Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Urch va tråkigt :( men ändå ska du ha credd för att du tog rätt beslut så han slipper lida nå mera :) Du får gärna berätta mera detaljer för mej.

Och vilken söt ny pålle du hittat :) Ser fram emot uppdateringar :)

Senast ändrad:

Beklagar! Men visst är det skönt när man vet att dem inte har ont längre! :) Du får gärna berätta om hjärtfelet för även mig. Är inte känslig!

KL

För mig och min lilla häst går det toppenbra! I slutet av sommaren (efter en sommar med rätt periodvis förhållandevis hård ridning) blev hon lite oren på ett av bakknäna, överansträngd, så hon har gått lugnare en period, men är nu påväg tillbaka igen o känns jättefräsch! :)

Red ett sjukt bra dressyrpass också. Hon har aldrig ngnsin gått så bra! Längtar tills snön så man kan ut o galoppera på fälten! :love:

Tack! Jag vill också tro det. Inga onda ben längre...och förhoppningsvis fri tillgång på snask... ;)

Det tror jag med!

Vilken underbart söt islandsfröken du har hittat. Hoppas ni får det jättebra ihop!

KL
Häxan är tjock och glad, men jag har lyckats springa på mig iliotbialbandsproblem=gör svinont att rida lätt, stå i lätt sits, gå längre än till brevlådan eller rida några längre turer. Synd att hon inte är ordentligt inkörd, hade verkligen behövt motionera henne ordentligt. Opraktiskt värre. Vi tar korta ridturer i alla fall.

KL här är itne så mycket på G mer än att vi håller på med sadeln..:S han har "vuxit" ur den så den hålle rpå att vidgas å provas å grejer.. så idag ska vi dra iväg 7 mil med hästen igen för att prova den å hoppas hoppas hoppas att den passar oss nu.. villju inte byta sadel då jag älskar min sadel

ja de är de.. men som tur är så upptäckte jag de i tid så han har int eont eller så vilket är tur.. har haft ute massör å så.. å hon kommer snart tillbaka.. då han har fått lite "gropar" i ryggen..,men inte öm de minsta å knappt stel heller så de såg jag i rätt tid å fick berömm för:D men är så nä rman vägerlite mer har man oftast onödigt mycket koll.. iaf jag:P är jätte nojjig med sadlen

Det brukar gå över för de flesta!
Det verkar vara så att man får ta det lugnt ett tag och kolla så att inte skorna är helfel, samt låta bli alltför mycket asfaltslöpning. Så om jag bara lyckas hålla mig lugn ska det väl bli ordning på mig också.
Annars får jag väl klä ut mig till häst och besöka Häxans equiterapeut - efter senaste behandligen gör den kära Häxan del intressant luftakrobatik i hagen!

Senast ändrad:

Jo känns som det är ganska viktigt att man har en bra sadel om man är överviktigt....Pojken fick ny för 2 år sedan så till våren ska ja kolla om den fortfarande ligger bra så jag vågar fortsätta rida :)

Urch va tråkigt :( men ändå ska du ha credd för att du tog rätt beslut så han slipper lida nå mera :) Du får gärna berätta mera detaljer för mej.

Och vilken söt ny pålle du hittat :) Ser fram emot uppdateringar :)

Beklagar! Men visst är det skönt när man vet att dem inte har ont längre! :) Du får gärna berätta om hjärtfelet för även mig. Är inte känslig!

Fleygur avlivades med bult och då måste de avblodas direkt efteråt. Min kompis som hjälpte mig att hålla i honom under själva händelsen fick gå iväg när han skulle göra detta. När hon fick komma igen så frågade han om Fleygur hade ett hjärtfel då han hade inte haft något tryck i blodet från ådern han skar i. Dessutom var blodet väldigt ljust. Detta hade den här personen bara varit med om vid redan konstaterade hjärtfel hos hästar förut. Han var därför helt säker på att det var något med hjärtat som vi inte visste om. Han ville att jag skulle få veta detta just för att få lite tröst i att mitt beslut var ännu mera rätt gjort. Personen frågade min kompis om det var benen det var fel på redan när de kom gående mot honom innan avlivningen...

Det tror jag med!

Vilken underbart söt islandsfröken du har hittat. Hoppas ni får det jättebra ihop!.

Tack tack! Det är riktat till alla er som svarat mig. :)

*kl*

I dag har jag ägt Pojken i 6 år :) Men har nog ridit honom i 8-9 år inte undra på att det känns som känner honom ganska bra nu.

Sen så är Pojken den absolut bästa födelsedags present man kan köpa åt sej själv ;) Tänk att man hann bli 24år innan man fick sin alldeles egna häst :love:

Bjuder på ett bildcollage :)

Det där skulle min isis också behöva :up: bra jobbat.

kl. min ponny hade fång i somras :( Men hon verkar må bra nu. Islandskillen rids och det går väl rätt bra. Han är lite ömfotad, jag som vill ha honom barfota.... får se hur jag gör med det. tränar hoppning, han är 18 år men har aldrig fått lära sig tidigare. Kul:D

KL idag blir de en lång tur i skogen.. får passa på för i morgon börjar jakten.. så då får man hålla sig därifrån.. så då får de bli lite i paddocken istället... visst grusvägarna kan man rida på en bit iaf.. men vågar interiktigt de heller.. iaf inte första veckan..:P men de får bli ltie på töm å lite hjärngyma osv de behöver han de åxå:P

*kl*

I dag har Pipra flyttat till sin fodervärd i dalarna :) Hon ska bo med ett islandssto på 2,5år i vinter som sällskap. Kan vara skönt för henne att komma i väg från sina barn lite grann.

Och Julia har börjar pyssla lite med Leo så han tömkörs och longeras nu :)
Hon har till och med köpt en bröstsele åt dom små så det ska väl påbörjas inkörning så vi får hoppas att ägaren vill köpa en vagn åt dom sen.

Nu när Pipra är borta och Leo redan motioneras så hoppas jag hinna med både Pojken och Tove lite så att båda två blir ganska bra motionerade i allafall :) Pojken går ju i första hand men kanske kan hinna med Tove 3-4 ggr i veckan i alla fall.

Och snart är transporten färdig rustat och då ska det lastränas så jag och Pojken kanske kommer till ridskolan vecka 48 och kan träna lite working equation :)

min ritt blev inte så bra.. flög av då han blev rädd.. igen å fick 4 frakturer på 3 revben som följd så nu har jag tröttnat sånu är han till salu tyvärr:(

Men va trist på alla sätt och vis! :( Hoppas du mår bättre snart och att du hittar ett bra hem åt honom.

Aj, aj.. :( hoppas att revbenen läker snabbt!

kl

Jag hoppar väl in här med ena medryttarhästen, Pebban. Vi ska bara rida härliga uteritter och bygga upp fröken nu när hon är igång efter en utläkt skada. Så det blir skogs och uteritter :)

pebban6.jpg

Pebban är en solid-paint, fyra år gammal och runt 1.50 i mankhöjd :)

pebban5.jpg

Idag hade vi en härlig ridtur i skogen och sen red vi lite på stubben och blev fotade lite :D

pebban2.jpg

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 730
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix