Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är just det som gör att du känns lurig.

Nu känner jag mig jätte jobbigt. Du misstänkte att Cirkus var ond. Varför ska en ulv få upp ett ljus om Dentaku?

Väldigt enkelt att lista ut. Ulvarna kan kanske inte få ut henne i käk och då är lynch det enda möjliga sättet att få ut henne.
Just nu är dock Snurrfian högst på min lista med tanke på det jag skrev om henne tidigare.

Edit; Nu missförstod jag dig nog lite men min teori om Dentaku gäller ändå.
Ulvarna behöver starta ett drev mot Dentaku för att få ut henne för det är osäkert om det går i käk.
Men eftersom ingen går på henne så är det rätt korkat av lyan att försöka skapa misstankar emot henne eftersom alla fattat hennes roll. Och därför är det istället bättre för dom att också hålla henne åt goda sidan så det är svårare att lista ut vilka dom är.

jag sitter och skärskådar Artline och Lobelia just nu, velar mellan dem samt även att cirkus finns med på ett hörn.....:down:

quarter4ever röstar på Artline
Tycker att hon smugit med, och bla försökt sprida misstankar lite här och där, jag är inte alls säker på att hon är ond, men det känns ändå som att vågen tippar över åt det hållet just nu. det är något jag inte får rätt här med henne, och kanske är det försvaret för bollen__ ? som så många andra håller misstänkt.

Hur kommer det sig att du valde att lägga en udda röst? Var det så att jag kändes mycket mer misstänkt än vad Lobelia gjorde? Eller vad var det som gjorde att du släppte henne?

Nu kommer jag inte ihåg vad du hade för åsiker om bollen innan röstningen. Trodde du själv att bollen var ond eftersom du trodde att jag stod på samma sida som henne? Varför röstade du inte på bollen då?

Vad det gäller Bollen så tyckte jag det kändes skumt med Lobelias och Cirkus tankar om henne igår och det skrev jag, och valde att lägga min röst på Cirkus som jag håller mest misstänkt men med Snurrfian eftersom det känns som hon smyger i kulisserna.
Hon skriver inte speciellt mycket och hon brukar vara väldigt mycket mer aktiv än hon varit i denna leken och väldigt försiktig för att inte verka snurrig som hon vanligtvis är och det är ett tecken för mig en ulv som bara flyter med strömmen.
Smyger i kulisserna? Jag har väl ändå kommit med teorier hela tiden även om de inte alltid har stämt? Jag har varit på bollen, Q, artline, Dentaku och ändå säger du att jag inte har gjort något väsen av mig? Jag undrar hur du läser egentligen? Är det för att jag har varit på goda och du inte har brytt dig så mycket om det och nu är jag började peta på Cirkus, glömmerallt och dig så är jag helt plötsligt ulv? Nja det där gör mig väldigt tveksam, för smugit runt har jag inte gjort, det finns det andra som har lyckats bättre med...

Väldigt enkelt att lista ut. Ulvarna kan kanske inte få ut henne i käk och då är lynch det enda möjliga sättet att få ut henne.
Just nu är dock Snurrfian högst på min lista med tanke på det jag skrev om henne tidigare.

Edit; Nu missförstod jag dig nog lite men min teori om Dentaku gäller ändå.
Ulvarna behöver starta ett drev mot Dentaku för att få ut henne för det är osäkert om det går i käk.
Men eftersom ingen går på henne så är det rätt korkat av lyan att försöka skapa misstankar emot henne eftersom alla fattat hennes roll. Och därför är det istället bättre för dom att också hålla henne åt goda sidan så det är svårare att lista ut vilka dom är.

Känns som det här blir snurrigare och snurrigare. Om Cirkus hade startat drev mot Dentaku så hade det inte varit bra. Men om Cirkus är ulv så vore det väl bara bra om hon skrev misstänkt för teorierna för Dentaku?

Känns som det här blir snurrigare och snurrigare. Om Cirkus hade startat drev mot Dentaku så hade det inte varit bra. Men om Cirkus är ulv så vore det väl bara bra om hon skrev misstänkt för teorierna för Dentaku?

Både ja och nej.
Ja för att en ulv vill ha teorier på någon så den kan rösta ut personen och nej i detta läget eftersom alla andra fattat Dentakus roll och då blir det skumt att en helt plötsligt kommer med teorier emot henne.

Hur kommer det sig att du valde att lägga en udda röst? Var det så att jag kändes mycket mer misstänkt än vad Lobelia gjorde? Eller vad var det som gjorde att du släppte henne?

Nu kommer jag inte ihåg vad du hade för åsiker om bollen innan röstningen. Trodde du själv att bollen var ond eftersom du trodde att jag stod på samma sida som henne? Varför röstade du inte på bollen då?
lägger in min sammanställning som jag postade igår em:)
Varför jag lade den uddarösten var att jag trodde mig hittat en som var lyamedlem:( Jag hattade mellan dig och Lobelia hela kvällen och ändrade fram och tillbaka hela tiden, faktum var att jag trodde att ni båda var onda. Så illa tänkte jag:banghead:
Om bollen__ hade jag inte någon egentlig uppfattning alls, vilket framgår i citatet. Och jag kunde inte riktigt fatta varför de andra höll henne så misstänkt på den där smiley kommentaren, vilken jag iofs noterade då men aldrig höll så graverande som de andra?
Jag har hela tiden letat onda( host, det kan ha märkts?:o ) så nästa gång ska jag nog göra som @LenaH och var det du själv(?) som också utgår från att hitta de GODA först?

Deltagare:
1. Artline
här har jag velat tidigare, och är fortfarande inte säker på vilken sida av staketet hon står. dock tycker jag mig ana ett mer målintriktat letande idag, bara svårt att bestämma mig för om hon är en ond som är bra på att spela god eller om hon är god?

2. Majola ersatt av mig !

3. Lilltess var fartdåre, utröstad DL2

4. Dentaku en av några som blivit mer granskade under leken .Kanske pga nybörjar iver att delta( det känns igen!:D )? Känns likadan som i förra leken. men har svårt att hålla henne åt varken goda el onda hållet.

5. glömmerallt helt osynlig igår och glömde att rösta, dock vettig inlägg under natten med många saker gemensamt vad jag själv tycker. Dock bekymmersamt när hon inte är inne mera, väldigt svårt att bilda sig en uppfattning då

6. bollen__ ifrågasatt av Snurrfian, som nu letar efter ulvar i kommentarerna i samband med gårdagens DL, En som jag har svårt att placera också, en av flera

7. cirkus Ja en till som kan vara god å ena sidan men även ond å andra... Skriver vettigt men har fått uppfattningen att hon är en sådan spelare som kan luras riktigt bra. Kan man veta vart hon står så löser sig nog mycket av det som står och väger

8. Mirtai En som inte skriver särskilt mycket och kanske glider med lite enkelt? Håller ett öga på henne!

9. Quarter4ever Bybo utröstad DL1

10. Snurrfian jag har undrat över henne ett tag nu, och blev ännu mer frågande imorse då det bara kom OT inlägg efter NattDL besked att Shaggy( tvilling) käkats. En liten rad om att hon åt frukost med sorg, smög sig in i OT med LL, annars ingenting? Under em gått ut hårt som Ulv-letare och ser snart ulver i varje kommentar?

11. Matmissbrukaren totalt osynlig idag( jobbar?) Måste se mer av hennes kommentarer till dagens inlägg för att kunna bilda mig någon uppfattning

12 Lobelia En jag haft ögonen på hela spelet och det kan inte hjälpas- många av kommentarerna igår var underliga, ryckiga och kändes --slarviga? Det ser väldigt Ulvigt ut, men det känns någonstans som att det är Lobelia versus Cirkus i det här spelet, den enes status ger den andras.....
13. Shaggy tvilling käkades NattDL2. Var väldigt svårt att bilda sig någon uppfattning om, men visade sig vara god så ska ännu en gång gå igenom vad hon skrev för inlägg.

en roll som känns lite tveeggad att rösta ut så är det psykopaten! Där funderar jag på om den ulven rentav skulle vilja bli hittad i en DL? Då en god ryker samtidigt, blev väldigt misstänksam mot Lilltess igår att hon skulle vara psykopaten
Jag väntade därför in i det längsta med att rösta för att se hur det verkade bli, nu hade Lilltess rykt hursom varför även min röst hamnade där, för ulv det var jag säker på att hon var!

Roller avslöjade:
Bybo1 quarter4ever1 utröstad DL1
Tvilling 1 Shaggy käkad NattDL2
Fartdåre Lilltess utröstad DL2
Ulvarna misslyckades med käket nattDL1

Roller kvar
Ängel
Spion
Röstfifflare
Brevbärare
Siare
tvilling 2
Bybo 2(?)

Ulvar
3(?) st
varav en Psykopat som drar med sig en god om den lynchas..

Smyger i kulisserna? Jag har väl ändå kommit med teorier hela tiden även om de inte alltid har stämt? Jag har varit på bollen, Q, artline, Dentaku och ändå säger du att jag inte har gjort något väsen av mig? Jag undrar hur du läser egentligen? Är det för att jag har varit på goda och du inte har brytt dig så mycket om det och nu är jag började peta på Cirkus, glömmerallt och dig så är jag helt plötsligt ulv? Nja det där gör mig väldigt tveksam, för smugit runt har jag inte gjort, det finns det andra som har lyckats bättre med...

Du har inte skrivit någon jag lagt extra märke till om man ska säga så då?
Precis som med Glömmerallt tills hon skrev igår.

Det som är värt att tänka på i slutskedet av ulvjakten är att en av de som finns kvar är psykopat. Det är ju inte helt omöjligt att ulvuslingarna bestämt sig för att offra denne och på så sätt få med sig en god på köpet

Du tror inte att jag hade röstat på Dentaku om jag hade velat ha ut henne?

Jag trodde ärligt att bollen_ var skum ända tills jag igår kväll (efter lynch) kom på att hon kan vara siare - jag vågade inte outa min tanke på kvällen för då tänkte jag att risken fanns att ulvarna nappade och käkade henne(det var därför jag skrev som jag gjorde inatt när jag inte kunde sova). Så jag tänkte att om jag blev mer säker på min sak efter en natts sömn skulle jag göra allt jag kunde för att godförklara bollen_. Nu blev det ju inte så, men jag fick min tanke bekräftad ändå.

lägger in min sammanställning som jag postade igår em:)
Varför jag lade den uddarösten var att jag trodde mig hittat en som var lyamedlem:( Jag hattade mellan dig och Lobelia hela kvällen och ändrade fram och tillbaka hela tiden, faktum var att jag trodde att ni båda var onda. Så illa tänkte jag:banghead:
Om bollen__ hade jag inte någon egentlig uppfattning alls, vilket framgår i citatet. Och jag kunde inte riktigt fatta varför de andra höll henne så misstänkt på den där smiley kommentaren, vilken jag iofs noterade då men aldrig höll så graverande som de andra?
Jag har hela tiden letat onda( host, det kan ha märkts?:o ) så nästa gång ska jag nog göra som @LenaH och var det du själv(?) som också utgår från att hitta de GODA först?
tillägg ang uddarösten, var beredd att ändra till Lobelia i sista stund om det verkat som hon INTE skulle blivit utröstad,

Det som är värt att tänka på i slutskedet av ulvjakten är att en av de som finns kvar är psykopat. Det är ju inte helt omöjligt att ulvuslingarna bestämt sig för att offra denne och på så sätt få med sig en god på köpet

Men frågan är om det hjälper deras sak i det stora hela? Värre är det om de lyckas få ut en god till ikväll, då börjar det kunna bli slagläge ordentligt för dem
Får se nu om jag räknar på det
8 kvar
5 goda
3 onda
lyckas de onda få ut en god idag står det 4-3 innan natt-DL
och om käket lyckas 3-3, och har de psykopaten kvar kan det bli jämnt ända in i kaklet!

Lyckas vi däremot få ut en "säker" ond ikväll står det 5-2 innan nattDL om det inte är psykopaten
och 4-2 efter ev lyckat käk, fortfarande en god chans att goda vinner
om vi lyckas lyncha psykopaten ikväll står det 4-2 och ett ev lyckat käk 3-2, men då borde det vara enkelt att plocka resten av ulvarna tycker jag?

Tyvärr så måste vi ju göra oss av med psykopaten förr eller senare ändå. Visserligen vore det bäst om den blev lynchad sist av alla men sån tur tror jag inte att vi kan förvänta oss.

Självklart är det bättre att få ut en ond än en god ikväll! Men jag tycker ändå det är värt att komma ihåg att psykopaten finns. Inte helt omöjligt att ulvarna försöker pusha oss att ta psykopaten först för att förhoppningsvis få ut röstfifflaren eller ängeln tillsammans med psykopaten

tillägg ang uddarösten, var beredd att ändra till Lobelia i sista stund om det verkat som hon INTE skulle blivit utröstad,

Men är inte det en rätt konstig grej att göra?
Varför la du inte rösten där direkt? Om du trodde hon var skum? Varför vänta och se om hon blev utröstad och sen lägga rösten någon annanstans.

Självklart är det bättre att få ut en ond än en god ikväll! Men jag tycker ändå det är värt att komma ihåg att psykopaten finns. Inte helt omöjligt att ulvarna försöker pusha oss att ta psykopaten först för att förhoppningsvis få ut röstfifflaren eller ängeln tillsammans med psykopaten
skulle inte LL lotta om vilken god som åker?
Men håller med, röstfifflaren ffa borde ju vara guld att ha kvar, då den kan fälla utslag i jämna röstningar! Ängeln är också viktig då den kan skydda så ingen käkas!

skulle inte LL lotta om vilken god som åker?
Men håller med, röstfifflaren ffa borde ju vara guld att ha kvar, då den kan fälla utslag i jämna röstningar! Ängeln är också viktig då den kan skydda så ingen käkas!

jo, men eftersom vi inte är så många goda kvar är det ju större risk att en specialroll åker nu jämfört med om psykopaten åkt ut i början

jo, men eftersom vi inte är så många goda kvar är det ju större risk att en specialroll åker nu jämfört med om psykopaten åkt ut i början
ja det är ju bara specialroller kvar så den risken är 100% ;) men förstår att du menar någon av de ledande rollerna som kan fälla avgörandet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar