Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
ja det trodde jag alla ville?

Javisst vill man kunna påverka vem som åker ut - den man tror är ond vill man ju ha ut.
Men på dig så låter det som att du vill bestämma allas öde genom att lägga en avgörande röst på någon i sista sekund.
Du kan inte förstå varför det känns lite skumt?
Att du väntar tills alla röstat och sen gör ditt val utifrån hur det ser ut :confused:

Javisst vill man kunna påverka vem som åker ut - den man tror är ond vill man ju ha ut.
Men på dig så låter det som att du vill bestämma allas öde genom att lägga en avgörande röst på någon i sista sekund.
Att du väntar tills alla röstat och sen gör ditt val utifrån hur det ser ut :confused:
Jag måste verkligen lära mig att uttrycka mig bättre verkar det som?:crazy:
Allas öde ligger inte i mina händer, knappast i någons eller hur?
Jag förstår din poäng men samtidigt kommer jag nog spela så oavsett roll känner jag, det passar mig.
Och det handlar inte alltid om att lägga den sista rösten, utan kanske mer om att ha möjlighet att hinna ändra om det behövs.

Vilken roll skulle det vara:confused:
Oavsett roll vill man väl bevaka att röstningen får det utfall man själv vill?
Och ibland blir det ju något som dyker upp i slutet och då gäller det att vara med! Lyan senast kuppade ju;)
Jag tycker det är svårt att veta förrens flertalet redan röstat, men det problemet kanske inte du har- du kanske sitter med facit sas:sneaky:?
Spök Himla bra alla postar alltid prick DL

Oj, oj, oj vilken kväll vi har framför oss! Kompott Panini, vår okrönta schlagerdrottning kommer att uppträda. Hon har ju bara en låt i sin repertoar, men den (tusan vilken natt) brukar hon å andra sidan sjunga oavbrutet i flera timmar!

Baren är därmed öppen och ikväll är det extra bra pris på rosa drinkar och rosévin!

Röstar nu för säkerhetsskull (ska iväg nu och har sedan en dejt vid 21.00) (men jag tror jag hinner in innan dejten)

Artline röstar på snurrfian
Trist att du inte vill läsa vad jag skriver, du är helt fel ute så vidare jag inte har missförstått din roll fullständigt...

Varför tycker du att det känns så skumt? Du har ju outat nästan alla roller så varför funderar du så mycket över Q? Tidigare påstod du att du hade koll på vem tvillingen var, tror du det fortfarande? I sådana fall varför har du inte skrivit det när du redan har pekat ut alla viktiga roller? Tvillingen kan ju knappast vara den viktigaste rollen just nu...

Rent allmänt är det lite intressant att de som anser att jag bara glider med i stort sett bara glider över det jag skriver eller helt enkelt låter bli det, klart att jag blir osynlig om man inte läser det jag skriver. Jag har inte så mycket koll i den här leken men jag börjar få pusselbitarna på plats...

Varför tycker du att det känns så skumt? Du har ju outat nästan alla roller så varför funderar du så mycket över Q? Tidigare påstod du att du hade koll på vem tvillingen var, tror du det fortfarande? I sådana fall varför har du inte skrivit det när du redan har pekat ut alla viktiga roller? Tvillingen kan ju knappast vara den viktigaste rollen just nu...

Har jag outat alla roller?

Vet du att det är flera som hintat Hej vilt med vilka roller dom har. Jag har en hjärna och kan tänka.

Sedan var det fortfarande glömmerallt som outade rollerna IGÅR. Att jag pratat om dom idag gör ingen skillnad för infon var redan ute.

Så den skulden kan du ta och lägga på henne och dom som hintat som galna.

@Snurrfian

Och fundera mycket över Q4?

Jag har ifrågasatt hennes sätt att välja att lägga sin röst. Är det verkligen så konstigt?
Hon skrev själv att hon måste bli bättre på att formulera sig och det tycker jag fler borde bli.

Har jag outat alla roller?

Vet du att det är flera som hintat Hej vilt med vilka roller dom har. Jag har en hjärna och kan tänka.

Sedan var det fortfarande glömmerallt som outade rollerna IGÅR. Att jag pratat om dom idag gör ingen skillnad för infon var redan ute.

Så den skulden kan du ta och lägga på henne och dom som hintat som galna.
Fast du har påstått att du vet vem tvillingen är och jag undrar om du fortfarande tror dig ha koll på vem det är? Jag tror nämligen att du antingen inte har koll alls eller så har du koll eftersom du vet vilka kollegor du har i lyan och kan räkna ut det från det...

Fast du har påstått att du vet vem tvillingen är och jag undrar om du fortfarande tror dig ha koll på vem det är? Jag tror nämligen att du antingen inte har koll alls eller så har du koll eftersom du vet vilka kollegor du har i lyan och kan räkna ut det från det...

Efter att Bollen visade sig vara siare så har jag ingen koll. Möjligtvis. Men det beror lite på vilken info Artline sitter på. Så den karamellen suger jag på.

Däremot verkar du vara väldigt inne på att jag ska avslöja vem som är vad i hela leken. Jag kan omöjligt veta det för det finns några jag är osäker på. Men Artline och Dentaku har jag koll på.

Jag tycker du är skum @Snurrfian baserat på det du faktiskt skriver ;) Känns det bättre? :p
Ja det känns betydligt bättre, jag bara hoppas att det jag skriver går fram till rätt personer... ;) Men jag blir lite trött när jag får höra att jag bara glider runt, det känns som om jag sticker fram nacken hela tiden, men om man inte läser min inlägg eller väljer att låta bli att bemöta dem, ja då kanske det kan uppfattas att jag bara glider runt...

Och tvillingen var det enda du reagerade på och den var inte ens på tal just nu.
Så då antar jag att jag är "frikänd" från att ha varit den första med att outa rollerna. Det är annars väldigt enkelt att gå tillbaka och läsa glömmerallts inlägg från igår och se bevisen.

Ja det känns betydligt bättre, jag bara hoppas att det jag skriver går fram till rätt personer... ;) Men jag blir lite trött när jag får höra att jag bara glider runt, det känns som om jag sticker fram nacken hela tiden, men om man inte läser min inlägg eller väljer att låta bli att bemöta dem, ja då kanske det kan uppfattas att jag bara glider runt...

Just nu glider du inte runt för mig ;)
Kanske krävdes det en diskussion oss emellan för att märka av dig mer :p

Efter att Bollen visade sig vara siare så har jag ingen koll. Möjligtvis. Men det beror lite på vilken info Artline sitter på. Så den karamellen suger jag på.

Däremot verkar du vara väldigt inne på att jag ska avslöja vem som är vad i hela leken. Jag kan omöjligt veta det för det finns några jag är osäker på. Men Artline och Dentaku har jag koll på.
Alla roller i hela leken? Jag undrade om du fortfarande ansåg dig ha koll på tvillingen? Det är väl knappats alla roller... Det är en spelare...

Alla roller i hela leken? Jag undrade om du fortfarande ansåg dig ha koll på tvillingen? Det är väl knappats alla roller... Det är en spelare...

Jag tolkade det så efter att du sagt att det var jag som outat alla roller och likaväl kunde fortsätta med tvillingen.
Dock är jag inte hundra på det just nu eftersom bollen försvann och någon annan jag trodde var siare innehar en annan roll, uppenbarligen.

Skriver på lunchen.

Men att Artline är spion har ju varit uppenbart i flera dagar eftersom hon har godförklarat både Dentaku och Mirtai sen dag 1. Vem skulle annars kunna göra det? Spionen vet mer än siaren dag 1 och jag trodde först hon kunde vara siaren men eftersom det var två hon satte åt goda sidan så visste hon ju något mer.

Vad det gäller Bollen så tyckte jag det kändes skumt med Lobelias och Cirkus tankar om henne igår och det skrev jag, och valde att lägga min röst på Cirkus som jag håller mest misstänkt men med Snurrfian eftersom det känns som hon smyger i kulisserna.
Hon skriver inte speciellt mycket och hon brukar vara väldigt mycket mer aktiv än hon varit i denna leken och väldigt försiktig för att inte verka snurrig som hon vanligtvis är och det är ett tecken för mig en ulv som bara flyter med strömmen.

Vad Dentaku har för roll har hon ju hintat rätt bra om så det tror jag väl knappast ulvarna har missat och därför hållit sig borta från henne.
Och när hon fick misstankar på sig från Cirkus häromdagen så försökte jag göra henne mer neutral i andras ögon.

Mirtai är jag osäker på vad hon har för roll men eftersom Artline sätter henne åt goda sidan så litar jag på det och håller henne på goda sidan jag med och även då Dentaku.

Nu har jag läst och funderat lite till, hur kan du vara så säker på att Artline verkligen är god? Hon skulle lika gärna kunna vara ulv och godförklara sina ulvkollegor plus några goda för att hålla alla nöjda? För att kunna vara helt hundra på hennes roll så måste du veta vilka ulvarna är och enda förklaringen på det är om du själv sitter i lyan, vilket i sin tur även skulle ge att glömmerallt är där i och med att hon är så säker på vilka som har vilka roller. Att Artline och Dentaku vill vara goda är knappast så konstigt, och inte heller Mirtai...
Att Dentaku har hintat om att hon är god betyder inte att hon är det, hon kan lika gärna vara ulv. Nu tror jag kanske inte det men det är intressant att du och @glömmerallt är så säkra på att det inte bara är falska hintar...
Så alternativen just nu är att antingen är du helt blåst av Dentaku, Artline och Mirtai eftersom de är ulvar, eller så är du ulvar eftersom du kan vara så säker på att deras hintar inte är påhittade...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar