Snålmånad?

Jag joinar er och vad duktiga ni är förresten!

Jag har ju gått och köpt mig en häst till, lite halvt oplanerat! Har sparkonto men det vill jag inte röra, så förhoppningen är att klara mig på 1000 kr tills lönen trillar in.. Typiskt nog gick min laddare till telefonen sönder så en sådan måste inhandlas.. Annars kommer pengarna gå till mat och bensin, det SKA gå :)!

Måste köpa ny mascara men fick turligt nog ett presentkort på 200 kr på Kicks när jag fyllde år förra veckan och min mascara kostar 225 kr. Dock har jag en rabattcheck på 20% på valfri vara och utnyttjar jag den går den inte ens på hela presentkortet :p
Men finns säkerligen något annat jag "behöver".
Mannen fyller år om en månad så kan ju se om jag hittar någon present till honom där :)
Han använder vax till håret så går väl ta något sånt. Han använder det varje dag så det blir inget som bara ligger och skräpar.

Handlade mat för 1200 kr idag så nu ska vi väl klara oss ett litet tag.

Det kommer bli en tur till Ullared inom ca 10 dagar så kommer bli lite påfyllning av husgeråd, presenter till tösen, säkert något till hästen och hundens blötmat. Hittar bara det märket där.

Vi åkte till ica maxi och citygross och storhandlade är imponerad av att jag höll veckobudgeten kan jag säga. Jag köpte absurda mängder strumpor för 10 kr paret och vi hittade bra korv som kostar 60 kr för stort packet annars 20 kr för dom gick ut idag. Bara att langa in i frysen. + popcornen jag vill ha finns bara ica maxi så vi köpte 2 packet vardera.

@MidnightSoul Jag hamstrade också massa strumpr på min Ica Maxi för samma pris för ett tag sedan. Älskar känslan av nya strumpor! Lika underbar känsla som renbäddad säng! :love:

Min mobil har ju sakta men säkert börjat ge upp och den jag ville ha var såklart helt slut på lagret i alla våra sådana butiker så mitt alternativ var först att köra en bit men så gick det turligt nog att få en skickad i alla fall så nu sparade jag in 250 kr i diesel! Den skulle komma om 3-5 arbetsdagar och jag beställde den idag så den dyker upp i slutet av nästa vecka. Ska bli så skönt med fungerande telefon igen :bump:

nexxa: Tack för ditt svar ang tandläkaren..

Och tack igen till er som svarat mig ang försäkringar och fackförbund. Har ännu inte satt mig o kollat mera på det, måste ta o göra det. Jag gillar inte utgifter -_- :P Fast hellre en liten utgift nu än en stor sen...

//r

Tittar på Lyxfällan och känner mig ganska nöjd - jag är inte den mest ekonomiska människan, men jag går i alla fall inte minus varje månad eller lånar pengar till förbannelse.

På fredag är det lön för min del och kommande månad är förhoppningsvis fri från större utgifter. Hästen är nyskodd, spånet betalt, foder räcker nog hela månaden och framför allt är den sista veterinärräkningen betald!
Har jag tur med Folksam får jag några kronors ersättning för hästens skador dessutom, och det hade suttit fint.

Har visserligen köpt ett nytt svindyrt täcke till den där hästen :angel:, och ska ge mig själv biljetter till GHS...men i övrigt är det inte mycket annat än "det vanliga" som ska betalas och jag hoppas kunna peta in ett par tusen på sparkontot!

Haha, så komiskt @Widerberg tittar också på Lyxfällan, första avsnittet i senaste säsongen med 23 åringen som gick back närmre 100 000 kr i månaden :eek: Pengar är lika kul som det är skit enligt min mening, man längtar tills de anländer men sen känns det skit när man ska betala alla räkningar med :p

Får man haka på tråden om man är som en ungdom i sinnet men på pappret över 24? :laugh:

Har själv levt i snålmånader och kommer få göra lite framöver också, mest för att jag har en dubbelhyra i oktober när jag flyttar (bor själv), sen pajjade bilen och behövde in på service (blev dyrare än vad jag hade räknat med :nailbiting:), hästen behövde tandläkare/veterinär, rampen till hästtransporten behöver lagas (varför ska allt komma på en gång? :eek:)..

Just nu är jag lite orolig att jag inte ska klara mig av att ta mig igenom oktober utan att leva på vatten och bröd, ganska bokstavligt talat, min sparbuffert försvann när bilen behövde in på service. :crazy:

Var tvungen att köpa medicin till mig igår igen, för tusende gången denna månaden. Men nu kostade den hela 14 kr :p
Snart upp i högkostnadsskyddet, bara 200 kr kvar.
Men sen går självklart sonens ut i slutet på oktober. Hjulet går bara runt runt med utgifter... Men där kommer man upp snabbt i högkostnadsskyddet. Hans ena medicin kostar 800 kr förpackningen som räcker en månad :wtf:

Ska betala stallhyran i veckan och imorgon måste jag köpa en säck musli till honom men jag har fått en rabattcheck på 30 kr på granngården så den kostar lika mycket som jag ger på ge-kås då :)

@Matmissbrukaren Det är så skönt när man är uppe i frikort sen, finns det något så trist som att lägga pengar på medicin? Möjligen bensin/diesel då :wtf: Mina mediciner brukar kosta under 250 kr men jag har en som räcker i 45 dagar och kostar 1132 kr och jag kommer in på 50% om ett tag. Men denna månaden blir medicinen 855 kr. Verkligen jätteskoj :crazy:

Gaah, måste skriva en lista till ge-kås resan nästa helg :nailbiting:

Det spelar inte ens någon roll om man har med sig en lista, man får med sig tusen extra saker iaf :arghh:

Åh, nu kom tösen och visade den där jävla hunden hon vill ha i födelsedagspresent. 600 kr på REA :eek:
Men det är typ det enda hon tjatar om. Hoppas hoppas hoppas dom har den billigare i Ullared!

Åh va rara ni är, tror detta är en anledning till varför jag tyr mig bättre till yngre ibland. :love: :love: :D ;)

Själv sitter jag nu nervöst och väntar på lönespecifikationen, nu hänger hela min ekonomi beroende på vad jag kommer få ut efter skatt. När jag gjorde min ekonomi kalkyl så skulle jag gå minus, vilket i praktiken blir att vissa räkningar inte kan betalas. Räknade på min månadslön, som jag alltid får varje månad om jag jobbar som det är tänk. :angel:
Nu hoppas jag att OB-timmarna som släpar sen förra månaden kommer hjälpa till, samt eventuella övertidstimmar också.

Vågar knappt handla mat till mig själv innan jag vet hur mycket pengar jag kommer få. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 635
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV