Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Har går det på sparlåga. Men jag är lite fundersam över hur maskarna kom till Lillis mage, förra året hade hon 125 EPG och nu hade hon 275 EPG. Vad hasr hänt. Honey hade inget. Men ja, får avmaska och vänta på odlingssvaren. Igår agerade Lillis som vuxenridning. tyckte hon var lite skoj, då han råka skänkla lite långt bak så hon fick trav/galoppa ca 20m. Sen fick han stopp på henne. Typiskt tyckte hon :) Honey och jag tog en runda ute och skritta där monster fanns. Men hon tittta på dom bara i skogen och gick endå. Honey är lite snubblig nu oxå, men de ska väl ordna sig ;)

Hej hopp i lingonskogen :bump::bump::bump:

Häxan fäller+brunstar och jag tentaläser+har ont i ryggen. Går trögt med ridningen då. Men idag tog jag med henne på en promenad iaf, det var trevligt.

Här har det också gått trögt med ridningen, har varit sjuk i omgångar och så har jag kommit hem sent från jobbet osv osv...

Men men, får tänka positivt, våren är ju i princip här så nu ska jag sätta mig ner och skriva ner planer på hur vi ska "komma igång".

I övrigt så fäller min dam väldigt mycket medan varmblodet inte börjat fälla över huvud taget..

Imrahill Här brunstar och fälls det med. Hoppas du mår bättre snart =)

Igår red jag ut på Honey och Sofia på Lillis i Vårsolen och det var helt underbart. Honey tyckte bara att en unge på cykel och en barnvagn var sådär läskig. Hon gick förbi med snegla. Lillis markera i Söndags att hon tänkte börja brunsta och visst gjordehon de mitt i stallgången framför SF box. Han blev mindre imponerad av henne ;) Men Honey hon fäller för fullt. De börjar sova lite smått ute nu och det tycker dom är smått skönt.

*kl*

Va roligt att tråden har börjat vakna till liv igen ;)

Här fälls det mycket hår. Hela matte är gul när det borstas.

Våren är nog på väg den med 10 grader varmt och sol nu....enda felet är det det blåser ganska bra :(

Men i dag ska vi hälsa på Viking se om han mår bra så han kanske kan sättas i gång lite grann nu efter vintervilan och Pojken ska få sej en sväng på stora ridbanan :)

Det tar sig, ryggen blev snällare av en springtur igår så idag följde jag med Ärt ut på morgonen. Det blåste rejält, vi var lite fundersamma över om det skulle komma nån takplåt farande. Tur att vi har snälla hästar. Vi passade på att klättra upp till ridklubben och rida efter skoterleden medan det är något kvar av den.

Igår var det sol och sköna brisar. Men geggit i backen, inte kul. Jag longerade Honey i ca 10 enbart i skritt och sen ville hon mysa på stallplan. Hon måste nog ha ha mys vårkänslor, för mysa på stallplan tillhör inte det vanliga :love:
Lillis sa att hon ville vila, så jag lät henne vara. Då blev hon glad, hon är lite trött för att hon brunstar, fäller, ute 24h. Men idag och imorgon blir det ute ritt med båda mina tanter.

hej hopp galopp...

*kl*

Hörre ni kan inte ni slänga in lite bilder på pållarna och er :) Är ju bara Pojken som varit med på bild här på slutet ;)

Här är det runt 10 grader varmt och soligt. Ska snart åka och tömköra Pojken lite.

Jag har dessvärre inga bilder på mig och hästarna tillsammans. Eller jo, jag har en bild som är tagen i somras, på mig och damen. Annars så brukar jag inte ha någon med mig som kan ta kort.

386725_10150429620914434_768939433_10155315_1474514524_n.jpg

Här är några nyare bilder på hästarna:

Damen:
431484_10150660825904434_768939433_10987127_1304885316_n.jpg

Vigge:
429838_10150660828424434_768939433_10987132_599488553_n.jpg

Tack så mycket :)

Stallet känns som en ständigt pågående process :p Har fått upp galler under helgen och sadelkammaren är påbörjad, finns dörr, väggar osv i alla fall :)

Kan visa några bilder från stallet.

Det är fortfarande lite provisoriska lösningar, exempelvis så ska toaletten som står där inte vara kvar :p
32909145.jpg

Mot sadelkammaren
32909146.jpg

Kanske är bra med toa i stallet ;)

Åh jag vill också ha ett eget stall och kunna göra hur man vill där :)

Haha, ja det låter ju bra i allafall, "Jodå, det finns toalett i stallet" :D

Ja det är mysigt med eget stall några meter från huset, fast vissa dagar kan jag erkänna att det hade varit skönt att vara installad någon stans.:angel:

Hur har ni det, installade/eget stall/lösdrift? Delar ni med andra hästägare?

Jo kan tänka att det är drygt ibland att vara ensam.

Om vi nån gång hittar hus med stall så skulle jag helst vilja ha lösdrift och sen kunde nån kompis ta dit sin häst så både hästarna och vi har sällskap. Och man kanske kan få hjälp om man ska bort eller är sjuk också.

Ja, det hade ju varit det bästa :)

Funderat lite på att när en av hästarna går bort (vilket jag hoppas dröjer) så ska jag nog leta efter någon som kan ha sin häst här.

Damen:
431484_10150660825904434_768939433_10987127_1304885316_n.jpg

Vad är det för stam på henne?

Fortfarande ingen dator men hackar in mig på sonens ibland :D.

Vi tar det ganska lugnt. Rider lite på helgen men veckorna försvinner i jobb. Nu är det ju snart så pass ljust ute så man kan rida på kvällarna igen. Det ser jag framemot.

Riktiga skitgrisar är mina hästar iaf. Nu när det varit fint väder har de gått utan täcke i hagen och det har verkligen Jollan utnyttjat. Knappt att det gått att hitta en häst under all leran :p.

Vi hade ut en hästkiropraktor i tisdags och han gick igenom nästan samtliga hästar i stallet utom de två yngsta. Alla fick order att promenera med hästarna två dagar efter behandlingen, så nu tror väl grannarna att vi har blivit tokiga! Att jag traskar omkring med Häxan på släp är en vanlig syn, men nu har vi varit ute allihop och gått med dom i en lång rad.
Helgen vill han vi skulle ägna åt uppsuttet skrittande, sen blir det igångridning av samtliga.
Häxan hade en låsning i bäckenet som han fick bort, och något i halsen som han ville behandla en gång till, så han kommer tillbaka i april och tar det som inte lossade nu. Han körde nån slags löpandebandtaktik! Fram med en häst i taget, kolla vad som behövdes, i med akupunkturnålar, och eftersom han tog 8 hästar så var häst nummer ett redo för att bli knakad när den sista hästen blivit kollad så då började han från början igen.

Hade du märkt av låsningarna hon hade nå?

Ska försöka leta på någon liknande häromkring jag med som kan gå igenom Pojken lite.
Var det dyrt? Fast ni kanske hade lite mängd rabatt ni...

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 709
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve