Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och igen - varför röstade du på Artline?
istället för att upprepa mig postar jag vad jag tidigare sagt i ämnet bla till Artline:

Hur kommer det sig att du valde att lägga en udda röst? Var det så att jag kändes mycket mer misstänkt än vad Lobelia gjorde? Eller vad var det som gjorde att du släppte henne?

Nu kommer jag inte ihåg vad du hade för åsiker om bollen innan röstningen. Trodde du själv att bollen var ond eftersom du trodde att jag stod på samma sida som henne? Varför röstade du inte på bollen då?

lägger in min sammanställning som jag postade igår em:)
Varför jag lade den uddarösten var att jag trodde mig hittat en som var lyamedlem:( Jag hattade mellan dig och Lobelia hela kvällen och ändrade fram och tillbaka hela tiden, faktum var att jag trodde att ni båda var onda. Så illa tänkte jag:banghead:
Om bollen__ hade jag inte någon egentlig uppfattning alls, vilket framgår i citatet. Och jag kunde inte riktigt fatta varför de andra höll henne så misstänkt på den där smiley kommentaren, vilken jag iofs noterade då men aldrig höll så graverande som de andra?
Jag har hela tiden letat onda( host, det kan ha märkts?:o ) så nästa gång ska jag nog göra som @LenaH och var det du själv(?) som också utgår från att hitta de GODA först?

Om ingen motbevisar mig så tror jag nog att Snurrfian, matmissbrukaren och cirkus är ulvar. Jag kommer nog rösta på Snurrfian som är den jag tycker känns ondast.

Jag måste rösta inom en timme och jag ska försöka titta in strax före ni0. Känns lite jobbigt att vara upptagen kväll :p

Jag tror att du har missat en hel del av vad jag har skrivit från igår efter DL och nattens händelser. Om det inte räcker för att motbevisa så borde du skaffa nya glasögon (O_o) Hur du kan släppa Q begriper inte jag - läs vad hon skriver och para det med vad glömmerallt skrev inatt så borde bilden vara rätt klar även för dig.

@Matmissbrukaren och @Snurrfian

Detta skrev jag efter dag DL

Snurrfian - Vi är verkligen inte överns alls. Hon är ifrån venus och jag är ifrån mars. Jag tycker hon glidit förbi i leken och hon är egentligen ingen jag lagt märke till förens idag. Jag har faktiskt svårt att tro att hon inte skulle vara ulv.

Matmissbrukaren - Hon har under hela leken känts snäll och inte heller märks så jätte mycket. Även om hon misstänkt Cirkus så känns det som att de spelat sida vid sida (med de två första röstningarna). Idag känns det som hon försökt luska ut saker om specialrollerna och jag tror hon har baktankar om det. Rösten på Cirkus tror jag beror på att hon inte ville väcka misstankar mot sig själv. Jag vill att hon ska vara god men jag tror att hon är ond.

Konversationen mellan Snurrfian och glömmerallt i morse tycka jag mest kändes som en ulv som försökte sprida misstankar mot någon annan än sig själv.

@cirkus
klippt:
Varför jag lade den uddarösten var att jag trodde mig hittat en som var lyamedlem:( Jag hattade mellan dig och Lobelia hela kvällen och ändrade fram och tillbaka hela tiden, faktum var att jag trodde att ni båda var onda. Så illa tänkte jag:banghead:

vad är det du inte förstår?

@cirkus
klippt:

vad är det du inte förstår?

Och vad säger det?

Tror du att du var den enda som hattade mellan två?

Jag hade bollen_ och Lobelia som topp-misstänkta. Jag valde att lägga rösten på bollen_ och kände att om Lobelia rök istället så var det helt okej. För mig var det liksom hugget som stucket vid lynchen.

Jag tror att du har missat en hel del av vad jag har skrivit från igår efter DL och nattens händelser. Om det inte räcker för att motbevisa så borde du skaffa nya glasögon (O_o) Hur du kan släppa Q begriper inte jag - läs vad hon skriver och para det med vad glömmerallt skrev inatt så borde bilden vara rätt klar även för dig.

Risken finns att Q lurar mig men samtidigt så förstår jag henne. Jag vet inte alls.

Du syftar på att glömmerallt trodde mer att Q var ond än att du skulle vara ond? Glömmerallt kommer med många kloka teorier och jag vågar lita på henne men det är ingen garanti på att hon har rätt.

Jag är kluven. Men en ulv i tagen och du är inte mitt huvudmål..

@Matmissbrukaren och @Snurrfian

Detta skrev jag efter dag DL

Konversationen mellan Snurrfian och glömmerallt i morse tycka jag mest kändes som en ulv som försökte sprida misstankar mot någon annan än sig själv.
Ja det tror jag att glömmerallt försöker göra men jag förstår att du tror att det är jag... Jag börjar känna mig jäkligt ensam i den här leken och har gjort det ett bra tag... :crazy:

Och vad säger det?

Jag hade bollen_ och Lobelia som topp-misstänkta. Jag valde att lägga rösten på bollen_ och kände att om Lobelia rök istället så var det helt okej. För mig var det liksom hugget som stucket vid lynchen.
same same- but different!
Såklart du var nöjd oavsett Lobelia el bollen__ åkte...

Och vad säger det?

Ja det kan jag förstå eftersom båda var goda... :crazy:

Risken finns att Q lurar mig men samtidigt så förstår jag henne. Jag vet inte alls.

Du syftar på att glömmerallt trodde mer att Q var ond än att du skulle vara ond? Glömmerallt kommer med många kloka teorier och jag vågar lita på henne men det är ingen garanti på att hon har rätt.

Jag är kluven. Men en ulv i tagen och du är inte mitt huvudmål..

ja, glömmer allt har rätt bra koll.

Jag vet inte om du riktigt fattat vilka insikter jag kom fram till direkt efter lynch och som jag sökte bekräftelse på.

Jag ska förtydliga mig.
Jag insåg igår efter lynchen att bollen_ var siare. Jag läste igenom hennes motivering till lilltess hundra gånger och fattade ju inte varför hennes teori var annorlunda än alla andras. Sen så - bang - fattade jag att hon kunde ju varit siare. Jag funderade hela natten och insåg att jag förhoppningsvis skulle få klarhet i det. Och det fick jag ju. Fast inte så som jag hade hoppats.

Jag velade hela röstningen igår mellan Lobelia och bollen_ för mig spelade det ingen roll vem som rök. Jag trodde ju bägge två var onda.

same same- but different!
Såklart du var nöjd oavsett Lobelia el bollen__ åkte...

Hur menar du?
Jag var inte särskilt nöjd över resultatet när det visar sig att båda mina huvudmisstänkta är goda. Och speciellt irriterande är att bollen_ var siare. Jag är skitstörd på att jag inte fattade det. Hade jag insett det då så hade jag röstat på Lobelia. Att ulvarna käkade bollen_ låg tyvärr inte i mina händer.

ja, glömmer allt har rätt bra koll.

Jag vet inte om du riktigt fattat vilka insikter jag kom fram till direkt efter lynch och som jag sökte bekräftelse på.

Jag ska förtydliga mig.
Jag insåg igår efter lynchen att bollen_ var siare. Jag läste igenom hennes motivering till lilltess hundra gånger och fattade ju inte varför hennes teori var annorlunda än alla andras. Sen så - bang - fattade jag att hon kunde ju varit siare. Jag funderade hela natten och insåg att jag förhoppningsvis skulle få klarhet i det. Och det fick jag ju. Fast inte så som jag hade hoppats.

Jag velade hela röstningen igår mellan Lobelia och bollen_ för mig spelade det ingen roll vem som rök. Jag trodde ju bägge två var onda.

Problemet att jag inte vet om det du skriver om beror på att du faktiskt är god och Q4 ond eller om du är en ulv som försöker rädda dig själv.

Så du velade såpass mycket? Tycker annars du verkar vara en rätt klar person. Velat lika mycket i de andra röstningarna?

Både ja och nej.
Ja för att en ulv vill ha teorier på någon så den kan rösta ut personen och nej i detta läget eftersom alla andra fattat Dentakus roll och då blir det skumt att en helt plötsligt kommer med teorier emot henne.

För mig finns det misstänkta som ända fram tills nu jobbat på att upprätthålla misstankar mot mig - mer eller mindre öppet.

Det gäller för övrigt även andra goda som lynchats - det är inte nödvändigtvis de som kommit med en teori om dem som är ulvar, men att elda på under brasan känns typiskt ulvigt enligt mig.

Röstar nu för säkerhetsskull (ska iväg nu och har sedan en dejt vid 21.00) (men jag tror jag hinner in innan dejten)

Artline röstar på snurrfian

Snurrfian - Vi är verkligen inte överns alls. Hon är ifrån venus och jag är ifrån mars. Jag tycker hon glidit förbi i leken och hon är egentligen ingen jag lagt märke till förens idag. Jag har faktiskt svårt att tro att hon inte skulle vara ulv.

Aha, du menar så.
Väldigt intressant tanke du lägger upp här O_o
Samtidigt så förstår jag inte varför du inte röstar på den som du tycker är skummast? Jag tycker det ser ut som om du försöker outa en roll, men jag är inte säker på att jag tror på dig. Hade du haft den roll som du försöker outa så borde du säkerställt att en du tycker är skum åker och inte lagt en udda röst på en som vi alla förstått sedan ett bra tag är god. Varför röstade du på Artline egentligen?

Jag tycker att hela du luktar desperat ulv som försöker låtsas ha en annan roll.
Vilken roll skulle det vara:confused:
Oavsett roll vill man väl bevaka att röstningen får det utfall man själv vill?
Och ibland blir det ju något som dyker upp i slutet och då gäller det att vara med! Lyan senast kuppade ju;)
Jag tycker det är svårt att veta förrens flertalet redan röstat, men det problemet kanske inte du har- du kanske sitter med facit sas:sneaky:?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar