Snålmånad?

@Matmissbrukaren Min klocka börjar också gå sönder :( Har en D&G inköpt 2007 med läderrem som fått sprickor längst sidorna hela vägen. Ser ganska så fult ut.

Jag kan stolt meddela att jag endast har en julklapp kvar att köpa och det är ett presentkort. Allt annat färdigt och inslaget :D Vet dock inte om jag ska köpa presentkort denna månad eller i december. Får pengar 23:e, brukar alltid få 20:e när det är inför jul. Så sista minuten stressen dagen innan julafton tar väl en ny nivå ;)

Mina mediciner blir dubbelt så dyra dessutom. Har fått dubblera morfinet pga fruktansvärd smärta. Så trött och tung i kroppen :down:

2000 kr fattigare på födelsedagspresenter och julklappar.

Det dyraste var den där jävla hunden jag nämnt tidigare. Nu hade dom fått in den på ge-kås så köpte den, till det humana priset 599 kr :wtf:
I en vanlig butik kostar den 799 kr så den blev ju lite billigare.
Sen blev det en stor lastbil till sonen som är rätt så rejäl. Gav 299 kr för den och dom finns på tradera för 500 kr.
Tösen får inte en pryl till, om jag kan hålla det då :angel: :p
Svärmor är klar, svägerskan halvklar och så något till svärfar, min syster och om jag hittar något mer till sonen.
Det är så grymt orättvist mellan dom men gillar bara vissa saker så det finns liksom inget att köpa. Det blir samma om och om igen känns det som :(
Och han tar sönder precis ALLT, så det är inte kul att köpa för dyra prylar till honom.

...helt plötsligt betalade mitt försäkringsbolag mer än de "ska" göra enligt villkoren. Verkar inte som om kliniken tog betalt för den extra övernattningen heller O_o Jag betalade allt de sa åt mig och försökte se neutral ut. Inom mig kändes det däremot så här: :banana:
Inget direkt sparande/snålande från min sida men ändå tacksamt på sparkontot! :D

HAHAHA såg precis att jag ska betala 3 kr i avgift till tradera för en grej jag sålde för 1 kr. Kommer alltså gå back med 2 kr på den försäljningen. Kommer aldrig ha startbud 1 kr på tradera igen. Hade faktiskt ingen koll på det och det kanske var klantigt av mig..

Jag har köpt en ny filt, igen :p
Sa inget till mannen. Vi har så många att han märkte inte ens att det låg en ny i soffan :D :o
Filtoman!

Hästen fick springa av sig i ridhuset idag och slog av sig en sko. Kul. Så får väl ringa hovslagaren. Eller om jag väntar till han ska komma. Är exakt två veckor dit och Dunder har bra hovkvalité och klarar absolut att gå utan i två veckor utan att det ens syns på hoven. Hade inte tänkt rida något ändå. Eller så ringer jag och ändrar tiden till nästa vecka så kan han sko om hela hästen på en gång.

Fick in lite mer på Tradera och får se om jag orkar sätta ut fler aktioner nu innan jul. Egentligen skulle jag behöva sätta ut det som är kvar av barnens vinterkläder. Resten hör inte till vintersäsongen, så kan sätta ut det senare.

Blir att gå en sista gång på stan imorgon och kolla presenter till sonen och handla så jag kan göra tårta på söndag för det blir väl då vi har kalast. Han fyller på måndag.

Har jag lagt ut min budget för denna månad? Tror inte det, emn nada koll på mig själv idag (blött näsblod 4 ggr på 3 dar...)
Fick panik köpa skor eftersom dom 3 paren jag köpte på den billiga kedjen som jag hade fått tips om sög och var utnötta efter 2 månader och jag fick ont av dom. så gick 700 kr på skor men då är det kvalitetsskor som kommer hålla ett tag. Sen köpte jag järntabletter på apoteket. Ska ut å äta med tjejen å gå på bio. Råkade (som vanligt) hoppa på homeentertainments ny medlem erbjudande så strax över 200 kr gick ditt.Sen har jag bara 400 kr kvar efter allt detta. Å då ska jag köpa garn till att sticka en halsduk.

Ni som sålt smink. Har massa smink från glossybox jag aldrig kommer att använda. Hur blir jag av med det smidigast?

Här går det okej än så länge, men inte efter helgen. Ska till ge-kås igen :crazy: :p

Syrran kommer på besök imorgon och stannar veckan ut och hon vill dit.

Och så ska jag fixa en julklapp till henne imorgon. Hon vill ha produkter från ett speciellt märke och jag vet inte vad jag ska välja.
Funderar på en deo och torrschampo. Och något mer så kommer jag över 300 kr så får jag välja en fri produkt mellan två st.
Så får hon en rejäl julklapp.
Hon köper ju till båda barnen, mig och min man så hon lägger ju ut en del själv.

Men vad vill man ha för produkter egentligen?

Märket är LCC (löwengrip care & colour).

Duschgel låter så tråkigt och även handkräm. Hårspray kanske? Men vet inte om hon använder det.
Torrschampo vet jag hon kan tänka sig att använda och även deon.
Å så fanns det något silverschampo tror jag. Hon blonderar sig och förlåt syrran :crazy: Men du misslyckas rätt ofta att få till en fin färg :o
Man tar det väl inte som en pik att få det?

Här går det okej än så länge, men inte efter helgen. Ska till ge-kås igen :crazy: :p

Syrran kommer på besök imorgon och stannar veckan ut och hon vill dit.

Och så ska jag fixa en julklapp till henne imorgon. Hon vill ha produkter från ett speciellt märke och jag vet inte vad jag ska välja.
Funderar på en deo och torrschampo. Och något mer så kommer jag över 300 kr så får jag välja en fri produkt mellan två st.
Så får hon en rejäl julklapp.
Hon köper ju till båda barnen, mig och min man så hon lägger ju ut en del själv.

Men vad vill man ha för produkter egentligen?

Märket är LCC (löwengrip care & colour).

Duschgel låter så tråkigt och även handkräm. Hårspray kanske? Men vet inte om hon använder det.
Torrschampo vet jag hon kan tänka sig att använda och även deon.
Å så fanns det något silverschampo tror jag. Hon blonderar sig och förlåt syrran :crazy: Men du misslyckas rätt ofta att få till en fin färg :o
Man tar det väl inte som en pik att få det?

http://www.nordicfeel.se/hudvard/kropp/lowengrip-care-color-liquid-gold-22485

Den skulle jag ha uppskattat.

Nästa månad blir det ny väska till katten som jag kan ha på ryggen och så ska jag lägga undan 500 kr i sparande. Hela hösten har ju vart så uppsträngd så det inte blivit något sparande. Men nu är det nya tag för nu är allting fixat :)

Och något mer så kommer jag över 300 kr så får jag välja en fri produkt mellan två st.
Vilken sida då? PMa gärna om du inte får skriva här :)

Själv handlade jag från TBS på deras kundklubbsdag via nätet, fick mer rabatt än jag borde ha fått (förnyade medlemskapet samtidigt och det är nog ingen rabatt på det :angel:) samtidigt som "gåvan" man fick när man handlade över 500:- felregistrerades i kassan. Jag fick dubbelt! Alltså fick jag saker på köpet för samma värde som jag handlade för, plus rabatt :up:
Nu kommer någon (eller två!) av mina vänner få en fin julklapp som var gratis för mig :up:

Ja livet leker väl inte direkt just nu, allt som kan gå åt skogen går åt skogen.
Tappade mobilen i toaletten när jag drog ner byxorna och den låg i bakfickan tydligen.............hmmmmm...... men! Den låg på tork i dagar och den fungerar turligt nog precis som förut, så där hade jag då en himla tur. Men jag såg liksom pengarna flyga iväg som jag inte alls har. man lever ju liksom på marginalen och har inte råd med massa oförutsedda utgifter! Sen så lyckades jag hälla ur en stor kopp choklad över hela soffkudden, och den går inte att ta loss så torkade som en galning med alla möjliga medel. men en dag senare stank det sur mjölk. Jag torkade flera gånger till men inget fungerade... min soffa för 11 000 liksom?! blev tvungen att ringa runt till olika firmor och ringde till sist colorama för att höra om dom hade en klädseltvätt och det hade dom för 150 spänn att hyra, det lät ju bra så jag åkte dit och skulle betala då tar han fram en rengöringsmedel och frågar om jag har sådant till maskinen? "nej" svara jag och han scannar den, 500 kr blir det då säger han. What?! medlet kostade 345 spänn och jag kommer behöva använda 2 korkar. wtf... men hade inget val, hittade ingen annan stans att köpa heller.
hur som helst körde maskinen över soffan och får väl se om det funkar annars måste jag slänga soffan och ja... en ny?!

Ja livet leker väl inte direkt just nu, allt som kan gå åt skogen går åt skogen.
Tappade mobilen i toaletten när jag drog ner byxorna och den låg i bakfickan tydligen.............hmmmmm...... men! Den låg på tork i dagar och den fungerar turligt nog precis som förut, så där hade jag då en himla tur. Men jag såg liksom pengarna flyga iväg som jag inte alls har. man lever ju liksom på marginalen och har inte råd med massa oförutsedda utgifter! Sen så lyckades jag hälla ur en stor kopp choklad över hela soffkudden, och den går inte att ta loss så torkade som en galning med alla möjliga medel. men en dag senare stank det sur mjölk. Jag torkade flera gånger till men inget fungerade... min soffa för 11 000 liksom?! blev tvungen att ringa runt till olika firmor och ringde till sist colorama för att höra om dom hade en klädseltvätt och det hade dom för 150 spänn att hyra, det lät ju bra så jag åkte dit och skulle betala då tar han fram en rengöringsmedel och frågar om jag har sådant till maskinen? "nej" svara jag och han scannar den, 500 kr blir det då säger han. What?! medlet kostade 345 spänn och jag kommer behöva använda 2 korkar. wtf... men hade inget val, hittade ingen annan stans att köpa heller.
hur som helst körde maskinen över soffan och får väl se om det funkar annars måste jag slänga soffan och ja... en ny?!
Fy vilken otur du har haft :(

Här går allt bra. 12 dagar till löning och gott om pengar kvar. Har beslutat mig för att ha köpstopp under 2015 :) Så ska jag handla något (hästsaker, kläder, skor osv) måste det ske innan 31:e dec i år :) Hygienartiklar och mat får jag såklart handla :D

Köpt julklapp till min syster nu. Det blev fyra produkter från Löwengrip care & colour.
Blev 384 kr om jag minns rätt så hon får nog inget mer nu :p

Torrschampo (Good to go)
Deo (Count on me)
Shower oil (liqued gold)
Hair oil (Hydration Heaven)

Men vad drygt det var inne på apoteket. En av dom i personalen var på mig hela hela tiden och frågade om jag behövde hjälp, att den och den här produkten gör det och så finns det bla bla bla...
Vet inte hur många ggr jag sa att jag klarar mig själv. Spyr på sånt!
Det står ju vad produkterna är till för på hyllan :idea:

Julklappstips önskas!

Ska till ge-kås imorgon och ska köpa dom sista julklapparna.
Vad kan man ge sin svärfar?

Totalt idéstopp i huvudet.

Köpt en stekpanna och hårtork till svärmor som hon önskade sig.
Å after eight som hon älskar och så får dom skolfotot på tösen gemensamt. Ska fixa en ram till det imorgon.

Han kanske behöver något till bilarna. Typ motorolja men hur kul är det att få det :p

Julklappstips önskas!

Ska till ge-kås imorgon och ska köpa dom sista julklapparna.
Vad kan man ge sin svärfar?

Totalt idéstopp i huvudet.

Köpt en stekpanna och hårtork till svärmor som hon önskade sig.
Å after eight som hon älskar och så får dom skolfotot på tösen gemensamt. Ska fixa en ram till det imorgon.

Han kanske behöver något till bilarna. Typ motorolja men hur kul är det att få det :p

Presentkort på Clasohlson :angel:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 608
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar