mig bolens_ tidigare motivering så finner hon det viktigt att påpeka att just D är god. Talar sitt tydliga språk tycker jag.

Ja vi har tydligen ganska samma tankar @glömmerallt och @Artline , däremot tror jag inte att D är ulv @glömmerallt som du ser vad jag skrev så tycker jag att hon förklarat på ett bra sätt när hon blivit ifrågasatt och kommer med bra teorier. Tycker inte att det sticker ut något. Vad är det du reagerar på hos henne? :)

@Snurrfian

Det här var det sista bollen skrev, mycket tydligt, hon har inte skrivit lika säkert om någon annan. Hon är mycket tydlig med att påpeka att hon inte tror att just D är ulv, trots att artline redan gett mig bolens_ tidigare motivering så finner hon det viktigt att påpeka att just D är god. Talar sitt tydliga språk tycker jag.
Ja vad bollen skriver kan jag läsa men jag försöker komma underfund med dig och vad du försöker få fram...

Men nej tredje natten blev hon ju käkad?

hm jag trodde det var natt 4, mitt misstag men det ändrar inte att jag tror att hon siade Dentaku,natten efter lilltess dog, verkar rimligt var mycket prat om D den dagen

Hur ska du ha det nu?

Men nu är det tveksamt om hon har siat Artline men det finns annat som talar för att hon är god? Det känns som om du trasslar in dig lite här... Vilka tror du egentligen att Bollen har siat?

Ja alltså jag tror att om hon siat en av de kvarvarande så är det Dentaku, har hon siat två så är den andra art, vad är svårt att förstå?

Å eftersom ulvuslingarna förmodligen redan räknat ut det så finns det väl mingen anledning att hålla tyst längre med att jag tror art är spion och att jag tror att bollen trodde det också och det kan förklara varför bollen verkade lita på art det behöver ju inte vara så att hon siat art och litade på henne därför.

(Å nu när jag har sagt det så kanske ni fattar varför Jag "huxflux" räknade A o B som goda. Jag fann det liksom rimligt att de satt med tanke på hur de verkade lita på varandra.)

Ja vad bollen skriver kan jag läsa men jag försöker komma underfund med dig och vad du försöker få fram...

Det jag försöker få fram är att jag är övertygad om att bollen siat dentaku god och därför tycker jag det vore väldigt dumt att rösta på henne och då hon har haft misstankar mot sig så tyckte jag det var viktigt att lyfta fram så inte någon god röstar på henne av misstag under dagen.

Jag har inte sovit inatt så tänkte göra det nu så återkommer troligtvis inte föränn ikvöll men jag tror jag varit ganska tydlig med vad jag tror på och gett er lite att gå på.

Alla vet väl sin egen roll. Jag försvarar de jag tror är goda eftersom jag i den här leken tycker det har varit lättare att gissa sig till onda än goda.

Håller du med mig mer nu när bollen visade sig vara siare? Jag har samma lista kvar men känner mig än mer trygg i att Dentaku är god. Bollens sista svar till mig på den punkten känns betryggande.

Det märks att jag behöver sova, det fetade ska naturligtvis vara tvärtom. :p

Uppdatering

Gårdagens blidväder tillsammans med den medföljande regnskuren och sedan blåsten på det hade inte varit bra, varken för backarna eller liftarna. Att det sedan frusit på under natten gjorde nedfarterna mer eller mindre livsfarliga och skidliftarna högst upp på fjället var helt nedisade. Hon och hennes kolleger hade varit ute hela natten och försökt preparera men det var bara att inse att i vissa backar hade de misslyckats och inte alla liftar skulle kunna vara öppna på grund av de vindbyar som svepte över fjället fortfarande. Det var inte bra att de var tvungen att stänga ett antal av backarna, hon tog det som ett personligt misslyckande för hon borde ha förutsätt det.

Nu ville hon tillbaka till stugan för någon timmes sömn, det hade inte blivit mycket av de sista dagarna. Men först en sista insats på Kabinbanan som behövde ständig tillsyn. Hon var uttröttad och hon var inte tillräckligt uppmärksam , vilket inte var en bra kombination….

Bollen_ var pistvakt (siare)

Men åååh! Typiskt! :arghh:
Fanken vad svårt att försöka säga nått men inte va så tydlig, va tydligen för tydlig men inte tillräckligt för att få lite skydd!

HEJJA GODA!:up:

Satani perkäle!
Jag har inte kunnat sova på hela natten i princip för jag tänkte ju på mitt andra scenario som jag kom på i elfte timmen . Nu fick jag det jävkligt hårt bekräftat. bollen_ var siare :( Det var ju DÄRFÖR som hon hade en så annorlunda teori om lilltess. Hur korkad får man lov att vara? Jag skrev ju det själv i min röstteori om bollen_ att hon hade en annorlunda teori.

Det var ett väldigt tråkigt sätt att få sista pusselbiten till hur kartan ser ut.

Snurrfian hade rätt när hon påpekade att det trots allt kan vara en plan från lyan.

Jag kommer på de här alternativen(men fyll gärna på de min snorfyllda hjärna missar):

1. Lilltess gjorde en tabbe och skrev i tråden trots att hon skulle skriva till lyan. I så fall är "godförklaringen" av cirkus inte värt något eftersom drevet var planerat.

2. Lilltess misstag var inget misstag alls utan allt var planerat av lyan. Lilltess offrades för att rikta misstankar åt vissa håll. I så fall är det svårt att säga någonting för då är ulvarna otäckt sluga.

Detta sitter jag och kollar på idag
bollen__ tycker jag verkar ha hållt Dentaktu som god, och redan igår tyckte jag att detta var vettiga infallsvinklar!
Som det ser ut nu så är det alt 2 som jag grunnar mest på, och nog verkar Dentaku ha en poäng i att ulvarna verkar otäckt sluga?
Och Cirkus är en som jag förstått kan vara av det slugare slaget, och jag har ju tidigt känt att det någonstans i spelet behöver synas hennes( eller Lobelias) roll då de verkade vara så starka motpoler till varann.
Lobelia är synad igår iom DL3 och hon var god,(bybo)
Jag kan känna att det verkar vara dags att syna cirkus!
Möjlig slug lya för mig skulle kunna vara MM, Snurrfian, Cirkus
Samtliga tillräckligt rutinerade för att lura brallorna av ganska många nybörjare, däribland mig själv, och kunna komma på en så usligt slug grej som Lilltess gjorde( vilken jag mer och mer lutar åt kan vara helt iscensatt)
Allt hänger på om Cirkus är ond eller inte hur man ska tolka allt.

Jag trodde verkligen att jag var något på spåret igår efter röstningen, men att bollen___ var siare fick mig att stryka ett par kandidater till spionrollen, som därmed ändrade helt mina tankar.
skulle cirkus trots allt vara god, ja då får jag tänka ett varv till....

Jag känner mig precis som @glömmerallt ganska säker på ett flertal roller.

Artline - även jag är övertygad om att A är spion. Hon och bollen hade samma teorier och hon verkar också ha koll på läget.

Dentaku - Jag tror mig veta vilken roll D har men ser ingen poäng med att outa den. Dock har hon hintat tydligt och det finns en anledning till att jag ändrade uppfattning om henne!

glömmerallt - din roll har jag anat mig till sedan första DL ;)

Kvar finns då:
cirkus
Quarter4ever
Snurrfian
Matmissbrukaren

Alla kan inte vara onda men jag håller Snurrfian och MM högst upp på listan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 134
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 551
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar