Snålmånad?

Ha jag har råd att klippa mig denna månad endå, så skönt för det behövs verkligen. Så har jag en hundring kvar till varje vecka och en hundring kvar till övriga utgifter. Och behöver inte ens en hundring till varje vecka så blir nog lite mer kattgodis inköp så fort dom fått hem dom som är helt naturliga. Läste på alla andra å kändes inge vidare salt och socker och annat skit...

Det som jag sparat mest pengar på är att jag skaffade långt hår, har slutat färga håret och numera klipper mig själv. 1500:- varannan månad. Kaching! Vad gäller julklappar så ska jag baka julgodis till mina bröder, det är alltid uppskattat. Jag och mannen ska åka till London precis före jul så vi struntar i julklappar i år och har istället bestämt att vi ska hitta på lite olika aktiviteter som den andra kan tycka är roligt. Till mamma har jag beställt två nya skal till mobilen för 9:- styck på ebay, betydligt dyrare hemikring. Pappa vill ha hjälp med hunden så han har jag gjort iordning ett julkort med dagar jag ska ta hunden under våren. Han kommer nog bli gladast av alla. Kommer nog billigt undan iår känns det som. :)

Slösurfade lite och kom in på en sida om spartips och just om olika appar och återbäringssidor osv. Är oteknisk och fattar noll men laddade ner två (gratis) och ska prova. Använder ni några sånna system? Appar, sidor osv

@hastskotare Jag handlar det mesta jag köper på nätet via refunder eller plusikassan som ger pengar tillbaka. Appar med rabatt har jag bara försökt mig på en gång och misslyckades med att få rabatten efter något tekniskt fel så det gav jag upp :meh: De flesta av de jag sett verkar mest ha rabatter på andra affärer än ica men jag handlar bara på ica (får ju i och för sig bonuscheckar därifrån med dubbel bonus som student) eftersom jag har typ 200m till min icaaffär :)

Hej på er!
Jag fick världens pengaångest igår kväll så jag knappt kunde sova! :nailbiting: Från nyår kommer min hyra ligga på 5200kr/mån och jag börjar få panik. Får in ca 12000 i månaden (CSN + deltidsjobb), har hund katt och bil. Så jag har hängt här ett tag nu och försöker lägga upp en budget. Tror jag främst kan spara in pengar på mat + handlingsresor (har 3 mil t&r till större affär). Måste bara komma på massa billig mat att äta. Känner att jag kommer leva på havregrynsgröt och linssoppa? :angel:

För första gången känner jag att jag verkligen VILL spara! Jag vill också se pengarna växa på kontot. Och jag har något som jag verkligen vill spara till!! :D

Har tagit hem Ti*k nu igen, sist jag använde den fick jag bara ångest över att jag slösade så myckett.. :angel:

Usch. Satt och gjorde en snabb räkning på mina fasta kostnader fram över. 8500 inkl bensin, exkl mat! :eek: Kommer alltså ha 3500 att köpa mat, kläder och kurslitteratur för. Och försöka spara..! :nailbiting:

Handlat mat som ska räcka fram till fredag - för 190:-! :) Köpte även schampoo, så jag fick mycket för pengarna. Har fått ett bud på en kristallkrona jag har till salu. Gav ett motbud, får se om han nappar.

Köpte 4x2 panelgardiner och ett diskställ för bestick idag på loppis för totalt 150:-! Det är helt sjukt egentligen hur mycket gardiner kostar om man köper nytt. Har så dryga fönster så jag behöver 3 paneler + en kappa (över dörren till uteplatsen), så jag blev riktigt glad över att det fanns 4 paneler av varje. Köpte en omgång vanliga och en med jultema.
I morgon ska jag till tandläkaren för den årliga kontrollen. Så himla skönt att ha tandvårdsavtal så att jag slipper betala någonting! Nu håller jag bara tummarna för att allt är som det ska.
Funderar på om jag ska gå och köpa te-kalendern från Kränku (te & kaffe-butik här i Visby). I år har de 24 smakprov av deras egna blandningar + en te-sil för 220:-. Varje dag/påse räcker till två muggar. Jag älskar te, och på detta sätt kan jag smaka 24 av deras blandningar utan att behöva köpa ett hg av varje. (Försöker inte alls rättfärdiga beslutet att köpa te för 220:- :D).

@Masqueradee Men åh, den kalendern bara måste jag gå och köpa! Te liksom:love:
---
Borde också hoppa in i denna tråden, om det är ok! Är student och borde försöka hålla igen på pengarna lite bättre.. de försvinner huxflux , och jag vet inte riktigt på vad.
Just nu har jag 800 kvar på kontot, men dessa är fickpengar så borde räcka gott och väl egentligen.. men ja, gillar att småhandla saker. Har sparat undan en tusenlapp av csn , men lite av det kommer gå till tandläkaren på torsdag. Matpengar är insatt på ica-kortet så matpengarna är fixade. Mission denna månaden blir att spara så mycket som möjligt av fickpengarna, nästa månad kommer bli ruskigt dyr med hundutställning, båtbiljetter och julklappar :nailbiting:

Jag har precis lagt in studentlitteratur på blocket för första gången! :bump: Tycker att jag har satt schyssta priser så jg hoppas att jag får sålt! Om alla blir sålda får jag in 1445k! Hoppas hoppas!! Hittade även 2000k på mitt konto i en annan bank, som trodde var tomt. Känns så himla skönt! Om bad comes to worse liksom.

Har letat billiga recept också och hittat MASSOR! Räknade på det lite snabbt och insåg att om jag håller en strikt matbudget skulle jag kunna leva på 750kr/mån för frukost, lunch, middag! Och då är det rolig och god mat! Hurra!

Bud på två av mina auktioner på Tradera nu.
Många har betalat in dom som gick ut i söndags :)

Hade tre trisslotter med vinst på i plånboken som jag lämnade in idag så fick 180 kr där. Men dom åker i sparbössan vi har i sovrummet. I den åker alla pantpengar och spelvinster och så kollar vi vid nyår hur mycket det blivit på ett år. Men nu vet jag redan är det är ca 2000 kr där i. Kan inte låta bli att räkna ibland :p

Var inom ge-kås för att lämna tillbaka lite prylar när vi var ute och körde i lördags så fick tillbaka 400 kr :)

Märks dock att det försvann en del pengar på kalasen, presenter och lite kläder denna månaden. Och både hovslagaren och två säckar foder till hästen. Å analysen som ska betalas med.
Den visade att jag var helt rätt ute, så jag ger honom det han äter nu i vinter. Fattades bara lite selen och e-vitaminer så det ska jag köpa en burk med. Men den räcker i flera månader och kostar med frakten 289 kr.

Men nu är det bara mat vi behöver för resten av månaden. Orkar inte lägga ut ett öre till på mer saker :wtf:
Hade ju tänkt få undan lite till sonens presenter som ska köpas snart.

Kom på att vi måste ju byta däck på bilen denna månaden plus att båda hundarna ska vaccineras nu också.. Urk, varför ska alltid alla kostnader komma samma månad!!
Kanske också borde ta mig i kragen och lägga ut lite på tradera.

Jag ska försöka (som vanligt) att hitta många "gratis" julklappar i år. Coca cola har ju någon julkampanj där man kan spara ihop till olika saker, jag är med i några paneler på internet där man kan byta poäng mot saker/få pengar via paypal/presentkort och hoppas kunna spara i alla fall ett par hundralappar/paket på detta :bump:

Vi ska betala förlovningsringarna innan jul och de kommer gå på 10.000:- så allt annat man slipper betala så mycket för är ju bra ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 641
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa