Men! Vad har du ätit för linsvarianter?
Det är något med konsistensen med linser som gör att jag får rysningar. Spelar ingen roll hur de smaksätts. Gillar inte några bönvarianter förutom ärtsoppa och bruna och vita bönor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men! Vad har du ätit för linsvarianter?
Och en sak som stör mig massor är att samma personer frågar titt som tätt: "Hur har du råd?" Tycker det är lite fult att fråga och ofta uppfattar jag det som att de tror att man har råd till vissa saker genom kredit, lån eller sitter i skiten och inte kan betala hyran för att man köpte tex dyrt schampo, ingen kul slutsats när man benhårt försöker hålla koll på sin ekonomi och som ingen annan, om det inte drabbar dem, har något att göra med.
Är det en fråga ni också kan få?
@MidnightSoul Jo, de undrar min ena förälder med. Men man anpassar ju sig efter förutsättningarna När jag jobbade heltid med högre inkomst än mitt nuvarande CSN så spenderade jag pengar på annat sätt för att det fanns utrymmer
@MidnightSoul Oftast kan ju sådana utgifter löna sig i längden även om det kanske är en klumpsumma som ska ut en gång få gånger. Det är som de med kaniner som köper sågspån och hö i mataffären, rena rånet när du kan få så mycket mer för billig peng med inköp som en höbonde eller spån i storbal till hästarna. Men bor man trångt och i lägenhet kanske man inte har valmöjligheten..
Märker att man blir mer och mer vuxen för att man prioriterar och tänker till mer än en gång innan man handlar
Och en sak som stör mig massor är att samma personer frågar titt som tätt: "Hur har du råd?" Tycker det är lite fult att fråga och ofta uppfattar jag det som att de tror att man har råd till vissa saker genom kredit, lån eller sitter i skiten och inte kan betala hyran för att man köpte tex dyrt schampo, ingen kul slutsats när man benhårt försöker hålla koll på sin ekonomi och som ingen annan, om det inte drabbar dem, har något att göra med.
Är det en fråga ni också kan få?
Fast det får man ju på jobbet också. Jag har ofta goda matlådor med mig (äter lunch när folket på jobbet har 9.30 fika) och folk blir ofta avundsjuka på mina lådor blir ju ett avbrott också när man får sitta i lugn och ro och läsa tidningen och slappna av!
Japp, den frågan har jag fått. Öppet bland folk dessutom. Köpte en Louis Vuitton väska ny i Köpenhamn och hon undrade ifall jag hade råd med den.
Hur fan betalade jag den annars
Har haft fem Louis Vuitton. Har numera kvar två, som jag köpt nya i butik. Resten tjänade jag pengar på på tradera
Som att jag skulle ta en kredit för att köpa en väska för flera tusen. Dom ska och har betalas kontant.
Avskyr att få såna frågor. Fick även frågan om jag har råd att ha häst förra året när jag skulle köpa Dunder. Där tar jag mig råd. Sen jag köpte honom har jag slutat köpa massa dyra kläder varje månad. Innan kunde jag lägga flera tusen på kläder varje månad. Nu går dom till min häst. Men köper såklart kläder med
Jag tar mig råd att ha häst för att jag älskar honom och han gör mig lycklig. Dom säger man inte kom köpa lycka för pengar men det kan man
Här går det helt okej
Betalade hästens räkningar på 4000 kr i veckan
Men det är han värd
Har inga fler räkningar att betala. Betalade min näst sista CSN förra veckan och har alltså bara en betalning kvar, vilket jag redan fått ihop hela summan till och med andra ord är CSN avbetalat! Så jävla skönt!!
Ska betala in sista räkningen till dom nästa vecka tänkte jag. Är så dumt. Kan inte betala två räkningar till dom samtidigt utan måste vänta tills den första gått iväg från kontot innan jag kan betala nästa. Så är därför jag inte redan betalat in sista.
Nuvarande lån - endast bostadslån med tillhörande renoveringslån.
Var på möte med banken förra veckan och allt är grönt för att baka in det lånet i bostadslånet så fort renoveringen är klar och en mäklare värderat om huset.
Känns väldigt konstigt att döpa om kontot som heter CSN på banken till något annat nu. Vet bara inte vad jag ska döpa det till. Semester kanske? Spara ihop och resa iväg nästa vinter eller nåt
ÅÅÅÅÅH vad mycket roligare att betala in till sin egen semester än till CSN Jag kan se fram emot det om ca 40 år eller nåt... (nä jag är inte bitter )Känns väldigt konstigt att döpa om kontot som heter CSN på banken till något annat nu. Vet bara inte vad jag ska döpa det till. Semester kanske? Spara ihop och resa iväg nästa vinter eller nåt
ÅÅÅÅÅH vad mycket roligare att betala in till sin egen semester än till CSN Jag kan se fram emot det om ca 40 år eller nåt... (nä jag är inte bitter )
Ber om ursäkt om jag drar upp något som ni kanske redan diskuterat i tråden, men hänvisa gärna till ungefärlig sida då isf, men annars;
Tandvård!
Det är alldeles för länge sen jag var hos tandläkaren =( och skulle verkligen behöva/vilka gå dit. Har hört att det finns någon försäkring eller nåt så man betalar en viss summa i månaden? Hur betalar ni er tandvård och varför och vad kostar det?
//r