Snålmånad?

Känns sådär att jag har 1400kr kvar denna månad. Har dock redan betalat hyra, telefon, kurslitteratur osv så jag har egentligen inga utgifter kvar förutom typ stöd-köp till matlagning, men jag börjar få lite ångest över detta.. :/

Har slängt ut lite annonser på Tradera med, tänkte prova lite kurslitteratur med som jag aldrig lyckas sälja trots löjligt låga priser (nyskick). Lite butter på att jag handlade varor i en butik för totalt 600 kr och blev utlovad att lämna tillbaka med pengarna åter men det stämde inte alls när jag gjorde igår, så nu sitter jag på ett present/tillgodokort och grejer att ofrivilligt behålla..tackar för det

Fick äntligen sålt en kursbok igår :bump: Det är en engelskabok jag köpte precis när jag började plugga oktober 2013 och sen har jag annonserat ut den här och var utan att bli av med den och då var det ändå ett lågt pris jag satt (boken i nyskick och knappt rörd) så 150 kr "rikare" :up: Nu hoppas jag bara jag blir av med min Företagsekonomi-bok också. Hatar att ha saker som inte nyttjas liggandes

Tycker det är döjobbigt med kurslitteratur liggandes, den är ju ofta väldigt dyr.. Jag lämnar in min på "Kommis", en kiosk ett utskott i kåren driver där man kan sälja för en tia. Dock gått väldigt trögt på sistone, verkar som om folk hellre köper nytt :down: Vet inte om det är någon idé för mig att lägga ut på internet någonstans, det är ju bara vår utbildning i Sverige som använder de böckerna och den finns bara på ett ställe.

Det här är ju en tråd för mig! Jag är expert på att strö pengar omkring mig. T.ex. var jag bara "tvungen" att köpa adventskalender från TBS för 1200:-...
Egentligen har jag inte så dåligt med pengar, jag har jobb även om det är ganska dåligt betalt. Men jag kommer ev. att ha dubbla hyror i januari. Har jag tur får jag jobbet jag väntar besked från, men då får jag ytterligare en månad med dubbel hyra. Plus att jag vill ha en större summa på sparkontot än vad jag har idag. Får jag jobbet kommer jag öka lönen en hel del och då kommer det gå enklare, men jag får inte tycka att jag är rik för det, då blir det ingen ökning på sparkontot.
Får jag inte jobbet blir jag troligen student i vår och då kommer den verkligt stora utmaningen, att leva på CSN...

Går ju faktiskt rätt okej här nu. Ingen mer shopping :p
Förutom en tröja. Jag hade köpt en jacka på rea till tösen men hon kunde inte ha den och det var bara bytesrätt på reavarorna så bytte till en t-shirt till mig så det gick jämt ut.

Fredag imorgon så det blir väl lite handling inför helgen. Någon påse chips till barnen.

Sen har jag några aktioner som går ut i helgen. Har fem ute men räknar inte med att få bud på två av dom. Andra försöket och blir dom inte sålda nu så får jag väl göra något annat med dom. Utropspriset ligger på en krona och jag vill bara bli av med dom.
Hoppas på att dom andra tre höjer sig lite till!
Sen ska jag sätta ut några nya i helgen. Det tar liksom aldrig slut...

Har inte shoppat någonting denna vecka förutom lite mat å det går på sparkontot. Däremot ska jag gå å köpa kattgodis nästa vecka och klippa mig men det är inplanerat.

@tigerflicka Är också så sjukt sugen på en adventskalender därifrån men ska faktiskt hålla mig. Har sagt upp glossybox också. Blir så mycket saker i badrumsskåpet..
Däremot kunde jag inte låta bli memebox :angel: något dyrare än glossybox men de beställer man när man själv vill ha och är ingen prenumeration. Inte förnyat en av hästtidningarna heller - duktiga mig!

Nu ska det inte vara några fler utgifter denna månader förutom vacc på yngsta vovven men hundarna har eget konto som vi tar ifrån. Sen har jag tur att jag har så underbart snälla föräldrar som ville betala min tandläkarräkning :love:
Köpte lite julklappspapper igår , och så hittade jag en super fin handgjord träbil (prydnad) från 20-talet på tradera häromdagen som jag var tvungen att buda hem, denna är tänkt att min bror ska få i julklapp så tog från sparkontot sålänge så sätts de pengarna tillbaka direkt när CSN ramlar in i slutet av månaden.
Men nu måste det vara köpstopp för mig! Annars går jag nog i personlig konkurs any moment:p

Känns sådär att jag har 1400kr kvar denna månad. Har dock redan betalat hyra, telefon, kurslitteratur osv så jag har egentligen inga utgifter kvar förutom typ stöd-köp till matlagning, men jag börjar få lite ångest över detta.. :/

Då är vi två :( fick sjuklön plus att jag köpte mammas 60 årspresent...
Men vi överlever! Mindre än 20 dagar kvar till lön :D

Har letat billiga recept också och hittat MASSOR! Räknade på det lite snabbt och insåg att om jag håller en strikt matbudget skulle jag kunna leva på 750kr/mån för frukost, lunch, middag! Och då är det rolig och god mat! Hurra!

Sådär kan du inte skriva utan att dela med dig ;)

Tycker det är döjobbigt med kurslitteratur liggandes, den är ju ofta väldigt dyr.. Jag lämnar in min på "Kommis", en kiosk ett utskott i kåren driver där man kan sälja för en tia. Dock gått väldigt trögt på sistone, verkar som om folk hellre köper nytt :down: Vet inte om det är någon idé för mig att lägga ut på internet någonstans, det är ju bara vår utbildning i Sverige som använder de böckerna och den finns bara på ett ställe.

Vad är det för böcker du säljer? Jag är på jakt efter bok till ekonomikursen :angel:

Ähum, då har vi flyttat över OT-snacket till PM och jag hoppar in här i tråden med lite mer on topic :D

Har bestämt mig för att få lite koll på ekonomin. Pluggar och har inga problem att klara mig varje månad pga billig hyra osv men har för lätt att stjäla från sparkontot när det faller mig in. Så jag tänkte komponera ihop någon slags budget och inte minst få koll på när på året de stora utgifterna kommer, typ försäkringar och så.

Har ni en budget eller hur håller ni koll på pengarna? Hur gör ni med utgifter som är fasta men inte månadsvisa?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 638
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV