Snålmånad?

Här börjar månaden om igen på tisdag och jag lever inte på sista kronan så jag är nöjd :bump:

Fattar inte riktigt vad pengarna rullat iväg någonstans precis som vanligt :confused:

Men bara för hästens räkning denna månaden så var det hovslagare, stallhyra, 3 säckar med mat + e-vitamin samt analys. Det blir totalt 4580 kr.
Nästa månad ska han kosta lite mindre. Bara stallhyran som ska betalas och en säck foder. Nu har han mat för en månad på säcken som räcker minst. En räcker i 25 dagar, en annan i 40 dagar och den sista ska räcka i all evighet. Han får 0,2 kg om dagen av den och det är 15 kg i säcken. Dock är den billigast så det suger ju lite. Den dyraste kunde väl räckt längst :p
E-vitaminen ska räcka några månader tror jag det var när jag räknade på det.

Hade inte tid att sätta ut några aktioner igår men ska fixa ut några ikväll.

När min man kommer hem från jobbet när det nu var idag så ska jag till stan för att kika efter någon snygg tröja. Har inget i garderoben som passar inför imorgon. Jag ska på arbetsintervju och är så nervös :nailbiting:
Men hoppas jag får det, så kan jag börja spara ihop till poolen vi ska bygga här hemma nästa sommar :D
Det var en "hej jag söker jobb, har ni något" ansökan så det är bara jag som är aktuell isf. Jag hörde av mig till dom. Så jag hoppas dom tycker om mig.

300 kr kvar på kontot denna månaden, några hundringar i plånboken. Hovslagare betald men inte skatt på bilen, den får faktiskt vänta. Verkar bli en tur till veterinären med ett djur så nu får det bli stopp på allt utom julklappar fram till jul.
Hur svårt kan det vara liksom ;)

Verkar ha gjort av med 5000:- plus alla "vanliga" räkningar. Kändes sådär halvskoj att läsa. :yuck: Har i och för sig tågbiljett hem till jul + Göteborg Horse Show samt köpt biljett till Friends, det gör jag ju inte en "vanlig" månad. Usch, tänk vad pengar!

Rensar och försöker lägga upp saker på tradera. Förutom gamla iPhones (som jag inte har någon) - vad brukar mer funka bra att sälja?
Och hur är det med omdömen, visst får man en påminnelse om man inte lämnat det precis som på e-bay? Saknar omdöme på typ.. 10 saker jag sålt och det känns ju lite tråkigt.
@Matmissbrukaren eller @BernT kanske har svaret på mina frågor? :angel:

Rensar och försöker lägga upp saker på tradera. Förutom gamla iPhones (som jag inte har någon) - vad brukar mer funka bra att sälja?
Och hur är det med omdömen, visst får man en påminnelse om man inte lämnat det precis som på e-bay? Saknar omdöme på typ.. 10 saker jag sålt och det känns ju lite tråkigt.
Jo, man får påminnelse. Men det finns ju inga krav. Jag är lite slarvig med det ibland:angel:

Har aldrig sålt på e-bay, bara köpt. Men på tradera har jag aldrig fått påminnelse. Å andra sidan är jag duktig på att skriva dom rätt så omgående.

Jag fick 211kr för sminket!! Måste ha exploderat sista timmen! :bump:

Jag har över fyra tusen kvar denna månaden!! :banana: Minns inte ens bör jag hade så mycket pengar!! Mycket är tack vare att min mamma gick in och betalade lagningen av min bil!! (Helt plötsligt hade hon bara fört över 2300!!) och pappa sköt till lite bensinpengar när jag körde upp till Dalarna förra veckan :love: Jag är sån som aldrig skulle be om pengar om jag inte absolut behövde det, så det är alltid lite jobbigt när mina föräldrar ger mig pengar oombedda, får typ dåligt samvete. Men är så glad att jag har pengar över för en gång skull! :banana:

@GardenAngel

Vad roligt att du fick så mycket :)

Vad hade du i paketet?

Jag har en del smink som bara ligger och skulle gärna vilja bli av med det.
Skulle vara bra om det kunde finansiera nytt puder åt mig. Köper från clinique och det går på några hundralappar. Det är så lite kvar nu att resten smulade sönder sig häromdagen :(

Jag håller på att organisera mina garderober. Tidigare har jag haft plastgalgar från Jysk som jag stört mig på någon enormt! Krokarna går av, vet inte hur många jag kastat. Plus att krokarna sitter löst så dom snurrar hej vilt och är svåra att hänga på klädstången.

Nu när alla kläder ligger på golvet så inser jag alltså att jag måste köpa nya galgar. Vad ska man inverstera i? Jag blev tipsad om sammetsgalgar. Åkte och tittade på åhlens och dom hade sådana men dom är så tunna att dom böjs ju lätt 99 spänn för 5 st. biltema där hade dom billiga likadana sammetshängare och dom kostade 30 kr /5 st, exakt likadana ;)

Frågan är hur kvaliten är.. om dom orkar hålla uppe jackor som väger lite mer.
jag vill inte köpa en massa olika galgar heller för jag vill ha en enhetlig look i mina garderober.

Trägalgar är ju stadiga men dom glider lätt banden ner på? + att dom är större och tar mer plats, har inte så mycket space...

Jag glömmer typ alltid lämna omdömen :p

@GardenAngel och @Matmissbrukaren Aha, det är så man ska göra! Har sålt mitt smink en och en och oftast fått sålt faktiskt, men inga jättesummor. Ska också lägga ihop till paket om jag har mer i gömmorna :)

Var inte ditt smink helt oanvänt förresten GardenA?

Tack för tipsen om att sälja mobil på tradera :D sålde precis en för 435 kr med totalsprucken skärm! Har lagt ut en stendöd nu också och har redan bud!

610 kr kvar på kontot här :banghead:

Hur då menar du? Innanför sockarna? :p

Jo precis :)
Fick tipset av min pojkvän då jag köpte nya hårda skor. Att tejpa hälarna innan skavsåren kommer, har funkat skitbra!
Använder denna:
Leukoplast---1524-Standard-Tape-5cm-X-5m---1-roll.jpg

Kostar en dryg 20:a på apoteket!

Hämtat ut mina nya glasögon idag så 1995 kr fattigare, men tog det på mannens Volvokort, så räkningen kommer till honom :idea:

Å så har jag hämtat lite lugnande hos veterinären åt min ponny så jag kan klippa klart honom. Inget fan av klippmaskin inte :crazy:
Försökte för andra gången igår i två timmar så nu ger jag upp. Men har redan klippt lite på honom och måste klippa klart, för han ser inte klok ut just nu O_o :p

"fyndade" en ljusstake för 1000:- till mamma i julklapp, genom att jag är med i olika paneler kunde jag få nästan hela på poäng från en sån, betalade 160:-. Sen att själva idén att förgylla en ljusstaket i 24 karat är :banghead:, det är en annan sak.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 633
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV