Snålmånad?

Fy f-n vad det gått pengar de sista månaderna, sparandet har inte alls gått bra. Men nu tänkte jag ta tag i detta från och med nästa lön, det som kommer behöva betalas är bilförsäkringen och ett par löparskor annars ska jag hålla i slantarna.

Då var Stockholmsresan över. Blev en del utemat och shopping till hästen ändå. Betalade min visares (hästutställning) mat också (givetvis) så det blev dubbelt upp av allt.

Ska lämna tillbaka en sak på Hööks har jag bestämt mig för. Benskydden jag köpte för ett tag sen. Dom är helt underbara och jag älskar dom. Men fram är dom lite långa och det finns ingen mindre storlek. Så med sorg i hjärtat åker dom tillbaka. Men det blir 700 kr tillbaka.
Köpte en brösta till hästen på rea på Hööks nu när vi var iväg som jag spanat på i all evighet, så fanns den i rätt stl i butiken vi passerade på vägen upp. Ska prova den med sadel idag och hoppas den passar. Annars åker den också tillbaka. Å så köpte jag två par byxor förra veckan. Hittade ett par först för 299 kr och sen ett par för 149 kr i en annan butik jag gillade mer. Så lämnar nog tillbaka första paret. Ska känna på dom igen här hemma först.

Känns ju som månaden började bra :o

Just det ja. Min syster lånade 200 kr tills på onsdag när hon får sin lön, så dom kommer väl tillbaka i veckan med.

Ah, imorgon är det äntligen löning!
Trodde jag skulle ha en hyfsad månad framför mig...men så insåg jag att spånet ska betalas, i helgen byter jag stall till ett som är aningens dyrare och det lär trilla in en veterinärräkning i dagarna också. Huuu!

Utöver det har jag tack och lov inga större utgifter. Hoppas hästen håller sig frisk och skadefri nu bara!

I mitten av månaden ska jag eventuellt gå ner från heltid till 75% på jobbet, kommer bli knapert framöver i så fall... Men ska försöka få upp det till 85% åtminstone. Förhoppningsvis innebär det ett bättre schema så jag kan ta bussen till jobbet istället för bilen, har helt sjuka bensinkostnader :nailbiting:

När alla räkningar är betalda, kattmat inhandlad (+leksak), hårborste, kudde, storpack toapapper, matpengar översatta till matkontot och en lunch med en kompis. Så har jag 600 kr över till övriga utgifter denna månad på ett ungefär.

För mig är det också löning imorgon :) Då börjar jag med det här att allt över 10.000:- ska sättas in på ett hästkonto. Kommer ha en hel del veterinärräkningar framöver, så det ska bli tufft. Men sänkte idag min stallhyra med 800:- i månaden och det känns jättebra!

Jag och sambon pratar lite löst om att slå ihop våra inkomster och leva av en lön och spara den andra. Det blir isåfall den större lönen vi lever av och sparar då den andra. Vi har skrivit upp alla utgifter och jag tänkte se över möjligheten med denna lösning, nu i veckan.

Har sålt en bok på Tradera och ska lägga ut några tygelsensorer där också i veckan :) Har en auktion på en annan bok ute också, men inga bud änsålänge.

Jag hoppar nog in här på söndag. Det ser väldigt illa ut för nästa månad kan jag lugnt säga.
Är egenföretagare och har haft en hel del utgifter denna månaden på nya produkter och har dessutom kommit upp i den summan där man behöver ha ett kassasystem. Har "sparat" för det några månader (inte plockat ut all vinst utan låtit ligga kvar) men vettefan om det räcker :(. Typiskt att när man kan plocka ut så man klarar sig och kan spara lite pengar, då måste man lägga ut x antal tusenlappar.

jag kan delta i snålmånad eller snålår kanske till och med..

hade räkningar igår på över 30 000, tur att vi är två. men där gick den lönen.

billig mat efterlyses?!

jag kan delta i snålmånad eller snålår kanske till och med..

hade räkningar igår på över 30 000, tur att vi är två. men där gick den lönen.

billig mat efterlyses?!

Linser :D
Hade räkningar på över 11000 (ny telefon bla) och ska snart boka en resa till Stockholm. .. hrm. Har ett ordentligt köpstopp nu!

Mitt CSN ska räcka nästan 6 veckor i stället för 4,5 vecka och endast snart 2 veckor har gått och pengarna skenar iväg på något sätt hela tiden...Hade först ett skoinköp som var nödvändigt, köpte löparskor med bra stötdämpning att använda till vardags då jag har skador i knä och hälsena och de gick på 1199 kr, sen fick jag operera visdomstand på sjukhuset för 3700 kr + hämta ut recept på värktabletter, en speciell tandkräm samt munskölj för 200-300 kr...nästa gång pengar trillar in är 25 september, känns som en evighet dit

Idag har jag varit duktig och lämnat tillbaka ett par jeans på Gina Tricot och två saker på Hööks, så har fått tillbaka 1200 kr som landar på kontot nästa vecka skulle jag tro.

Betalat CSN idag och skulle betalat stallhyran men glömde bort hur mycket det var :p
Får kolla på tavlan i stallet imorgon så får pengarna komma in på måndag istället.

Dagarna rullar på.. räknade med att få minst 1000 kr i lön men hoppades på 2000, det visade sig att jag fick 2500 kr. Så det var ju mer än väntat, vilket verkligen behövdes.

Tandläkaren snackar om att hon vill göra en bettskena som jag ska ha på natten, den kommer kosta 1975 kr, alltså typ 2000 spänn vilket jag inte alls har råd med egentligen. Jag har 3446 kr på kontot, hyran är betald redan. Dem pengarna ska räcka till den 19onde, alltså 3 veckor typ. I mitt sparkuvert finns just nu nästan 3000 kr. Är så otroligt glad att jag faktiskt såg till att spara undan någon tusenlapp varje månad, trots att jag verkligen levde på ingenting! Dom kommer ju behövas nu tack vare tandläkarfanskapet :banghead::grin:

Jag kan nog ta tusen kronor av dom där 3446 kr och klara mig på 2446kr istället till den 19onde. och även ta 1000 kr ur kuvertet då kan jag betala bettskenan

Så visst har jag råd MEN nu börjar sparkapitalet bli närmare 0 kr igen, och det skrämmer mig! Tänk om det ytterligare blir någon mer utgift jag måste punga ut med?! Det kommer ju liksom ta ett tag för mig att jobba upp bufferten igen sen. man kämpar arslet av sig och lever på ingenting för att kunna lägga undan liiiiiiiiite till spar... men så kommer utgifterna med tandläkaren hela tiden så bufferten minskar igen.

Ingen höstjacka äger jag heller, har bara supertjock vinterjacka och ett par tunna skinnjackor så blir alldeles för kallt senare i höst. Det kan ju smälla till och bli riktigt kallt snart också.
Får frysa helt enkelt!

Gud vad jag svamlar, finns inte en människa som vill läsa detta ! haha... man skriver mer för sin egen del tror jag,:p

Senast ändrad:
@_FiA_ På Apoteket kan man köpa bettskenor som man värmer upp och formar efter sina tänder. Kostar några hundra.
Ja det gör ju det, det sa jag till tandläkaren också. Men hon propsade på att det var mycket bättre att betala 2000 spänn för att göra en ordentlig. Om jag visste att min värk skulle bli bättre av en bettskena så visst då hade jag inte tvekat utan låtit dom göra en åt mig och betalat. Men i det här fallet så är det mer en chansning bara att det kanske möjligtvis skulle kunna hjälpa, och då kommer jag seriöst gråta om det inte fungerar och jag betalat dom pengarna.

Funderar faktiskt på att åka till apoteket och testa med en sådan där..

Vet inte hur länge man måste köra med en bettskena innan man märker något resultat på värken i käken heller..

Nej då, vi är nog rätt många som harvar oss fram månad till månad . *Pepp till oss*

Jo märks inte i min umgängeskrets eller på jobbet. Konstigt egentligen, det är inget välbetalt jobb. Flera har inga pengar kvar dagarna förre lön, lånar till någon billig lunch å så vidare. Men det lunchas ute en hel del, inte många som tar med sig matlådor.

Jo märks inte i min umgängeskrets eller på jobbet. Konstigt egentligen, det är inget välbetalt jobb. Flera har inga pengar kvar dagarna förre lön, lånar till någon billig lunch å så vidare. Men det lunchas ute en hel del, inte många som tar med sig matlådor.

Vissa väljer att äta ute trots att dom har liten inkomst, då väljer då jag åtminstone att äta billigare och laga det mesta själv. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 629
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar