Snålmånad?

Uppfattat @GardenAngel !
Får bli söndagens/nästa veckas projekt.
Kanske finns några filmer eller ljudböcker att lägga ut också bara man letar lite till :)

Annars köpte jag precis en ny häst. Visserligen inte hela hästen och förhoppningsvis springer hon in sin egen havre på våra galoppbanor men det mest ekonomiska beslutet är det ju inte ändå :o

@tolksele Haha, jag kom då att jag kanske gjorde en blunder nu. Jag menade alltså inte att du skulle klippa bort ditt huvud för att du skulle vara frånstötande!! :D Men det hoppas jag att du förstod, men just to be clear! :D

Jag har kollat på ett av PS3-spelen jag vill lägga ut. Verkar gå för minst 100kr! :bump: Har lagt ut iPhonen nu också för 1kr, hoppas den blir såld! :bump: (gärna för mer än 1 kr..!)

Kul med ny häst! Hur stor del av hästen köpte du? :)

@GardenAngel Nej jag förstod faktiskt precis vad du menade :) Bilden blir ju liksom mer neutral på det sättet, och vem vill ligga ute på tradera egentligen..?

Najs! Sambon samlar på tv-spel så här hemma blir inget sånt sålt. Visserligen mest gamla nintendo men ändå.

En väldigt liten den. Vi är ett gäng tjejer som delar på 1/20, en av årets rikshästar som ska säljas nu. En av mina kompisar brukar/brukade träningsrida för den tränare och säger att hästen är söt och brun. Förhoppningen är väl att få stå i vinnarcirkeln någon gång kanske och att den drar runt sig själv, är nog ingen ny Peas and Carrots ;)

Hoppas jag får sålt grejerna jag har till salu! Verkstan ringde nämligen och sa att bilen kommer vara klar imorgon, och att det kommer på gå på 2300 spänn! :cry: Jag hade räknat på max 1800.. :( Men startmotorn hade tydligen också blivit förstörd pga el-felet, så den måste bytas - IGEN!
Vill dock inte ens tänka på vad det hade kostat om jag gjorde det på en "riktig" verkstad! Tur man har kontakter!

Har budgetbekymmer och efter att läst "sparpengstråden" blev inte ångesten mindre :P Så nu får ni en liten redogörelse av min ekonomi.
Jag har inga 100 000+ på mitt sparkonto som man enligt alla borde ha om man är ensam med jobb utan har ca hälften och tycker jag har mycket pengar och känner mig rik.

Nu till bekymret: Har sparat pengar för framtiden,(drömmen om en gård går väl aldrig ur en hästtjej) framtida större inköp (sadel, soffa, ny bil) osv men nu när pengarna finns där vill jag inte röra de. Har sett fram emot en ny sadel länge och min tanke har alltid varit att lägga 15 000- 10 000 max på den men får så ångest när jag räknar på vad som blir kvar av kontot.
Läser om alla som har 100 k+ på sina konton om något oväntat händer men köper jag sadel osv landar jag på 20k tills sommaren. Mycket för mig men nu börjar jag fundera på om jag kanske är helt dum i huvudet på ett ekonomiskt plan?!!?

Har ingen stor lön men jag lever snålt så för mig går det runt och jag kan spara minst ett par hundralappar i månaden och i sommar kommer det in mer pengar från jobbet och semesterlön (ca 50k).

Bor i hyresrätt, sitter stadigt på jobbet med lönehöjning efter nyår och har bra koll på min övriga ekonomi (snål och festar aldrig). Det som kan kosta är om bilen går sönder, hästen skadar sig eller om jag blir sjukskriven. Hur pass ska man "tömma" sparandet på saker man sparat till?

Sålde idag ytterligare på Tradera för 150 kr :D Däremot var ingen intresserad av de två saker jag vill bli av med mest förstås :p Funderar på att kolla över om jag har mer att sälja

Jag blir ju knäpp på mig själv! Jag kom på att jag var lite vinsugen, och tänkte först att jag har ju öl hemma, det kan jag dricka istället. Men nej, jag är inte alls sugen på öl utan traskade iväg för att köpa vin. Men jag höll mig iaf i 100kr-klassen och inte i 200kr-klassen, där jag eg helst hade handlat. Alltid nåt...

@hastskotare Om du har haft sadeln som ett mål för ditt sparande tycker jag att du ska köpa en. Har du kollat om du kan få något i inbyte för nuvarande? Isf blir det ju inte så mkt som du tar från sparkontot.

Den här frågan kan kanske ha kommit upp tidigare i tråden, men jag undrar om någon här har använt Matsmart? Jag tycker att det verkar vara en otroligt bra idé!
Jag vill jobba mer för att slänga mindre mat. Har faktiskt knappt slängt någonting alls sedan jag flyttade hit vilket jag är stolt över. Jag smakar alltid och kollar knappt på utgångsdatum utan använder mig av sunt förnuft. Därför skulle jag inte ha några problem alls med att köpa utgångna torrvaror till billigt pris.

Köpte ett par adiddas byxor idag för 100 kr använda en gång :D Helt perfekt precis vad jag behöver. Och har troligtvis lyckats sälja en sak för 100 kr så det går tillochmed jämt ut :banana:

Fick nu ännu en kursbok såld för 100 kr :D Ganska trevligt med dagar utan en endaste krona handlade för men pengar som trillar in på kontot i stället! :)

• Gilla
Reactions: MM
Åh vad jag blir irriterad!

Har försökt förtränga att jag behöver glasögon men när man inte ser vad klockan är på ugnen när man sitter 2 meter ifrån så kanske man ska inse att man nog måste ha det :meh: :p

Jag har ju glasögon men irriterar mig hela tiden att dom glider ner på näsan så måste skaffa nya. Får nog gå och kika nästa vecka. Har spanat in en snygg båge på nätet och totalt med glasen kostar dom 2000 kr. Skitroliga pengar :down:

@Matmissbrukaren om du tar med glasögonen till optikern kanske de kan gör de smalare vid näsan?

Tyvärr så går inte det :(

Det är plastbågar så det funkar inte. Och om du visste hur många ggr jag varit inne och varmt om skalkarna :crazy:
Mitt huvud måste vara helt missbildat för dom är olika böjda, olika höga och så är dom inte lika långa :p
Ska ta såna med såna där små "kuddar" på eller vad man kan kalla det så går det ändra :)

@Matmissbrukaren Var med en kompis i måndags i Falkenberg på Smarteyes, jättebra priser och stort utbud! Såg även att Specsavers vid Forex här i Halmstad hade bra priser.
Själv opererade jag mina ögon februari 2011 efter att ha haft glasögon ca 12 år. Ingen billig operation där och då men slår man ut den på vad nya bågar och glas, linser, solbrillor osv kostar en så är operationen väldigt billig :p

Har sålt prylar för ytterligare 50 kr idag :D Så just nu känns det himla fint ;) Kommer ta en rensning imorgon på ytterligare prylar som bara blir liggandes utan att komma till användning. Som tex min locktång, har liksom självfall :p

Helt ot. Men kanske någon av er vet :) Jag har en skinnjacka som gått sönder ganska så stort i fodret i ena ärmen. Det syns inte och påverkar inte den alls, men jag fastnar och drar lätt upp revan mer då :( kan man laga det supertunna "fodret"? Köpte den förra sommaren för ca 699 kr. Så känns lite surt faktiskt. Har inte kvittot heller, så då är väl garanti och allt vad det heter ganska så kört

För min del går det väl skapligt bra. Jag har 1500 kr på kontot nu och jag får pengar om 10 dagar så jag borde klara mig om jag snålar som vanligt.

Jag ska nog iväg nu i veckan och köpa stalljackan som jag kollat ut, men dom skulle ta hem en annan storlek som inte fanns. Jag får se om jag tycker om den, 1000 spänn kostar den. Jag tycker egentligen att det är för mycket pengar för mig men jag förstår ju också att en tjock vinterjacka kostar runt den summan, så jag tar mig råd.

Eftersom jag fick godkänt av föreningen att hyra ut min lägenhet under skid VM så ska jag lämna in alla papper imorgon, jag valde att ta 1300 kr per natt + 25 % av priset som turistbyrån lägger på för egen del. Så 1625 kr per natt kommer min lägenhet ligga ute för. Det finns plats för 3 personer. Jag tyckte det var jätte svårt att välja ett pris, men jag har kollat runt vad andra tagit, och jag tror jag lagt mig rätt okej i pris. Man vill inte ta för lite, vill ju få ut så mycket pengar som möjligt, men samtidigt vill jag inte vara för dyr för jag vill ju få uthyrt alla dagar också.

@nexxa Klart att det går att laga fodret! Jag hade gjort det själv med synål och tråd eftersom det är på insidan men annars får du lämna in. Reparerade mina fodrade regnbyxor köpta 2009 när de sprack i rumpan förra året :o Det var så dyrt att köpa nya! Dessutom är de lite små och köpta på rea, haha. Skräddaren la i extra tyg bara så nu går de ett tag till.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 635
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV