Snålmånad?

Någon som har tips på en bra budgetapp? Eller är det enklare med ett excel ark i datorn?

Jag hade nån bra på min iphone men glömt vad den heter.
Nu använder jag ett kalkylark, problemet är att jag missar skriva upp många småutgifter då... ;p
Men jag har mer behov av typ likviditetsbudget (dvs när pengar går ut och in)

Någon som har tips på en bra budgetapp? Eller är det enklare med ett excel ark i datorn?

Jag har en app (Samsung, vet inget om Iphone) som heter Min Ekonomi och kombinerar den med Excel.

I appen kan man lägga upp 12 olika kategorier och göra en budget, men jag använder den endast för att skriva in mina kontanta utgifter.

I Excel har jag en budget där jag skrivit in alla mina förväntade utgifter under året, inklusive konsumtion (nöjen, kläder, semester, lunch och fika på stan och annat som inte är livsviktigt men ändå kostar pengar ibland).
Där gör jag en uppföljning varje månad med hjälp av min internet-bank och min ekonomi-app. Räkningar och det jag betalat med kort ser jag på banken och det jag betalat kontant ser jag i ekonomi-appen. Äntligen har jag hittat ett system som funkar för mig :)

Åh, på tisdag får jag 6000 kr från mitt försäkringsbolag för hästens alla veterinärbesök i våras och början av sommaren. för att inte bli besviken. Jag hade förväntat mig att få inga pengar alls så detta var en glad överraskning!
Rakt in på sparkontot! :banana::o

Min gamla mobil fick jag 150 kr i helgen samt att jag sålde saker för 74 kr. :up:

Angående Tradera, hur lätt är det att få sålt saker där? Vill bli av med grejerna snabbt. Hatar att ha en massa liggande

Här rullar pengarna ut tydligen har 344 kr kr att leva på till den 20nde.. haha, i alla fall på kontot..... men jag har ju spar att ta av sedan när dom är slut. Ska dock försöka att spara så mycket som möjligt.

Idag ska jag till frisören ska bli så skönt att klippa sig igen.
Sedan ska jag äta hos mormor, så där sparar man ju in en middag :)

Egentligen borde jag vara med här sen min bil gav upp. Lagom till besiktningen så la någon grej av så bilen kan inte gasa. Mina bilmekaniker säger att just den dosan som styr gasen kostar mellan 5000 kr till 8000 kr. Bör tilläggas att bilen kostade i runda slängar 8000 kr för att få godkänd till förra årets besiktning och i år har den redan kostat 3000 kr för att ens bara kunna köras till besiktningen. Då är det ännu fel kvar, så ja iår lär den kosta femsiffrigt för att kunna få godkänd att köras. HURRA :mad: Bör tilläggas att jag är föräldraledig, vi har fler bilar i hushållet som ska rulla, plus att vi utöver vår lägenhet även har sambons hus.

Kom hem 5000 kr fattigare i lördags när vi lämnade ge-kås :wtf:

Men nu har vi fått hem allt vi behöver för ett tag. Det blir ju så när man skjuter på utgifterna. Tex när barnen behöver nya kläder. Då måste vi köpa en helt ny garderob på en gång för jag köper inget förens dom växt ur allt gammalt :p
Då blir det ju en större utgift.

Så nu blev det nya kläder till barnen. Tösen får sina i födelsedagspresenter. Så blir det ännu fler paket att öppna. Sedan får hon kläder av min syster i present. Jag bad specifikt om det. Slå två flugor i en smäll liksom :up:

blev en del hästprylar men det gick på hästen konto.

Sedan var vi på Liseberg i söndags. Det var min man som ville dit så han fick stå för hans och barnens åkpass :up:
Jag åker inget och hade kunnat stanna hemma.

Nu är det nya pengar på fredag nästa vecka.

Hämtade ut medicin till mig innan idag och kollade när sonens högkostnadsskydd går ut. Den 31 oktober :down:
Hans medicin är så jävla dyr. Så man måste punga ut med minst en tusenlapp direkt och sedan tusen spänn igen när medicinen tar slut efter en månad. Så kul att lägga pengar på sånt...

@Widerberg Det låter som något jag bör ge mig i kast med! Just nu är jag så trött på att inte bli av med massa saker som bara blir liggande här, lite smått desperat över att sälja av :D Min minimalistiska sida får nervsammanbrott typ :p

Tänkte logga in på internet-banken för att se hur jag ligger till denna månad, men inser snabbt att jag får logga in i morgon istället... Det har blivit något fel så massor av utgifter är dubbelt dragna så det är svårt att se hur mycket pengar jag faktiskt har kvar. Tur att jag har haft så mycket på just det kontot att jag inte gått minus i alla fall!

Jävla skit!

Ge-kås drog dom 4700 kr vi handlade för dubbelt. Och nu gick jag minus så kommer få en böteslapp från banken om det :(

Min man ska ringa dom idag och fixa tillbaka våra pengar. Så jävla surt!

Skulle handla på kortet igår och då var alla pengar borta...

Tänkte logga in på internet-banken för att se hur jag ligger till denna månad, men inser snabbt att jag får logga in i morgon istället... Det har blivit något fel så massor av utgifter är dubbelt dragna så det är svårt att se hur mycket pengar jag faktiskt har kvar. Tur att jag har haft så mycket på just det kontot att jag inte gått minus i alla fall!

Vilken bank har du?

Jävla skit!

Ge-kås drog dom 4700 kr vi handlade för dubbelt. Och nu gick jag minus så kommer få en böteslapp från banken om det :(

Min man ska ringa dom idag och fixa tillbaka våra pengar. Så jävla surt!

Skulle handla på kortet igår och då var alla pengar borta...

Men åh ! VAD DUMT! Hoppas dom kan lösa det snabbt!

@Matmissbrukaren har du Nordea så ska du INTE betala någon övertrasseringsavgift. De har haft något tekniskt problem så alla transaktioner som bokfördes den 6:e (framförallt betalningar gjorda på helgen) har dragits en gång till den 7:e. De jobbar på det och pengarna ska vara tillbaka på kontot under dagen.

@Matmissbrukaren har du Nordea så ska du INTE betala någon övertrasseringsavgift. De har haft något tekniskt problem så alla transaktioner som bokfördes den 6:e (framförallt betalningar gjorda på helgen) har dragits en gång till den 7:e. De jobbar på det och pengarna ska vara tillbaka på kontot under dagen.

Det är Nordea jag har. Då avvaktar jag med att ringa ge-kås och hoppas pengarna kommer tillbaka snart.
Får jag hem en böteslapp kommer jag gå till deras kontor och överklaga.

Tjohoo, fått tillbaka mina pengar nu :bump:

Räknade ihop hur mycket dom dragit extra för mig, 6695 kr :eek:
Inte konstigt jag fick panik när jag såg hur mycket minus jag låg när jag loggade in på banken :crazy: :p

@Matmissbrukaren Fy, mardrömmen :eek: Skönt det löstes så snabbt! Och även om du riskerat få böter av din bank för övertrassering så borde det ju ersättas av Gekås som begått misstaget?

Kan kika in och meddela att min ekonomi barkar raka vägen åt helvetet just nu! Orkar dock inte stressa upp mig för det, får nog köra en omgång med Tradera i morgon om jag hinner

@Matmissbrukaren Fy, mardrömmen :eek: Skönt det löstes så snabbt! Och även om du riskerat få böter av din bank för övertrassering så borde det ju ersättas av Gekås som begått misstaget?

Kan kika in och meddela att min ekonomi barkar raka vägen åt helvetet just nu! Orkar dock inte stressa upp mig för det, får nog köra en omgång med Tradera i morgon om jag hinner

Min man ringde dom och vi var inte dom enda som råkat ut för detta. Det var Nordea som gjort fel. Jättemånga som var drabbade. Så han ringde banken och dom sa att dom skulle fixa det under dagen. Så jag tror att dom gör så att alla som gick minus på kontot under dessa dagar slipper undan böteslappen. Annars kommer dom tjäna stora pengar på det :p
Dom hade skrivit på sin sida på nätet om problemet.

Jag tjänade 500 kr idag :D

Köpte ju presenter till tösen från svärmor/svärfar och min svägerska med när vi var på ge-kås, och dom plockade på sig presenter för 500 kr.
Men jag saknar ju inte pengarna eftersom dom redan försvunnit så att säga. Ska jag spara undan dom eller passa på att köpa ännu mer kläder till tösen?

Nu får hon;

2 leggins
1 klänning
1 mjukisdress med byxa och hoodtröja med dragkedja
3-pack sockar
7-pack trosor
4 långärmade tröjor

Och så fick hon även ett fleecefodrat galonset med jacka och byxa att ha nu under hösten, ett par fodrade vantar och ett par fodrade galonvantar att ha i regnet.
Å en ny mössa har hon fått med.

Det fattas bara vinterkängor. Kanske borde lägga pengarna på det då både hon och sonen behöver nya. Köper alltid samma modell. En gummistövel med hårdare gummi som är teddyfodrade. Dom är super. Både varma och helt vattentäta. Finns inga bättre vinterkängor. Dom kostar 200 kr paret så köper nog till båda två på en gång då. Å så kan hon få något klädesplagg för den sista hundringen. En kofta kan ju vara bra att ha i vinter.

Mer presenter behöver hon inte få för hon ska ha barnkalas nästa helg och om någon vill komma så får hon ju fler då.
Hon började ny skola i höstas så jag hoppas dom hon bjudit vill komma så kan hon passa på att lära känna dom bättre. Dom är 30 st i hennes klass men hon fick bjuda 12 st. Mer ungar klarar jag inte av :crazy: :p

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 643
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar