MM
Trådstartare
600 kr på REA?! Vad är det för special hund? Misstänker någon form av "leksak".
Det är en wagalong som den heter. Den är elektronisk och lyder 8 olika funktioner på en dosa. Jävla Disneykanalen som gör reklam för den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
600 kr på REA?! Vad är det för special hund? Misstänker någon form av "leksak".
Geeeez, sprang över till youtube och kollade in en reklamfilm för den.Det är en wagalong som den heter. Den är elektronisk och lyder 8 olika funktioner på en dosa. Jävla Disneykanalen som gör reklam för den
@_FiA_ Är så sjukt imponerad över hur du lyckas leva på små summor och dessutom spara. Inspirerande
@Maleficent Du får "resa" till närmsta grannstad, bra byte mot solsemester va?
Själv så har jag precis varit på VIP-frukost på HM nyss. Igår fick jag post från HM i form av värdecheckar som lämpligt nyttjades idag med 20% rabatt I morgon trillar pengarna in och kommer då försvinna 3500 kr direkt, härligt
Som nybliven heltidsstudent med passion för resor av alla dess slag har jag inte mycket pengar att röra mig med, så jag joinar er här! Har för tillfället ingen resa inplanerad(studierna tillåter inget sådant ) , men till sommaren vill jag kunna åka precis vart jag vill. Satt imorse och skissade på en budget och håller jag mig till den kommer jag ha drygt 2000 över, och ändå kunna leva ordentligt
Det jag främst måste dra in på är fika och luncher ute, för att jag inte orkat/hunnit göra matlådor samt diverse produkter jag "måste" ha. Som sminkborttagning för 300kr...
@pepp Det är sensais superb:a borttagning Jag är väldigt bra på att unna mig själv saker speciellt när det kommer till hudvård och mat. Ska nog prova en billigare (något tips?) när denna är slut, med det är så lätt hänt att man tar det bästa när man väl står i affären.
Kan väl tillägga att jag har en del pengar sparade för resor och även en buffert som jag bara får röra i absoluta nödfall. Så jag känner mig inte ekonomiskt pressad. Men känner att mycket av csn bara rinner mellan fingrarna, på bland annat sådana "onödiga" saker.
Idag har jag än så länge inte spenderat en enda krona (!) Vilket är riktigt bra för att vara jag
Åh gud va lättad jag är, inte fått någon lönespec än, men kunde se på banken om hur mycket som kommer sättas in imorrn 23 000 kr och min grundlön brukar snitta mellan 17-18 000 kr, känns väldigt bra när jag har räkningar och mat som ska betalas för närmare 22 000 kr med allt inräknar. Kommer kunna spara 1000 kr och dom kommer gå rakt in på buffert sparkontot... jäklar nä glömde ju bensinkostnaderna, så kommer gå +/- den här månaden... men å andra sidan nästa månad ser redan ljus ut för då har jag inte riktigt så många räkningar som ska betalas på samma gång.
Framför allt behöver jag inte punga ut med 10 000kr i hyra och förhoppningsvis inte dyra pengar för att serva bilen... behöver förvisso köpa nya vinterdäck och sommardäck (fast sommardäcken köper jag till våren) till den..
Jag måste säga att jag är imponerad av er som klarar av att leva på mindre summor, i dagsläget skulle jag inte klara det, har lån som ska betalas av också. :/
Hur bär ni er åt, vad har ni för hemlighet? :P