Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lite funderingar som du kanske kan klargöra lite.

Du reagerar på en enda (lilltess)av rösterna som kom på q4e - det tycker jag är lite underligt, borde inte alla rösterna vridas och vändas på? Hur kommer det sig att Mirtais röst inte är märklig - visserligen den första rösten men det fanns ju misstankar redan innan den lades. Sedan så hoppar du över Snurrfian och säger ingenting om henne alls. Medan du skriver att min och Matmissbrukarens röster kom när det redan var avgjort - det håller jag inte med om, möjligen att det var avgjort när jag la min röst, men när matmissbrukaren la sin så fanns det 4 kvar att rösta plus en eventuell extraröst.
Av erfarenhet vet vi att det inte är avgjort förrän DL, flera tidiga omröstningar har fått massor av ändringar på slutet.

Rätta mig om jag har fel, men borde inte det helt enkelt vara den som var skyddad? Eftersom käket misslyckades? Ett alternativ skulle ju var om två var skyddade men det känns inte så troligt att brevbäraren skulle dela ut ett extra skydd redan inför första natten...
jamen naturligtvist! om det nu inte finns två skyddade så som du skriver

Så här långt har jag nu läst ikapp ordentligt och ser att det mesta idag handlar om funderingar kring förra DL resultatet. Där jag håller med flertalet att det är svårt att utläsa något om det då det var så uppenbart vartåt det lutade...
Rimligen bör det finnas några roller som nu har fått info , så hoppas det kommer lite matnyttigt från de som har den.

Den info som kan finnas:
#Brevbäraren kan ha delat ut ett paket- dock behöver den inte ha utnyttjats...
#En sia bör ha gjorts av siaren!
#Spionen bör veta vem ängeln skyddade och vem som siades
Får spionen även veta vem ulvarna försökte käka?

När jag var spion i förra leken så fick jag spionrad om vem som ulvarna försökte käka.

Ikväll är det den helt nya gruppen E.M.O. som underhåller. Det är en blandad kompott av medlemmar från E.M.D. och B.W.O. De spelar riktigt dansvänliga låtar, så ta en svängom och svalka er sedan med en Sex on the Beach. Eller varför inte en Rhode Island Ice Tea? En drink jag verkligen kan rekommendera om du inte vill åka i backen imorgon. Eder ärade bartender skall dock iväg på viktigt möte, så baren är öppen och ha så skoj ikväll!

Ikväll är det den helt nya gruppen E.M.O. som underhåller. Det är en blandad kompott av medlemmar från E.M.D. och B.W.O. De spelar riktigt dansvänliga låtar, så ta en svängom och svalka er sedan med en Sex on the Beach. Eller varför inte en Rhode Island Ice Tea? En drink jag verkligen kan rekommendera om du inte vill åka i backen imorgon. Eder ärade bartender skall dock iväg på viktigt möte, så baren är öppen och ha så skoj ikväll!
spännande med Rhode Island ice tea, har bara prövat Long Island ice tea förut:p

Long Beach Ice Tea ska det vara, om något! Men med en förkylning på väg får jag nog nöja mig med vanligt te, med mycket citron och ingefära.

En liten summering

Artline är inne en sväng på förmiddagen och har tänkt till - jag är lite fundersam till hennes snabba tankar runt rösterna på q4, det som sticker ut mest är hur hon tycker att Mirtais röst är helt okonstig min och MM's röster tycker hon är obetydliga, jag håller lite med om min eftersom den kom strax innan DL och var röst nummer 6, däremot så var väl inget skrivet i sten när MM la sin röst. Snurrfian nämner hon inte alls. Sen även hur hon förstår Dentakus snabba vändning, något som jag reagerat på. Jag behöver få lite mer klarhet hur hon resonerat. Själv lag hon tredjerösten och som glömmerallt skrev i sin röstmotivering - här började det bli lite drev.
Majola ersatt av quarter4ever2 som kommer in och känns ....sansad . Vilket jag tolkar postivt för stunden. Majola la en relativt enkel röst på Artline (i efterhand fnissar jag lite åt att motiveringen var att q4e bidrar mer och därför inte fick rösten - så ersätts hon av just q4e)
Lilltess fick en röst från Dentaku igår med en motivering som kändes svag, hon själv la andrarösten på goda q4e. Hon ifrågsätter rösten from Dentaku och får ett svar utan att direkt gå i taket. Liiiite smygande kanske, men än så länge inget jag reagerar på mer än att , nån av rösterna på q4e borde vara från en ulv så varför inte denna (damned if you do, damned if you don't)
Dentaku just nu en kandidat på min ulvlista - kanske. Jag tycker att Dentaku gjorde en väldigt märklig vändning igår och antingen är det en god som inte var säker och valde att lägga en betydelselös röst. Eller en slug ulv som spridde misstankar mot q4e, lutade sig tillbaka och lät drevet gå. Känns som om jag behöver se mer av henne. Nånting skaver och jag vet inte om det är mina ulvmisstankar mot henne eller om hon verkligen är en ulv.
glömmerallt har jag inte sett till sedan igår. Rösten på Artline igår kändes som nånting jag sympatiserade med då. Vill absolut se mer idag.
bollen__ ännu en som la en udda röst. Idag ingenting som sticker ut än.
cirkus det är jag
Mirtai la första rösten på q4e. q4e VAR skum så att rösten hamnade där är inte konstigare än att någon annan la sin röst där. Känns i allafall inte som om hon har dolt rösten i drevet.
Quarter4ever bybo
Snurrfian ännu en som la en röst mitt i smeten på q4e. Det kan vara en strömröst. Eller inte. Fan.
Matmissbrukaren kopierar raden innan angående rösten.
Lobelia jag tycker att Lobela varit lite ofokuserad. Hennes röst igår har jag redan teoriat om och hon har svarat. Känns lite som svaren är lite efterkonstruktion. Men det är två saker som tillhör det jag verkligen tycker är ofokuserat - det ena är kommentaren imorse om att "vi fick en ulv" - när det i själva verket var att ängeln (eller om någon fått ett beskydd av brevis och det använts på ett föredömligt vis) gjorde sitt jobb - och det andra är att hon rättar sin felskrivning med att "någon snodde käket" det finns ingen tjuv med i leken så det är inte en möjlighet. Däremot så tänkr jag att så skulle en frustrerad ulv kunna ha skrivit. Så högst på min lista är nog Lobelia just nu
Shaggy första rösten igår. Med en typisk förstadags motivering Känns mera med i matchen idag faktiskt

Den som sticker ut idag är @Dentaku, jag förstår inte riktigt hur det kan vara misstänkt att rösta ut den som man tror är ond... Och hur jag skulle kunna räkna med att 7 stycken inte skulle rösta alls...:crazy: Väldigt tunn teori som får mig att fundera på om Dentaku har någon annan agenda med att försöka misstänka mig...

@cirkus Riktigt spännande teorier! Jag hängde med i allihopa! ;) Men jag måste nog ta och titta närmare på Lobelia för att se om jag håller med dig där.

För mig är den som sticker ut mest idag hittills @Mirtai , med sitt nästan desperat jagande efter saker som talar till min nackdel. Att tycka att jag borde lagt min röst på Lobelias svaga motivering istället för Lilltess utan att ta hänsyn till att Lobelia inte ens röstat än när jag gjorde det är bara ett exempel. För mig är det uppenbart att Mirtai vet att jag är god och att hon och hennes ulvkompisar kommer att försöka få bort mig ikväll.

Kom precis hem och ska läsa. Mår kanske inte mitt bästa jag. Känner mig låg.

Förstår inte riktigt vad du menar?

Q4 kändes skum och din motivering kändes som den tunnaste av oss som röstade på Q4 (dock säger jag inte att min röst var bättre). Men om man bortser ifrån Q4 rösterna så fanns det några som absolut var sämre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar