Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja mängden vargar i Lapplandsfjällen är exakt noll stycken. Det är renbetesland. Hur det ser ut i Iran har jag ingen aning om. Jag tänkte besöka bla Perspolis och Esfahan.
För övrigt kan inte jag hjälpa att prospektet skrev

Är det så konstigt att jag trodde vi skulle hamna på en sandstrand i närheten av ett hav?
Shaggy muttrar lite till men inser att det där med pulka är väldigt kul :bump:.

Hehe jag googlade faktiskt och fick upp länkar om varg i Iran, hur sanna de är vet jag inte så sen chansade jag på Lappland, fast misstänkte att det nog var mer renar där ja. Ett väldigt litet halmstrå jag hittade.

Pulka är superkul!! :bump: Flygande matta ännu bättre!!:banana:

Nja mängden vargar i Lapplandsfjällen är exakt noll stycken. Det är renbetesland. Hur det ser ut i Iran har jag ingen aning om. Jag tänkte besöka bla Perspolis och Esfahan.
För övrigt kan inte jag hjälpa att prospektet skrev

Är det så konstigt att jag trodde vi skulle hamna på en sandstrand i närheten av ett hav?
Shaggy muttrar lite till men inser att det där med pulka är väldigt kul :bump:.
Det ska vara gott om vargar i Iran (google) men lite skumt är inlägget allt.

Hehe jag googlade faktiskt och fick upp länkar om varg i Iran, hur sanna de är vet jag inte så sen chansade jag på Lappland, fast misstänkte att det nog var mer renar där ja. Ett väldigt litet halmstrå jag hittade.

Pulka är superkul!! :bump: Flygande matta ännu bättre!!:banana:
Du skulle skrivit värmland.

Baksmälla!

Ja det går väl inte att beskriva det på annat sätt. Knappt någon i Åre by med omnejd – infödda el turister orkar ta sig upp ur sängen idag. Verkar som om ”alla” hade samlats i baren igår. Många drinkar och shots hade hällts upp och tillsammans med ölen, vinet och whiskeyn hade de fått de flesta att shaka loss på dansgolvet inkl den stela, tråkiga busschauffören som alltid var nykter, Nu när henom försökte komma till liv hade henom ett svagt minne av att ha dansat loss på bardisken innan vakterna slängt ut henom, men det kan väl inte vara riktigt sant...

Bara någon enstaka flanör syntes till på Åres gator och frukostbuffén var inte ens halvfull med folk. Det var mörkt i skyltfönstren längs byns gator, skiduthyrningen låg öde och Åres liftar rullade tomma…

Med den här metalliska smaken i munnen och sprängande huvudvärken som de flesta verkat drabbats av så dröjer det nog fram till lunch innan Åre vaknar till liv…

DagDL kl 22.00

En steg bakåt och så ett steg framåt! Fulla små ulvar som inte fick någon mat!:up: Bra jobbat @Habina ! Nu får du helt klart behålla jobbet!

Ang rösterna igår så är det svårt med nya spelare som spelar skumt, speciellt när de har en ond roll första gången. Jag vet för jag har varit en av dem... ;)

Skulle kolla uppdateringen innan jag sticker till jobbet och det var ju lysande :up:

Stackars små hungriga ulvar :devil:

Hungriga och bakfulla, låter farligt? ;)
Antar att vi får börja leta efter de som var fullast igår helt enkelt :o

• Gilla
Reactions: MM
Jag har fått magsjuka - men var helt nykter igår!
Väntar f.n. på barnvakt och ska försöka kurera mig bäst det går.
Jag brukar hämta mig snabbt men lovar att ge besked i god tid innan DL om jag inte orkar leka vidare.

Toppen! Dock är jag rätt säker på att hungriga ulvar är farliga ulvar så nu gäller det att se upp ikväll! Vet vi om brevbäraren fått några paket än?

Jag lägger in röstlistan

18.57 Shaggy röstar på glömmerallt
20.36 quarter4ever röstar på Lobelia
20,43 Mirtai röstar på quarter4ever
21:18 Lilltess röstar på quarter4ever
21:22 Artline röstar på Quarter4ever.
21:28 Snurrfian röstar på Quarter4ever
21:40 Dentaku röstar på Lilltess
21:43 Lobelia röstar på Dentaku,
21:51 Matmissbrukaren röstar på Quarter4ever
21:58 bollen__ röstar på Shaggy
21:58 glömmerallt röstar på artline
22:00 cirkus röstar på qarter4ever
22:00 Majola röstar på Artline.

quarter4ever 5 röster
Artline 2 röster
glömmerallt 1 röst
Lobelia 1 röst
Lilltess 1 röst
Dentaku 1 röst
Shaggy 1 röst

quarter4ever var bybo
ulvarna fick gå hungriga

Det blev litegrann av skott på ett mål, samtidigt som det kom en hel del spridda röster. Jag tror att det nog kan dölja sig en eller annan ulv i drevet mot q4e, samtidigt så det inte behöver vara skrivet i sten iom att det var 7 röster på andra spelare.

Tankarna som glömmerallt luftade runt Artline är lite intressanta; är det tredje rösten som startar ett drev? Samtidigt var det ju så många kvar att rösta att det ändå kunde gått åt något annat håll.

Jag misstänker att ulvarna snappade upp att flera hade misstankar mot q4e och bestämde sig för att köra på den linjen också. Problemet är att det är svårt att veta vilka som är goda och hade ärliga misstankar och vilka som är ulvar och bara kastade bränsle på de misstankarna och hakade på.

Jag brukar hämta mig snabbt men lovar att ge besked i god tid innan DL om jag inte orkar leka vidare.
Krya på dig! Och smitta inte mig är du snäll!!

Alla röstmotiveringar:

18.57 Shaggy röstar på glömmerallt
som vill att den fulla ll ska köra bussen
20.36 quarter4ever röstar på Lobelia
då jag tycker att hon undviker direkta frågor och dessutom försöker kasta misstankar på andra istället för att bemöta?
Ser också en klar skillnad i hennes sätt att spela denna gången mot förra då hon var ängel och verkade enormt säker i allt hon sa(och dessutom hintade så övertydligt att tom jag fattade som nybörjarspelare vad hon var :angel: ) tycker hon är väldigt nertonad denna gången om man ska jämföra.
( dessutom har hon "begärt" att slippa rollen Ängel )

20,43 Mirtai röstar på quarter4ever
Den jag tycker sticker ut mest såhär långt är Quarter4ever. Det blir konstiga resonemang och hen trasslar in sig mer och mer när någon ifrågasätter.
21:18 Lilltess röstar på quarter4ever
Enligt tidigare teori om att jag tror att Q4 blev lite svitt när snurrfian nämnde att de som satt i baren kanske var några fartdårar..
21:22 Artline röstar på Quarter4ever.
Hon verkar lite för självsäker med tanke på att vi än inte vet så mycket.
21:28 Snurrfian röstar på Quarter4ever
Jag är ledsen quarter4ever men dina intrasslade svar när någon ställer frågor tillbaka gör att min röst hamnar på dig idag
21:40 Dentaku röstar på Lilltess
Hm. Jag tycker ju själv att q4e betett sig skumt så därför reagerar jag över Lilltess motivering som är fruktansvärt tunn, baserad enbart på något OT-prat. Det tillsammans med Lilltess låga aktivitet får avgöra.
21:43 Lobelia röstar på Dentaku,
denataku har trots påpekande inte bytt ut sin avatar föreställande en psykopatisk Morran, bara att ha något som morrar som symbol när man spelar ulvspel är misstänkt.
21:51 Matmissbrukaren röstar på Quarter4ever
Den enda som sticker ut är Q4. Lite osäker på henne är jag om hon är ond men just nu är det den enda som jag reagerat på. Hon har lite desperat letat ulvar och kastar ut misstankar här och var och sen trasslar hon in sig i sina svar när hon får frågor från dom hon blev misstänkt mot.
Det är dl1 och det jag får gå på idag.
21:58 bollen__ röstar på Shaggy
Då Shaggy synts till väldigt lite i leken och jag tycker att det känns ganska blekt. Sen en tidig röst och så tänkte jag på det Shaggy skrev att hon inte ville till Åre utan till Iran eller Lapplandsfjällen och vandra. Vandra är väl något vargar gör och jag tror att det finns många kompisar i Iran och Lappland, så därför torde Shaggy vara ulv?!
21:58 glömmerallt röstar på artline
för hen la den tredje rösten och liksom gjorde det till en ström

22:00 cirkus röstar på qarter4ever
jag måste rösta nu och jag tycker allt att quarte4ever är den som stuckit ut mest och inte heller försvarat sig riktigt. Jag tycker det luktar fartdåre
Jag gillar inte drev, men så får det bli idag.
22:00 Majola röstar på Artline.
Hon känns väldigt frånvarande. Q4e tillför i alla fall leken lite mer. Även om hon är skum.

Jag tycker inte att det riktigt räcker med bara röstmotiveringarna, jag till exempel skrev ett inlägg om varför jag tyckte q4e var märklig och det jag reagerade mest på var just säkerheten mot Lobelia som q4e visade i flera av sina inlägg förutom själva röstinlägget. Ingen kunde ju veta nånting innan första natten om vem som är ond eller god om man inte är i lyan. Jag tycker fortfarande att q4e spelade så jäkla märkligt.

Krya på dig, se till att inte upprepa misstaget med nykterhet idag, det ser ut att ha straffat sig. Inga shots som kunnat döda de elaka basiluskerna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar