Vissa väljer att äta ute trots att dom har liten inkomst, då väljer då jag åtminstone att äta billigare och laga det mesta själv.
Samma här. Fattar inte hur jag klarade mig på 2 tusen mindre för i tiden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vissa väljer att äta ute trots att dom har liten inkomst, då väljer då jag åtminstone att äta billigare och laga det mesta själv.
@_FiA_ Läser också. Tycker du är himla duktig och inspirerande som tar dig fram trots motstånd
Angående tandläkaren, du kan inte teckna en försäkring? Eller göra upp om en avbetalning med tandläkaren? Även om det blir dyrare i längden vid ev ränta (eller med tur ingen inom en viss tidsgräns) så kan det ju vara värt att inte tömma sparkonto? Förstår precis hur jobbigt det känns att spara så och sen är det borta i ett nafs.
@LindgrenV Usch, lider med dig Läst och svarat lite i din andra tråd. Kunde din mormor hjälpa dig? Hade din mamma möjlighet att lämna tillbaka de 1500 kr du lånat ut eller hon har det lika motigt? Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig!
@LindgrenV Ett par tusenlappar numera försvinner verkligen i ett nafs. Det är dyrt att leva..eller snarare mest att bo och gå till tandläkaren typ Förr förra sommaren blev jag sjukskriven men FK vägrade godkänna det trots uppenbara bevis. Levde på 6-700 kr i 4 månader, det var inte skoj...och väldigt påfrestande psykiskt med den stressen jagandes. Fint att du har din mormor som kan rycka in, du får bara satsa att hålla dig ovan vattenytan tills dessa 2 månader går förbi och försöka se målet framför dig med den kommande lönen. Lättare sagt en gjort förstås...
Samma här. Fattar inte hur jag klarade mig på 2 tusen mindre för i tiden.
Förstår verkligen inte folk som äter ute varje dag visst kanske man kan gå en fredag för att lyxa till det (aldrig hänt mig dock..) det går ju så jäkla mycket pengar! Det är ju superenkelt att ta med sig matlådor liksom!
Men det är gott och trevligt att äta ute och man får ett avbrott från jobbet.
Suck får jag vara med på ett hörn? Sjukskrivning och arbetslöshet har ätit upp min (en gång i tiden betryggande) buffert. Mycket större utgifter from förra månaden innebär att jag måste leva på luft mer eller mindre. Kattens mat och sand måste köpas inom en månad, ingen aning om hur jag ska klara utgifterna den närmaste tiden. Snart går frikort till läkare och medicin dessutom ut, gah.
Ramen nudlar, here I come. Och tyvärr avskyr jag linser och gröt...
Fast det får man ju på jobbet också. Jag har ofta goda matlådor med mig (äter lunch när folket på jobbet har 9.30 fika) och folk blir ofta avundsjuka på mina lådor blir ju ett avbrott också när man får sitta i lugn och ro och läsa tidningen och slappna av!
Förstår verkligen inte folk som äter ute varje dag visst kanske man kan gå en fredag för att lyxa till det (aldrig hänt mig dock..) det går ju så jäkla mycket pengar! Det är ju superenkelt att ta med sig matlådor liksom!
På mitt jobb är jag tillgänglig, eftersom jag är på plats, och då blir jag störd.