Snålmånad?

Just nu är jag lite spänd på vart mina fondpengar tagit vägen. Har gett LF ansvaret att flytta över fonderna/sälja-köpa nya fonder men hos N är de borta och inga har dykt upp hos LF.. Ska nog ta och ringa eller svänga förbi där i morgon och fråga vad som hänt. Tyckte att jag saknade typ 7000:-...
Det kan ta några dagar.

Har en aktion som går ut om några timmar. Hoppas att prislappen ökar lite till, men det borde den göra så är inte speciellt orolig för att "skänka" iväg prylen.

Sen måste jag sätta ut fler aktioner ikväll. Vill bli av med allt snabbast möjligt.

Blev lite inspirerad och rensade bland prylar som inte används. Fått ihop 6000 hittills. Har rensat garderoberna med och fått ihop nästan 80 prylar som ska ut typ idag kanske. Eller imorgon. Eller övermorgon...

Mest märkeskläder så borde rulla in några tusen där med. Och det syns inte ens i garderoberna att jag rensat så mkt. Det är sjukt vilket miljöslöseri jag ägnar mig åt med shopping..

@BernT Trodde jag med med mina märkesjeans men de som ligger ute av samma märke är oftast budlösa på tradera :arghh:
Någon idé att ens lägga ut det då?

@BernT Trodde jag med med mina märkesjeans men de som ligger ute av samma märke är oftast budlösa på tradera :arghh:

Har också märkesjeans som jag kan sälja av men man får faktiskt inte så mycket för dom. Om det inte är en riktigt poppis modell.
Men jag blir glad om jag slipper ha det liggandes här hemma så ska göra ett försök ändå när det är dags att rensa min garderob. Vilket blir när allt annat har kommit ut på auktion. Inte närmsta tiden med andra ord :p

Jeans ska jag inte sälja för det vet jag brukar gå dåligt. Men har massa toppar från Filippa k, hunkydory och andra märken. Och de brukar man få bra betalt för faktiskt. Min trasiga iPhone 5 som jag fick 1400 för för ett tag sen (jag trodde jag skulle få typ 50 kr) är däremot största förvåningen haha.

Åh vilken bra tråd! Jag försöker leva snålt så att jag kan spara undan lite så att jag någon gång kan flytta hemifrån.. Men allt är ju så fint!

Ska också försöka rensa ut lite i min garderob. Har ganska mycket märkesgrejer som aldrig används då jag oftast går i jobbkläder eller ridkläder...

@Matmissbrukaren och @BernT Tack för inputen! Trodde i min enfald att det skulle vara tvärt om, haha, att jeans var poppis med inte det andra.
Andra kanaler att sälja kläder på? Annars får de nog hänga med om det blir fler klädbytardagar på kåren.

@Matmissbrukaren och @BernT Tack för inputen! Trodde i min enfald att det skulle vara tvärt om, haha, att jeans var poppis med inte det andra.
Andra kanaler att sälja kläder på? Annars får de nog hänga med om det blir fler klädbytardagar på kåren.

Det är väl iofs bra om man ska köpa jeans och få det billigt ;) vet att för några år sen när fornarina var sjukt inne så fick man iaf bra betalt för de. Vissa modeller och storlekar kan man få bra betalt för men oftast är det dåligt. Men skönt att bli av med om inte annat ;)

Varit på Make up Kurs i 3 timmar. Dock var jag så duktig att jag inte köpte en enda produkt efteråt trots att dom gärna pratar varmt om sitt märke och propsar på en massa saker ;)

Nu har jag lite ångest. Har ett par skor här hemma som är använda en gång av ett märke som säljer bra.
Saken är den att jag fick skoskav av dom direkt. Men det är inget fel på skorna. Det är mina hälar det är fel på. Får skoskav av alla skor typ.

Men nu vet jag inte om jag ska behålla dom och testa igen, eller om jag ska sälja :banghead:

Två annonser på smink upp på tradera, får se om det blir sålt. Har lyckats maxa utgifterna denna månaden, måste betala skatt på bilen, har beställt en sele till hästen för x antal tusen och vi ska väl förhoppningsvis få förlovningsringarna klara och därmed betala även dem. Mina räkningar kommer inte vara nådiga :crazy:
Tog ett extrapass på jobbet däremot (måste ju väga upp det hela någonstans) och ska försöka bli duktigare på att åka buss igen och inte köra bil till stallet när jag inte har lika stor tidspress i skolan. Hoppas kunna spara lite bensinpengar där i alla fall :)

Fick precis in 481 kr på min defekt iPhone 4, vilket är helt sjukt! Har även ett sminkpaket ute nu som snart är slut. Ligger på 85kr. Bättre än 1 krona I guess. Och bättre att det kommer till användning än slängs.

Har dock svårt att få min studentlitteratur såld. Har sålt 4 av typ 15 böcker och jag tycker jag har riktigt bra pris på dem om man jämför med andra säljare. Men nu har väl de flesta kurserna börjat, så annonserna får ligga kvar så förnyar jag dem innan jul.

Min plånbok är nästan tom nu efetr denna månad. Å andra sidan har jag fått ut fjantigt mycket för mina pengar och har fortfarande 350 kr i veckan att handla mat för så känner mig ganska så fint nöjd med det :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 633
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV