Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått magsjuka - men var helt nykter igår!
Väntar f.n. på barnvakt och ska försöka kurera mig bäst det går.
Jag brukar hämta mig snabbt men lovar att ge besked i god tid innan DL om jag inte orkar leka vidare.

Krya på dig, hoppas du lyckas kurera dig!

Jag tycker inte att det riktigt räcker med bara röstmotiveringarna, jag till exempel skrev ett inlägg om varför jag tyckte q4e var märklig och det jag reagerade mest på var just säkerheten mot Lobelia som q4e visade i flera av sina inlägg förutom själva röstinlägget. Ingen kunde ju veta nånting innan första natten om vem som är ond eller god om man inte är i lyan. Jag tycker fortfarande att q4e spelade så jäkla märkligt.

Det har du helt rätt i. Det finns så mycket mer man kan leta fram bakom varje röst. Men genom röstlistan går det att kolla upp ytligare inlägg om något känns skumt.

Majola röstar på Artline.

Hon känns väldigt frånvarande. Q4e tillför i alla fall leken lite mer. Även om hon är skum.

Så någon man eventuellt tror kan vara ond är bättre att ha kvar för hon verkar vara en bättre spelare? :p

Jag har fått magsjuka - men var helt nykter igår!
Väntar f.n. på barnvakt och ska försöka kurera mig bäst det går.
Jag brukar hämta mig snabbt men lovar att ge besked i god tid innan DL om jag inte orkar leka vidare.

Stackare :( Hoppas det går över fort.

Det känns som de flesta av oss var överens om att Q4 verkade skum. Med facit i hand så måste det istället ha varit så att hon blev nervös när hon började få misstankar på sig. Jag vet egentligen själv hur det är... Vid minsta misstanke man får så blir man helt plötsligt jätte skum.

Just nu känns min hjärna blockerat eftersom det är så mycket text och tankar jag har så jag orkar inte riktigt tänka :( Så nu skriver jag ifrån minnet.

Dentaku - Var en av de första som misstänkte Q4 (även om kanske inte hade seriösa misstankar vid första kommentaren). Min spontana tanke igår var att jag tyckte det var märkligt att hon inte röstade på Q4 utan tog någon annan. Jag tyckte också hon reagerade stort på den enda rösten hon fick. En röst i det läget hade inte gjort så mycket. Men när jag läste igenom leken i natt fick jag intrycket att hon hade kommit till instinkt att hon kände igen sig i Q4 och kunde förstå varför hon var skum. Innebär det att hon också kan vara god?

Lobelia - Det känns som det var med henne misstankarna mot Q4 kom. Sedan är frågan vad det betyder att hon inte röstade på Q4. Vet inte riktigt vad jag ska tro.

Mirtai röst tycker jag inte var konstig och hon var först på att rösta på Q4.

Lilltess. Jag känner mig väldigt kluven till henne. Hon har inte gjort så mycket väsen av sig. Men jag kan tycka att hennes röstmotivering kändes lite tunn med tanke på att Q4 var rätt misstänkt men jag kan förstå att hon ville ha en egen motivering. Svårt att säga om hon är god eller ond just nu.

Glömmerallt. Jag kan tycka att hennes motivering till mig var rätt intressant. Även om jag inte håller med.

Matmissbrukarn och Cirkus röstade på Q4 i ett läge då mer eller mindre redan var klart att Q4 skulle åka.

Shaggy. Jag har skumläst många lekar där den som första röstar blir misstänkt eftersom den måste ta en dålig teori för att hen måste rösta. Men Shaggys röst var inte man egentligen la märke till. Det gör mig nojig över att den rösten kändes osynlig.

Bollen__ känns det som jag inte har någon koll på alls. Om shaggy skulle vara ulv.. Kan då bollens röst på henne vara en alibiröst då? eller är det väldigt långsökt?

Snurrfian och Majola är inte glömda men jag har inget mer att tillägga..

Kanon att vi fick en ulv, men trist med Q.

Jag förstår alla som röstade på Q däremot gillar jag inte att det blir drev, det är bara de onda som tjänar på att många röstar på samma. Här var det så tydligt att Q var väldigt udda men även när någon hittar på en teori om någon som beter sig på vis X och det inte är till tillnärmelsevis så tydligt om det ens är korrekt, så hänger ett helt gäng på med tunna och många gånger likartade motiveringar. Det gäller i synnerhet dag ett och i viss mån dag 2.

De enda som vinner på detta är de onda, de kan gömma sig eller lägga udda röster enligt eget tycke utan att det egentligen märks eller man kan dra någon som helst slutsats efteråt. Ligger det däremot flera med 2 röster och det läggs en tredje på någon så säger det så otroligt mycket mer när så många fler röster kan vara potentiellt avgörande.

Kanon att vi fick en ulv, men trist med Q.

Jag förstår alla som röstade på Q däremot gillar jag inte att det blir drev, det är bara de onda som tjänar på att många röstar på samma. Här var det så tydligt att Q var väldigt udda men även när någon hittar på en teori om någon som beter sig på vis X och det inte är till tillnärmelsevis så tydligt om det ens är korrekt, så hänger ett helt gäng på med tunna och många gånger likartade motiveringar. Det gäller i synnerhet dag ett och i viss mån dag 2.

De enda som vinner på detta är de onda, de kan gömma sig eller lägga udda röster enligt eget tycke utan att det egentligen märks eller man kan dra någon som helst slutsats efteråt. Ligger det däremot flera med 2 röster och det läggs en tredje på någon så säger det så otroligt mycket mer när så många fler röster kan vara potentiellt avgörande.

Har jag missat något väsentligt?
Fick vi en ulv?

Massa tid till ulvlek idag trots jobbstart. Trodde jag skulle bli trött i skallen av att jobba och inte vara så aktiv i leken men första dagen blev 30 min jobb och 1 1/2 timmas fika med min arbetsförmedlare på McDonalds :p

Nåväl. Jag tycker det är himla svårt att se något mönster från ulvarna i första dl. Känns väl lite svårt att planera i förväg hur alla ska rösta med utan man tar väl det man hittar även som ulv?

Bra med missat käk inatt. En stor fördel för goda sidan att få behålla en spelare.

Q4 sitter i baren med bl.a mig. Då skriver snurris såhär:

Är detta ett försök av Q4 att skylla ifrån sig? Råkade snurris träffa mitt i prick kanske? ;)
:

ovan ser du den första "teorin" mot Q4, och som du ser är den skriven av mig

Min teori är den enda som du nämner är tunn medan Dentaku får en röst baserat på sin avtar, hur tänkte du där?
Det känns som de flesta av oss var överens om att Q4 verkade skum. Med facit i hand så måste det istället ha varit så att hon blev nervös när hon började få misstankar på sig. Jag vet egentligen själv hur det är... Vid minsta misstanke man får så blir man helt plötsligt jätte skum.

Just nu känns min hjärna blockerat eftersom det är så mycket text och tankar jag har så jag orkar inte riktigt tänka :( Så nu skriver jag ifrån minnet.

Dentaku - Var en av de första som misstänkte Q4 (även om kanske inte hade seriösa misstankar vid första kommentaren). Min spontana tanke igår var att jag tyckte det var märkligt att hon inte röstade på Q4 utan tog någon annan. Jag tyckte också hon reagerade stort på den enda rösten hon fick. En röst i det läget hade inte gjort så mycket. Men när jag läste igenom leken i natt fick jag intrycket att hon hade kommit till instinkt att hon kände igen sig i Q4 och kunde förstå varför hon var skum. Innebär det att hon också kan vara god?

Lobelia - Det känns som det var med henne misstankarna mot Q4 kom. Sedan är frågan vad det betyder att hon inte röstade på Q4. Vet inte riktigt vad jag ska tro.

Lilltess. Jag känner mig väldigt kluven till henne. Hon har inte gjort så mycket väsen av sig. Men jag kan tycka att hennes röstmotivering kändes lite tunn med tanke på att Q4 var rätt misstänkt men jag kan förstå att hon ville ha en egen motivering. Svårt att säga om hon är god eller ond just nu.

Glömmerallt. Jag kan tycka att hennes motivering till mig var rätt intressant. Även om jag inte håller med.

Matmissbrukarn och Cirkus röstade på Q4 i ett läge då mer eller mindre redan var klart att Q4 skulle åka.

Shaggy. Jag har skumläst många lekar där den som första röstar blir misstänkt eftersom den måste ta en dålig teori för att hen måste rösta. Men Shaggys röst var inte man egentligen la märke till. Det gör mig nojig över att den rösten kändes osynlig.

Bollen__ känns det som jag inte har någon koll på alls. Om shaggy skulle vara ulv.. Kan då bollens röst på henne vara en alibiröst då? eller är det väldigt långsökt?

Jag tycker att @Snurrfian känns lite misstänkt i och med att hon trodde att hon la en sista minuten-röst - som dock visade sig vara i god tid. HADE det varit precis innan DL skulle den rösten kunnat vara spiken i kistan för q4e, som då hade 4 röster medan det bara låg en röst vardera på glömmerallt och Lobelia. Det hade krävts att röstfifflare och två panikröster hamnade på någon av dem för att q4e ens hade haft en chans att lottas att bli kvar.

Jag har lite funderingar som du kanske kan klargöra lite.

Du reagerar på en enda (lilltess)av rösterna som kom på q4e - det tycker jag är lite underligt, borde inte alla rösterna vridas och vändas på? Hur kommer det sig att Mirtais röst inte är märklig - visserligen den första rösten men det fanns ju misstankar redan innan den lades. Sedan så hoppar du över Snurrfian och säger ingenting om henne alls. Medan du skriver att min och Matmissbrukarens röster kom när det redan var avgjort - det håller jag inte med om, möjligen att det var avgjort när jag la min röst, men när matmissbrukaren la sin så fanns det 4 kvar att rösta plus en eventuell extraröst.

Det där tycker jag var ett konstigt resonemang. Om det nu varit en sista minutenröst så hade det väl i såfall varit extremt otroligt att flera personer lagt rösterna på samma ställe sådär i slutminuten. Om så skulle ske och då på samma person så hade det ju krävts att de hade samarbetat för att veta var de skulle lagt rösterna = ulvarna. Nej jag tycker inte den rösten är misstänkt då ser jag Artlines röst som betydligt mer misstänkt.

Alltså jag vill inte rösta som alla andra men tiden rinner iväg och q är den enda jag har en teori om....

Lobelia röstar på Dentaku, denataku har trots påpekande inte bytt ut sin avatar föreställande en psykopatisk Morran, bara att ha något som morrar som symbol när man spelar ulvspel är misstänkt.

Jag undrar varför du pressar Q4 och säger att hon är den enda du har en teori om, och sen röstar helt udda med en ja, skämtsam teori snarare än på den du misstänkte mer bara en sekund senare?

Det klingar liksom inte rätt känner jag.

Det där tycker jag var ett konstigt resonemang. Om det nu varit en sista minutenröst så hade det väl i såfall varit extremt otroligt att flera personer lagt rösterna på samma ställe sådär i slutminuten. Om så skulle ske och då på samma person så hade det ju krävts att de hade samarbetat för att veta var de skulle lagt rösterna = ulvarna. Nej jag tycker inte den rösten är misstänkt då ser jag Artlines röst som betydligt mer misstänkt.

Var det mig du svarade? Jag är ju lite inne på precis det du skriver i så fall, att Snurrfian trodde att hennes röst skulle bli spiken i kistan för q4e.

Jag tycker att @Snurrfian känns lite misstänkt i och med att hon trodde att hon la en sista minuten-röst - som dock visade sig vara i god tid. HADE det varit precis innan DL skulle den rösten kunnat vara spiken i kistan för q4e, som då hade 4 röster medan det bara låg en röst vardera på glömmerallt och Lobelia. Det hade krävts att röstfifflare och två panikröster hamnade på någon av dem för att q4e ens hade haft en chans att lottas att bli kvar.
:crazy: Ja jag fick lite panik när jag trodde att det var sista minuten, men till mitt försvar så var det väldigt märkliga uttalande på Q och jag hade påpekat det tidigare också i tråden. Jag hade visst kunnat hitta på något om någon annan men jag var rätt övertygad om att Q var ond, antagligen rejält färgad av den tidigare leken. Jag gick igenom leken igen den halvtimmen jag fick över men jag hittade faktiskt inget annat som stack ut så varför skulle jag ändra min röst?

Det som möjligtvis är lite märkligt är din reaktion på rösten mot dig, typisk första dags röst som jag inte skulle bry mig ett dugg om, men för dig blev det helt plötsligt jättestort? Och tycka att hon borde ha röstat på Q istället som du nu menar gör mig ond för att jag röstar på?
Eftersom jag nu trodde att Q var ond så är det väl inget konstigt att "slå spiken i kistan?" Någon måste ju göra det liksom... Dessutom var det väldigt många som inte hade röstat så min röst kunde ha betytt absolut ingenting om alla de som var kvar hade röstat på någon av de som hade fått röster. Det var sju som röstade efter mig, de hade kunnat vänt åt ett annat håll...

Just nu tycker jag att Dentaku och Artline är de mest misstänkta. Dentaku för teorin ovan som jag tycker det är mycket stora hål i och Artline bla för 3je rösten på Q + att något skaver med det soms krevs igår. Tyvärr vet jag itne vad soms tör mig. Får leta vidare efter det i em.
Lobelias konstiga uttalande är svårt att värdera. Det som skrevs är totalt obegripligt för mig. Har försökt få in det i en ulvkonversation som hamnat på fel ställe men får inte till det den vägen heller. just nu ser jag 2 möjligheter. Helt feltänkt eller halvt raderad ulvkonversation.

Hamnar alla som ifrågasätter dig eller tycker du är skum på din misstänkt-lista? :confused:

För i så fall får du nog lägga till mig där också nu...

Här skriver Denataku att hon lägger till Q på sin lista över misstänkta.

Jag har redan börjat utveckla en svår allergi mot DL1... :wtf:

Just nu känns visserligen q4e misstänkt men vad ska man tro om de som man knappt sett röken av - Artline, Lilltess och Shaggy ligger värst till där. Syns man inte finns man inte, kan ju en taktik vara.

Här fortsätter hon diskutera hur misstänkt Q är.

Hm. Jag tycker ju själv att q4e betett sig skumt så därför reagerar jag över Lilltess motivering som är fruktansvärt tunn, baserad enbart på något OT-prat. Det tillsammans med Lilltess låga aktivitet får avgöra.

Dentaku röstar på Lilltess

För att plötsligt svänga och istället rösta på Lilltess. Alltså, hur många är det som har bra och seriösa teorier bakom sin röst vid DL1?

Jag håller med om att det var lite märkligt! Antingen en jag-har-ingen-aning-hitta-på-skoj-teori-röst eller så kommer det bli ett sånt där jobbigt Dentaku-drev. Och eftersom jag hör till de goda vore det ett misstag - om nu Lobelia inte tillhör den andra sidan...

Och till sist väljer hon att försöka förklara sin röst på ett sätt som bara gör det ännu mer märkligt för mig?

Rösten kommer när Q har 4 röster redan, det känns ändå ganska klart att Q är den som kommer åka. Att i det läget svänga från den man misstänkt till någon helt annan får mig att fundera på om det är ett sätt att kunna säga att hon iaf inte röstade på en god?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar