Snålmånad?

Serverade på en sittning igår och fick trerätters helt gratis :D Inte alls dumt tyckte jag! Detta gör jag definitivt om och det var dessutom väldigt roligt

Spenderade således inte en enda krona igår så jag är mycket nöjd. Idag ska jag dock köpa kurslitteratur så en hel del pengar kommer att försvinna där, men å andra sidan älskar jag böcker så det är ett litet nöje också.

@Masqueradee Sjukt imponerad av dina fynd! Att flytta är svindyrt, är fortfarande inte klar med min lägenhet trots att jag flyttade in för över en månad sedan

Idag ska jag unna mig att åka och shoppa lite kläder.
Har ett presentkort på Gina Tricot på 150 kr också som jag kommer försöka använda först. Jag blir så himla petig när jag ska köpa kläder, allt sitter skit och inget duger ;). kanske iofs är en bra egenskap när man har lite pengar haha...

Sen ska jag hämta ut medicin och nu läkaren hunnit skriva ut, då kommer den kosta lite granna också, men tror inte den är så dyr.

@Maleficent Det gäller verkligen att ha tålamod och stå och vända och vrida på varenda pryl man hittar! Ibland går man därifrån med massor av fynd, gången efter hittar man inte ett dugg..

..
Idag har jag varit och köpt täcke och kudde. Jag är en sådan som är väldigt kinkig när det gäller kuddar (måste ha "höga" och tjocka), annars får jag ont i rygg/nacke, så där fick jag lägga ut ca 150:- (Mio), men sömn är något jag prioriterar. Sen var mamma sjukt snäll och köpte en extra-kudde för ca 50:- och täcke för ca 150:- på Rusta :) Sen tänkte jag eventuellt ta ned ett sovsäckstäcke hemifrån och en luftmadrass till när jag har folk som kommer från fastlandet och hälsar på :)

@nexxa Ja, det är ju det, och kollektivt tror jag aldrig det kommer gå att åka så som jag vill kunna åka för att jag ska välja det före bilen, men hade jag bott i stan hade jag nog tagit cykel eller kollektiv ja, men nu bor jag ute på landsbygden utanför små samhällen så vi har inte riktigt den kollektivtrafiken som finns i städerna. :P

tjoho! Nästa vecka ska jag försöka att inte röra kontot! Har 400 kr i kontanter och mitt mål är att leva på dessa. Önska mig lycka till ;)

@RedHyuuga Förstår att det är högst aktuellt med bil då :D men visst får man tillbaka mer på skatten om man pendlar en viss sträcka om dagen? Inte insatt men det är ju fint om det täcker upp lite :)

@tornblomma Låter som en utmaning, som säkert går att genomföra :D Även om jag vill minnas att du nämnt att det blir en del drinkar och utemat? ;) Insåg själv hur mycket jag la på utemat och blev smått livrädd :eek:

Joråsåatt har käkat ute och druckit för 2 tusen spänn i helgen :p Men det var gott ;)
Men nu jävlar ska jag klara detta!

Fin början på månaden känns det som. Redan spenderat 150 kr extra + coop medmera kort införskaffandet redan är gjort. Annars brukar jag vänta tills räkningarna är betalda.

Shoppade mat igår för 700 kr och en present till tösen för 120 kr.
Lämnade även tillbaka jackan och bettet på Hööks så 800 kr tillbaka.
Köpte dock en fleeceväst men det blev för mina födelsedagspengar så det räknas inte. Så bra att dom fått in såna. Ni vet när det är för varmt att ha på sig jackan och för kallt att gå utan. Så är det att rida ut i skogen just nu så en tunnare väst i fleece borde ju bli perfekt :)
Kostade 279 kr så inte dyr.

Borde klara oss med mat fram till helgen nu och sen skulle vi hoppa över godiset på fredag igen. Det blir popcorn som förra veckan och kanske att vi köper en påse ostbågar till ungarna.

Såg att min rabattcheck på Kicks går ut imorgon så får bli lite shopping där imorgon. Har ju dessutom 200 kr på ett presentkort där.
Hästen behöver hårgelé så kanske blir det till honom :p

Idag har jag unnat mig både lunch på campus och fika med en kursare, så nu blir det till att försöka leva på vad jag faktiskt har hemma i kyl och skåp ett par dagar :)
I morgon ska jag ta tag i alla "måsten" jag har på ekonomi-fronten. Ska skaffa elektroniskt ID så jag kan skriva mig här i Visby och få min post hit, ska kontakta banken och se om det blir någon skillnad om jag blir "student"-kund istället för "check-in"-kund, kolla deras erbjudande på hemförsäkring & olycksfallsförsäkring (IF) samt jämföra det med länsförsäkringars erbjudande för studenter här på Gotland (känner på mig att här är ett område jag kan spara in pengar på!), bli ICA-student etc etc. Har insett att man kan tjäna både en och två kronor på att titta runt och jämföra erbjudanden, man måste bara ha ork och motivation att göra det också..!

@Masqueradee Har läst lite om att skaffa ICA-kort som student och det verkar ju vara galet rejäla rabatter! (därför jag själv som student i ett år kommit ihåg att skaffa det själv ja....not :angel: )

@nexxa jo, det får man, sura för mig är jag ligger precis under den där gränsen för att man ska få pengarna tillbaka men men, inga pengar man saknar förvisso men det är bara roligt att få om man kan förstås. :P

Poff sa det idag, den där saken jag suktat efter får vänta eller inte bli alls. Köpte en tröja idag för 30 kr nersatt från 600 kr och jag är i stort behov av långärmade egentligen tycker bara inte om att springa i butiker och shoppa. Men idag vart jag iväg med 2 kompisar ner på stan en snabbis.

jag tänkte sälja saker också, kanske man kan få in en slant på. Det vore skönt.
Brukar ni sälja av kläder och saker ni inte använder? Har en hel drös med märkeskläder som inte är så mycket använda som jag nog kan övertala mig om att bli av med.

Ska nog införa en "köper du något nytt måste du sälja något gammalt"
blir det för svårt kan ju alltid sälja saker till sig själv typ

Poff sa det idag, den där saken jag suktat efter får vänta eller inte bli alls. Köpte en tröja idag för 30 kr nersatt från 600 kr och jag är i stort behov av långärmade egentligen tycker bara inte om att springa i butiker och shoppa. Men idag vart jag iväg med 2 kompisar ner på stan en snabbis.

Du gjorde ju ett kap med tröjan! :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 638
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV