Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lobelias ändring ifrågasatte jag tidigare idag men måste läsa Dentakus röstmotivering igen.

Den var sannerligen inte den mest vattentäta - det står jag för i sann DL1-anda. ;) Men jag har svårt att förstå uppståndelsen över att det händer saker som gör att man väljer att lägga sin röst på någon man nämnt som suspekt man kanske inte dittills haft som huvudmisstänkt. Särskilt då inte första DL!

Lobelias ändring ifrågasatte jag tidigare idag men måste läsa Dentakus röstmotivering igen.
Det är lite svårt tt ändra sig vem man ska rösta på om man inte bestämt sig. Jag hade inte bestämt mig för Q och ju mer jag tänkte dess osäkrare blev jag. Jag gick tillbaks till en som jag tidigare skrivit teorier om, båda var misstänkta.

här vill jag haka på, nu måsta jag lsa på bättre man det känns so cirkus sprutar ut ankagelser. Det liknar en Ulv som spelar siare eller spion eller bara vill ha något att gå tillbaks till. Jag vet inte om Dentakus roll men på mig finns det inte någon substans. Jag måste kolla mer på cirkus för att se om känslan stämmer.

Uttalandet om att man ogillar drev och sedan delta i det sticker också.

Är med och eldar på anklagelserna men vänder och röstar på någon annan i sista stund. Och sen kommer med uttalanden om att man inte vill vara med i ett drev - det sticker för mig. Så vi är kvitt

Jag tycker att förra lynch var precis så.

Har sagt det förut.

Damed of you do, damned if you don't.

Bara för att du känner dig anklagad så sprutar jag ur mig anklagelser. Jag själv försöker bara leta ulvar.

här vill jag haka på, nu måsta jag lsa på bättre man det känns so cirkus sprutar ut ankagelser. Det liknar en Ulv som spelar siare eller spion eller bara vill ha något att gå tillbaks till. Jag vet inte om Dentakus roll men på mig finns det inte någon substans. Jag måste kolla mer på cirkus för att se om känslan stämmer.

Uttalandet om att man ogillar drev och sedan delta i det sticker också.

Jag är böjd att hålla med dig men får läsa om allt det här igen.
Cirkus har dock en förmåga att ha lite tunnelseende så jag hoppas hon kommer in med lite tankar om övriga sen när hon är klar i stallet.

Det är lite svårt tt ändra sig vem man ska rösta på om man inte bestämt sig. Jag hade inte bestämt mig för Q och ju mer jag tänkte dess osäkrare blev jag. Jag gick tillbaks till en som jag tidigare skrivit teorier om, båda var misstänkta.

Vad jag menade med ändring var för inlägget där du skrev att Q4 är den enda du har en teori om.
Så egentligen hade du ingen vidare teori om Dentaku men var tillräckligt osäker för att rösta på henne istället för Q4 och det pga att du höll båda misstänka.
Har jag fattat det rätt?

Jag är böjd att hålla med dig men får läsa om allt det här igen.
Cirkus har dock en förmåga att ha lite tunnelseende så jag hoppas hon kommer in med lite tankar om övriga sen när hon är klar i stallet.

ha ha!
I den här leken känns typ alla misstänkta pga gårdagens lynch. Så tunnelseende it is. ALLA är skumma. Det blir ju lite lätt att haka upp sig på de som är inne och svarar på eventuellt frågeställningar. Jag väntar med spänning på att Artline ska göra det.

ha ha!
I den här leken känns typ alla misstänkta pga gårdagens lynch. Så tunnelseende it is. ALLA är skumma. Det blir ju lite lätt att haka upp sig på de som är inne och svarar på eventuellt frågeställningar. Jag väntar med spänning på att Artline ska göra det.

Jag kommer ju ihåg dig från när du började spela. Då var det all in på en spelare :p
Sen blev det bättre men den där ovanan förföljer dig lite ;)
Precis som min aggressiva sidan dyker upp ibland.

Hm. Jag tycker ju själv att q4e betett sig skumt så därför reagerar jag över Lilltess motivering som är fruktansvärt tunn, baserad enbart på något OT-prat. Det tillsammans med Lilltess låga aktivitet får avgöra.

Dentaku röstar på Lilltess

Håller med om att det inte är den bästa motiveringen men inte värre än någon annans motivering?
Jag har sett värre. Som typ Cirkus med sin Clown..

Vad jag menade med ändring var för inlägget där du skrev att Q4 är den enda du har en teori om.
Så egentligen hade du ingen vidare teori om Dentaku men var tillräckligt osäker för att rösta på henne istället för Q4 och det pga att du höll båda misstänka.
Har jag fattat det rätt?

Jag hade i ärlighetens namn tillfälligt glömt teorin om Dentaku, men ju mer Q spelade över dess mindre ville jag rösta på henne, hon agerade lite som en hysterisk nybörjare och slog hejvillt omkring sig + att jag ogillar drev så här i början, det gynnar mest de onda då det är lättare att gömma sig i det.

När jag tänkte igenom övriga så insåg att jag faktiskt hade en misstänkt till. För mig var båda lika troliga/otroliga så jag valde dentaku för att undvika drevet. Visst det hade varit lättare att gömma sig i drevet, kanske gör jag det nästa gång men blir väl misstänkt för det i så fall.

Jag hade i ärlighetens namn tillfälligt glömt teorin om Dentaku, men ju mer Q spelade över dess mindre ville jag rösta på henne, hon agerade lite som en hysterisk nybörjare och slog hejvillt omkring sig + att jag ogillar drev så här i början, det gynnar mest de onda då det är lättare att gömma sig i det.

När jag tänkte igenom övriga så insåg att jag faktiskt hade en misstänkt till. För mig var båda lika troliga/otroliga så jag valde dentaku för att undvika drevet. Visst det hade varit lättare att gömma sig i drevet, kanske gör jag det nästa gång men blir väl misstänkt för det i så fall.

Javisst förstår jag att det är misstänksamt att gå med i ett drev men det är väl precis lika misstänkt att göra en ströröst?

Jag har varit med i drev och blivit misstänkt, och lagt en ströröst och blivit ännu mer misstänkt för att jag inte gick med i drevet och la en avgörande röst för någon lek sen.

Jo, nu gjorde ju Q4 precis som du skriver men det uppfattades som skumt men nu vet vi till nästa gång att hon spelar så.
Dock är hon mycket mer sansad nu i sin nya roll men vad det säger vet jag inte.

ha ha!
Väntar på vad? Hade jag inte svarat på dina frågor? va? :p

En liten summering

Lobelia
jag tycker att Lobela varit lite ofokuserad. Hennes röst igår har jag redan teoriat om och hon har svarat. Känns lite som svaren är lite efterkonstruktion. Men det är två saker som tillhör det jag verkligen tycker är ofokuserat - det ena är kommentaren imorse om att "vi fick en ulv" - när det i själva verket var att ängeln (eller om någon fått ett beskydd av brevis och det använts på ett föredömligt vis) gjorde sitt jobb - och det andra är att hon rättar sin felskrivning med att "någon snodde käket" det finns ingen tjuv med i leken så det är inte en möjlighet. Däremot så tänkr jag att så skulle en frustrerad ulv kunna ha skrivit. Så högst på min lista är nog Lobelia just nu

Det fetstilta är något av det mest långsökta jag läst. Jag skule alltså istället för att ha fått en tankevurpa när det gälde ulvkäket, det uteblivna, som frustrerad ulv postat i fel tråd och dessutom skrivit "vi fick en ulv". Varför i hela fridens namn skulle en ulv skriva vi fick en ulv om uteblivet käk i någon tråd oavsett vem den är riktad till och dessutom tycka det bar synd att q blev lynschad?

nu måste jag bara rösta, ska stax till stallet och rida lektion och hinner eventuellt tillbaks hem runt DL.

Jag läser och läser och gång på gång fastnar jag på Cirkus ulvletande. Det är bra att hon letar ulvar men anklagelser hit och dit inklusive den märkliga slutsatsen att min felskrivning ovan. Cirkus känns som en ulv som strör ut anklagelse lite här och där utifrån tveksamma grunder för att ha teorier att gå tillbaks på om läget ändras och rösten behövs på annat håll. Hade hon varit en god med extra info så hade det varit färre mål av nödtvång för så många onda har ingen fått info om.

Lobelia röstar på Cirkus.

Läser och läser (vet ni hur många fönster jag har öppna för att korsläsa i tiden?). Vet inte om jag blir så mycket klokare. Cirkus skriver mycket Lobelia tycker det är misstänkt men jag kan inte se det som sådär väldigt konstigt. Som tidigare tycker jag Dentaku och Artline är konstiga även om Artline inte synts till i närheten av lika mycket som Dentaku. Nu med ytterligare en konstig kommentar så känns Lobelia också konstig. Tyvärr är jag fortfarande osäker på hur de där konstiga kommentarerna ska tolkas.
Känns inte som om det blev så mycket av allt det där läsandet. Får ta en vända till stallet och fundera.

nu måste jag bara rösta, ska stax till stallet och rida lektion och hinner eventuellt tillbaks hem runt DL.

Jag läser och läser och gång på gång fastnar jag på Cirkus ulvletande. Det är bra att hon letar ulvar men anklagelser hit och dit inklusive den märkliga slutsatsen att min felskrivning ovan. Cirkus känns som en ulv som strör ut anklagelse lite här och där utifrån tveksamma grunder för att ha teorier att gå tillbaks på om läget ändras och rösten behövs på annat håll. Hade hon varit en god med extra info så hade det varit färre mål av nödtvång för så många onda har ingen fått info om.

Lobelia röstar på Cirkus.

Du gör det inte lätt för mig men jag ser vilket mönster du menar med Cirkus.
Men samtidigt så är jag lite misstänksam mot dig med.
Och många verkar ha ögonen på Dentaku och jag tror väl knappast alla ulvar går ihop så, så kanske någon sitter på info som jag inte känner till.

Samtidigt så skriver Artline att hon inte tycker Mirtais röst på Q4 igår var så misstänksam vilket gör att min ulvradar går igång.
Allas röster på Q4 igår är väl lika misstänkta? Varför plocka bort henne?
Dentaku har mest fått försvara sig idag och har väl därför inte kommit med så mycket teorier om andra men det kommer väl under kvällen hoppas jag.

Nu var inte allt till dig Lobelia utan tankarna flödade igång i samband med mina tankar om dig och Cirkus så allt hamnade i samma inlägg :p

Samtidigt så skriver Artline att hon inte tycker Mirtais röst på Q4 igår var så misstänksam vilket gör att min ulvradar går igång.
Allas röster på Q4 igår är väl lika misstänkta? Varför plocka bort henne?
Dentaku har mest fått försvara sig idag och har väl därför inte kommit med så mycket teorier om andra men det kommer väl under kvällen hoppas jag.

Men alla som röstar på den som åker ut kan väl inte vara ulvar? Nu var vi såpass många så riksen finns att det var en ulv där. I förra leken jag var med i så var vi fyra stycken som röstade ut en god första dagen och alla vi var goda den gången.

Men alla som röstar på den som åker ut kan väl inte vara ulvar? Nu var vi såpass många så riksen finns att det var en ulv där. I förra leken jag var med i så var vi fyra stycken som röstade ut en god första dagen och alla vi var goda den gången.

Nej, jag tror inte alla som röstade på Q4 igår är ulvar. En, kanske två. Men alla?
Jag får kika igenom dina teorier igen så kanske jag får ihop dina tankegångar.

Jag är ledsen men blev inringd på jobb och mitt huvud hänger inte med när jag försöker läsa igenom. De senaste typ 40 inläggen bara gick rakt genom huvudet på mig så jag vill bara att alla ska veta om jag är lite off..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar