Snålmånad?

Många försäkringar har självrisk + en viss % på totalsumman, så om du har en räkning på 5000 kr och har 700 i självrisk + 15% rörligt blir det 1450:-

Så långt är jag med, men tycker att vi betalade alldeles för mycket själva - de ersatte typ 400 och vi betalade runt 1200:- :crazy:

Så långt är jag med, men tycker att vi betalade alldeles för mycket själva - de ersatte typ 400 och vi betalade runt 1200:- :crazy:

Det är ju oftast vid en högre summa som man tjänar på att ha en försäkring.
Som tex när min förrförra häst fick borrelia och fick stå på djursjukhuset i 10 dagar. Räkningen landade på 31.000 kr men jag betalade bara 8000 kr.
Det är först då man märker av försäkringen.

Det är ju oftast vid en högre summa som man tjänar på att ha en försäkring.
Som tex när min förrförra häst fick borrelia och fick stå på djursjukhuset i 10 dagar. Räkningen landade på 31.000 kr men jag betalade bara 8000 kr.
Det är först då man märker av försäkringen.

Samma för hästen, hennes dyra undersökningar hade jag nog fått tänka över två eller tre gånger om hon inte var försäkrad.
Jaja, återbesöket för kanin lär ju bli billigare i alla fall :D

Nu har jag äntligen fått igång mitt ICA-kort så nu ska jag börja ha ett separat matkonto. Blev glatt överraskad då jag "hittade" 100:- där som jag glömt bort att jag fått i välkomstgåva. Ska även hämta ut lite olivolja man fick som present som jag inte kunnat plocka ut eftersom kortet ej fungerat.
Tänkte sätta mig ned och betala räkningarna tidigare idag, men lyckades då spärra dosan... Blir galen av att ha tre banker med alla dessa koder! Snart är jag i alla fall av med Nordea. Tur i alla fall att jag bor ca tio minuter från LF's kontor så jag kunde bara gå dit och be dom att läsa upp dosan igen!

300kr kvar på kortet nu, får lön inatt. Kommer få 7600 kr i lön. 3300 till hyra 4300 kr kvar till julklappar och mat och allt annat. visseligen får jag ju då Fk 19 dec igen så då kan man kanske ta liiita av det till någon julklapp också om jag inte hunnit/kunnat köpa allt. Men det blir en tight månad helt klart. Ska försöka komma undan så billigt det bara går med julklappar i år.

Fk ringde mig idag och undrade över min årsinkomst för att kunna fastställa vad min SGI är, och jag har inte en susning alltså. Men hon skulle höra efter med min arbetsgivare. Man hoppas ju att man kommer få lite högre ersättning i alla fall.

Tror ni inte jag fick en sur räkning idag :(
Bara på 100 kr för ett missat läkarbesök som jag avbokade i tisdags förra veckan :mad: :banghead:

Så jävla surt!

Men min man ska ringa dom imorgon och prata med dom och så hoppas jag dom tar på sig misstaget. Visst, bara 100 kr men det är 4 chipspåsar :idea:

Då var räkningarna betalade och om jag räknat rätt kommer jag ha ca 3500:- att leva på denna månad. Önskar verkligen att jag hade någonting att sälja så att jag kunde tjäna lite extra pengar.. Kommer jobba mycket över jul och nyår men de pengarna kommer jag sätta in direkt på sparkontot så att jag har någonting att leva av i sommar. Nästa termin måste jag verkligen försöka hitta ett extra-jobb att pyssla med några timmar i veckan!

Jag fick sålt min kristallkrona igår, så de pengarna tänkte jag ha som matpengar denna månaden. Har inte betalat några räkningar ännu, tänkte göra det på min lunchrast idag :)

Alltså hur kan någon bli sur för att en grej på tradera in kommit fram ännu, tror jag hade pengarna tidigast i måndags. Postade så fort jag kunde. Lite förståelse för att man köper av en privatperson som gör annat än att passa tradera-grejer och bor i en postlåda måste väl finnas? Mitt smådjur var ju dessutom tvungen akut in på sjukhus och det kommer verkligen först in min värld. Så sur, hen köpte ett fuckin halsband för 1 kr! :rage:

Alltså hur kan någon bli sur för att en grej på tradera in kommit fram ännu, tror jag hade pengarna tidigast i måndags. Postade så fort jag kunde. Lite förståelse för att man köper av en privatperson som gör annat än att passa tradera-grejer och bor i en postlåda måste väl finnas? Mitt smådjur var ju dessutom tvungen akut in på sjukhus och det kommer verkligen först in min värld. Så sur, hen köpte ett fuckin halsband för 1 kr! :rage:

Jag kan till viss del förstå att folk blir sura över det, jag var själv grinig häromveckan för att jag köpte studentlitteratur på Blocket men det tog en jäkla tid innan den kom fram. Betalade med Swish på söndagen och fick bekräftat att den skulle skickas nästkommande vardag. På fredag får jag sms att den lämnats in så helgen går och på tisdag (efter tentan som jag behövde boken till :angel: ) får jag hämta den hos ombudet. Förpackad i en ICA-kasse med bruntejp runt. DÅ kan jag säga att all irritation släppte och jag blev full i skratt. Det tar fem arbetsdagar att lägga en bok i en ICA-kasse, vira tejp runt och skicka den! :D Man kan väl hålla sin irritation för sig själv och respektera att folk har ett liv. Skulle aldrig gnälla till säljaren över en sådan grej!

Tjänade in 1500 kr igår på att flyttstäda en lägenhet :)
Ska sätta mig ner nån dag och kolla igenom och försöka lägga upp nån slags budget denna månad. Kommer nog gå bra, har inga julklappar eller dylikt att tänka på!

Jag kan till viss del förstå att folk blir sura över det, jag var själv grinig häromveckan för att jag köpte studentlitteratur på Blocket men det tog en jäkla tid innan den kom fram. Betalade med Swish på söndagen och fick bekräftat att den skulle skickas nästkommande vardag. På fredag får jag sms att den lämnats in så helgen går och på tisdag (efter tentan som jag behövde boken till :angel: ) får jag hämta den hos ombudet. Förpackad i en ICA-kasse med bruntejp runt. DÅ kan jag säga att all irritation släppte och jag blev full i skratt. Det tar fem arbetsdagar att lägga en bok i en ICA-kasse, vira tejp runt och skicka den! :D Man kan väl hålla sin irritation för sig själv och respektera att folk har ett liv. Skulle aldrig gnälla till säljaren över en sådan grej! :up:

1 1/2 vecka är lite extremt ja, men jag som säljare väntar ju på pengarna lika länge lika ofta... Inte gnäller jag för det, utan påminner lite vänligt. Sen har faktiskt posten blivit sämre (kanske bara är hos mig, vem vet) och levererar inte lika ofta över natten längre.. Blev i alla fall sur på att hen blev sur när jag förklarade att grejen var skickad men jag inte visst riktigt vilken dag eftersom jag åkt in akut med mitt smådjur.

Slutsumman är väl att vi borde gnälla mindre och vara mer snälla! :d

Tror ni inte jag fick en sur räkning idag :(
Bara på 100 kr för ett missat läkarbesök som jag avbokade i tisdags förra veckan :mad: :banghead:

Så jävla surt!

Men min man ska ringa dom imorgon och prata med dom och så hoppas jag dom tar på sig misstaget. Visst, bara 100 kr men det är 4 chipspåsar :idea:
100 kr är alltid 100 kr! mycket för oss som har det tight. Hoppas du får tillbaka deM!

Jag fick sålt min kristallkrona igår, så de pengarna tänkte jag ha som matpengar denna månaden. Har inte betalat några räkningar ännu, tänkte göra det på min lunchrast idag :)

Tack för påminnelsen. Måste ju betala stallhyran idag :p
Tänker inte alls på att det är ny månad på måndag!

Just det ja. Köpte en tjocktröja till min man när jag var och handlade innan idag.
Kände bara för att visa min uppskattning för allt han gör för våran familj och en tröja håller längre än en blomma.

Men den blev inte så dyr. Ordinarie pris 349 kr, var på rea för 150 kr och jag hade en 50 kronors check där så den kostade 100 kr.

Sen ska jag ställa mig och fixa en av hans favoritmiddagar snart och ha kaffet klart till han kommer hem från jobbet.
Utan honom vet jag inte vad jag skulle göra :love:

Självklart skulle min klocka pajja :(

Den har tappat en sprinter som håller ihop armlänken och en del av länken fattas med. Vet att jag ska ha fler hemma för var inne och förminskade den när jag köpt den men hittar dom inte.

Eftersom det är en märkesklocka så borde man kunna få tag i en ny bit av länken. Får åka in och prata med dom som säljer märket i stan. Jag vet att dom har sålt denna modellen så har jag tur kanske dom har något inne.

Undrar bara vad det kostar om dom måste beställa nya från tillverkaren :wtf:

Satte ut 5 nya aktioner igår och har fått bud på tre av dom :)

Nu ska vi strax till ge-kås och spendera upp alla pengar vi fått in från tradera. Skulle ju köpa julklappar för dom så behöver vi inte ta något från månadens pengar. Tänkte vara lite smart, då känner man inte av att det försvunnit några pengar.

Blev en ny vinterjacka till sonen igår. Den gamla började bli för liten nu. Inte konstigt, han har haft den i fyra år :crazy:
Han stod stilla i växten ett helt år och verkar göra det nu igen :( Så han är mindre än sin syster som är två år yngre.

Var och storhandlade idag och det landade på ungefär 500:-, då inräknat saker som schampo/balsam, tvål, diskmedel och liknande :up:
Dock har jag en förkärlek för julmarknader (var på två bara idag) så det lär nog rulla lite pengar endå :o

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 626
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt i påse
  • Avlivning älskade katt