Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite många misstag från @Lobelia idag... Är det bara slarv och fel tänk eller ligger det mer bakom? Och om det nu är slarv, är det för att hon är ulv och känner sig lite säker och inte riktigt behöver leta efter onda? Jag vet ärligt talat inte...

För mig är den som sticker ut mest idag hittills @Mirtai , med sitt nästan desperat jagande efter saker som talar till min nackdel. Att tycka att jag borde lagt min röst på Lobelias svaga motivering istället för Lilltess utan att ta hänsyn till att Lobelia inte ens röstat än när jag gjorde det är bara ett exempel. För mig är det uppenbart att Mirtai vet att jag är god och att hon och hennes ulvkompisar kommer att försöka få bort mig ikväll.

Fast nu är du ute och cyklar.
Hon reagerar ju mest på att du vänder så snabbt, från att ha misstänkt q4e till att plötsligt rösta på Lilltess.

Den som sticker ut idag är @Dentaku, jag förstår inte riktigt hur det kan vara misstänkt att rösta ut den som man tror är ond... Och hur jag skulle kunna räkna med att 7 stycken inte skulle rösta alls...:crazy: Väldigt tunn teori som får mig att fundera på om Dentaku har någon annan agenda med att försöka misstänka mig...

Jag tycker också att de tankarna från Dentaku om dig är rätt märkliga.
På det hela Dentaku är märklig idag.

Fast nu är du ute och cyklar.
Hon reagerar ju mest på att du vänder så snabbt, från att ha misstänkt q4e till att plötsligt rösta på Lilltess.

Samtidigt så tyckte väl mer eller mindre alla att Q4e var skum, men alla röstade ju ändå inte på henne. Vad är det som egentligen utmärker @Dentaku s röst mer än någon av de andra rösterna som inte hamnade på q4e?

Den som sticker ut idag är @Dentaku, jag förstår inte riktigt hur det kan vara misstänkt att rösta ut den som man tror är ond... Och hur jag skulle kunna räkna med att 7 stycken inte skulle rösta alls...:crazy: Väldigt tunn teori som får mig att fundera på om Dentaku har någon annan agenda med att försöka misstänka mig...

Jag tycker också att de tankarna från Dentaku om dig är rätt märkliga.
På det hela Dentaku är märklig idag.

Här håller jag med er, @Snurrfian la ju fjärde rösten med en halvtimme kvar, jag kan inte hitta något konstigt med den?!

Svarar medan jag läser
Jag har lite funderingar som du kanske kan klargöra lite.

Du reagerar på en enda (lilltess)av rösterna som kom på q4e - det tycker jag är lite underligt, borde inte alla rösterna vridas och vändas på? Hur kommer det sig att Mirtais röst inte är märklig - visserligen den första rösten men det fanns ju misstankar redan innan den lades. Sedan så hoppar du över Snurrfian och säger ingenting om henne alls. Medan du skriver att min och Matmissbrukarens röster kom när det redan var avgjort - det håller jag inte med om, möjligen att det var avgjort när jag la min röst, men när matmissbrukaren la sin så fanns det 4 kvar att rösta plus en eventuell extraröst.

Jag har inte analyserat rösterna så mycket utan det var mina spontana tankar som jag gick medan jag läste. Jag kan analysera relationer men jag är nog ingen bra ulvjägar analyserare .

Jag tycker inte Mirtais var konstig och det var även en säkerhetsröst för att hon skulle rösta? Eller minns jag fel?

Jag hade inget att säga om snurrfian just då. Om det är positivt eller negativt vet jag inte. Lika så om din och matmissbrukarens röster jag säger inte om det betyder om ni är goda eller onda utan det är bara något jag lagt märke till.

Det jag undrar är om en ulv hade lagt röst på någon som har så många röster dag 1. Du har rätt i att det inte var avgjort men det kändes så eftersom det var Q4 som hade mest fokus. Men det hade lika gärna kunnat vända till någon annan. Till ex mig.

Min summering hittills

Artline Känns väldigt osäker i min bok men har kommit med en del vettiga tankar idag.
Majola ersatt av quarter4ever2 Neutral i både agerande och teorier än som det känns
Lilltess Svag motivering igår men det är inget som säger så mycket idag. Har precis som Artline kommit med en del värt att fundera på.
Dentaku jag
glömmerallt Behöver jag se mer av idag! Än så länge neutral
bollen__ Känns vettig hittills.
cirkus Lägger också väldigt stor vikt vid att jag inte röstade på q4e igår
Mirtai Högst på min misstankelista pga sin jakt på mig
Quarter4ever bybo
Snurrfian Hakar också upp sig på min röst igår men ger inte lika tydliga ulvvibbar.
Matmissbrukaren Får ingen tydlig bild
Lobelia Kommer med vettiga resonemang men jag vill se mer
Shaggy Neutral tillsvidare, rösten igår säger mig inget

Samtidigt så tyckte väl mer eller mindre alla att Q4e var skum, men alla röstade ju ändå inte på henne. Vad är det som egentligen utmärker @Dentaku s röst mer än någon av de andra rösterna som inte hamnade på q4e?

Vilka mer uttryckte att de tyckte q4e var skum, men röstade inte på henne?
Förutom Dentaku och Lobelia?

Det var en fundering jag hade, om du nu trodde att DL var 21.30 hade det varit väldigt smart att inte säga något om det utan lägga rösten i sista sekunden och hoppas på att många trodde att den var 22.00.

Kom precis hem och ska läsa. Mår kanske inte mitt bästa jag. Känner mig låg.

Q4 kändes skum och din motivering kändes som den tunnaste av oss som röstade på Q4 (dock säger jag inte att min röst var bättre). Men om man bortser ifrån Q4 rösterna så fanns det några som absolut var sämre.

Nu förstår jag:idea:

20,43 Mirtai röstar på quarter4ever
Den jag tycker sticker ut mest såhär långt är Quarter4ever. Det blir konstiga resonemang och hen trasslar in sig mer och mer när någon ifrågasätter.

21:18 Lilltess röstar på quarter4ever
Enligt tidigare teori om att jag tror att Q4 blev lite svitt när snurrfian nämnde att de som satt i baren kanske var några fartdårar..

21:22 Artline röstar på Quarter4ever.
Hon verkar lite för självsäker med tanke på att vi än inte vet så mycket.

21:28 Snurrfian röstar på Quarter4ever
dina intrasslade svar när någon ställer frågor tillbaka gör att min röst hamnar på dig idag.

21:51 Matmissbrukaren röstar på Quarter4ever
Den enda som sticker ut är Q4. Lite osäker på henne är jag om hon är ond men just nu är det den enda som jag reagerat på. Hon har lite desperat letat ulvar och kastar ut misstankar här och var och sen trasslar hon in sig i sina svar när hon får frågor från dom hon blev misstänkt mot.
Det är dl1 och det jag får gå på idag.

22:00 cirkus röstar på qarter4ever
jag måste rösta nu och jag tycker allt att quarte4ever är den som stuckit ut mest och inte heller försvarat sig riktigt. Jag tycker det luktar fartdåre
Jag gillar inte drev, men så får det bli idag

Om man tittar på motiveringarna till rösterna på q4e är det ju Lilltess röst som sticker ut. De övriga rösterna tycker jag innehåller ungefär samma teori om varför q4e känns skum, medans Lilltess använder något helt annat och för mig känns det skumt. Jag håller med @Dentaku där.

Du gav mig alla motiveringar jag behövde genom att försöka skapa bevis mot mig som inte gick ihop med verkligheten.

Det enda jag har sagt är att jag blev fundersam när du först skrev att Q var misstänkt med sedan i ett läge där det redan var avgjort valde att rösta på någon annan med en motivering som jag tyckte var konstig.

Sedan är det aldrig mindre misstänkt att börja misstänka någon bara för att den misstänker dig! (hur många misstänker kan man få in i en mening egentligen? :p)

Det enda jag har sagt är att jag blev fundersam när du först skrev att Q var misstänkt med sedan i ett läge där det redan var avgjort valde att rösta på någon annan med en motivering som jag tyckte var konstig.

Sedan är det aldrig mindre misstänkt att börja misstänka någon bara för att den misstänker dig! (hur många misstänker kan man få in i en mening egentligen? :p)

Det är väldigt misstänkt när någon inte ens kollar upp röstlistan eller en persons inlägg innan de bestämmer sig för att en person är väldigt misstänkt. :p Nu gjorde du det för övrigt igen, det var långt ifrån avgjort när jag la min röst, det var sex röster kvar som skulle läggas och q4e hade fyra röster då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V