Snålmånad?

På väg hem från ge-kås och nu är alla julklappar klara förutom till svärfar.
Ska köpa något litet till min man med.

Hittade även till min pappa så ska skicka det nästa vecka och även till en annan underbar person som måste få julklapp!

Skulle inte ha något till hästen men det blev ett vintertäcke. En stl större än han brukar ha så får se om det passar men hoppas det.

Nu har jag bokat frakt med Schenker till paketet åt min pappa och ska lämna in det + några andra imorgon.
Nu hoppas jag bara att han fattar hur man hämtar ut det. Vette fan om han någonsin fått en avi på sms :confused: :D
Han är inte så intresserad av mobiler direkt utan blev såå glad när han kom över en mobil för 100 kr i någon butik :laugh:
Det var ett lagom pris tyckte han. Och ja ni. Snålare gubbe får man leta efter. Förväntar mig ett stort arv av honom sen :angel:

Nu kommer han få en chock. La fyra julklappar i en större kartong som jag slog in i julklappspapper, så han tror han bara får en. Skulle vilja se honom när han upptäcker att det är fyra :eek: paket.

Har inte fått en julklapp av honom sen jag var 10 år gammal typ. Men jag skickar något litet till honom varje år.

44 kr och 5 öre kvar på kontot och får pengar på fredag ;)
Tur man har lite spar att ta av! Har dock kassler som kommer räcka imorgon och hela tisdagen också skulle jag tro. och sen har jag kyckling hemma som nog kan räcka ons tors !
Skulle dock behöva köpa en medicin, men får vänta med det :P

44 kr och 5 öre kvar på kontot och får pengar på fredag ;)
Tur man har lite spar att ta av! Har dock kassler som kommer räcka imorgon och hela tisdagen också skulle jag tro. och sen har jag kyckling hemma som nog kan räcka ons tors !
Skulle dock behöva köpa en medicin, men får vänta med det :P

Har mer än dig kvar men känner mig pank ändå. Jäkla jul :p
Jag får pengar på torsdag men det börjar bra. Hovslagaren 08.00 så 900 kr ryker direkt innan jag ens hinner se dom på kontot typ.

Ska handla lite mat inför veckan men bara lite komplettering till det som finns hemma.

Mannen sa innan idag när han skulle till jobbet att han behöver ett nytt underställ så det ska jag fixa ett i julklapp åt honom. Dom borde väl finnas typ på Stadium?

Har mer än dig kvar men känner mig pank ändå. Jäkla jul :p
Jag får pengar på torsdag men det börjar bra. Hovslagaren 08.00 så 900 kr ryker direkt innan jag ens hinner se dom på kontot typ.

Ska handla lite mat inför veckan men bara lite komplettering till det som finns hemma.

Mannen sa innan idag när han skulle till jobbet att han behöver ett nytt underställ så det ska jag fixa ett i julklapp åt honom. Dom borde väl finnas typ på Stadium?

Såg en annons i tidningen häromveckan där stadium eller Intersport sålde underställ från Craft för 199kr :)

• Gilla
Reactions: MM
Någon annan som har en viss förmåga att överköpa julklappar till folk?

Alltså, jag kan gå runt som nu tex på ge-kås i helgen och hitta 20 prylar till en person bara.
Liksom, åh det skulle nog hen gilla, och det där och det där och så köper jag alltihopa. Sen när man kommer hem så inser man först hur många paket det blev. Jag kan inte vara ensam va? :p

Och andra. Där får man käka ångestdämpande för att man inte hittar en pryl!

Handlade lite mat idag för 245 kr som ska räcka nu i några dagar. Å så en chokladkartong till hovslagaren på torsdag som liten julklapp. Han förtjänar den med tanke på hur stilla min häst står när han skor.

Alltså, jag kan gå runt som nu tex på ge-kås i helgen och hitta 20 prylar till en person bara.
Liksom, åh det skulle nog hen gilla, och det där och det där och så köper jag alltihopa. Sen när man kommer hem så inser man först hur många paket det blev. Jag kan inte vara ensam va? :p

Och andra. Där får man käka ångestdämpande för att man inte hittar en pryl!

Jag är precis likadan!

Hm, det där med hovslagaren hade jag inte tänkt på, vi har inte haft vår hovslagare så länge.. Stallägaren däremot ska få något litet, även om hon inte ville. Och hennes dotter, eftersom jag inte "fick" köpa något till henne :devil: :D

Ny månad idag :bump:

Satte in pengarna som blev kvar från månaden delat lika på hästkontot och sparkontot förutom en femhundring min man ska ha för glasögonen jag köpte för en månad sen.

Ska handla hem lite mat nu tänkte jag så vi har över helgen. Orkar inte storhandla. Känns så onödigt när det är julafton nästa vecka och vi ska iväg då. Dumt om maten hinner bli dålig.
Passar väl på att köpa deras godispåse tills imorgon med.

Pappa fattade smsavin och såg att han hämtade ut paketet tidigt i morse :up:

Han får inget märkvärdigt. En skål formad som en ekorre, två påsar nötter med flera olika sorter i varje, en nötknäckare och en chokladask.

När jag var liten (8-10 år) och firade jul hos honom så hade han alltid flera stora skålar med olika nötter, så jag tror det blir uppskattat. Så mycket minns jag iaf av jularna hos honom :)
Å ett julkort av tösen med så blir det lite personligt med.

Har handlat lite mat för helgen, satt över hästens pengar till hans konto så är det klart och ikväll ska jag skicka in om att jag är mammaledig över julen så blir det någon extra tusing i januari. Har så mycket dagar kvar för tösen så måste börja plocka.
Turligt nog får jag plocka 100% föräldraledigt trots att jag har 50% aktivitetsersättning. Jag vet inte hur fk sätter sina regler men det är bra för mig :)

Är alla klara med sina julklappar eller ska ni ut i panik i helgen och slösa pengar? :p

Blev klar med sista klapparna igår, idag spenderade jag cirkus två timmar med att slå in paket. Några av mina + de mesta av pappas. December är ingen snålmånad för oss :o

• Gilla
Reactions: MM
Blev klar med sista klapparna igår, idag spenderade jag cirkus två timmar med att slå in paket. Några av mina + de mesta av pappas. December är ingen snålmånad för oss :o

Slog också in dom flesta igår. Roligaste är ändå att slå in barnens när dom hjälper till och tror sig slå in farmor och farfars :p
Men då var det bara en chokladkartong :)

Tomten kommer strax hit så får se om alla blir glada :)

Min man får agera tomte detta året. Det var ju farfar förra året men tösen avslöjade ju honom :D

Lånade pengar av ponnyn till min förlovningsring men de har hon fått tillbaka. Sparat lite denna månaden men vågar inte sätta över mer till sparkontot innan hyran är dragen. Funderar starkt på betäckning i vår och det hade ju egentligen varit bra om jag räknade ut hur mycket jag behöver spara per månad för att få det i hamn.

Någon som vet om det är mycket extra som tillkommer förutom själva avgifterna till hingsthållaren? Kommer bli naturlig betäckning med en ponnyhingst, bete/uppstallning räknar jag med någon månad eller två men sen då?

Lånade pengar av ponnyn till min förlovningsring men de har hon fått tillbaka. Sparat lite denna månaden men vågar inte sätta över mer till sparkontot innan hyran är dragen. Funderar starkt på betäckning i vår och det hade ju egentligen varit bra om jag räknade ut hur mycket jag behöver spara per månad för att få det i hamn.

Någon som vet om det är mycket extra som tillkommer förutom själva avgifterna till hingsthållaren? Kommer bli naturlig betäckning med en ponnyhingst, bete/uppstallning räknar jag med någon månad eller två men sen då?

UL för att kolla fostret, försäkring, foder, ev komplikationer vid fölning, hovslagare med specialutbildning om fölet är sned i benen. Vaccinationer av stoet innan fölning. Vaccinationer för fölet, pass, DNA, chipmärkning. Etc. Det finns massor av utgifter. :eek:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 597
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar