Hej kära ni! Det var ett tag sedan jag skrev här nu.. men känns väl rätt aktuellt igen för mig del. Jag har som mål att ta mig iväg på min drömresa till New York nästa vår eller höst, och med min dåliga ekonomi så är ju det verkligen en utmaning då jag vill kunna shoppa där dessutom och det är ju inte gratis direkt. 1500 lägger jag undan varje månad. Sen lägger jag även undan 700 kr till sparande för förmodad restskatt. 2200 går alltså till "sparande" totalt, och det är ju mycket för mig med min ekonomi. Men skam den som ger sig!!
Nu dock kommer min lön bli sämre då jag kommer få Akassa för 1 vecka den här månaden, eller i värsta fall en veckas karens?= 1 veckas missad lön ?! då kommer det bli knapert och jag kommer få ta av sparandet.... vill helst inte men kanske inte kommer ha något val.
Hur som helst så har jag nu 1200 kr på kontot till den 19onde, det skall gå....... hoppas jag!
Nu dock kommer min lön bli sämre då jag kommer få Akassa för 1 vecka den här månaden, eller i värsta fall en veckas karens?= 1 veckas missad lön ?! då kommer det bli knapert och jag kommer få ta av sparandet.... vill helst inte men kanske inte kommer ha något val.
Hur som helst så har jag nu 1200 kr på kontot till den 19onde, det skall gå....... hoppas jag!