Snålmånad?

Utgifter idag:
- Hyra: 3900:-
- Flygbiljett tur/retur över jul: 800:-
Utgifter i morgon:
- Hyra: 3750:- (har jag för mig)
- Flygbiljetter hem nästa vecka: 800:-
- Telefonräkning september+oktober: ca 400:-
- Mat ??:-

Mår nästan lite illa över att rada upp alla utgifter...

@zoller Är kläderna i fint skick och av ett "bra" märke kan man ju absolut tjäna pengar! De har ju mycket mer, förhoppningsvis, andrahandsvärde. Ett tips är ett sätta det några tior mindre än tänkt pris, så man blir av med det och får in en summa om än mindre än inte får sålt alls. Extremt frustrerande

Idag seglade lite pengar iväg minst sagt.
Doppresent 425 kr
Födelsedagspresent 250 kr
Mat 180 kr

Har medicin att hämta ut för 228 kr respektive 51 kr. Dessutom måste mobilen få ett fodral innan den blir fullständigt repig på framsidan. Och redan nu vet jag att från och med nästa CSN-inkomst och ett år framöver kommer bli tungt att dra. Härliga nyheter :wtf:

Betalade utställningen för vovven idag. Hästen anmäler jag lite senare men det går ju från hans konto. Även hans försäkring blev betald i veckan och hundens ringde jag och ändrade i måndags. Blir typ 20 spänn dyrare i månaden nu eftersom jag höjde upp veterinärvården till max igen nu när dom ändrat villkoren. Innan var det max 50.000 kr och nu höjde dom till 75.000 kr! Så självklart höjde jag till det. Känns skönt att veta att dom har bra försäkringar.

jag tänkte sälja saker också, kanske man kan få in en slant på. Det vore skönt.
Brukar ni sälja av kläder och saker ni inte använder? Har en hel drös med märkeskläder som inte är så mycket använda som jag nog kan övertala mig om att bli av med.

Ska nog införa en "köper du något nytt måste du sälja något gammalt"
blir det för svårt kan ju alltid sälja saker till sig själv typ

Jag hoppar in i tråden då jag har gått ner i arbetstid på mitt "riktiga" jobb och samtidigt renoverat hemma OCH köpt en till häst... (ja, tanken är ju att hästen ska fungera lite i verksamhet framöver men ändå...) Hur som helst, måste spara o snåla (och tjäna pengar ;) ) här nu för att få det o gå ihop.

Ägnade mig åt traderaförsäljningar i veckan:

En gammal digitalkamera som aldrig använts nästan: 500 SEK
Iphone 4 med spräckt skärm o trasigt aux-uttag: 500 SEK
Ett par sneakers: drygt 100 SEK

Ska försöka lägga ut lite kläder också, har fler vinterjackor än vad jag behöver exempelvis.

Jag borde också sätta ut på Tradera. Har hur mycket kläder som helst som barnen växt ur! Typ 4 fulla ge-kås kassar.
Å sen har jag lite hästprylar som ska säljas med. Ponnyn växte ur sina ponnyschabrak så har fått köpa på mig några i stl full istället.
Barnens overaller från förra vintern som är som nya samt några av deras gamla vinterkängor.

Det finns hur mycket som helst här hemma. Även en barnvagn med massa tillbehör och en tvåhundsbilbur som vi inte har någon användning för eftersom vi bara har en hund numera.

Har inte hållt tillbaka pengarna så noga denna månad än så länge och det märks väl. Har 1000 kr kvar på kortet nu fram till den 20nde när jag får FK. Jag har betalat hyra, akassa,mobilräkning,fack osv. så Mat och nöje är det som kommer vara resterande.

600 kr sitter på sparkontot som jag lär använda till frisören nästa vecka. Inte klippt mig så ofta nu för att jag har sparat pengar, men nu är det dags. Försöker spara ut håret så det behöver toppas.

Har sjukgymnasten också nästa vecka kommer kosta 100 kr.

Kommer garanterat få ta lite ur sparkuvertet för att gå runt på slutet tror jag. Men så är det ju! Har inhandlat lite kläder för första gången på länge. Har även köpt lite frukt å faktiskt läsk ;)

Fyller år den här månaden, Jippi! Kanske man kan få en slant därifrån iaf!

Var på loppis-runda idag och detta är resultatet:
- Hemstickade tumvantar; 70:-
- Stickad barnklänning; 10:-
- Stickad barnkofta; 10:-
(Ovan gick oavkortat till Världens Barn)
- Stickad tröja från Marc O'polo; 70:-
- 6 st böcker; 30:- totalt
- 2 ljuslyktor; 10:- totalt
- Stor korg med handtag 10:-

Så, att spara pengar går inte så bra för mig just nu *harkel*, men det känns ändå som jag fyndat riktigt bra och dessutom skänkt 90:- till välgörande ändamål!

Fyndat idag.

Pepsi max 24 pack för 59 kr :D
Köpte två flak. Normalpriset är 94,95 kr!
Jag dricker ju typ 4-5 flak i månaden :o
Bad min man gå inom butiken igen och köpa två flak till :angel:
Fick bara ta två per hushåll.
Där kan man snacka om att kunna spara pengar men jag är så jävla beroende av det...

Sedan kotletter på halva priset. Går ut idag men bara att frysa in ju.
Kvarg till halva priset för den går ut om någon dag. Det äter min man till mellanmål så det är väl uppäten imorgon.
Sen sålde dom ut kapslar till våran kaffemaskin, en tassimo. Vanligtvis kostar ett paket 50 spänn och nu sålde dom ut dom för 10 kr paketet!
Så jag köpte 4 st och nu kommer jag dricka varm choklad varje dag ett tag framöver :p

Köpte en bok till tösen i present på rea, äpplen till hästen för halva priset påsen. Blev 5 kg äpplen för 25 kr.
Sedan sålde dom ut sockar i 4-pack för 39 kr, normalpris 69 kr. Så köpte ett packe var till barnen.

Känner mig nöjd med dagens inköp.

Dessvärre ska vi till Ullared i helgen :crazy:

Drog på mig en p-bot häromnatten, i mitt bostadsområde haha. Tydligen gäller 20 minuters-parkeringen bara 20 minuter oavsett tid på dygnet och oavsett om man bor här eller ej :angel:
Sura pengar att betala dock...men jag har sålt lite mer kurslitteratur som får finansiera det lilla snedsteget :p

Har fyllt frysen med massa mat och behöver inte handla något mer denna månaden förutom typ fil, frukt och grönsaker. Så skönt!

Wow, vilket kap jag lyckats göra i helgen.
Ska flytta och bestämde mig för att jaga rätt i ett skrivbord, så åkte upp till mamma så drog vi till en secondhandbutik. Vi hittade ett skrivbord i massivt trä för endast 250kr, 4st snapsglas i massivt glas för 20kr, sen hittade mamma även ett par sprillans nya byxor som passade mig som hade orginalprislappen kvar fast priset var överkryssat med svart, orginalpriset var 699kr och vi köpte dom för endast 50kr!
Fick även en helt ny elvisp av styvfars mamma för att hon hade köpt den via några samlade poäng och tänkte att det var bra att ha, men den hade bara legat och samlat damm. Känner mig så ekonomisk, känns bra att kunna unna sig något fast det inte kostade så mycket för mig, tjoho. :D
Har bara 2000kr kvar att leva på till den 25:e, och då kommer hovslagaren och veterinär i månaden också, plus att jag troligen måste tanka bilen för 800kr innan dess.

Ibland hittar man rena skatter i secondhandbutikerna! :up:

500:-?! Lätt att jag ska sälja min när min iPhone 6 har kommit...

Borde också ta itu med mina försäljningar, har bla en kristallkrona jag vill sälja.

Gör det! Just elektronik får man in mycket på! ;)
Nu har jag varit lite ridlärare också. Bra att vara frisk igen, inte kul att vara sjuk några dagar när man redan får ut lägre lön.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 641
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA