Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
-klipp-

Dentaku

2. Jag tror hon valde mig för att jag är en lätt spelare att rikta misstankar mot.
-klipp-

Jag som bara är med i min andra lek (och inte var med så länge i den första!) undrar vad du menar med att du är en lätt spelare att rikta misstankar mot? Varför skulle du vara det?
Jag tänker att i jämförelse med hur Q spelade så var ju hon mycket lättare att rikta misstankar mot, vilket vi ju också såg i röstningen. Men om jag spelar med Q i en tredje lek så vet jag ju att hon verkar spela likadant varesig hon är god eller ond, är det det du menar med att det är lätt att rikta misstankar mot dig också?

Jag undrar varför du pressar Q4 och säger att hon är den enda du har en teori om, och sen röstar helt udda med en ja, skämtsam teori snarare än på den du misstänkte mer bara en sekund senare?

Det klingar liksom inte rätt känner jag.

Jag misstänkte starkt att Qs reaktion var samma typ av överspel jag sett tidigare från honom, vilket också stämde att det inte hade med vilken. Jag tror jag berört det tidigare.

Jag vet inte riktig om jag pressade honom alls. jag kom med en teori och han flög i luften med en massa motanklagelser. Det kändes mest som ett försvar. Hade jag velat glida undan och slippa uppmärksamhet hade jag givetvis röstat på honom omedelbart och spelat på att jag var upprörd. Nu rörde inte hans påhittade anklagelser mig alls, de är uppenbart fantasier och han reagerade på liknade vis i förra leken om andra.

Jag som bara är med i min andra lek (och inte var med så länge i den första!) undrar vad du menar med att du är en lätt spelare att rikta misstankar mot? Varför skulle du vara det?
Jag tänker att i jämförelse med hur Q spelade så var ju hon mycket lättare att rikta misstankar mot, vilket vi ju också såg i röstningen. Men om jag spelar med Q i en tredje lek så vet jag ju att hon verkar spela likadant varesig hon är god eller ond, är det det du menar med att det är lätt att rikta misstankar mot dig också?

För att jag alltid ryker bland de första haha. Fast du har ju rätt i bar du säger, Dentaku kanske inte heller vet det. :)

Är inte det lite dubbelmoral? ;)

Du hakar upp dig väldigt på min första röst och jag undrar verkligen varför.

Jag tror inte att det är första rösten egentligen utan mer faktumet att du hade någon annan som misstänkt och plötsligt så vände du - du ville inte vara med i ett drev. Jag håller med vem-det-nu-var om att det beteendet känns mer som att du i efterhand ska kunna peka på att du inte var med och röstade ut en god. Menar du att Lilltess röstmotivering var så skum att det övertrumfade vad du hade skrivit om q4e får mig snarare att tycka att du såg 4 snabba röster på q4e som att hon var snabbt på väg i nedförsback så att du kunde i lugn och ro lägga rösten nån annanstans och inte bli misstänkt för att ha medverkat i ett drev. Visst kunde det ändrat sig, men flera av de som ännu ej hade röstat hade ju uttalat misstänksamhet mot q4e.

Jag tycker för övrigt att Lobelia gjorde ungefär likadant. Så just nu så känns ni två väldigt högt upp på min lista över misstänkta - ströröster med väldigt svaga teorier när en god som ni misstänkliggjort - är i mer eller mindre fri fart på väg utför.

Just nu hamnar jag i resonemanget - damn if you damn if you don't vad det gäller hela DL1 och rösterna på /inte på q4e.

För att jag alltid ryker bland de första haha. Fast du har ju rätt i bar du säger, Dentaku kanske inte heller vet det. :)

Nej, det visste jag inte. :D Jag har ju bara varit med i en lek, då du(attans rajbulle) försvann rätt fort men då blev jag å andra sidan nästa som rök.

Jag tror inte att det är första rösten egentligen utan mer faktumet att du hade någon annan som misstänkt och plötsligt så vände du - du ville inte vara med i ett drev. Jag håller med vem-det-nu-var om att det beteendet känns mer som att du i efterhand ska kunna peka på att du inte var med och röstade ut en god. Menar du att Lilltess röstmotivering var så skum att det övertrumfade vad du hade skrivit om q4e får mig snarare att tycka att du såg 4 snabba röster på q4e som att hon var snabbt på väg i nedförsback så att du kunde i lugn och ro lägga rösten nån annanstans och inte bli misstänkt för att ha medverkat i ett drev. Visst kunde det ändrat sig, men flera av de som ännu ej hade röstat hade ju uttalat misstänksamhet mot q4e.

Jag tycker för övrigt att Lobelia gjorde ungefär likadant. Så just nu så känns ni två väldigt högt upp på min lista över misstänkta - ströröster med väldigt svaga teorier när en god som ni misstänkliggjort - är i mer eller mindre fri fart på väg utför.

Just nu hamnar jag i resonemanget - damn if you damn if you don't vad det gäller hela DL1 och rösterna på /inte på q4e.

Jag tror inte heller att man kan utläsa så mycket av rösterna i DL1 när det blev så himla många röster på Q4. Jag tänker att man kanske hade kunnat "se" något mer om det varit typ 2-3 stycken det stod lika mellan?! Det kom ju fler ströröster än Lobelia och Dentaku också.

Menar du att det är skummare att röst på en som vi inte känner till vad de är i dagsläget än en god. Jaja, jag hade för all del lätt kunnat slinka undan genom att gömma mig i drevet, där hade ingen ifrågasatt min röst. Du kanske kan kolla tillbaks i gamla lekar och se hur jag agerat på drev tidigare ;).

h
Ah cirkus påstod att hon var han när vi messade tidigare. Jag har själv ingen aning men Q kanske kan förtydliga här så jag slipper skriva hen.
Jag är en HON, så behöver ingen vara i ovisshet om det iaf:)
Dock undrar jag varför du och cirkus messar med varandra?
Edit:Förtydligade: om leken alltså?

Min röst var nummer 7 i ordningen och med sex röster kvar så är det knappast så att man lugnt kan lägga sin röst på någon annan än den man egentligen vill ska bli utröstad, även om den personen råkar ha 4 röster redan.

Menar du att det är skummare att röst på en som vi inte känner till vad de är i dagsläget än en god. Jaja, jag hade för all del lätt kunnat slinka undan genom att gömma mig i drevet, där hade ingen ifrågasatt min röst. Du kanske kan kolla tillbaks i gamla lekar och se hur jag agerat på drev tidigare ;).

Damned if you do damned if you don't!

Så jävla illa känns det - så just nu - alla är misstänkta för alla antingen gömde sig i drevet eller la ströröst och kunde peka på sig själv och säga att jag var i allafall inte med och röstade ut en god

Min röst var nummer 7 i ordningen och med sex röster kvar så är det knappast så att man lugnt kan lägga sin röst på någon annan än den man egentligen vill ska bli utröstad, även om den personen råkar ha 4 röster redan.

Fast grejen är ju att det fanns många misstankar riktade mot q4e och sannolikheten för flera röster var ju rätt stor uppenbarligen för det blev ju så också och då kan man om man har is i magen göra just så

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar