Snålmånad?

Fick tummen ur idag och satte ut en annons på Blocket.
Satte ett lågt pris men kan tänka mig att gå ner lite bara för att bli av med prylen snabbt. Men det säger man ju inte :p
Den har stått i källaren i två år nu...

Nu ska jag fixa ut fler auktioner på Tradera!

Har tagit en Tradera-paus. Det verkar inte som det jag har kvar att sälja inger något intresse ;) Men har iofs sålt mycket så då blir man ju lite "van" med att det gått så lätt :p

Imorgon och på onsdag kommer jag köpa klart alla julklappar och födelsedagspresenter för året ut så jag slipper ha det efter mig. Kommer få en liten summa inför jul för att mina kurser slutar i skarven av alla röda dagar och nya börjar två veckor senare än vanligtvis! Ja och min närmsta kompis fyller 1/1 så hennes kommer jag få fixa med

Vilken tur jag hade idag!

Gick inom Hööks för att köpa mössan idag och då fanns det bara en kvar i den färgen jag ville ha. Förra veckan var det tre.
Och den färgen är slut på nätet med så är glad över att jag fick den.

Fick en 30% rabattcheck när jag handlat och köpte en grimma med som jag hade spanat in men hängt tillbaka för att det var onödigt men då kunde jag inte låta bli :p

Mössan är så skön :love:
Det är den blåa från Spooks om ni vill kika på hemsidan.

Vilken tur jag hade idag!

Gick inom Hööks för att köpa mössan idag och då fanns det bara en kvar i den färgen jag ville ha. Förra veckan var det tre.
Och den färgen är slut på nätet med så är glad över att jag fick den.

Fick en 30% rabattcheck när jag handlat och köpte en grimma med som jag hade spanat in men hängt tillbaka för att det var onödigt men då kunde jag inte låta bli :p

Mössan är så skön :love:
Det är den blåa från Spooks om ni vill kika på hemsidan.

Bilder är ett måste ;)

Jag får inte sålt några av mina grejor jag lagt ut:down:
Är det värt att lägga ut märkesskor och kläder på tradera? Vad kostar det?

Har aldrig gjort de..

Jag får inte sålt några av mina grejor jag lagt ut:down:
Är det värt att lägga ut märkesskor och kläder på tradera? Vad kostar det?

Har aldrig gjort de..

Det är så olika med vad som säljer. Det som säljs idag kanske inte säljs nästa vecka.
Kostnaden beror på vad du fick för prylen. Kolla på traderas sida och leta efter provisionskostnaden så kan du läsa lite om det.
Sen får du en räkning via mail. Eller dom påminner via mail att du har en räkning att betala men för att se den måste du logga in på din traderasida. En säkerhetsgrej.

Ibland för jag jättedåligt betalt för någon pryl men egentligen vill jag bara bli av med det. Vill jag ha ett visst pris för prylen så sätter jag högre utropspris.

Vann aktionen ikväll på den prylen jag ville ha :bump:

Bara använd två ggr så som ny, och så sparade jag 140 kr än om jag köpt den ny :up:

Och hjälp!

Fick veta att dom brukar köra någon slags julklappsutdelning på något spelsätt i stallet. Ska vara en julklapp för runt hundralappen.

Är det någon som har tips på något som kan passa vem som helst?

Btw så hatar jag såna lekar!

Min vinterjacka är lite för liten för att få plats med ordentliga kläder under när det blir kallt i vinter. Nu funkar det när man håller sig varm med en tunn tröja under (själva jackan är skitbra annars, håller värmen jättebra!) så jag behöver en ny. Provade en på Stadium Outlet som jag vill ha - MEN i stället för att köpa den på stört som jag hade gjort annars, så tänkte jag faktiskt ett varv längre och åkte hem, slängde ut min nuvarande jacka på annons på tradera och väntar på att få den såld innan jag byter. Man behöver ju faktiskt inte ha två :bump:

Sedan fick jag också en jättefin apoteksskänk gratis av en kollega till mamma som ska flytta, den är lite tuggad (ja, tuggad, haha, av hundar) i hörnen, men det gör inte mig så mycket och är bara att slipa till när tid och lust finnes. Den gamla byrån (en 160 lång MALM-byrå, svart och högblank med glasskiva, den enda svarta och blanka möbel som finns i min lägenhet och således den mest malplacerade möbel man kan hitta) ville min pappa ha eftersom han har precis den stilen hemma. Så han köpte den för en tusenlapp! Kändes skönt i plånboken!

Har även en daghund sedan en månad tillbaka. Passar mig utmärkt för ägarna är flexibla och vill mest att han ska slippa vara hemma när de jobbar dag, men skulle jag bli inringd på jobb är det inget problem att han får stanna hemma i stället. Så han får hänga med ut i stallet (där han kan vara lös och håller sig nära och sköter sig bra!) samtidigt som jag får in 150:- extra per dag han är hos mig. Perfekt ju!

Utöver det har jag startat hobbyverksamhet vid sidan om. De pengarna kommer jag lägga undan till en ny kamera. Ska försöka att INTE spendera några som helst pengar på kameragrejer i övrigt, utan enbart låta fotograferandet finansiera kameragrejerna.

Det börjar gå lite bättre nu, och jag gick 1000:- plus denna månad trots att jag köpt nya krukor, lampa, hylla och kläder - och bara jobbar 70%. Börjar få mer koll känner jag, samtidigt som jag inte småköper en massa i mataffären iom att jag sedan augusti äter LCHF.

Sätt på den på hästen :devil:

Säger ju att jag inte passar i mössa :crazy:
Men mössan är underbar!
img_20141125_131307_5474dc222a6b22a46fb3f713.jpg

Å pållen passade fint i sin nya grimma även om brunt på brunt inte syns så bra på bild.
img_20141125_174545_5474dd2ce087c337dab44569.jpg

Hoppar in i denna tråden på prov en månad. Det har varit en massa utgifter nu då vi ska få barn (idag egentligen) och för att komma rätt på det så blir det att ta nya tag denna månaden :)

Målet är att klara maten på 3000:- (två vuxna) och att hålla igen så mycket som möjligt på allt onödigt. Just maten har det slarvats mycket med i höst så det ska bli intressant att se hur det går.

Veckohandlingen idag landade iaf på 382:- (har en del i frysen) så målet på 500:- mat denna vecka ska kanske gå?

Har som mål att spara ca 4-5 tusen denna månad. Älskar att köpa julklappar och köper gärna dyrt men ska försöka hålla igen lite. Har beställt en del fint från smartphoto, bl.a. almanacka till mamma, mobilskal (m egen bild) till en vän och pussel (m egen bild) till brorsbarnen. Lyxade även till det men en kalender till mig själv med egna bilder i, ska bli kul att se hur den ser ut! :) Annars går mycket pengar till mat, äter ute rätt ofta och handlar i princip allt eko vilket ju gör att kostnaden stiger ganska markant. Ska köpa en liten födelsedagspresent till en vän i helgen och även gå ut på lördag + en show på söndagen. Pengarna drar iväg .. Vill även köpa något fint att ha på jul och nyår. Åh hatar att hamna i ett shoppingskov! :p

Och hjälp!

Fick veta att dom brukar köra någon slags julklappsutdelning på något spelsätt i stallet. Ska vara en julklapp för runt hundralappen.

Är det någon som har tips på något som kan passa vem som helst?

Btw så hatar jag såna lekar!

Hästgodis? Ryktborste? Mössa? Reflexer? Jqg hade i alla fall satsat på hästssker eftersom det är i stallet och något man kan ha nytta av även om det är ett opersonligt sattyg med de där lekarna :D

Snålmånaden går helt åt fel håll. Hästen är mitt uppe i en komplicerat utredning, skatten på bilen ska betalas och igår fick vi åka in akut med ett av smådjuren. Fattar aldrig vad försäkringar ersätter eller inte så trots att självrisken ska vara 700:- betalade vi nästan det dubbla. Önskar att smådjursförsäkringar var lika många att välja på som hästförsäkringar... :(
Det enda bra som hänt är att jag och ponny kommer få skjuts till och från djursjukhuset av stallägaren och jag slipper därför hyra transport! Kommer självklart betala stallägaren men sparar ändå massa pengar där :bow:

Hur som helst så har jag i alla fall jobbat mycket = mer pengar in.

Snålmånaden går helt åt fel håll. Hästen är mitt uppe i en komplicerat utredning, skatten på bilen ska betalas och igår fick vi åka in akut med ett av smådjuren. Fattar aldrig vad försäkringar ersätter eller inte så trots att självrisken ska vara 700:- betalade vi nästan det dubbla. Önskar att smådjursförsäkringar var lika många att välja på som hästförsäkringar... :(
Det enda bra som hänt är att jag och ponny kommer få skjuts till och från djursjukhuset av stallägaren och jag slipper därför hyra transport! Kommer självklart betala stallägaren men sparar ändå massa pengar där :bow:

Hur som helst så har jag i alla fall jobbat mycket = mer pengar in.

Många försäkringar har självrisk + en viss % på totalsumman, så om du har en räkning på 5000 kr och har 700 i självrisk + 15% rörligt blir det 1450:-

Nu ligger jag + 8500 kr på hästkontot sen jag började ha ett eget konto för Dunder dit jag för över en viss summa varje månad sen i augusti :bump:

Egentligen har jag 11.000 kr men drog av för denna månadens stallhyra som ligger på 2450 kr som betalas i veckan. Å då är grimman betald därifrån med.

Nu har jag inga ursäkter för att shoppa något till honom mer, men får se hur det blir med det :p

Peppar peppar, nu händer det inget så pengarna får fortsätta växa!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 625
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Muddypaws 24/25