Snålmånad?

Har bestämt mig för att använda mig av min ekonomiapp denna månaden.
Var ett tag sen jag använde den. Vet inte varför jag slutade. Lathet är förmodligen rätt ord.

Så ska fixa till alla kategorier och lägga en budget för alla. Så får jag se sen hur det går. Lite skrämmande bara. Nu kommer jag få veta exakt vad hästen kostar mig varje månad :nailbiting:

Började använda appen nu när det blev ny månad idag. Det blir inte så dyrt med medicinerna som jag trodde denna månaden.
Var inom apoteket och hämtade ut nya till mig och passade på att kolla sonens.

Jag fick plocka ut till honom redan nu och fick ta 3 askar på en gång av dom dyra. Och eftersom han har högkostnadsskyddet i två veckor till så var dom gratis. Sedan passade jag på att beställa hans andra medicin så den hinner komma innan det går ut. Så har sparat 3000 kr idag. Högkostnadsskyddet kommer ju vid 2200 kr men om man ska räkna ihop allt.
Skjuter ju bara på kostnaden men behöver inte lägga ut för några mediciner på 3 månader nu och det är ganska skönt det. Jag har 30 kr kvar, sen har jag högkostnadsskydd.

Blev en massa mat idag som jag hoppas räcker länge.
Å så massa saker till tösens kalas på söndag.
Ska beställa mannens födelsedagspresenter i helgen och angiva svärmors adress så vet han inte att jag köpt något.

@nexxa

Jag använder en som heter min ekonomi. Den har blå bakgrund och så står det min budget på den. Har Android.

@nexxa

Jag använder en som heter min ekonomi. Den har blå bakgrund och så står det min budget på den. Har Android.

Tusen tack :) Laddat ner den nu och blev glad att den var Android sm du skrev, brukar bara vara saker som funkar med Iphone annars, störigt :p Har inte hittat en bra app innan så jag har skrivit ner inköpen i ett block, men nu är det överflyttat till appen och det känns skönt att det är där i, för mobilen har man ju med sig på ett eller annat sätt :)

Råkade impulsköpa en sadel till hästen som jag hämtade ut idag. :D Görsnygg! Har känt ett tag att nuvarande sadel inte passar helt hundra, och plötsligt dök det upp exakt vad jag varit ute efter på Blocket så det kändes himla dumt att inte slå till. Bra pris dessutom!
Har sålt av massor av kurslitteratur senaste veckorna, och ska försöka göra mig av med min gamla sadel nu också...så det är några kronor som ramlar in mellan utgifterna också.

Ska testa den där appen jag med! :)

Råkade impulsköpa en sadel till hästen som jag hämtade ut idag. :D Görsnygg! Har känt ett tag att nuvarande sadel inte passar helt hundra, och plötsligt dök det upp exakt vad jag varit ute efter på Blocket så det kändes himla dumt att inte slå till. Bra pris dessutom!
Har sålt av massor av kurslitteratur senaste veckorna, och ska försöka göra mig av med min gamla sadel nu också...så det är några kronor som ramlar in mellan utgifterna också.

Ska testa den där appen jag med! :)

Blev det Globusen? Såg att du hade skrivit något på Insta men bilden ville inte ladda sig :p

Tusen tack :) Laddat ner den nu och blev glad att den var Android sm du skrev, brukar bara vara saker som funkar med Iphone annars, störigt :p Har inte hittat en bra app innan så jag har skrivit ner inköpen i ett block, men nu är det överflyttat till appen och det känns skönt att det är där i, för mobilen har man ju med sig på ett eller annat sätt :)

Ja, visst är den bra den appen :)

Så himla användarvänlig med. Inga konstigheter mer än att man får ha koll på månadsskiftet. Den börjar ju om då, men det kanske man inte gör själv. Min månad börjar ju den 18e men jag gör bara så att när jag skriver in det jag handlat för så ändrar jag datumet för inköpet till oktober istället. Så hamnar allt under min oktoberbudget. Jag behöver inte ha koll på vilken dag jag köpte vad, bara det hamnar på rätt månad.

@Matmissbrukaren Brukar alltid använda hästnet, både vid köp och sälj. Dock har jag lagt ut saker jag inte fått sålt tidigare på hästnet på tradera med utrop 1 kr. Fördel hästnet är ju att det är gratis och man sätter eget fast pris, nackdelen är att du kan ha 15 som mailar och ingen som köper..

@Matmissbrukaren Brukar alltid använda hästnet, både vid köp och sälj. Dock har jag lagt ut saker jag inte fått sålt tidigare på hästnet på tradera med utrop 1 kr. Fördel hästnet är ju att det är gratis och man sätter eget fast pris, nackdelen är att du kan ha 15 som mailar och ingen som köper..

Sätter ut dom jag vet jag jag vill ha för på hästnet och resten åker ut på tradera :)

Btw så har precis en miljon ungar lämnat huset nu efter tösens kalas. Nu ska jag investera i en lugn helg på ett spa där det är förbjudet att prata :p
Vilka jäkla kräsna ungar det finns nu för tiden. Ingen åt det, å en annan inte det å en annan vill ha det istället och då ville en annan det med så mannen fick åka iväg två ggr för att köpa det dom ville ha istället.
På min tid åt man av det som bjöds.

Sen tycker jag det var riktigt dåligt av två av barnens föräldrar att inte meddela innan att dom var laktosintoleranta. Gräddtårta bjöd vi på...
Sånt meddelar man väl ändå om innan tycker jag.

Så, nu har jag fått avreagera mig lite :p

Ska bara ta en kort paus och sen ska jag samla ihop det som ska säljas!

@Matmissbrukaren glöm inte att anmäla till traderas tävling (resa i första pris!! :bump:fast jag vill helst vinna den själv... :sneaky:) och sälja med koden TRADERA15ÅR för halva priset på annonsavgifterna :)

Sätter ut dom jag vet jag jag vill ha för på hästnet och resten åker ut på tradera :)

Btw så har precis en miljon ungar lämnat huset nu efter tösens kalas. Nu ska jag investera i en lugn helg på ett spa där det är förbjudet att prata :p
Vilka jäkla kräsna ungar det finns nu för tiden. Ingen åt det, å en annan inte det å en annan vill ha det istället och då ville en annan det med så mannen fick åka iväg två ggr för att köpa det dom ville ha istället.
På min tid åt man av det som bjöds.

Sen tycker jag det var riktigt dåligt av två av barnens föräldrar att inte meddela innan att dom var laktosintoleranta. Gräddtårta bjöd vi på...
Sånt meddelar man väl ändå om innan tycker jag.

Så, nu har jag fått avreagera mig lite :p

Ska bara ta en kort paus och sen ska jag samla ihop det som ska säljas!

Själv ska jag utlämna barnfester åt min partner om jag någonsin får barn :D

@Matmissbrukaren Ja, detär sjukt konstigt att föräldrarna inte meddelar sådana uppenbara och viktiga grejer! Och de kräsna ungarna låter bortskämda, sålänge det inte finns en allergi så får man väl uppskatta det som bjuds,eller bara äta det man vill eller inte vill :confused:

@Matmissbrukaren Ja, detär sjukt konstigt att föräldrarna inte meddelar sådana uppenbara och viktiga grejer! Och de kräsna ungarna låter bortskämda, sålänge det inte finns en allergi så får man väl uppskatta det som bjuds,eller bara äta det man vill eller inte vill :confused:

Ja, precis. Kan du tro att en av dom visste inte vad daim var för något :eek:
Det vet väl alla :p

900 kr fattigare idag då. Hästen fick nya dojjor.

Fick besök igår på kvällen så kunde inte kolla igenom mina traderaprylar. Får göra det ikväll istället.

Provade barnens vinteroveraller på dom och sonen kan ha sin denna vintern med :)
Kanske han har växt ur den i mars/april men då är det ju bara att köpa en ny på tradera eller om dom har börjat rea ut dom i butikerna då.
Men tösen måste verkligen ha en ny. Hon kunde inte ens ha sin storebrors, och det skiljer två år mellan dom...

Mannen ska köpa nya patroner till skrivaren idag hoppas jag. Färgen är helt slut.
Skulle skickat in höanalysen idag men får göra det imorgon då. Man skulle ha med ett formulär med en massa frågor besvarade som dom har på sin hemsida. Vill skicka in den nu innan hästens kraftfoder tar slut, så vet jag om jag måste byta eller kan sluta helt :) Dom 500 kr analysen kostar är mycket billigare än att fodra med allt kraftfoder han får nu. Två av säckarna tar slut på en månad och det är 400 kr, så analysen betalar sig på en månad typ om jag inte behöver ge honom något.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 650
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar