Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering!

Herre Jisses vad var det hon gett sig in på!

Liftturen i sig hade varit en skakig och omtumlade erfarenhet men nu när hon stod högst upp och såg Åre by och Röda Rappet sträcka ut sig nedanför henne började hon undra hur hon skulle ta sig ner och det med snowboard också!

Snacka om att hon var varit övermodig, men vad skulle hon göra. Efter de där 38 lakristshoten igår hade hon känt sig oövervinnerlig. Och kanske lite illamående och magen var definitivt i uppror nu, men det berodde nog bara på nervositeten. Men nu skulle hon visa dem att även hon kunde! Varje gång hon såg bilkaravanerna göra halt utanför Högfjällshotellet och turisterna välla ut ur bussarna och Åretåget så ville hon ju vara en av dem. Hon ville också vara en av dem som lärt sig åka slalom som fyraåring och kasta sig ut i backen utan någon tanke på morgondagen.

Morgondagen, ja då skulle hon vara tillbaka i luckan på postkontoret, postkassörska som hon var.

....Men idag var idag och hon skulle ta sig ned för backen, kosta vad det kosta vill. Hur var det nu de brukar säga – tyngden på dalskidan. Meeen, vad räknas som dalskidan när man står på en snowboard?

Hjäääälp!

Quarter4ever var Bybo
spöök
Sa ju det:cry:
Heja goda!!!!:banana::banana::banana:

Sista minuterna innan DL im Hause Majola: Babyn kräks på soffan, den ömma (spelande) modern tippar ut en skål nötter i nämnda soffa i jakt på kräkstrasan. Nämnda modern får näsblod av upphetsningen. Blödningen stillas med nämnda kräkstrasa då det icke finns tid att hämta lite toapapper. Jesus.

Nu ska jag försöka söva gossebarnet...

RIP @quarter4ever .

Jaha, det var ju typiskt! :( Men nu kan man börja fundera lite på varför folk röstade som de gjorde och kanske hitta en ulvusling tills imorgon!

Men jösses människa, varför spela så skumt när du är god?

Då vet vi att vi har en såndär rackare som man inte har en aning om var man har, skum oavsett roll liksom.

Och varför lägga ut såna trådar om att Lobelia är skum och vara så säker? För q4e kan ju inte ha haft någon extainfo att tillgå så här tidigt. Och nu kan vi ju inte fråga. Jag känner mig som ett levande frågetecken

Jag tror inte att q4e ville bli utröstad utan bara att det är hennes spelstil, hur raffinerad hinner man bli efter en lek, liksom? Jag tycker att det känns nästan likadant som förra gången, samma förvirring, samma desperata letande efter något samtidigt som man upplever det som att alla andra har massa information och är ute efter att antingen lyncha eller käka en - eller både och.

Jag tror inte att q4e ville bli utröstad utan bara att det är hennes spelstil, hur raffinerad hinner man bli efter en lek, liksom? Jag tycker att det känns nästan likadant som förra gången, samma förvirring, samma desperata letande efter något samtidigt som man upplever det som att alla andra har massa information och är ute efter att antingen lyncha eller käka en - eller både och.

Håller med om det, jag känner ju att jag själv är lika förvirrad och försiktig som jag var i förra och det var ju min första också. Så det är nog som du skriver bara Qs spelstil!

Det känns mest som Q ville bli utröstad.

Jag håller med på något vis.
Kan det vara en lagspelare som tyckte att det är bättre att om goda ska rösta ut goda så är en bybo det som skadar egna sidan minst att åka ut?

Samtidigt är det ju alltid bättre att ulvar lynchas

Jag tyckte hon kändes lite som Koppen. Och Koppen har varit god i de få lekar jag har följt.

Ja. Där säger du något. Jag tyckte verkligen hon drog på rätt bra men eftersom det var hennes andra lek och spelade väl lika då så är det nog hennes spelstil.

Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska säga? För att vara god spelade Q sannerligen som en ond...

Nu håller vi tummarna för natten och att @Habina lyckas fylla de där fartdårarna tillräckligt så de somnar hungriga!

Jag har varit hemma hos svärföräldrarna och rösten skedde från toaletten :D Jaha, då får man börja om från noll nu då. Förmodligen är det inte så stor chans att hitta något bland rösterna på Q4 då hen faktiskt VAR väldigt skum. Nu sitter väl lyan och gottar sig ordentligt.

Lobelia röstar på Dentaku, denataku har trots påpekande inte bytt ut sin avatar föreställande en psykopatisk Morran, bara att ha något som morrar som symbol när man spelar ulvspel är misstänkt.
En till som stpplar på den nattgammla isen i sitt teoriande. Tack för att jag slapp vara själv.

Ursäkta den extremt usla motiveringen. Hade ingen tid alls och tog första bästa kommentar attt haka upp sig på för att tillvekra en röst.

bollen__ röstar på Shaggy
Då Shaggy synts till väldigt lite i leken och jag tycker att det känns ganska blekt. Sen en tidig röst och så tänkte jag på det Shaggy skrev att hon inte ville till Åre utan till Iran eller Lapplandsfjällen och vandra. Vandra är väl något vargar gör och jag tror att det finns många kompisar i Iran och Lappland, så därför torde Shaggy vara ulv?!
Nja mängden vargar i Lapplandsfjällen är exakt noll stycken. Det är renbetesland. Hur det ser ut i Iran har jag ingen aning om. Jag tänkte besöka bla Perspolis och Esfahan.
För övrigt kan inte jag hjälpa att prospektet skrev
Är du trött på gråvädret? Vill du njuta av solen med paraplydrinkar i baren?
Är det så konstigt att jag trodde vi skulle hamna på en sandstrand i närheten av ett hav?
Shaggy muttrar lite till men inser att det där med pulka är väldigt kul :bump:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar