Snålmånad?

Jag ska leva på en lön i två månader. Har exakt 788:- kvar på kontot efter räkningarna blivit betalda. Då har jag två kvar att betala - 1000 resp. 300:-

Jag ligger alltså back 512:- :banghead:

Då har jag fortfarande mat och bensin kvar att betala i TVÅ månader!!! :cry:

@_FiA_ Läser också. Tycker du är himla duktig och inspirerande som tar dig fram trots motstånd :bow:
Angående tandläkaren, du kan inte teckna en försäkring? Eller göra upp om en avbetalning med tandläkaren? Även om det blir dyrare i längden vid ev ränta (eller med tur ingen inom en viss tidsgräns) så kan det ju vara värt att inte tömma sparkonto? Förstår precis hur jobbigt det känns att spara så och sen är det borta i ett nafs.

@LindgrenV Usch, lider med dig :( Läst och svarat lite i din andra tråd. Kunde din mormor hjälpa dig? Hade din mamma möjlighet att lämna tillbaka de 1500 kr du lånat ut eller hon har det lika motigt? Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig!

Inväntar återbetalning från HM på 127 kr, Bubbleroom 503 kr och Ur&Penn 198 kr. Så totalt 828 kr trillar väl in på kortet nästa vecka. Summan på 503 kr kan dröja upp till 3 veckor om jag inte var inlagd i något Swedbanksystem, vilket jag innerligt hoppas jag är, för att invänta en avi flera veckor känns ju ganska så frustrerande..

CSN krävde ju återkrav på ca 4500 kr med avbetalningsstart 29 augusti på 500 kr. Flyttade det till sista september men får då i stället betala 1000 kr..får ta den smällen då. Tandoperationen på 3700 kr pajade alla form av budget. Dessutom har jag inte längre en Londonresa att sukta efter och spara till :( Skulle åkt med bästis och hennes kusin i slutet på april men nu vill kusinen att de ska åka själva så då fick inte jag följa med längre :cry:

I morgon skall jag dra ihop massa väskor, skor, plånböcker osv som inte använts och sälja via FB-loppis tänkte jag.

@nexxa Tack! Ja vad har man för val, bara att kämpa på. Finns dom som har det värre, jämfört med fattiga länder så har jag bra inkomst ;)
Jo visst kan jag teckna en försäkring vet att dom erbjuder det. men eftersom jag ändå har pengarna, även om det är bland det sista jag har sparat så slipper jag ju betala ränta och kan betala hela summan på en gång.. får se hur jag gör.

@Shetlandskusk JO självklart.. ibland så vet man inte om man kan lita på sin tandläkare ;) hur som helst så köpte jag apotekets skena igår och har haft den i natt, tyvärr så låg den brevid kudden när jag vaknade, så den har ramlat ur eller så har jag tagit ur den :crazy:

@_FiA_ Läser också. Tycker du är himla duktig och inspirerande som tar dig fram trots motstånd :bow:
Angående tandläkaren, du kan inte teckna en försäkring? Eller göra upp om en avbetalning med tandläkaren? Även om det blir dyrare i längden vid ev ränta (eller med tur ingen inom en viss tidsgräns) så kan det ju vara värt att inte tömma sparkonto? Förstår precis hur jobbigt det känns att spara så och sen är det borta i ett nafs.

@LindgrenV Usch, lider med dig :( Läst och svarat lite i din andra tråd. Kunde din mormor hjälpa dig? Hade din mamma möjlighet att lämna tillbaka de 1500 kr du lånat ut eller hon har det lika motigt? Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig!

Mormor kommer hjälpa mig om det krisar (vilket det uppenbarligen gör redan nu...). Mamma har betalat tillbaka pengarna men de har gått direkt till räkningar tyvärr...

@LindgrenV Ett par tusenlappar numera försvinner verkligen i ett nafs. Det är dyrt att leva..eller snarare mest att bo och gå till tandläkaren typ :crazy: Förr förra sommaren blev jag sjukskriven men FK vägrade godkänna det trots uppenbara bevis. Levde på 6-700 kr i 4 månader, det var inte skoj...och väldigt påfrestande psykiskt med den stressen jagandes. Fint att du har din mormor som kan rycka in, du får bara satsa att hålla dig ovan vattenytan tills dessa 2 månader går förbi och försöka se målet framför dig med den kommande lönen. Lättare sagt en gjort förstås...

@LindgrenV Ett par tusenlappar numera försvinner verkligen i ett nafs. Det är dyrt att leva..eller snarare mest att bo och gå till tandläkaren typ :crazy: Förr förra sommaren blev jag sjukskriven men FK vägrade godkänna det trots uppenbara bevis. Levde på 6-700 kr i 4 månader, det var inte skoj...och väldigt påfrestande psykiskt med den stressen jagandes. Fint att du har din mormor som kan rycka in, du får bara satsa att hålla dig ovan vattenytan tills dessa 2 månader går förbi och försöka se målet framför dig med den kommande lönen. Lättare sagt en gjort förstås...

Ja verkligen! Ville typ krama min chef när han frågade om jag hade lust att jobba 2,5 timme längre på måndag för att det fattades folk :rofl:

Samma här. Fattar inte hur jag klarade mig på 2 tusen mindre för i tiden.

Förstår verkligen inte folk som äter ute varje dag :eek: visst kanske man kan gå en fredag för att lyxa till det (aldrig hänt mig dock..) det går ju så jäkla mycket pengar! Det är ju superenkelt att ta med sig matlådor liksom!

Förstår verkligen inte folk som äter ute varje dag :eek: visst kanske man kan gå en fredag för att lyxa till det (aldrig hänt mig dock..) det går ju så jäkla mycket pengar! Det är ju superenkelt att ta med sig matlådor liksom!

Men det är gott och trevligt att äta ute och man får ett avbrott från jobbet.

@Gabbi Det där är ju en prioriteringsfråga, dom som tycker det är värt att äta ute nästan varje dag på lunchen får ju göra det. Dock tror jag att inte alla har koll på hur mycket pengar dom egentligen lägger på sina uteluncher. Det ser man ju tex i lyxfällan.

Men det är gott och trevligt att äta ute och man får ett avbrott från jobbet.

Fast det får man ju på jobbet också. Jag har ofta goda matlådor med mig (äter lunch när folket på jobbet har 9.30 fika) och folk blir ofta avundsjuka på mina lådor :D blir ju ett avbrott också när man får sitta i lugn och ro och läsa tidningen och slappna av!

Suck får jag vara med på ett hörn? :meh: Sjukskrivning och arbetslöshet har ätit upp min (en gång i tiden betryggande) buffert. Mycket större utgifter from förra månaden innebär att jag måste leva på luft mer eller mindre. Kattens mat och sand måste köpas inom en månad, ingen aning om hur jag ska klara utgifterna den närmaste tiden. Snart går frikort till läkare och medicin dessutom ut, gah.

Ramen nudlar, here I come. Och tyvärr avskyr jag linser och gröt... :wtf:

Suck får jag vara med på ett hörn? :meh: Sjukskrivning och arbetslöshet har ätit upp min (en gång i tiden betryggande) buffert. Mycket större utgifter from förra månaden innebär att jag måste leva på luft mer eller mindre. Kattens mat och sand måste köpas inom en månad, ingen aning om hur jag ska klara utgifterna den närmaste tiden. Snart går frikort till läkare och medicin dessutom ut, gah.

Ramen nudlar, here I come. Och tyvärr avskyr jag linser och gröt... :wtf:

Men! Vad har du ätit för linsvarianter? :)

Fast det får man ju på jobbet också. Jag har ofta goda matlådor med mig (äter lunch när folket på jobbet har 9.30 fika) och folk blir ofta avundsjuka på mina lådor :D blir ju ett avbrott också när man får sitta i lugn och ro och läsa tidningen och slappna av!

På mitt jobb är jag tillgänglig, eftersom jag är på plats, och då blir jag störd.

Jag kan unna mig att äta ett par ute luncher nån månad ibland. Men då är det ofta 79-89 krs klass på dom luncherna.

På mitt jobb är jag tillgänglig, eftersom jag är på plats, och då blir jag störd.

Får komma till mitt jobb där känner man sig nästan straffad när man får sitta själv i matrummet för alla andra köper mat. Extra tråkigt numera för den som jobbade på ett annat projekt i våran byggnad har slutat annars brukade h*n ofta äta lunch med mig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 632
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV