Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag baserar artlines roll på det som hände första natten. Troligen skyddade ängeln sig själv och spionen såg det samt vem som siades. Det har ju också delats ut några paket, varav ett skydd som ju också de spionen ser :)

Nu har jag läst och funderat lite till, hur kan du vara så säker på att Artline verkligen är god? Hon skulle lika gärna kunna vara ulv och godförklara sina ulvkollegor plus några goda för att hålla alla nöjda? För att kunna vara helt hundra på hennes roll så måste du veta vilka ulvarna är och enda förklaringen på det är om du själv sitter i lyan, vilket i sin tur även skulle ge att glömmerallt är där i och med att hon är så säker på vilka som har vilka roller. Att Artline och Dentaku vill vara goda är knappast så konstigt, och inte heller Mirtai...
Att Dentaku har hintat om att hon är god betyder inte att hon är det, hon kan lika gärna vara ulv. Nu tror jag kanske inte det men det är intressant att du och @glömmerallt är så säkra på att det inte bara är falska hintar...
Så alternativen just nu är att antingen är du helt blåst av Dentaku, Artline och Mirtai eftersom de är ulvar, eller så är du ulvar eftersom du kan vara så säker på att deras hintar inte är påhittade...

:confused::confused::confused:

Att Artline är spion är vi rätt många som är säkra på. Sedan får hon inte berätta om hon är det eller inte.
Men eftersom hon godförklarade vissa personer redan efter första dl utan några som helst teorier så behövdes det ingen kristallkula för att gissa sig till att hon är spion.
Sedan sätter hon Dentaku och Mirtai till goda sidan. Varför jag tror på Dentaku som ängel av dom beror på att hon hintat om det och även skrev ett inlägg för någon dag sen som bekräftade det ännu mer.

Är jag blåst av dom så är även glömmerallt det.

Men så tror jag inte det är för om tre st utger sig för att ha en roll dom inte har så borde den som har rollen börja protestera och det ser jag ingen som gör.

Världens märkligaste teori från dig O_o

Och nu tror du då att dom är ulvar så jag fattar det hela rätt? Är du själv inte lite blåst då som anklagar dom för det nu? Då borde du rimligen tagit upp dina misstankar om dom tidigare.

Nej. Att du är skum finns det inget tvivel om.

Nu har jag läst och funderat lite till, hur kan du vara så säker på att Artline verkligen är god? Hon skulle lika gärna kunna vara ulv och godförklara sina ulvkollegor plus några goda för att hålla alla nöjda? För att kunna vara helt hundra på hennes roll så måste du veta vilka ulvarna är och enda förklaringen på det är om du själv sitter i lyan, vilket i sin tur även skulle ge att glömmerallt är där i och med att hon är så säker på vilka som har vilka roller. Att Artline och Dentaku vill vara goda är knappast så konstigt, och inte heller Mirtai...
Att Dentaku har hintat om att hon är god betyder inte att hon är det, hon kan lika gärna vara ulv. Nu tror jag kanske inte det men det är intressant att du och @glömmerallt är så säkra på att det inte bara är falska hintar...
Så alternativen just nu är att antingen är du helt blåst av Dentaku, Artline och Mirtai eftersom de är ulvar, eller så är du ulvar eftersom du kan vara så säker på att deras hintar inte är påhittade...

Du glömmer bort att folk faktiskt läst siaren bollen_s kommentarer också. Eller tänker du försöka anklaga henne för att vara en ulv som försökte blåsa folk också?

:banghead: Den enda jag misstänker är Matmissbrukaren och glömmerallt, (sen är även cirkus misstänkt men just i det här) för även om man kan gissa vad som har hänt så kan man inte vara säker om man inte är ulv och vet vilka som är goda. Men deras tvärsäkra sätt att peka ut vilka roller vissa har får åtminstone mig att dra öronen åt mig, enda sättet att vara säker är just att veta vilka som är goda... Jag säger inte att jag vet till 100 % jag kan ana och förstå på andras sätt att reagera men Dentaku, Artline, Mirtai, glömmerallt, Matmissbrukare kan inte allesammans vara goda... Det finns liksom inte utrymme för det... Och då är frågan vilka som försöker få oss andra att tro att de är goda och vilka som är goda på riktigt.
Jag har varken ork eller energi att nöta om det här så mycket mer, min roll är kanske den som är bäst att offra hur som helst om vi goda nu ska rösta ut varandra...
Snurrfian röstar på Cirkus för att jag tror att hon är psykopaten och glider med i spelet utan att göra något väsen av sig mer än understödja teorierna som dyker upp mot det goda.

Trist att du inte vill läsa vad jag skriver, du är helt fel ute så vidare jag inte har missförstått din roll fullständigt...

Det är fyra stycken som kan vara onda. Du är en av dem. Jag kan ha fel men då är det tur att jag inte är ensam att rösta.

Men att du inte vågar lita på att Dentaku är god pågrund av siaren.. det är skumt

(jag svarar medan jag läser så jag kan ha missat om du skrivit mer efter)

Oj, oj, oj vilken kväll vi har framför oss! Kompott Panini, vår okrönta schlagerdrottning kommer att uppträda. Hon har ju bara en låt i sin repertoar, men den (tusan vilken natt) brukar hon å andra sidan sjunga oavbrutet i flera timmar!

Baren är därmed öppen och ikväll är det extra bra pris på rosa drinkar och rosévin!
Jag älskar rosa drinkar! Har redan börjat *hick*
Heja goda :banana:

Det är fyra stycken som kan vara onda. Du är en av dem. Jag kan ha fel men då är det tur att jag inte är ensam att rösta.

Men att du inte vågar lita på att Dentaku är god pågrund av siaren.. det är skumt

(jag svarar medan jag läser så jag kan ha missat om du skrivit mer efter)
Du har fel... Och jag menar bara att enda sättet att vara säker på roller är antingen att sia någon, vilken bollen har gjort, uppenbarligen siade hon Lilltess och någon mer. Vem någon mer är vet jag inte, det kan vara Dentaku, det kan vara du och det kan vara Mirtai eftersom hon sätter alla er tre åt det goda hållet. Men det enda sättet för glömmerallt och Matmissbrukare att veta vilka som är goda är genom att de sitter i lyan och har full koll...

Du har fel... Och jag menar bara att enda sättet att vara säker på roller är antingen att sia någon, vilken bollen har gjort, uppenbarligen siade hon Lilltess och någon mer. Vem någon mer är vet jag inte, det kan vara Dentaku, det kan vara du och det kan vara Mirtai eftersom hon sätter alla er tre åt det goda hållet. Men det enda sättet för glömmerallt och Matmissbrukare att veta vilka som är goda är genom att de sitter i lyan och har full koll...

Nej, har folk hintat som dom gjort så är det inte svårt för goda att hitta andra goda.
Du däremot verkar tala emot Artline och ifrågasätter om hon är god när det är klarare än vatten att hon är spionen.

Nej, har folk hintat som dom gjort så är det inte svårt för goda att hitta andra goda.
Du däremot verkar tala emot Artline och ifrågasätter om hon är god när det är klarare än vatten att hon är spionen.
Nej det gör jag inte... Jag har skrivit vilka jag tror är i lyan... Men som sagt om man inte läser vad jag skriver så kan det vara lätt att missa...

Jag blir iallafall inte övertygad. Snurrfian har betett sig misstänkt hela tiden enligt mig och genomgående drivit och/eller stött teorier som misstänkliggjort personer som vi nu vet är goda(för att de lynchats eller käkats) eller på goda grunder kan anta tillhör den goda sidan.

Dentaku röstar på Snurrfian

Har en liten skitunge här som vägrar sova så måste verkligen natta honom på riktigt nu. Tittar in och röstar så jag inte missar DL.

Mina teorier är de samma som de som Dentaku skrev.

Mirtai röstar på Snurrfian

Röstlista Dag 4

16:48 Artline röstar på snurrfian
19:57 Snurrfian röstar på Cirkus

21:00 Dentaku röstar på Snurrfian
21:07 Mirtai röstar på Snurrfian

Quarter4ever röstar på Snurrfian
Då jag tycker att hon varit skum genom hela leken. om vilken roll hon kan ha vet jag inget, men det har känts som hon varit i andra lägret hela tiden, dessutom litar jag på att andra som vet har gjort sitt jobb!

Röstlista Dag 4

16:48 Artline röstar på snurrfian
19:57 Snurrfian röstar på Cirkus

21:00 Dentaku röstar på Snurrfian
21:07 Mirtai röstar på Snurrfian
21.09 Quarter4ever röstar på Snurrfian

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar