Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det mig du svarade? Jag är ju lite inne på precis det du skriver i så fall, att Snurrfian trodde att hennes röst skulle bli spiken i kistan för q4e.
Nej jag menar att hennes röst inte spelade någon roll för Q om det nu var 2 min till dl. Om någn av de andra som fått röster var ond och snurrfian var ond så borde hon snarare ha röstat på den goda som bara fått en röst (nej jag tror verkligen inte att de 2 första rsöterna skulle lyckas hamna på 2 onda). Det hade skyddat den onda kollegan bättre enligt mign erfarenhet

Det som möjligtvis är lite märkligt är din reaktion på rösten mot dig, typisk första dags röst som jag inte skulle bry mig ett dugg om, men för dig blev det helt plötsligt jättestort? Och tycka att hon borde ha röstat på Q istället som du nu menar gör mig ond för att jag röstar på?

Både du och @Artline går på om att jag tyckte det var jättestort att Lobelia röstade på mig . Om man tittar på mitt svar till Lobelia så tycker jag att det är rätt uppenbart att jag tar det som ett skämt. Det enda jag funderar på är varför hon lägger en skämtröst i stället för att rösta på den hon teoriat mot men det förklarade hon ju iofs i ett inlägg postat en minut innan jag skrev mitt inlägg.

Här skriver Denataku att hon lägger till Q på sin lista över misstänkta.

Här fortsätter hon diskutera hur misstänkt Q är.

För att plötsligt svänga och istället rösta på Lilltess. Alltså, hur många är det som har bra och seriösa teorier bakom sin röst vid DL1?

Och till sist väljer hon att försöka förklara sin röst på ett sätt som bara gör det ännu mer märkligt för mig?

Rösten kommer när Q har 4 röster redan, det känns ändå ganska klart att Q är den som kommer åka. Att i det läget svänga från den man misstänkt till någon helt annan får mig att fundera på om det är ett sätt att kunna säga att hon iaf inte röstade på en god?
Dentaku får stå kvar på min lista

Här skriver Denataku att hon lägger till Q på sin lista över misstänkta.

Här fortsätter hon diskutera hur misstänkt Q är.

För att plötsligt svänga och istället rösta på Lilltess. Alltså, hur många är det som har bra och seriösa teorier bakom sin röst vid DL1?

Och till sist väljer hon att försöka förklara sin röst på ett sätt som bara gör det ännu mer märkligt för mig?

Rösten kommer när Q har 4 röster redan, det känns ändå ganska klart att Q är den som kommer åka. Att i det läget svänga från den man misstänkt till någon helt annan får mig att fundera på om det är ett sätt att kunna säga att hon iaf inte röstade på en god?

Anledningen till att jag svänger är att saker händer mellan inlägg 2 och 3 som du citerar - bl a lägger Lilltess sin röst med den motivering som jag tyckte var så märklig.

Nej jag menar att hennes röst inte spelade någon roll för Q om det nu var 2 min till dl. Om någn av de andra som fått röster var ond och snurrfian var ond så borde hon snarare ha röstat på den goda som bara fått en röst (nej jag tror verkligen inte att de 2 första rsöterna skulle lyckas hamna på 2 onda). Det hade skyddat den onda kollegan bättre enligt mign erfarenhet

Jo, det låter iofs rimligt...

Anledningen till att jag svänger är att saker händer mellan inlägg 2 och 3 som du citerar - bl a lägger Lilltess sin röst med den motivering som jag tyckte var så märklig.

Alltså, jag håller med om att Lilltess inte hade en lysande teori ;) Men då hade du ju lika väl kunnat rösta på Lobelia. Hennes teori om dig var inte heller så väl underbyggd :p

Alltså, jag håller med om att Lilltess inte hade en lysande teori ;) Men då hade du ju lika väl kunnat rösta på Lobelia. Hennes teori om dig var inte heller så väl underbyggd :p

Hon röstade efter mig. ;) Visst, jag hade kunnat ändra min röst men det hade ju inte gjort någon skillnad för slutresultatet så det var faktiskt inget jag ens funderade på.

Fast vad var det märkliga? Jag tyckte att Q försökte slingra sig ur att hon "satt i baren" för att snurrfian trodde sig se ulvar där?

Så du tycker att en märklig första dags motivering väger tyngre än en som spelat skumt hela dagen? :p Nu visade det ju sig att hon var god men eftersom ingen satt med info om någon så är det faktiskt inte så konstigt att hon åkte ut, med tanke på hur konstigt hon spelade.

Hon röstade efter mig. ;) Visst, jag hade kunnat ändra min röst men det hade ju inte gjort någon skillnad för slutresultatet så det var faktiskt inget jag ens funderade på.

Jag kan inte låta bli att tycka att det inte riktigt håller att rösta på någon baserat på deras röstmotivering vid DL1. Så du får fortsätta vara misstänkt på min lista

Fast vad var det märkliga? Jag tyckte att Q försökte slingra sig ur att hon "satt i baren" för att snurrfian trodde sig se ulvar där?

Så du tycker att en märklig första dags motivering väger tyngre än en som spelat skumt hela dagen? :p Nu visade det ju sig att hon var god men eftersom ingen satt med info om någon så är det faktiskt inte så konstigt att hon åkte ut, med tanke på hur konstigt hon spelade.

Jag tyckte att det var märkligt att du valde en sådan motivering JUST med tanke på att q4e spelat lite konstigt hela dagen. Det behöver inte betyda att du är ond men jag ville undvika att delta i ett drev mot q4e. Och jag blev mer och mer kluven vad gällde henne eftersom jag visste att hon är nybörjare, precis som jag.

Jag kan inte låta bli att tycka att det inte riktigt håller att rösta på någon baserat på deras röstmotivering vid DL1. Så du får fortsätta vara misstänkt på min lista

Är inte det lite dubbelmoral? ;)

Du hakar upp dig väldigt på min första röst och jag undrar verkligen varför.

Håller med. Som @cirkus skrev igår så fick hon en röst i första dl en gång för att hon har en clown på sin avatar och dom är läskiga O_o

En annan vet jag röstade på den första som skrev ett inlägg i tråden för att det var misstänksamt :p

Jag tyckte att det var märkligt att du valde en sådan motivering JUST med tanke på att q4e spelat lite konstigt hela dagen. Det behöver inte betyda att du är ond men jag ville undvika att delta i ett drev mot q4e. Och jag blev mer och mer kluven vad gällde henne eftersom jag visste att hon är nybörjare, precis som jag.

Detta var det jag reagerade mest på. Jag kan ju inte låtsas reagera på saker som andra reagerat på om jag inte reagerat själv över det? (Gud vad rörigt det blev haha) jag tycker faktiskt att det börjar lukta ulv om någon lägger en röst på någon annan om man inte tidigare har nämnt misstankar om denne.

@Dentaku Jag hakar upp mig på att du först misstänker en spelare, sedan svänger för att du tycker någon har en dålig motivering och röstar på denne istället. Om du nu tyckte Q var skum på riktigt så borde du väl med glädje röstat ut henne?

Jag tolkar det som att du kanske vet att Q är god och vet att det kommer att funderas på vilka som röstade på henne.

@Dentaku Jag hakar upp mig på att du först misstänker en spelare, sedan svänger för att du tycker någon har en dålig motivering och röstar på denne istället. Om du nu tyckte Q var skum på riktigt så borde du väl med glädje röstat ut henne?

Jag tolkar det som att du kanske vet att Q är god och vet att det kommer att funderas på vilka som röstade på henne.

Om du bryr dig om att läsa mina inlägg ser du att jag mer och mer gick åt att tro att q4e helt enkelt spelade som en nybörjare - det har jag skrivit på många ställen. Jag vet att jag är god och tolkar dina uppenbara försök att misstänkliggöra mig som att du också vet det.

De två som jag har reagerat mest på idag är

Dentaku
1. Jag tror att hon inte ville följa med i "drevet" mot Q4 för att ibland kan man bli misstänkt bara för man röstar på samma som majoriteten av de andra.
2. Jag tror hon valde mig för att jag är en lätt spelare att rikta misstankar mot.
3. För att hennes teori inte håller om att min motivering skulle vara tunn. Vems teori första DL är inte tunn? Fortsättning följer ang Dentaku. Dock har jag märkt att jag lätt snöar in mig så måste vara öppen för annat.

Artline
Egentligen vill jag inte skriva så mycket om artline innan hon bemött mina tankar ang hennes teoriinlägg. Men det som gör mig lite misstänksam är även det som jag skriver i citatet nedan. Ett sånt stort hål i en teori känns skumt. Men som sagt fram tills hon har bemött mina tankar så lämnar jag detta.

ovan ser du den första "teorin" mot Q4, och som du ser är den skriven av mig

Min teori är den enda som du nämner är tunn medan Dentaku får en röst baserat på sin avtar, hur tänkte du där?

ovan ser du den första "teorin" mot Q4, och som du ser är den skriven av mig

Min teori är den enda som du nämner är tunn medan Dentaku får en röst baserat på sin avtar, hur tänkte du där?
Svarar snabbt på mobilen. Här syftade jag på rösterna på Q4.

Har inte läst alla inlägg sedan mitt förra teori inlägg. Återkommer om några timmar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar