Snålmånad?

@tolksele Får väl se vad jag ger mig på :p är så skakig i händerna att jag garanterat kommer sticka mig själv mer än jackan! ;) Annars har jag funderat på en sömmerska i närheten som inte brukar vara dyr. Kanske säkrast :angel:

@nexxa

Självklart ska du lämna in jackan och få det ordentligt fixat från start :)
Det är värt pengarna att få det fixat istället för att man själv snålar för att spara dom kronorna.

Vissa saker bör man överlåta åt andra.
Som att färga håret. Ska man färga svart hår blont så är det bäst att låta en kunnig göra det. Annars kan det se ut lite hur som helst. Jag har då aldrig testat :angel:

@Matmissbrukaren Håller med :) Får bli det i veckan tänker jag, nu när man ändå bytt till lite varmare jacka! Att färga håret är för övrigt världens tråkigaste sak att göra på sig själv.. :p

Nu har jag sålt för 3273 kr på tradera och mer aktioner ska ut ikväll! :)
En ska minst ut, redan gjort ett utkast på den (sätter ut via deras app). Sedan är den en till som är enkel att skriva ihop. Eller ja, några fler prylar är väl det men en aktion i taget så det inte känns jobbigt.

Det blir nog lite julklappar i år ändå :p ;)

Ungarna önskar sig bara dyra prylar i år så varenda öre är välkommet.
Det nyaste påhittet från dom är en filt som man sätter över huvudet och om sig och då ser man ut som en tiger, eller panda tror jag det var med :crazy:
250 kr för en sån filt. Dom tröttnar väl efter en vecka...

Å just det, tösen går runt och säger att det är farfar som är jultomten. Hon säger att han är ju aldrig hemma när tomten kommer, och så sa hon att hon kan dra ner skägget och visa mig :D
Det bästa av allt var att eftersom han är tomten så är det han som betalar alla julklappar :p

Vi funderar på att hyra in mannens kusins man som tomte i år så ska vi se vad hon säger :D

Ni som säljer mkt på Tradera, vad är lätt resp svårt att sälja? Är det lönt att lägga upp filmer och böcker?

Det är olika för varje gång. Idag kanske ingen behöver en bok om fåglar, och nästa vecka är det tre som slåss om boken.

Kolla på deras sida och sök på liknande som du ska sälja så ser du om det ger något.

@Matmissbrukaren Du har inte någon i familjen/bland vännerna som är duktiga med nål och tråd? En sådan filt lär man kunna slänga ihop, eller? :)

Tyvärr är den mest sykunniga inte i min vänskapskrets längre, annars är hon grym på att sy. Och sen känner jag ingen annan tyvärr. Men jag får se om filtarna är lika roliga strax innan jul. Kanske har dom kommit över dom. Känner på mig att dom lär fara runt som galningar här hemma och leka tiger och panda med varandra :crazy:

@Matmissbrukaren Annars kanske du kan vänta och se om hysterin lägger sig till efter julafton och se om det är rea efter jul? :)

Jag brukar faktiskt avvakta med lite leksaker dom vill ha till efter jul :)
Och speciellt kläder. Alla butiker har rea på barnkläder strax efter jul och nyår och då brukar jag köpa på mig.
Sonen behöver en ny garderob han med men det får vänta tills rean!

Jag har insett att jag har ett problem, problemet heter Klarna!

Har en skuld i november på 2300 kr (tar alltid deras special, köp nu - betala 3 månader senare :banghead: ) så nu har jag varit i kontakt med dom. Imorgon ska jag ringa och spärra mitt personnummer för fler köp! Det blir ju så himla mycket dyrare att göra såhär, i slutändan betalar man ju minst dubbelt så mycket.

Har suttit där tidigare men med ännu högre skuld, som min mor tog över så jag betalar av till henne istället.
Har lovat mig själv att få en ordnad ekonomi efter nyår. Så himla less nu!

Kommer flytta in hos pojkvännen senast 1 april och behöver mest troligt inte betala nån hyra = kommer kunna spara minst 20 000 kr = jag kan bli skuldfri hos mamma och skaffa mig ett sparkonto!!

Fattar inte hur jag lyckats denna månad. Skulle ha hundra kr över efter allting. Jag har 100 kr kvar på kontot (120 för att vara exakt), 200 kr i plånboken. Jag ska spendera 100-120 kr på något att äta ute, köpa kattgodis till katten, ge flickvännen som jag lånat. Vilket ger mig 100 kr kvar egentligen som var min budget från början om man bortser från att jag har köpt ett par byxor (använda en gång addidas) för 100 kr och sked termometern för 99 kr. Hur har jag lyckats egentligen?

3000:- kvar på kontot och hade tänkt betala hovslagaren (1250:-) med dessa pengarna. Vill egentligen spara någon hundring mer på sparkontot och framförallt lägga tillbaka 1000:- på hästkontot (tog därifrån till att köpa andel i en galopphäst). Träning imorgon för 350:-

Det borde gå ihop det här om man håller i pengarna, eller hur?

Behöver i och för sig nytt busskort för 550:- också.. Åh suck!

Idag har jag fixat nya glasögon som jag hoppas passa mig bättre.
Där jag köper mina så har dom alltid köp ett par för minst 1595 kr och du får ett till par på köpet. Så nu har jag två nya par. Tog ett par i guld och ett par i svart för att variera lite. Totalt blev det 1995 kr.

Sprang även in i butiken där dom säljer mina doftljus och köpte ett stort som jag brukar. Sen hade dom små av den andra doften jag gillar. Istället för 59 kr st så var det 100 kr för 4 st så då passade jag på. Tyvärr så ska dom sluta med den doften :(
Så ligger jag bra till med pengarna nästa vecka så åker jag och köper fyra till. Hoppas bara det finns kvar!

Har en inbokad weekend på gång om några veckor så där går det lite pengar men såå värt det :love:
Blir kanske lite julklappsköp då. Ska iväg till en annan stad och finns lite mer butiker där att kika i än här hemma.

Just nu är jag lite spänd på vart mina fondpengar tagit vägen. Har gett LF ansvaret att flytta över fonderna/sälja-köpa nya fonder men hos N är de borta och inga har dykt upp hos LF.. Ska nog ta och ringa eller svänga förbi där i morgon och fråga vad som hänt. Tyckte att jag saknade typ 7000:-...

Wohoo! Fick precis mitt akvarium sålt! La ut det på Blocket för 1000:- och tänkte att det var lite prutmån i det priset. Hade varit nöjd för 750:-, men de försökte inte ens pruta så 1000:- fick jag! :banana:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 637
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV