Uppdateringstråd #2

Min häst var pigg som SATAN idag! herregud. Hon har vilat i veckan pga vaccinering och sen har jag varit bortrest. Herregud. Hon bockade som satan och sen drog hon iväg i full räs galop, fick inte ens stopp på henne. Första gången sedan köp detta har hänt :eek: tur jag hade på handskar! men fick stopp på henne till slut, men herregud alltså 🙈
Elsa får ett sånt en gång om året, jag blir fan lika skakig varje gång 😂

Jag har varit sjuk i influensan hemma, så Elsa har fått vila en hel del men idag hade jag bara hosta så vi tog uteritt med inackorderingen. Hon fick visa för sällskapet att nyfälld skog inte är dödsfarlig och hon tyckte hade ett lagom tryck i galoppen vilket var skönt för min ork 😅

Imorgon ska vi till stranden över åsen då det ska bli fint väder men jag ska försöka hinna tvätta transporten innan också, den ska vara vit men har blivit väldigt grön under trädet...

Idag har jag varit iväg och kollat på ny stallplats till B, jättefin lösdrift med fantastiska ridvägar. Jag tror att hon skulle må bättre på lösdrift med mer rörelse, mer kontinuerlig tillgång på grovfoder och en lugnare hagflock med bara ston. Känner mig så himla peppad, verkade vara ett riktigt kanonställe på alla sätt och äntligen blir det bättre möjlighet till sällskap i stallet och på uteritterna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 852
Senast: Edla
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 723
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 718
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader... 2
Svar
22
· Visningar
6 869
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Dressyrsnack nummer 18