Snålmånad?

Varför sitter man och surfar runt på olika häst-webshoppar? Livsfarligt :p
Hittar så mycket jag "måste" ha.

Bra är iaf att jag fick sålt två aktioner på köp nu på tradera igår :)
Har bud på 15 av 23 aktioner nu. Kan ju säga att jag hoppas vissa av dom ökar i rask takt nu för annars känns det som jag skänker bort saker med ett bra andrahandsvärde. Dom brukar gå för flera hundra, men det trillar ju oftast in många bud timmarna innan aktionen går ut.
Ska sätta ut tre aktioner till idag tänkte jag när min man kommer hem. Jag orkar inte räkna ut frakten så det lämnar jag till honom :angel:

Sen har jag nog bara 30 aktioner till som ska ut innan jag är färdig :wtf:

@yew98fq Tycker det låter som en klok idé. Även om det är härligt att få en större klumpsumma när man får tillbaka på skatten så är det ju ett år mellan gångerna och som du säger så uppskattar man nog mer pengar varje månad. Några hundralappar kan ju göra enorm skillnad om man som du gått ner i arbetstid :) Är student själv och en sådan skillnad kan göra stort :)

Mitt CSN-konto heter numera Tradera. Tänkte det kunde vara kul att se hur mycket det drar in. Blir det några pengar av det så blir det en vinteroverall till tösen. Å kanske om jag får som jag vill ett träns jag spanat in till hästen :love:
Å resten blir väl julklappspengar. Blir det inte några pengar in får alla klara sig utan julklappar i år :D ;)

På tal om julklappar så börjar det minst sagt närma sig just julafton. Hur många köper ni till? Hur hög budget/person?
Själv har jag köpt det mesta redan, det skall kompletteras ca 7 saker till, men det köper jag nästa månad. När ens föräldrar är skilda och de sedan träffar någon ny innebär det att man plötsligt har dubblerat både familj med bonus pappor/mammor, syskon, far- och morföräldrar. Tack för den säger jag ;)

@nexxa Köper julklappar till brorsan + fru & deras barn, mamma och pappa, sambon och några vänner.

Brorsans familj köper jag inte mycket till, mest till barnet. De är sjukt dåliga/snåla med julklappar själv så känns inget roligt att köpa till dem. Blir max en tusenlapp på hela familjen inklusive barnets födelsedagspresent (fyller strax efter jul)
Mamma, pappa och sambo får julklappar för kanske tusenlappen, var. Mer har hänt :o
Vännerna får väl för runt 200-300 var tror jag, och är kanske tre-fyra stycken? Tror att några av oss skulle sluta med julklappar till varandra men kommer inte ihåg riktigt.

Har redan börjat och gillar att vara ute i god tid. Både för att sprida inköpen på olika månader och för att man får tid att leta och tänka ut något speciellt. Handlar mycket på nätet (via refunder!) och skickar sedan en del direkt hem till mamma och pappa istället för att släpa med mig på tåget. Generellt älskar jag julen väldigt mycket och tycker att julklappar hör till. Mamma och pappa är likadana :love: Sambon vill mest ha pyntet hemma :grin:

@Matmissbrukaren Tycker att jag fått så lite för grejerna mina på tradera, är det dumt med utrop 1 krona? Hur gör du? Verkar som om du är tradera-experten här inne :D

Expert vet jag inte om jag är, men sålt 420 aktioner och bara positiva omdömen :)

Det beror på lite vad du ska sälja. Vissa saker som jag vet normalt går på några hundralappar sätter jag 1 krona på och ett fastpris ifall någon vill köpa direkt.
Andra saker som jag vet vad jag vill ha för sätter jag ett lite högre utropspris på, och sånt jag bara vill bli av med sätter jag 1 krona på med ett lägre köp nu.

@nexxa i år kommer jag köpa till pappa + hans sambo, mamma och mormor + morfar typ. Eftersom jag precis flyttat till Gotland tänkte jag köpa lite små-saker med gotlandsanknytning, typ lokal honung och liknande, helst så billigt som möjligt. Har ingen exakt siffra, men som student gäller det att hålla i slantarna så inga extravaganta summor!

@nexxa Köper endast till syskonbarn och kusinbarn. Så 5 presenter sammanlagt för runt 250:- var. Leksaker är så inihelvetes dyra och barnen vill bara ha det flådigaste. Hatar att handla till barn.

@nexxa

Inte många jag och tjejen ska gå ut å äta å gå på bio istället. Kostar en fin slant det oxå visserligen. Sen blir det hemma gjorda klappar till dom som får.

På tal om julklappar så börjar det minst sagt närma sig just julafton. Hur många köper ni till? Hur hög budget/person?
Själv har jag köpt det mesta redan, det skall kompletteras ca 7 saker till, men det köper jag nästa månad. När ens föräldrar är skilda och de sedan träffar någon ny innebär det att man plötsligt har dubblerat både familj med bonus pappor/mammor, syskon, far- och morföräldrar. Tack för den säger jag ;)

Uj, många klappar, läge att bli kreativ och pyssla lite? ;)

Jag firar enbart med bror, mamma och pappa. Men det brukar ändå bli lite större (eller fler) klappar då. Räknar på att det kommer landa på runt 1500 totalt. Men då vet jag ju å andra sidan att jag får trevliga o fina presenter i från dem :)

Jag har ingen budget för julklappar. Det blir ändå aldrig som jag tänkt mig :p

Men vi köper åt mannens föräldrar och syster, våra två barn och min syster.

Dock brukar svärföräldrarna vara så himla generösa så vi köper lite finare julklappar till dom. Som förra året, då fick jag och mannen ett presentkort på ge-kås på 1500 kr vardera och 700 kr vardera kontant samt en massa annat!

Barnen försöker vi jämt hålla nere kostnaderna på men vi lyckas aldrig...

Vi byter kanske någon enstaka julklapp oss emellan, men vi brukar köpa något tillsammans istället.

Har ju beställt tösens skolfoto så det kommer dom få inramade.
Sonen tar tyvärr aldrig foto på sin skola, han går på särskola och där gör dom inget sånt...

En av dom aktionerna jag verkligen vill ha upp priset på har ökat lite. Lägg till minst 200 kr till så är det väl hyfsat iaf.
Sedan är det fyra till som jag är glad om dom höjer sig.

Har både häst och hundutställning i helgen men köpte lite fika idag till det. Frallor som vi fixar själva, stora muffins till ena dagen och croissanter med choklad i till andra dagen. Nu äter inte jag det men resten av familjen blir nog glada :p

Har börjat rensa ut både bland vanliga saker samt hästsaker för att ev lägga ut på Tradera men jag blir så nervös. Vet inte varför men det känns som ett sånt jobb och sen ger det kanske inget. Bläh. Är det värt att sätta u kläder? Hela och i bra skick men "vanliga" kläder.

Julklappar lägger jag inte ner mycket pengar på, bara till mina två syskon och vi har valt 300kr var. Burkar bli presentkort på en affär de vill ha, lite tråkigt men effektivt och bättre tycker jag :P

Hoppade in som instruktör förra månaden och glömt bort att jg inte fått pengar för det, lite plus i kassan. :D

@tolksele Det är lätt att man undermedvetet brassar på med kostnader till vissas julklappar :D Men förstår dig, himla trist att lägga energi och pengar när den inte besvaras på samma sätt (om det inte rör sig om brist på pengar)
@Masqueradee Åh, det tror jag blir himla uppskattat! Personligt och en del av dig med från Gotland. Hade blivit jätteglad om det vore jag som fick en sådan julklapp :love:
@Shetlandskusk Visst är det! Att köpa lego till exempel är ju rena rånet :yuck: T o m på Gekås.
@MidnightSoul Låter som en bra julklapp som innefattar upplevelser och något gemensamt som par, himla mysigt med utemiddag och bio i vintermörkret :)
@yew98fq Alltså jag är inte alls duktig på pyssel, folk skulle typ...gråta om de fick något jag gjort själv :o eller möjligen tro att en 2-åring skapat det :angel:

Själv har jag nu efter lite planerande och räknande kommit fram till att jag i julklappsväg efter lite shopping i helgen har 5 st kvar och det kommer gå på totalt 1097 kr. Men de kommer köpas i slutet på denna månad. Mitt problem är dock att jag älskar att ge bort presenter för att inte tala om att slå in de. Så vi får se vart detta slutar...! Vad gäller Tradera så kommer jag lugna mig på den fronten. Har hjälpt mamma sälja massa saker där med. Hon ville ha hjälp med 1 grej. 5 minuter senare hade jag fått 12 MMS med bilder av saker hon ville jag skulle sälja åt henne :meh:

Tillägg, en av de fem kvarvarande sakerna att köpa är en födelsedagspresent till minsta kusinen som fyller 2 år i december

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 641
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar