Snålmånad?

Men jippi... Bilen behöver nytt avgassystem. Bara bakre halvan, men ändå! Dessutom är bilen utlånad till bror som bor 45 mil bort och där finns inte de kontakterna som finns här så enda alternativet är att lämna in på verkstad. 3300:-... Just i sådana här lägen kan jag undra varför jag kör bmw och inte behöll min gamla volvo. Volvon var förvisso skittråkig att köra, men billig iaf. Fast nej, hellre 3300:- på nytt avgassystem än tråkig bil!

Vill ha en massa prylar :arghh:

Vill ha en ny stallmössa och vet vilken. Men den kostar 375 kr O_o
Men den sitter jättebra och är jätteskön och min hårknut får plats i den utan att jag behöver dra ner mössan hela tiden, som jag måste i nuvarande. Jag har bara hästsvans när jag rider, annars vill jag ha håret i en knut och det tar ju lite plats i mössan.

Jag funderar på om jag köper den, så kan min man ge mig den i julklapp :idea:
Finns tre kvar i butiken. Och jag kan vänta en månad på att få den.
Men fatta, bara en månad till julafton :eek:

Vill ha en massa prylar :arghh:

Vill ha en ny stallmössa och vet vilken. Men den kostar 375 kr O_o
Men den sitter jättebra och är jätteskön och min hårknut får plats i den utan att jag behöver dra ner mössan hela tiden, som jag måste i nuvarande. Jag har bara hästsvans när jag rider, annars vill jag ha håret i en knut och det tar ju lite plats i mössan.

Jag funderar på om jag köper den, så kan min man ge mig den i julklapp :idea:
Finns tre kvar i butiken. Och jag kan vänta en månad på att få den.
Men fatta, bara en månad till julafton :eek:

BILD!

Haha herregud, en vecka till löning och jag har i skrivande stund 350 kronor kvar. :eek::nailbiting: På samtliga konton. På måndag ska jag dessutom träna med hästen och det kostar 230 kronor.
Fick panikköpa nya däck till bilen häromveckan, vilket jag absolut inte räknat med...var resten av alla mina pengar tagit vägen det vettefan. Kollade igenom kontohistoriken men det gjorde mig inte klokare - jag vet verkligen inte var jag har gjort av flera tusen kronor på en månad... :crazy:

December måste bli snålmånad deluxe. Funderar på att julklappen till familjen i år blir att jag besöker dom - och inget annat haha.

@Matmissbrukaren Hm, bra fråga gällande parkering! Det är många ställen som har börjat ta betalt för parkeringen som varit gratis förr och som du säger är det inte en billig historia :crazy: Ibland vet jag att vissa butiker har reserverade parkeringar i vissa parkeringshus, kanske det finns en sådan åt dig med? Du kan ju lite försynt fråga på ditt jobb hur de löser det med parkeringen så kanske de erbjuder det självmant? :)
De jag kan komma på nu är den grusparkeringen i korsningen där det snett emot ligger pizzerian Medya och salong Monique. Sen tror jag även den bakom pantbanken är avgiftsfri? Även precis utanför Hemmakväll eller Bibliotekets, men de är ju lite begränsade med få platser. Utanför polisen tror jag det är lite billigare att stå, men kan inte komma på fler just nu :confused: ska fundera och återkommer om jag kan komma på fler! :)

@hastskotare Är precis som du! Vågar inte säga ifrån men har också börjat göra det. Inte kul att lägga pengar på något som känns som man bara kastade i sjön. Nästa gång det händer kanske man kan haffa en ur personalen/de som släpper in och tar emot biljetter så de kastar ut människan.

Haha herregud, en vecka till löning och jag har i skrivande stund 350 kronor kvar. :eek::nailbiting: På samtliga konton. På måndag ska jag dessutom träna med hästen och det kostar 230 kronor.
Fick panikköpa nya däck till bilen häromveckan, vilket jag absolut inte räknat med...var resten av alla mina pengar tagit vägen det vettefan. Kollade igenom kontohistoriken men det gjorde mig inte klokare - jag vet verkligen inte var jag har gjort av flera tusen kronor på en månad... :crazy:

December måste bli snålmånad deluxe. Funderar på att julklappen till familjen i år blir att jag besöker dom - och inget annat haha.

Det är en jäkligt bra fråga! Vart mina tog vägen är fortfarande ett mysterium..! Förra månaden använde jag den appen @Matmissbrukaren tipsade om. Superbra! Bara det att jag glömt använda den, denna månad?! Så nu har man ju ännu mindre koll...

För övrigt är jag lite lack på att de ställen jag tänkt köpa julklappar via har superduper-rea fram till nu på söndag och pengarna trillar in på tisdag. Det slår aldrig fel, år efter år :p

@nexxa Flera stycken gick upprepande gånger ut och sa till så en ur personalen kom in och satt bredvid henne en stund, då var hon tyst men satte igång igen när de var borta. Fattar inte varför de inte kasta ut henne. :(

Har som flera andra haft en månad där pengarna bara *poff*...
Visst, köpte en ny liten klippmaskin och har tränat mycket med hästen men jag fick ändå en ganska stor lön (för min del) den här gången men ändå har jag börjat plocka av pengarna jag la undan, bara 2000 kvar nu som jag lyckades stoppa undan. Va sjutton!!! December blir snål och måste försöka hålla koll på utgifterna.

Har för övrigt märkt en dålig trend hos mig själv. Har som många andra bank i mobilen, jättebra på många sätt att det går lätt att flytta pengar men också så dåligt att det går lätt att flytta pengar. :(
Hade man inte pengar på kortet förr, ja då hade ma inte pengar men nu är det så lätt att flytta över en hundring där och en där.

Vad tycker ni, kan man ge bort en parfym i julklapp som man köpt till sig själv för evigheter sen?

Den är oöppnad och jag kommer inte använda den.
Har två oöppnade jag inte kommer använda men det är bara den ena som passar min syster.

Tänkte jag kunde spara en slant och så slipper jag besväret att sätta ut på Tradera.

Det är en fin parfym och av ett bra märke och den kostar över femhundringen.

@hastskotare Då är det inte lätt att göra mer när ni sagt ifrån flera gånger. Vakten skulle ju som du säger kastat ut henne för längesedan. De kanske var rädda att hon skulle ställa till med en scen eller bli våldsam? Om hon var aggressiv utav sig? Men bra att du blir ersatt! :)
Det där med att föra över pengar med lätthet är verkligen lurigt. Ännu värre med Swish om man kan köpa saker snabbt och enkelt via privatpersoner. Funderar på om man skulle ta ut en summa varje vecka i kontanter som var det enda man fick röra sig med, synen av dem kanske hjälper till, eller något :p

@Matmissbrukaren Tycker inte det är något fel i att ge den till din syster, den är ju dessutom helt orörd! Tror du "tjänar" mer på att ge den till din syster i julklapp än att sälja på Tradera! :) Den andra parfymen kanske kan passa som julklapp eller födelsedagspresent till någon annan i din bekantskapskrets? :)

@nexxa

Jag ger henne den. Kommer ändå inte få så pass mycket på Tradera att det är värt besväret.
Men jag ska ge henne något mer. Hon har precis flyttat till en större lägenhet som har ett riktigt kök. Innan bodde hon på typ 1 kvm :crazy:
Så kanske någon kökspryl. Hon har väl basprylarna så har någon tips på något roligt?
Hon kommer ner från sthlm där hon bor innan jul och måste kunna släpa med det hem på tåget.

Kanske en mjölkskummare så hon kan göra latte hemma?
Jag har en sån och gör min egna vaniljlatte varje dag. Sitter med koppen just nu :love:
Hon är ofta på espresso house så jag vet att hon gillar det.
Å så köper jag en vaniljsyrup så har hon allt. Mjölken får hon skaffa själv hemma :p
Mjölkskummaren kostar 200 kr och syrupen 50 kr så det är ju ett rimligt pris.

Nu har julmarknadssäsongen dragit igång vilket inte är bra för min plånbok.. Så idag spenderade jag 50:- i inträde för att gå på marknaden och sedan ca 170:- på kryddor och senap jag kommer att ge bort i julklapp. Sen gick jag på en loppis och fick då tre stycken häftiga ljuslyktor gjutna i cement/betong från pet-flaskor helt gratis :up:

*edit*
Skulle även lägga till att jag är sjukt tacksam över att Coop var villiga att betala tillbaka 70:- då mina julkort drogs dubbelt när jag handlade hos dom igår. Upptäckte inte misstaget förrän idag när jag kollade på konto-utdraget och såg då på kvittot att det stod 2x70 på julkorten (köper Unicef-kort, därav det dyra priset) :bow:

@nexxa

Jag ger henne den. Kommer ändå inte få så pass mycket på Tradera att det är värt besväret.
Men jag ska ge henne något mer. Hon har precis flyttat till en större lägenhet som har ett riktigt kök. Innan bodde hon på typ 1 kvm :crazy:
Så kanske någon kökspryl. Hon har väl basprylarna så har någon tips på något roligt?
Hon kommer ner från sthlm där hon bor innan jul och måste kunna släpa med det hem på tåget.

Jag har en sån och gör min egna vaniljlatte varje dag. Sitter med koppen just nu :love:
Å så köper jag en vaniljsyrup så har hon allt. Mjölken får hon skaffa själv hemma :p

Tycker det låter som en bra present :) Inte det första man köper själv om man precis fått riktigt kök men något man uppskattar att få för det är roligt och gott :)

När jag har betalat räkningar och för över pengar till mat kommer jag ha 1800 kr kvar 700 kr kommer gå till skor. Jag å tjejen ska ut å äta å gå på bio som julklapp och sen ska jag fika med en kompis troligast så kommer nog inte bli så mycket spara denna månad ^^

@nexxa

Håller med alla andra, båda två är jättebra julklappar!

@nexxa

Japp, dom säljer sina egna. Världens bästa!
Har denna, rosa såklart :love:

2014-11-23_173458_54720d0d9606ee44491e4127.png

Men jippi... Bilen behöver nytt avgassystem. Bara bakre halvan, men ändå! Dessutom är bilen utlånad till bror som bor 45 mil bort och där finns inte de kontakterna som finns här så enda alternativet är att lämna in på verkstad. 3300:-... Just i sådana här lägen kan jag undra varför jag kör bmw och inte behöll min gamla volvo. Volvon var förvisso skittråkig att köra, men billig iaf. Fast nej, hellre 3300:- på nytt avgassystem än tråkig bil!

Låter som att bror ska vara med och pynta då?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 631
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25