Snålmånad?

@zassoo Jag har sparkontot i en egen bank. Lättare att inte nalla. Sparar först varje månad och sen det som blir över vid månadens slut.

Till tradera-folket: Jag har höftat när det gäller frakt på mina auktioner, ska man betala tillbaka om det blev billigare än vad jag skrev?

Kan ju svara mig själv om att dumma Brev Skicka Lätt-tjänsten gör att allt kostar 54kr och att jag bara tog betalt för 30 i frakt :banghead:

@tolksele Var du tvungen att nämna memebox?! O_o Nu måste jag ju spana in det... Har en Glossybox-prenumeration som jag tänkte vänta med att förnya, så jag hinner använda prylarna nåt!
Min förhoppning f.ö. är ju att jag inte ska behöva köpa särskilt mkt hudvårdsprodukter nästa år iom. adventskalendern. :)

@tolksele Har gjort den tabben många gånger när jag sålt grejer, inte kul någonstans :(

Imorgon efm går en av mina Tradera-annonser ut som hittills har ett bud. Hoppas innerligt det triggar igång fler budgivare tills dess!

@tigerflicka Köpte du den dyraste varianten? Har du lust att PM:a mig bild eller info om vad den innehåller? :)

@tolksele I framtiden - skriv till ett "Jag har inte kollat upp den exakta fraktkostnaden utan gör det efter avslutad auktion. Därför kan frakten bli både billigare eller dyrare än det jag angivit." i annonserna :)

@nexxa Japp, den har jag! Jag har för mig att de på bloggen förra året la upp bild varje dag på vilken som var dagens produkt. Annars kan jag såklart PM:a om innehållet. :) Jag vill ha 1/12 nuu!

@nexxa Japp, den har jag! Jag har för mig att de på bloggen förra året la upp bild varje dag på vilken som var dagens produkt. Annars kan jag såklart PM:a om innehållet. :) Jag vill ha 1/12 nuu!

Var inne i butiken idag och såg att de hade tre kalendrar, men på nätet kan jag bara hitta en? Är ju så nyfiken :D

@McFlurry Smart. Längesedan jag sålde på tradera och posten har blivit dyrare, helt klart.

Enligt Traderas sammanställning har jag sålt för 433kr! :eek: Visserligen 10 saker så summan per styck har ju inte varit så hög. Men ändå! Några kronor extra in på kontot trots mina frakt-missar..

@tigerflicka Hade glossybox i något år eller 1 1/2 men jösses vad läppstift jag har i udda färger och massa sminkpenslar för att inte tala om svarta kajaler. Behöver man mer än en liksom? :confused:
Fördelen med Memebox är ju att de har fullsize-produkter. Men kan återkomma med recension när jag har fått hem annat än en box full med nagellack :D

Var inne i butiken idag och såg att de hade tre kalendrar, men på nätet kan jag bara hitta en? Är ju så nyfiken :D
Som @tolksele säger så är det en specialvariant som endast finns på nätet. En sån hade jag förra året. Det innehållet kan du se om du går in på den och klickar på ingredienser, eller vad det nu står.
De andra tre kan man bara köpa i butik. Jag har för mig att jag läst att om att man kan maila TBS om man vill få veta innehållet.

Jag har en fråga till er som verkar ha mycket bättre koll på att sälja saker. Jag har lite möbler som jag ska sälja i samband med flytten, några olika prylar från Ikea. Är det Blocket som gäller, eller finns det bättre alternativ? Vad är lagom utgångspris? Halva nypriset? Eller mer för att ha lite prutmån?

@zassoo Jag har sparkontot i en egen bank. Lättare att inte nalla. Sparar först varje månad och sen det som blir över vid månadens slut.

Till tradera-folket: Jag har höftat när det gäller frakt på mina auktioner, ska man betala tillbaka om det blev billigare än vad jag skrev?

Ja! Alltid.
Skicka med pengarna i paketet. Eller du väger hos posten?
Jag väger själv hemma.

Sålde en till bok igår för 250kr! :bump: 510kr intjänat!
Planerat att kasta ut mina PS3-spel på Tradera också för exet tar med ps3t när han flyttar.
Var skitpepp på att lägga ut dem och då hittade jag dem inte! :rage: Får upp på vinden och leta! 4 spel, tänker att jag iaf borde få in 150kr. #allapengarärbrapengar?

Har dock återupptäckt chai latte.. Exet har en dolce gusto-bryggare, så jag kunde inte låta bli att köpa chai latte igår! :love: Men 54kr för 8 koppar á 120ml..? Och jag vill helst dricka ca 15 om dagen.. Bryggaren försvinner ju visserligen när han flyttar (när det nu blir!?), men jag kommer nog ha en kartong stående hemma hos honom så jag kan dricka det där, för MUMMA vad gott det är!!!! :love: Och jag verkar klara av det även fast jag är laktoskänslig. :bump:

Imorgon blir det loppis! Hoppas på att bli av med många av mina gamla hästsaker som bara ligger och tar plats. Har gjort en liten tabell i Excel med vad jag skulle tjäna om jag får det jag har begärt för alla saker. Strax över 3000!
Fast jag kommer sälja grejerna billigare och till paketpris, jag vill bara bli av med det. Dessutom tror jag inte att jag kommer få allt sålt. Men någon hundralapp hoppas man ju alltid på!

Ska nog ta och lägga ut lite gammal kurslitteratur också, kan nog bli någon liten peng där med.

Mina fonder har gått upp, så där ligger jag 500 kr +. Heja heja! Kollar in på bankens app flera gånger om dagen, bara för att titta lite på pengarna :angel:

Jag börjar närma mig mitt sparmål!
Just nu har jag ca 9700 på vanligt sparkonto och 9000 i fonder. När sparkontot är uppe i 20k ska jag låsa räntan några månader. Delmål 1 i sparandet är 50k, så jag närmar mig! Om jag dessutom lyckas sälja av en massa saker och få in lite mer pengar (som kommer hamna på spar- eller fondkontot) kommer jag ännu närmare!

Haha jag känner igen det där med att logga in på banken för att titta på pengarna @sthu! :angel:
Jag har alltid varit världens Slösa och aldrig sparat en krona! (blev ju inte bättre av att jag ärvde 160k när jag fyllde 18 - dom är slut nu..!) Men nu är det som att jag har fattat detta med att spara pengar!! Har 8k på samlade konton just nu och sikter på att ha minst 3k kvar när jag får pengar! (ska betala lagning av bilen + köra ca 170 mil nästa vecka + äta mat)
Men det är så roligt att se pengarna växa och tänka ekonomiskt!!! :bump:

Sparar du till något speciellt eller mer som en buffert/eventuellt bostadsköp i framtiden?

@GardenAngel Planen är att det ska bli tillräckligt mycket för handpenning på ett hus/gård i framtiden. Men det vet man aldrig hur det blir ;)
Det blev en soffa för 14k, det kommer dra ner spar-tempot rätt rejält..

Men jag har plockat ihop lite av min gamla kurslitteratur nu! Tio böcker, det kan bli en tusenlapp eller två :d Hehe, jag blir nästan beroende av att sälja grejer :D

Känner igen det är @sthu, har fått smak för att sälja grejer nu! :devil: Men lever inte i något överflöd så det är typ bara gamla dvder som går att undvara och tror inte jag kan få speciellt många kronor på det..
Funderar på att slänga ut min gamla söndriga iPhone 4 på tradera och se om det händer något.. Kanske kan få en hundring? :angel: Baksidan är krashad och hemknappen har slutat funka. :angel:

Alltså det är ju lite roligt med tradera ändå :) Nu vill jag hitta mer saker att sälja. Hatar dock att skicka, haha :meh:
Vad säger ni om kläder? Har ett överflöd av klänningar där alla inte ens används en gång per år. Någon/några av dem kan jag tänka mig att sälja.
Är det tradera som gäller där med eller något annat? Hur många bilder behövs, funkar det med bilder på galge eller måste jag klä på mig dem?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 638
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV