Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Här får ni en bildbomb till att börja med. ;):p

Här är vi på vår första kurs samma helg som hon flyttade hem till "mig":

988735_10151703062038616_319836572_n_zpsf0f6af5a.jpg

En bild på vårat gäng som det ser ut numera:

1403506_10151716975243616_1439667377_o_zps6f17ea4b.jpg

1401470_10151707069383616_1350885971_o_zps8d745565.jpg

Har hittat en klipunkt som hon gillar..;) :

976083_10151715235553616_1911732068_o_zpsaf0142a1.jpg

:love::love:

1399676_10151716976213616_139065071_o_zpse8d0b020.jpg

Härlig färg på din isis och jag håller tumme och tå att du slipper allt vad krångel och skador heter.

Jag har varit väldigt inaktiv här länge men är inne och läser lite då och då. Lufsar på i skogen med en häst som fortfarande inte är helt hundra.
Haft en hästfysioterapeft som behandlat hans bakkärra och enligt henne är han bra där nu och då börjar givetvis vänster fram att spöka. Spöka kan man verkligen säga eftersom jag inte märker något rakt fram, inte heller när vi longerar i höger varv men i vänster varv när han genar så går han orent.....

Inte lätt att sätta fingret på problemet. Nu har jag bokat tid på klinik och ska dit på torsdag. Antingen blir det väl ett skott i pannan eller så hittar dom nada!! Ja, ja, jag är ganska uppgiven nu.....:(

Gamla Jollan håller stilen iaf. Pigg och glad och har fått vara min partner på en tömkörningskurs vi gick nu i höst. Väldigt intressant och givande. Lite special prize fick vi också eftersom den egentligen var riktad till ungdomar under 25 men om det inte blev fullt så fick vi gamlingar vara med och för det betalade vi endast 300:- för 3 st 45 min lektioner. Rena rean :)

Sen har jag gått och blivit gammal också ;). Blev mormor i går!
Så nu har man ett nytt knytte att oroa sig för.

En bekant sa för ett tag sedan att skaffa barn var det värsta och sämsta han någonsin gjort.......för man oroar ihjäl sig hela tiden, jämt!

Nä va tråkigt är han inte riktigt bra än :( Hoppas på bra nyheter på kliniken!

Grattis mormor!

Va tråkigt Andorra att det inte blir bra nångång! :( Hoppas de hittar vad det är för problem och en lösning på det på kliniken!

Katina har börjat landa hos mig och i flocken nu. Vi har haft stora förändringar i flocken sista tiden så nu hoppas jag verkligen att denna flock får bestå ett bra tag framöver. De har hittat varandra och allt ser bra ut nu äntligen.

Jag har ridit ut med sällskap några gånger med tjejen och hon är lugnare så helt klart. Men eftersom hon inte ridits själv på över 2 år så blir det väl så. Har ridit ut i skogen själv med henne 2 gånger och det har väl gått helt okej ändå. Hon är spänd och fryser till när hon blir rädd för något men försöker inte sticka eller göra något annat dumt så jag tror det löser sig ju fler gånger vi är ute själva. Hon är väldigt lyhörd på min röst både när jag rider och när jag är på marken och gör något med henne. :) Jag ser fram emot att kunna träna med henne och gå flera kurser framöver. Kan knappt fatta det ännu att jag har en frisk häst att arbeta med.

Dom har antagligen hittat ett av problemen iaf och den prognosen är nog inte så bra.

Pålagringar i båda frambenen, påbörjad hovbroskförbening och även diffusa skuggor vid kronleden (typ ringkota) Eftersom han har det i båda frambenen och det kommer smygande så är det svårare att märka något när man rider. Han har alltid haft ett kort steg fram och varit lite stel bak och när man rider i skogen så sätter man ju inte så stor press på hästen heller eftersom han har varit under uppbyggnad igen sen förra hösten.

Ja, ja, återbesök om drygt 3 veckor men vetrinärer var inte speciellt hoppfull utan jag är beredd på det värsta. Lilla Lurven kanske inte finns kvar här så länge till eller i så fall bara som haghäst och det kommer han inte att trivas med.

Fast hellre få en diagnos än flumflummet som han har i bakkärran där ingen kan sätta fingret på vad det är. Problemet med bakkärran har säkert utlöst pålagringarna fram också, det är var vi misstänker iaf.

Nä va tråkigt :( Läste precis om det på facebook också :(

Hoppas han blir bättre iaf trots veterinärens tveksamhet!!

Jag och Pojken skickar lite Krya på sej kramar till er!!

kl

igår hade jag en kille som provred min häst. kändes både jobbigt å bra på samma gång.. jobbigt att han kanske snarare än jag trott kan försvinna från mig=/ samtidigt som de kändes bra då han var trevlig å tyckte om min häst å han kommer nog att få de bra med honom.. å att jag i såfall kan försöka hitta en häst som jag kan känna mig trygg på.. men känns som att de kommer att vara så svårt att hitta en häst som är viktbärande å trygg å allt som jag önskar..*suck* jobbigt just nu..

till Andorra: hoppas verkligen att de löser sig på ett eller annat sätt.*kramar*

Om du vill hitta en viktbärande trygg och allt du önskar häst så måste du ju skaffa en fjording :D;) Finns inge bättre häst:)

dock blir de ingen fjordning:P gillar dom inte.. har mött ett antal å dom har varit så tjuriga haha förlåt :P

Mäh då måste du hittat många dåliga exemplar...kom och hälsa på min Pojk ska du få se...envis är han men tjurig är han inte ;)

hahaha okej.. hela grannstallet har fjording avel så:P men de finns säkert mysiga individer de med.. de är jag övertygad om=) men b lir så ibland att träffar man några som man itne gillar så vill man oftast itne ha den rasen.. eller jag är sån iaf:P

*kl*

Nån som fått snö än?
Inge här iaf knappt minusgrader ute ju...vill kunna åka släde snart ju ;)

Och Pojken är nog nöjd nu för jag och sambon har bestämt att flytta i från varandra så då kommer Pojken få ännu mer tid än innan. För efter nästan 11 år med samma karl tänker jag inte skaffa nån ny i första taget.

Vi har lasttränat mycket men kommit på att vi måste ha en lång bom så vi kan stänga för kedja fungerar inte. För Pojken får panik när man försöker stänga så bara jag får tag på en lång bom ska det lasttränas igen.

På söndag ska vi träna för Irene igen. Blir fjärde gången nu så det känns riktigt kul för det känns verkligen att vi utvecklas till och med Irene verkar lite förvånad över hur snabbt det går.

Va har ni andra för er??

där ser man de händer lite då.. hoppas att de går bra iaf=)

här händer inte så mycket.. har inte suttit eller gjort nåt med min häst på 5 veckor.. har andra som sköter de.. är rädd om mina revben fortfarande.. för hoppar han till när jag rider å jag flyger av så komemr dom garanterat gå av igen.. + att de är lite dålig stämiong istallet så jag vill egentligen inte vara där:/ så de jag helst vill är att få min häst såld men de verkar mörkt på den fronten.. får se om nån är intresserad av foder istället..för senare köp..

sen blir de uppehåll ett tag då jag ska koncentrera mig på att gå ner i vikt så jag kan skaffa en islandshäst.. som alltid varit drömmen å nåt jag saknat i sååååå många år.. men just nu så vill jag inte stallet alls.. tur man har medryttare som kan hjälpa till ett par dagar i veckan iaf..

Kan du länka till din annons och beskriva lite hur han är?
Bockar, stegrar för att få av en? och hur beter han sig när han ser farliga saker?
Och hur dana kast gör han?
Lastning i transport? Själv inne? ute?
Kanske inte lätt att beskriva men gör gärna ett försök
Kommer antagligen att leta ny häst om Lurvas får dyster prognos vid återbesöket.

Ingen snö här! :/

Min ponnydam är ruskigt pigg. Så i söndags lät jag en killkompis som fruktansvärt bra balans (cross kille) sitta upp. Hästen som rids bettlöst o även utan träns till vardags utrustades med pelham.. Hon ville galoppera exakt hela rundan och på fältan när hon tvingades skritta en bit tog hästen saken i egna händer :) Haha.. :love:

red4_528e759a88e59d42f1b84c6b.jpg

Bonus!

red2_528e75cbddf2b3364fc4c548.jpg

red1_528e75679606ee1d94639c5c.jpg

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 725
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar