Snålmånad?

Nu kom jag på en sak han vill ha. Han vill ha en platta så han kan kolla på sitt viaplay när han är iväg på jobb. Han kan se det i sin mobil men det är så litet.

Hmm, har till imorgon på mig att fundera. Han gillar den barnen har och den kostar bara en tusenlapp. Dessutom en Samsung så bra kvalité.

Annars så kan jag spara undan till julklapp åt honom :)

Mina kurser är godkända och klara så nu hoppas jag CSN ändrar och bekräftar utbetalning den 27e, bör se det imorgon och den får gärna komma just den 27e och inte några dagar senare då det inte ser så lovande ut på kontot alls :nailbiting: Får in en hög med Tradera-försäljningar förvisso! Och sen är mamma skyldig mig lite pengar med. Hatar och älskar pengar på samma gång :p Men är ganska stolt över min stora utrensning och försäljning av saker som bara legat :up:

Uuuh mina fickor är ekande tomma efter London-resan och diverse utgifter så nu är det mega-sparande of doom som gäller för min del!

Uuuh mina fickor är ekande tomma efter London-resan och diverse utgifter så nu är det mega-sparande of doom som gäller för min del!

Samma här!
Tycker pengarna sinade fort på bara 1 vecka.
Men har lagt 1000 kr på tösens kalas + kläder nu till halloweendiscot dom har på hennes skola ikväll samt mannens kalas som vi ska ha imorgon. Plus hans presenter då för ca 650 kr. Så 1650 kr som extrautgift denna månaden, hittills. Det dyker säkert upp något mer roligt på vägen :cautious:

Kom på en grej direkt. 500 kr för höanalysen med. Men den kom igår och ser inte helt katastrofal ut. Blir dock lite tillskott under vintern.

@Matmissbrukaren Tråkiga pengar på höanalysen där och då men lönar ju sig i längden om det innebär mindre kraftfoder tex som du själv nämnde :up:

Själv har jag ännu en laddning paket som sålts och ska skickas á la 7 paket, av de om hunnit betala. Blir väl 5 till under helgen

Hoppar in här! Har inte jättekoll på hur pengarna går, särskilt inte nu när jag flyttat från studentrum till lägenhet = massor med möbler, inredning, köksgrejer m.m. som behövdes. Hade ju räknat med det och har sparpengar till sånt. Men gick igenom mina utgifter från förra månaden, och gick 2000 kr minus :eek: och det var inte bara lägenhetsgrejer, tex över 3000kr gick till mat :crazy: Åt ute mer än vanligt, och köpte mer godis än vad som är hälsosamt riktigt. Så mindre godis iaf! Och ska försöka laga billigare mat denna månad.

Har en del gamla hästgrejer hos föräldrarna, saker som jag inte skickade med hästen när den såldes. Men egentligen, har ju ingen aning om hur stor nästa häst blir och om något kommer passa. Är iaf något träns och en tömkörningsgjord, det borde jag väl kunna sälja? Vart säljer ni sådant? Tradera? Hästnet?

@kolfinnur Hästnet alla gånger! Gratis att lägga upp annons där och du får det pris du vill ha. Billigare saker (typ 1-kronas utrop-annonser) lägger jag upp på tradera.
Har för övrigt fått upp hela 11 :up: annonser på tradera! Kanske fem på hästnet/bloggen också.

Hur gör ni andra förresten, använder ni typ refunder eller plusikassan när ni handlar på internet? Tänker mig att det kan bli ett par slantar tillbaka ändå nu när man börjar köpa julklappar..

Idag rensade jag barnens garderober på för små kläder :crazy:

I högen ligger det 155 plagg + att jag just nu håller på att tvätta 2 fulla maskiner till med för små kläder + att dom har ett ex antal jackor som är för små. Så runt 220 plagg. Om man sen räknar på att plaggen kostar 150 kr st så är jag uppe i 33.000 kr :eek:
Å sanningen är ju att kläderna nog ligger närmare 200 kr plagget på hälften av dom och utekläderna runt 500-1200 kr. Jag borde sluta köpa kläder åt dom va :crazy:
Nu har jag lite aktioner att sätta ut på tradera :p

img_20141026_123102_544cdd152a6b22bbe9753a5f.jpg

Håller på och fixar med lite bankgrejer och insåg att jag förra månaden kunde spara ca 600:-! Det låter kanske inte speciellt mycket, men för att vara en student med 9000:- i inkomst så är jag nöjd :) (automatsparande på 200:- + att jag fick ca 400:- kvar i slutet av månaden)

Får se hur det blir för mig denna månad. Redan köpt ett täcke för 50 kr till gäster (måste ju passa på medans det är erbjudande). sen en hundring på en filt till soffan och lite övrigt smått på rusta. Kattens försäkring och en 100 kr på ljusslinga. Utöver det skulle jag behöva klippa mig och lägga undan en slant till nyårsmiddan.

Nu har jag satt ut lite annonser. Suttit med det sen klockan tre. Så nu hoppas jag det var värt besväret. Har dock tusen prylar till som ska ut men det får bli imorgon.

Efter en galen Tradera-vecka har jag en hög paket att skicka imorgon. Det kvarvarande verkar inte bli sålt så det får väl hamna hos Myrorna med laddningen av porslin jag redan plockat ihop för att lämna där.

I morgon dyker mitt CSN in och pengarna försvinner i rasande fart i vanlig ordning :down:
Säkert diskuterats tidigare i tråden men nu är den så lång att jag ställer frågan med risk för att repetera något. Det jag undrar är vad ni lägger på mat? Hur många är ni i familjen som lever på den summan och hur ofta läggs pengarna på utemat/hämtmat/fika eller snacks och läsk? Dvs onödiga saker, som mitt Coca Cola beroende tex :angel:

@nexxa När jag bodde ensam satte jag in 2500:- per månad på mitt ica-kort. Det täckte allt man handlar i en mataffär (alltså inte bara mat utan även tandkräm och toapapper och sånt). Räckte gott och väl till mig och då handlar jag "dyr" mat (svenskt, gärna ekologiskt, sällan lågpris, godis ibland, chips ibland, restaurangbesök). Tycker om att ha speciellt "matkonto" så att jag alltid vet att jag har råd att äta :up:
Idag lägger vi det dubbla (jag 2500 och sambon 2500), sparar 500:- varje månad av de pengarna i fonder.
Det räcker det med och då äter min sambo ute en del på jobbet.

Matkostnaderna är definitivt något vi skulle kunna slimma ner på men jag orkar bara inte. Det är jag som handlar och lagar all mat och därmed jag som bestämmer :D

@nexxa

Jag har budgeterat 6000 kr denna månaden för mat och hushållsartiklar. Men det har även blivit allt inför kalasen med - chips, godis, tårtgrejer, kakor m.m. så minst 500 kr dit direkt. Antagligen lite mer. I vanliga fall hade jag lagt det på 5500 kr.

Då brukar vi köpa hem pizza 2 ggr i månaden som blir typ 500 kr. Typ någon cheeceburgare på stan, kaffe på stan m.m. för kanske 200 kr med i månaden. Är vi iväg tex på ge-kås så blir det ju mat där med. Så räknar väl 1000 kr i utemat, 4000 kr på mat och 500 kr på hushållsartiklar i månaden.

Jag är rätt så snål av mig när det gäller mat. Vi äter allt och är inte kräsna, så det blir mycket "billighetsmat" här hemma med makaroner och köttbullar. Alltid "barnvänlig" mat, husmanskost. Dom äter inte gärna älgstek med stekt potatis och rödvinsås. Men det händer det också.

@nexxa kanske ska tillägga att vi har en förkärlek för oxfilé, men annat kött är mest köttfärs eller bacon. Äter en del fisk. Vår mataffär ligger i ett studentområde och har ofta kött till bra pris, men med kortare datum. Det lägsta jag sett är importerad köttfärs för 10 kr/kg :crazy: :nailbiting: :rage:

Kommer ha 500:- i veckan att röra mig med - i kontanter! Inbillar mig att jag kommer vara bättre på att hantera pengar om jag har dem i handen (vilket det faktiskt finns forskning som stödjer). Idag ska jag till ICA efter jobb och handla för veckan fram tom fredag. Har 475:- kvar. Tänkte handla grönsaker, potatis och lax.

Å just det! Har satt ut en kristallkrona till försäljning samt min gamla iPhone 4. IPhone:en ligger redan bra i budgivningen på Tradera, så den kommer jag få in några hundra på. Kristallkronan räknar jag inte med att få sålt.

Å just det! Har satt ut en kristallkrona till försäljning samt min gamla iPhone 4. IPhone:en ligger redan bra i budgivningen på Tradera, så den kommer jag få in några hundra på. Kristallkronan räknar jag inte med att få sålt.

IPhones verkar man få bra betalt för. Sålde min iPhone 5, trasig som bara den. Trodde jag skulle få 50-100 kr. Slutade på 1400 haha. Otippat.

Var och handlade idag efter jobb. Jag var tvungen att handla dyra saker, deo och läppbalsam. Jag köper giftfria produkter, så de var ganska dyra; 40:- för deo och 35:- för läppbalsam. Köpt även tandkräm, så det blev en del som kommer vara mer än månaden ut. Blev 311:- och då fick jag en hel del mat. Jag tror och hoppas att jag har mat så det räcker till fredag nästa vecka :) Har en del i skafferiet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 646
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar