Snålmånad?

Handlat lite mat idag och gick inom klockbutiken för att byta batteri på min klocka. Var lite trött på att den alltid visar kvart i fyra. Kollar på den stup i kvarten och sen kommer jag på att den inte funkar :p
Så 100 kr gick dit. Vet inte om det är dyrt men jag har en märkesklocka och kan bara byta i den exklusiva klockbutiken i stan. Annars är kanske tex ur och penn billigare.

Imorgon ska jag kolla nya glasögon. Irriterar mig bara på dom jag har nu så måste verkligen byta.

@Matmissbrukaren 100:- för att byta batteri känns ganska normalt, tror det är ungefär det jag fått betala för att byta tidigare.
Jag måste köpa nya glasögon jag också. De jag har nu går verkligen inte att få rent.. Men jag funderar på om jag ska ha lite is i magen och köpa efter jul/nyår/födelsedag och se om jag kanske kan önska mig presentkort hos optikern eller nått!

@Matmissbrukaren 100:- för att byta batteri känns ganska normalt, tror det är ungefär det jag fått betala för att byta tidigare.
Jag måste köpa nya glasögon jag också. De jag har nu går verkligen inte att få rent.. Men jag funderar på om jag ska ha lite is i magen och köpa efter jul/nyår/födelsedag och se om jag kanske kan önska mig presentkort hos optikern eller nått!

Smart med presentkort hos optikern :)

Mina duger men jag vill ha en högre ram, om man kan säga så. Nu när jag tittar i dom så ser jag kanten på glasögonen upptill och det irriterar mig något enormt. Får väl skaffa pilotglasögon :D

Jag har en triwa och det kostade 3€ att byta batteri på den. Billigt och bra :up:.

Jag har en triwa och det kostade 3€ att byta batteri på den. Billigt och bra :up:.

Visste väl att jag blev lurad :mad: :p
Jag har en D&G. Det kanske kostar olika beroende på märke och batterisort. Dom där svindyra klockorna för 25.000 kr kanske behöver säkert specialbatteri.

@Matmissbrukaren Har också en D&G klocka med de minsta skruvarna, i stor mängd som ska pillas av, det är många som vägrar att ge sig på det ens speciellt när de frågar om den är äkta med :p Vilket den är ;) Kan dock tipsa dig om Eurostop, vid ingången till Coop ligger en pytteliten butik med väskor, nyckelringar och batteribyte. Tror det kostade 70-80 kr fast jag gav honom 100 kr för hon hade slitit så och jag var tacksam att någon ville ge sig an den :) Dessutom supersöt liten "gubbe" som jobbar där!

Har sålt massor på Tradera igen, ska duscha och sen ge mig ut med en hel hög. Sjukt skönt när det är gjort, att ha koll på sådär 30 olika personer med inbetalning, samfrakt osv har snurrat till det rejält, skulle lagt ut lite färre saker åt gången :D

@Matmissbrukaren Har också en D&G klocka med de minsta skruvarna, i stor mängd som ska pillas av, det är många som vägrar att ge sig på det ens speciellt när de frågar om den är äkta med :p Vilket den är ;) Kan dock tipsa dig om Eurostop, vid ingången till Coop ligger en pytteliten butik med väskor, nyckelringar och batteribyte. Tror det kostade 70-80 kr fast jag gav honom 100 kr för hon hade slitit så och jag var tacksam att någon ville ge sig an den :) Dessutom supersöt liten "gubbe" som jobbar där!

Jag har inga skruvar utan ett lock typ som man vrider av, eller nåt :p
Samma på min andra D&G tror jag. Inga skruvar iaf.

I förrgår fick jag Fk på 2900 kr. Fram tills dess så använde jag lite av sparpengarna, men kan då lägga undan 500 kr iaf till spar. Imorgon blir det tandläkaren för att få skenan igen (som det var fel på) och då ryker 2000 men det har jag räknat med.

I februari har jag planer på att hyra ut min lägenhet inför skid VM som hålls 2 mil härifrån. ca 1500 kr /natt verkar det som jag möjligen kan få. Det är 14 dagar så det är 21000 kr ?! om jag lyckas hyra ut alla dagar. Jag får bo hos mina föräldar dom dagarna som bor ett par km bort !

@_FiA_ Det låter som en grym chans att tjäna pengar! Du är lika inspirerande som vanligt :bump:

Nä nu ska jag åka och posta sålda Tradera saker, verkar inte som jag gör annat om dagarna just nu, känns det som i alla fall :rofl:

Köpte precis nya ridbyxor på H**ks, hade tänkt hämta dem i eftermiddag. Idag kom mail om att de har 100 kr rabatt på alla ridbyxor :banghead:
Är man übersnål om man lämnar tillbaka och sen köper igen...? :angel:

Köpte precis nya ridbyxor på H**ks, hade tänkt hämta dem i eftermiddag. Idag kom mail om att de har 100 kr rabatt på alla ridbyxor :banghead:
Är man übersnål om man lämnar tillbaka och sen köper igen...? :angel:

Så gör jag jämt, det är helt okej att vara snål :D

Jag har idétorka!

Mannen fyller år imorgon och jag har köpt en parfym till honom för 430 spänn. Hans gamla är slut så köpte en likadan. Den förra fick han av mig 2006 så jag kan ju inte påstå att han dränker sig i parfym direkt :p

Men jag vill ge något litet till men inte för dyrt. Har ni något tips?
Kanske ett presentkort på bio för två, så kan han bjuda med mig :idea:

Blir nog två trisslotter på födelsedagskortet med.

Jag har idétorka!

Mannen fyller år imorgon och jag har köpt en parfym till honom för 430 spänn. Hans gamla är slut så köpte en likadan. Den förra fick han av mig 2006 så jag kan ju inte påstå att han dränker sig i parfym direkt :p

Men jag vill ge något litet till men inte för dyrt. Har ni något tips?
Kanske ett presentkort på bio för två, så kan han bjuda med mig :idea:

Blir nog två trisslotter på födelsedagskortet med.
Bio biljetter helt klart. Så mysigt, men fjantigt dyrt nu för tiden.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 648
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar