skönt att denna månaden är över.. from nästa månad kommer alla jobbiga räkningar vara betalda.
ska försöka börja spara undan 10 i månaden nu och inte ett öre mindre. Rätt nöjd att jag lyckats spara en hel del detta år trots flera resor i somras, veterinärkostnader i förbannelse.. Men man kan alltid bli bättre!
Såå min plan är gröt varje morgon, det är väl billigare och mer mättande än mackor?
Middag hemma och matlåda varje dag, billiga maträtter?
Hur gör ni som är vegetarianer? har alltid fått för mig att det är dyrt men det kanske beror på om man bara äter soyakorv.. Bönor är väl inte så dyrt? Jag äter bara ekologiskt, svenskt kött och det är ju inte så ekonomiskt kanske. så slutar med kött nu.
Eller måste jag äta gröt till lunch och middag också?
Gröt är mycket bättre än mackor havregryn är ju biiilligt också!
Jag gör ofta linsgrytor. Har precis gjort en indisk daal, det blir mycket mat för liten peng och mättar bra!
Jag är inte 100 % veg. Men äter i princip inget rött kött (pja, kött övh) under hösten/vintern. Här blir det mycket fisk, räkor, bönor och linser...
Om du t.ex vill ha tacos, så kan du använda mosade kidneybönor istället för köttfärs/soyafärs. Billigt och smakar som himmelriket!