Snålmånad?

@Matmissbrukaren Jag borde nog också ta och skaffa mig en man med volvo-kort, verkar hur smidigt som helst ;):o

Jag har ett eget Volvokort som är kopplat till hans konto. Så jag kan shoppa hur mycket jag vill men det är han som är betalningsskyldig :p

Jättebra med detta kortet men man får ju se till att betala räkningen när den kommer.
Men det är en del fördelar. Tex om han köper något i en Volvobutik så får han automatiskt 4 månaders räntefri avbetalning.
Sedan är ena bilen försäkrad i Volvo och den räkningen lägger dom direkt på kortet varje månad men den måste betalas varje månad. Kan inte skjuta på den kostnaden. Men annat kan man betala senare. Dom har en minstagräns för vad man måste betala på en månad. Har man tex handlat för 10 tusen så måste man ändå betala in 1000 kr när räkningen kommer.
Kan handla i vilken butik som helst med det. Vi har deras visakort.

Man behöver ju inte ta mycket i kredit på det heller så man inte försätter sig i någon skit.

Har tre kreditkort men detta är det bästa. Dom andras ränta suger :wtf:

Nya pengar idag och har redan slösat bort strax över tusenlappen på mat. Men det är ju ett behövligt slösande.
Nu finns det mat hemma för hela veckan.

Igår gick jag inom ridsportsbutiken här i stan och fyndade lite.
Kollat efter nya benskydd till hästen och dom jag först hade tänkt köpa kostade totalt 1800 kr för ett set runt om. Men kände på dom i butiken och tyckte inte om dom.
Men så kollade jag vidare i hyllan och hittade ett par jag ville köpa men då fanns det bara passande till bakbenen.
Men kollade sen i realådan och där fanns det exakt samma i dom storlekarna hästen behöver runt om så dom knep jag. 70% rabatt skadar inte så jag betalade totalt 119 kr för dom :)
Så egentligen har jag sparat 1700 kr om man ska se det från den sidan :p

Imorgon måste jag lägga 300 kr på att plocka ut löshår som inte funkar så bra. Det trillar av och tar med sig mitt hår från rötterna t o m :nailbiting: Lite smått panik...

Bestämde mig idag för att gå med i Hyresgästföreningen och kommer därmed få en ökad månadskostnad med 75:-, men det känns som en bra investering om någonting händer i framtiden. Var även på en samtalsdiskussion tidigare ikväll och "råkade" då teckna medlemskap i en byggnadsvårds-förening vars årsavgift för studenter är typ 250:- :crazy: Förhoppningsvis är det väl investerade pengar när det gäller kunskap då man får fyra tidningar per år med artiklar, och som jag förstod det inbjudningar till liknande samtalskvällar, möjlighet att prova på byggnadstekniker praktiskt och liknande. :up:

Jag ska köpa en bäddsoffa när jag flyttar och hade tittat ut en på nätet. Så var jag i affären för att provsitta den förra veckan och den var både ful och oskön! MEN, jag hittade en som var billigare som var både skönare och snyggare! Trodde inte det var möjligt att få ihop kombinationen billig och skön soffa! Så där "sparar" jag en tusenlapp jämfört med soffan jag trodde jag ville ha. :)

Annars går det rätt bra med att inte sprida pengar till höger och vänster. Var dock på julmarknad förra veckan och fick med mig en del mat därifrån, men mat måste man ju ha!
Däremot kommer helgen inte att bli billig. Ut och äta & dricka drinkar med en kompis på fredag och middag & bio med en annan kompis på lördag. Fast fredagskompisen har precis slutat amma och inte varit ute på länge så det får det vara värt. Och lördagskompisen fick kvällen av mig i födelsedagspresent redan förra året, så det är liksom dags nu!

Positivt dock att jag har börjat lära mig äta havregrynsgröt. :)

Det låter som det är värt 300 kr :crazy:
Ja, lätt värt pengarna, även om det är lagom olämpligt innan jag får pengar igen på tisdag :nailbiting: nu är det urplockat iaf! Det kostar 600 kr/h men mitt tog en halvtimme så det var skönt, för varje påbörjad halvtimme ökar det med 300 kr. Bra timpeng de har :p

Ja, lätt värt pengarna, även om det är lagom olämpligt innan jag får pengar igen på tisdag :nailbiting: nu är det urplockat iaf! Det kostar 600 kr/h men mitt tog en halvtimme så det var skönt, för varje påbörjad halvtimme ökar det med 300 kr. Bra timpeng de har :p
Särskilt om det bara tar 35 minuter...

Okej jag har kommit in i någon typ av shopping period . Finns ingen hejd på mig. Inte bra alls. Köpt galgar för 790 spänn. Visserligen behövde jag dom, och dom räckte till hela garderoben. Men gillar inte att ta av mina spar pengar. Sugen på att köpa massa kläder också. Men fan snart är det ju jul och massa pengar kommer gå på julklappar

Beslutsångest!

Har letat efter en pryl i all evighet och nu finns det en på Tradera.
Den är bara använd två ggr och i nyskick.
Säljaren har satt 199 kr som utgångspris, 269 kr vid köp nu, och på det frakt på 49 kr.

Kollade upp den på nätet sen när jag fick reda på vilket märke det var och ny kostar den 349 kr och frakt på 39 kr.

Ska jag starta upp aktionen eller ta köp nu?
Det blir ändå lite pengar sparat om jag startar upp aktionen och den går för utropspriset än om jag köper den på nätet .

Hur gärna jag vill ha den? Väldigt väldigt mycket. Men det kanske är jag som är snål nu? Den blir ju lite billigare på köp nu än om jag köper den ny.

Okej jag har kommit in i någon typ av shopping period . Finns ingen hejd på mig. Inte bra alls. Köpt galgar för 790 spänn. Visserligen behövde jag dom, och dom räckte till hela garderoben. Men gillar inte att ta av mina spar pengar. Sugen på att köpa massa kläder också. Men fan snart är det ju jul och massa pengar kommer gå på julklappar

Åh, såna perioder hatar jag!
Får det titt som tätt.

Men undvik att gå i affärer. Då finns det inget du kan börja sukta efter. Har du inte sett det så existerar det inte!

Jag själv såg en tröja i söndags när jag var dum nog att gå in i en butik och nu kan jag inte sluta tänka på den.

Och varför är det alltid så att man vill ha en massa saker precis när nya pengar kommit in på kontot?
Är det inte då man ska bli snål av sig istället och vilja ha kvar allt?

@nexxa

Du som känner till stan. Var finns det en gratis parkering inne i stan?
Ska börja jobba mitt i centrum nästa vecka och parkeringarna runt om kostar skjortan!
Ska jag verkligen behöva gå ända från tågstationen?
Där är ju grusparkeringen mitt över gratis.
Eller någon annan billig parkering. Parkerade där häromdagen och det kostade 24 kr för två timmar!
Det blir dyrare att parkera än vad jag tjänar pengar :crazy:

Kanske köper den där tröjan som har fastnat i mitt huvud ändå.
Fick hem en 25% på valfri damvara i den butiken nu med posten :bump:
Fick även 25% på valfri barnvara så passar väl på att köpa ett par byxor till tösen.
Jag sålde ju alla på tradera :angel: :p

Och sen hade jag visst en innestående check på 25 kr där också :)

Åh, såna perioder hatar jag!
Får det titt som tätt.

Men undvik att gå i affärer. Då finns det inget du kan börja sukta efter. Har du inte sett det så existerar det inte!

Jag själv såg en tröja i söndags när jag var dum nog att gå in i en butik och nu kan jag inte sluta tänka på den.
Försöker undvika att gå i affärer. Dock så älskar jag Youtube och följer många tjejer, lite av ert intresse. Då blir jag sugen på att shoppa rätt ofta om dom köpt något fint

Usch, idag känns det verkligen som att pengarna runnit mellan fingrarna på mig.
På morgonen var jag iväg till VC för att ta prover och få min injektion med b12-vitamin. Provtagningen var gratis, men jag var tvungen att betala 200:- för att sköterskan skulle ge mig sprutan och då har jag ju inte ens räknat med kostnaden för vätskan som jag hade med mig :down: Ska till läkaren om några veckor och ska då fråga om det möjligtvis går att få i mig vitaminen på något vettigare sätt, eller i alla fall billigare!
Eftersom jag var fastande åt jag frukost på VC's cafeteria för typ 50:-, lunch ute för ca 50:- och sen åt jag middag tillsammans med några kursare då vi startat upp vår syjunta och det gick på ungefär 70:-. Var även tvungen att under dagen köpa linjal och sudd för att kunna genomföra två uppgifter till en kurs jag läser just nu samt att jag köpte 3 nya nystan att virka/nåla med.
Mitt mål att kunna spara ca 800:- mer än normalt (alltså 1000:- denna månad) ser faktiskt ut att kunna inträffa. Hur jag lyckats med det har jag ingen aning om, om jag ska vara ärlig :confused:

Igår var jag på lägenhetsmöte då min lägenhet som sagt ska renoveras.
Fick reda på nya hyran som är 5007 kr. Kändes inte så farligt först, men började räkna in vatten/el/bilplats och bredband och ja, då är jag uppe i 6001 kr.
Jag vill inte bo upp mina pengar.

MEN! I huset bredvid (som också ska renoveras) finns en 1:a på 25 kvm och där blir totalen 4600 kr med allt inräknat. Så jag kommer nog byta till den. Då kommer jag t.o.m att bo 1000 kr billigare än vad jag gör i nuläget :)

Den såg ändå helt ok ut i planlösningen med alkov (bara jag får plats med sängen och byrån!) och en balkong. Blir lite omställning med 14 kvm mindre, men men. What to do.

Var i tisdagsnatt på Midnattsvisningen av Hungergames men vi fick tyvärr hela föreställningen förstörd av en kvinna som pratade, skrek och uppträdde otrevligt mot andra besökare.
Skrev därför direkt och klagade hos Svenska Bio och ville ha mina pengar tillbaka.
Nu har de svarat och jag ska får ersättningsbiljetter och ev kanske lite mer då biljetterna var dyrare än vanliga.
Filmen och stämningen blev ju totaltförstörd men jag hoppas på ersättningen jag kan få. Ett stort steg för mig som sällan klagar. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 631
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV